2020-07-02, 04:56
Medlem
Kjenner politiet med stor grad av sikkerhet identiteten til vedkommende som er filmet?

Offentliggjres dette n for trolle vedkommende?
Citera
2020-07-02, 05:23
Medlem
Etterlyste politiet den mannen kun henvendt til han eller etterlyste de ogs vitner som har sett han og/eller vitner som tror de vet hvem han er?
Jeg vet ikke om det er en del turgere og hundeluftere i omrdet ved Langvannet der den mannen var i det tidsrommet og som kan ha sett han og som kan ha sett hvor han gikk videre?
Citera
2020-07-02, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Kjenner politiet med stor grad av sikkerhet identiteten til vedkommende som er filmet?

Offentliggjres dette n for trolle vedkommende?
Jeg vet ikke. Men har politiet noen mulighet til bevise hvem den mannen p videofilmene er?
Citera
2020-07-02, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jepp, og politiet vet nok dette. S hvorfor viser de det til oss?

TH nekter stille i avhr, og unndrar seg bli konfrontert med politiets beviser.

Hvis mange av tipsene som kom etter videoen peker mot TH, vil jeg tro at politiet kan bruke disse for varetektsfengsle TH p nytt.

Det strider ogs mot allmennhetens rettsflelse at en drapssiktet fr g omkring fritt.
Citera
2020-07-02, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tror det m vre noe feil med regnestykket ditt.
10:22 fanget p video v Metrosenteret/Festplassen frste gang i retning Sloraveien
<gr over gangbroen over motorveien>
<passerer splekassene/revurderer side av bygget? Kommer noen i mot?>
<gr nedover mot fiskeplassen/gangveien til Sloraveien>
10:33 siste videoobservasjon retning Sloraveien
29 minutter passerer utenfor videoovervkning, hvorav rundt 15-20 kan ha vrt rundt Sloraveien 4.
11:02 Tilbake p video v Metrosenteret/Festplassen

= Tilsammen 40 minutter fra frste til siste observasjon. I tillegg vil det ta et par minutter g til og fra Festplassen til parkering ved ishallen.
Uanset om han er vidne eller mistnkt i sagen, s virker det til at hans rinde er i omkredsen af de 29 minutter han er udenfor videoovervgning, at hans destination ligger der et sted. Jeg har ikke overblik over omrdet til at vide hvad der ligger der. Hvis han skal hente eller aflevere noget, er det tydeligvis noget der kan ligge i en lomme.
Nogen nvnte, at der var narkosalg omkring Langvannet, det ville give god mening hvorfor han s ikke har taget mobil med, men at dkke sit ansigt til p turen virker til at vre lidt overkill for en klump hash. Det pfaldende er, at han ikke har mobil med, og at han gr turen p et tidspunkt hvor de fleste er p arbejde.
Hvis han er mistnkt i sagen er det lidt svrt at forestille sig hvad han laver der, taget i betragtning at han har haft relativ kort tid og at han vader forbi en masse overvgningskameraer. Det kunne vre en del af vildledningen, men det ville vre at lbe en hj risiko efter min mening. Fordi han har haft kontakt til GM, eller selv er GM, og er forholdsvis let at identificere ud fra kameraerne, hvis de har en mistnkt. Politiet kan analysere gangart, hjde og kropsbygning, og har brugt det til bl.a. at f folk dmt i bankrverier.
Citera
2020-07-02, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Mnnen liknar de vid Futurm dvs Luemannen och Telefonmannen.

Syns du ikke de ved Futurum ser betraktelig yngre ut i ganglaget?
Citera
2020-07-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH nekter stille i avhr, og unndrar seg bli konfrontert med politiets beviser.

Hvis mange av tipsene som kom etter videoen peker mot TH, vil jeg tro at politiet kan bruke disse for varetektsfengsle TH p nytt.

Det strider ogs mot allmennhetens rettsflelse at en drapssiktet fr g omkring fritt.

Ja, men Eirik Jenssen derimot rekker ikke si kake. Verken da han ble varetektsfengslet eller da forvaringsdommen ble opplest. Jeg syns det var spesielt at EJ sa noe som helst om TH den dagen. Han kan ikke sammenligne sin situasjon med THs. To vidt forskjellige saker.
Senast redigerad av svakrose 2020-07-02 kl. 08:34.
Citera
2020-07-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jepp, og politiet vet nok dette. S hvorfor viser de det til oss?

Kan ikke det vre tilfelle rett og slett fordi de mistenker at den nyeste etterlysningen er TH selv? For f ham eller noen andre til tyste? De drar ut enda et kort fra ermet i s fall. Hper de har flere.

Jeg tror det kan vre TH som drar hjemom for rigge/sjekke hvordan det ser ut der etter fingert kidnapping eller mulig leiemord.
Citera
2020-07-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tror det m vre noe feil med regnestykket ditt.
10:22 fanget p video v Metrosenteret/Festplassen frste gang i retning Sloraveien
<gr over gangbroen over motorveien>
<passerer splekassene/revurderer side av bygget? Kommer noen i mot?>
<gr nedover mot fiskeplassen/gangveien til Sloraveien>
10:33 siste videoobservasjon retning Sloraveien
29 minutter passerer utenfor videoovervkning, hvorav rundt 15-20 kan ha vrt rundt Sloraveien 4.
11:02 Tilbake p video v Metrosenteret/Festplassen

= Tilsammen 40 minutter fra frste til siste observasjon. I tillegg vil det ta et par minutter g til og fra Festplassen til parkering ved ishallen.

Det er lett se at han holder et hyt tempo i videoklippene som er offentliggjort. Det viser alts at veien fra Futurum og hjem ogs er svrt kort om man gr.

Om dette er TH: La oss anta at han forlot Futurum 10:15. Finnes deg en mte komme seg usett fra Futurum og til parkeringshuset v Ishallen?

Om han gikk ca 10:15 forklarer dette hvorfor han ringte flere anrop til AEFH fra telefonen sin fr dette (som han s legger igjen nr han gr). Deretter ringer han ikke p nytt fr i 13-tida, noe jeg syns er merkelig hvis han var bekymret. slette noen anrop skulle gjre ham hakket mindre bekymret spass tidlig p dagen. Jeg tror han glemte seg fordi hans fokus var rigge sin egen etterlysning.

Dro han hjemom den dagen for sjekke hvordan det s ut etter at noen hadde vrt der. Ville han forsikre seg om at det ikke var blod der? Skulle han f det til se ut som en kidnapping?
Citera
2020-07-02, 08:56
Medlem
Av flere grunner har jeg svrt vanskelig for tro p vitneobservasjonene fra s:
- Det virker lite troverdig at det frste vitnet som sto fram ikke gikk til politiet med en gang, uansett om hun ble engstelig selv. Hun virker som en redelig kvinne. Om hun mener kvinnen i bilen s redd og fastbundet ut burde hun ringt politiet umiddelbart. Hvorfor gjorde hun ikke det?
- Hvorfor fikk det frste vitnet en hun traff samme dag til bekrefte at hun hadde fortalt om det? Dette fikk politiet med en gang, som om de var engstelige for at hun ikke ville bli trodd fr hun i det hele tatt hadde sagt noe. Eller som for gi vitneobservasjonen et alibi eller et vanntett inntrykk. En vitneobservasjon br i seg selv vre gyldig, men her er det flere ting som skurrer.
- Hvis dette er kidnappere som har rigget et profesjonelt opplegg virker det uprofesjonelt og risikabelt kjre med offeret i en s avslrende og pen bil.
- Hvis de kjrte rundt i bilen som ble beskrevet er det sannsynlig at flere ville observert noe av det samme.
- Verken profesjonelle eller uprofesjonelle kidnappere vil kjre s langt som til s i en s pen bil. Det eneste sikre ville i s fall vrt holde seg p motorveiene.
Citera
2020-07-02, 09:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tviler, men HVIS det skulle vise seg vre TH p videoen, ser jeg flgende som eneste grunn til at han skulle hjemom i 10 minutter:

Han serverte henne gift fr han dro til Futurum p morgenen, og selv om hun ikke svarte p telefon ville han forvisse seg om at hun var dd.

Han slettet anropene fr han dro hjem fordi han tenkte det var bedre se henne real frst. En stor tabbe, nrmest panisk handling.

Hvis s er tilfelle, er vi tilbake til teorien om at TH var helt alene om drapet, noe som er det mest tenkelige utifra hva vi vet om hans kontrollbehov.
Citera
2020-07-02, 09:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke. Men har politiet noen mulighet til bevise hvem den mannen p videofilmene er?

Hrledningsvis borde de med lite tur kunna komma ganska nra tycker jag. Men det kanske hnger p om det finns bild frn P-huset och p en bil dr. Sen skadar det vl inte med uppgifter som anger att han inte r kvar p jobbet.

Drtill kan vl kvalitn p nn video vara avsevrt bttre n man kanske tror. Men jag vet fr lite om snt.

Skulle det sen d visa sig att man via datorberkning kan sl fast att mannen p videoerna r en och densamme hela tiden och att han dessutom r densamme som en av futuramnnen (vilken r nnu en ppen frga) s r man ett steg nrmare till. Och d terstr bara att skaffa lite film p den verklige personen och kra denna i samma program.

Att vara maskerad r kanske inte tillrckligt om man vet vem man letar efter.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-02 kl. 09:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in