2020-07-05, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Aftenposten kommer med mer om dette i morgen.

Har VG-journalister tilgang til desken i Aftenposten?
Citera
2020-07-05, 06:06
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
I andre etg, rett utenfor badet, s er det vegg-vegg teppe p gulvet,etter hva jeg vet. S kommer det ganske umiddelbart en flislagt trapp, ganske bratt. denne gr ned i dagligstuen, ogs flislagt, litt mrke brune fliser (terracotta), flekker synes ganske godt p denne type flis. Man m gjennom dagligstuen og ut til entreen, den er ogs flislagt p samme mte, en dr skiller dem. Hvis de ville unng vinduer med noe som helst innsyn, s kan de ha gtt veien om tv-stuen, der er det vegg-vegg teppe. Denne har ogs dr rett inn til entreen. Fra entreen gr det vel en dr direkte inn til garasjen, man trenger ikke g ut ytterdren.
Jeg tenker at kidnapperne kan ha ftt litt hastverk, etter at alarmselskapet var der, det kan g ganske raskt f skiftet/oppgradert et alarmsystem, i tillegg skulle de p hytta. Jeg tenker mest p disse tettskrevne arkene p drlig sprk, de virker s hastig laget...
Opprinnelig postet 27 02 2019.
Adrtrt bekreftet i et annet innlegg at han hadde vrt inne i Sloraveien 4.
Beskrivelsen av planlsningen / hvordan det ser ut inne i huset er alts ikke spekulasjon.
Citera
2020-07-05, 06:12
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
For boliger i Oslo kan man hente ut plantegninger/andre bygningstegninger for de fleste boliger p nett. Men det ser ikke ut som dette er mulig for boliger i Lrenskog kommune, ellers hadde det vrt en enkel mte f se plantegning av huset p.
Politiet har intenst motsatt seg at journalister - samt Drsniffer p trden - skal f innsyn i plantegningene lagret hos kommunen. Dette gr tilbake til 2019, og Fylkesmannen stadfestet svidt jeg husker kommunens avslag p dokumentinnsyn.

Det var alts politiet som mente det ville skade etterforskningen, dersom innsyn i husers plantegninger ble gitt.

VGs krav om innsyn - saksgangen her:

https://norske-postlister.no/sak/023...mmune/2019/513

Politiet har alts i 1,5 r ment at det at VG/offentligheten fr tilgang til husets plantegninger, vil skade etterforskningen.

En av klagesakene gikk videre til Sivilombudsmannen, se side 4 nest verst her:

https://www.sivilombudsmannen.no/wp-...26.02.2019.pdf
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-05 kl. 06:44.
Citera
2020-07-05, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Hvordan visste kidnapperne om hvor tlf. til AEH pleide ligge? Eller hvor nkkelen i garasjen l?
At hun faktisk var hjemme og alene? At hun ikke hadde aktivert alarm med kamerafunksjon? Pluss en lang rekke av fakta som kun en person i hennes nrmeste krets kunne vite noe om. Jeg vet ikke 100 sikkert da jeg ikke var tilstede, men merkelig med kidnappere som ikke er interessert i belnning fr siktelsen foreligger... Barna og vrige familie vet nok mye mer om livet hun har levd med TH s dette var nok det eneste plausible opplegget han kunne lage for skyve skylden i fra seg.

Jeg har merket meg at de skriver bilen til TH ankom Futurum osv, men aldri at TH ankom i sin bil... I tillegg er det flere opplysninger som omtales p samme mte. Politiet vet nok mye mer, men det kommer nok frem i rettssaken. Merkelig at ikke SH har anket beslutningen om fortsatt ransaking av Sloraveien ei heller uttaler seg om de siste dagers nyheter.

Vi nrmer nok oss en ny pgripelse i saken.

Vi la bare telefonen tilbake der den l da vi kom. Gode venner av oss hadde jo jobbet i huset, det var derfor vi visste hvor nkkelen l. Vi tok sjansen p at hun var hjemme, hvor ellers skulle hun ha vrt s tidlig p morgenen? Alarmen var jo aldri p da vennene vre jobbet der. Hallo, vi fikk jo tross alt 10 millioner, hvordan kunne vi vite at TH skulle g til politiet?
Senast redigerad av Sandemose 2020-07-05 kl. 06:28.
Citera
2020-07-05, 09:17
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Trappor i flera plan r ofta orienterade ovanfr varandra, stmmer inte det? Sklen kanske varierar men jag frmodar att det tillvaratar utrymme och struktur. Men trappa upp och trappa ner kan d vara placerade i var sin nde av strukturen/luftspalten.

Sammalunda med ledningar av allehanda slag frsts, av mer uppenbara skl primrt avlopp (toalett), skorsten, ventilering. (Stammar). Toaletter i flera plan r ofta ngorlunda vertikalt ordnade (p samma avloppsrr).

vrigt vatten r/kan vl vara lite lttare att dra efter behov, men avlopp (golvbrunn) kan vara en faktor.

Som hjlp fr tanke. Svida det stmmer...
Men snn er det alts ikke her. Trapp til kjeller er i entreen men trapp til overvning/2 etasje er i stuen.
Citera
2020-07-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Vi la bare telefonen tilbake der den l da vi kom. Gode venner av oss hadde jo jobbet i huset, det var derfor vi visste hvor nkkelen l. Vi tok sjansen p at hun var hjemme, hvor ellers skulle hun ha vrt s tidlig p morgenen? Alarmen var jo aldri p da vennene vre jobbet der. Hallo, vi fikk jo tross alt 10 millioner, hvordan kunne vi vite at TH skulle g til politiet?
Ekte kidnapperne ville dratt offeret inn i bilen mens hun spaserte en tidlig morgen. Uten lage spektakulr show ut av det hele...
Citera
2020-07-05, 09:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Leiebilen til VE?
Mulig, men jeg tar for gitt at den er underskt med likhund.
Citera
2020-07-05, 09:28
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Ekte kidnapperne ville dratt offeret inn i bilen mens hun spaserte en tidlig morgen. Uten lage spektakulr show ut av det hele...
Og hvis de virkelig ville ha penger hadde de tatt et av barnebarna. Pengene hadde nok kommet raskt p konto da.
Citera
2020-07-05, 09:57
Medlem
Slettsnokens avatar
.....
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-05 kl. 10:06.
Citera
2020-07-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Mener du at TH er skyldig med bruk av utenlandske snekkere? Ja, kanskje du har rett og det var de som lagde bakhonet som l p trappa. M ha vrt noen venner av de snekkerne. Rrleggere kanskje? Dette er jo bare rr s det er nok de.
Citera
2020-07-05, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Mulig, men jeg tar for gitt at den er underskt med likhund.

Ja, fant de ikke noe nr de underskte?
Citera
2020-07-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men personalen p Futurum mste vl ha sett honom!?

Ja, de har nok sett han mange ganger der i mange r. Jeg tipper hver eneste dag og flere ganger ila disse dagene ogs.

Men, har de sett han hvert eneste minutt av hver eneste time denne aktuelle dagen? Det kan jo vre at det er noen timer han ikke har alibi for?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in