Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Fordi:
1. Hun 14 minutter før hadde sagt til lønn at hun skulle på hyttetur, og nå avlyste den, noe TH i avhør «var ukjent» med.
2. Hun tilbød seg å være barnevakt, selv om D1 allerede hadde skaffet det.
Altså 2 opplysninger som begge skurrer.
At sønnen snakket med henne om lønn og barnevakt, styrker mistanken om planlagt staging etter min mening.
Virker ikke som lønn er noe sønnen normalt prater med moren om, men det passet nok bra å bruke dette nå som «fersk info» denne morgenen. Det samme gjelder tema barnevakt.
Vi vet ikke om det også ble pratet om hytteturen, noe som ville vært naturlig.
Jeg tror både du og jeg er enig i at noe er rart med anropene/sms.
Her er vi enig.
Men jeg mener disse anropene/sms er planlagt for å gi datter/sønn alibi.
Ikke alibi for drap/kidnapping.
Hvorfor får datter/sønn alibi - kidnapping kunne ha skjedd ut på dagen - nei, de får alibi med disse anropene/sms fordi TH ringer hjem etter ca 1 time. Tidsperioden for når forsvinningen kunne skjedd blir innskrenket til 1 time.
Hvordan få TH til å ringe hjem?
Planlegge en hyttetur.
Jeg tror dette er noe AEH/sønn/datter har planlagt med tanke på kun en ting - få TH til å ringe hjem etter 1 time.
TH har også sagt at de hadde planlagt at han skulle ringe hjem etter ca 1 time for å diskutere hytteturen.
Hvem kunne få TH til å ringe hjem?
Det tror jeg ikke sønn/datter kunne ha fått han til å gjøre. Dette måtte det være AEH selv som fikk han til å gjøre.
Ser heller ikke noe klart motiv for sønn/eventuelt datter ihht drap av sin sin mor/eller at de skulle ha samarbeidet med sin far om det.