Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
P samme side i den diskusjonen la noen ut en link til omtalte innlegg (som inneholder en diskutert skrivefeil).

Redigert: ser n at det er det samme. Det var ikke s veldig spes skrivefeil, mer inkonsekvensen.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-08-21 kl. 21:06.
Citera
2020-08-21, 20:56
Medlem
I trusselbrevet er det p side 1 brukt ordet om flere ganger og ordet hvis (korrekt skrevet) er brukt en gang. Deretter brukes ordet vis p side 2 og 3 og 5.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-21 kl. 21:28.
Citera
2020-08-21, 21:07
Medlem
nrk.no i dag, 21. august 2020.

Politiet fr underske huset til Tom Hagen i en mned

Tror dette er sitert tidligere men gjentar for sammenhengen her.

Eidsivating lagmannsrett opprettholder beslag i S4 frem til 21. september 2020. Alts, i n mned til.
" Men politiet kan g til retten f en ny kjennelse om en mned?

Ut ifra det jeg er kjent med fra sakens dokumenter, tviler jeg p at det blir aktuelt, sier Holden.
"En del av den syv sider lange avgjrelsen fra lagmannsretten er unntatt offentligheten fordi det kan skade etterforskningen om begrunnelsen fra politiet blir kjent."
Dette skal dreie seg om et hemmelig "nybrottsarbeid", alts en eller annen form for nyskapende eller utprvende underskelser.
"I kjennelsen kommer det ogs frem at politiet gjr nybrottsarbeid og at underskelsene derfor er komplekse og tidkrevende."
Citera
2020-08-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
nrk.no i dag, 21. august 2020.

Politiet fr underske huset til Tom Hagen i en mned

Tror dette er sitert tidligere men gjentar for sammenhengen her.

Eidsivating lagmannsrett opprettholder beslag i S4 frem til 21. september 2020. Alts, i n mned til.
" Men politiet kan g til retten f en ny kjennelse om en mned?

Ut ifra det jeg er kjent med fra sakens dokumenter, tviler jeg p at det blir aktuelt, sier Holden.
"En del av den syv sider lange avgjrelsen fra lagmannsretten er unntatt offentligheten fordi det kan skade etterforskningen om begrunnelsen fra politiet blir kjent."
Dette skal dreie seg om et hemmelig "nybrottsarbeid", alts en eller annen form for nyskapende eller utprvende underskelser.
"I kjennelsen kommer det ogs frem at politiet gjr nybrottsarbeid og at underskelsene derfor er komplekse og tidkrevende."

Nybrottsarbeid, n ble jeg nyskjerrig p hva politiet er p spor av.
Finnes det noe skjult under bakken tro ?
Citera
2020-08-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Redigert: ser n at det er det samme. Det var ikke s veldig spes skrivefeil, mer inkonsekvensen.
Takk! Med tanke p at ordene om og hvis er brukt p side 1 i trusselbrevet, og ordet vis er brukt p side 2, 3 og 5: Kan det bety at det er forskjellige personer som har forfattet hver sine deler av brevet?

Hele trusselbrevet:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-trusselbrevet
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-21 kl. 21:23.
Citera
2020-08-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Nybrottsarbeid, n ble jeg nyskjerrig p hva politiet er p spor av.
Finnes det noe skjult under bakken tro ?

Jeg vet ikke. Men, det m vre ett eller annet nytt som tidligere ikke er prvet ut, tenker jeg.

Noe skjult under bakken er et godt tips, synes jeg. For eksempel i forbindelse med det gamle og utdaterte avlpssystemet.

Eller noe som er skjult i vegger, grunnmur, eller lignende.

Eller, det kan vre noe revolusjonerende som bidrar til bestemme alder p blodflekker.

Det kan vre mye forskjellig. Men absolutt, spennende.
Citera
2020-08-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke. Men, det m vre ett eller annet nytt som tidligere ikke er prvet ut, tenker jeg.

Noe skjult under bakken er et godt tips, synes jeg. For eksempel i forbindelse med det gamle og utdaterte avlpssystemet.

Eller noe som er skjult i vegger, grunnmur, eller lignende.

Eller, det kan vre noe revolusjonerende som bidrar til bestemme alder p blodflekker.

Det kan vre mye forskjellig. Men absolutt, spennende.

Det skulle testes forskjellige vsker der, og vi husker det ble tatt masse vannprver i SV4.

Tenker det har noe med det gjre.
Citera
2020-08-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Folkets oppfatning av skyldsprsmlet blir selvflgelig pvirket av medias vinkling. Og i denne saken, som ellers, legger media mest vekt p politiets hypoteser

Unnskyld, men hvilken planet er du p?
Kan du gi meg et eneste godt argument for at ikke media skal legge vekt p politiets hypoteser? Hva i all verden skal de legge vekt p, om ikke politiets hypoteser? Dine meninger?
Citera
2020-08-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Med tanke p at ordene om og hvis er brukt p side 1 i trusselbrevet, og ordet vis er brukt p side 2, 3 og 5: Kan det bety at det er forskjellige personer som har forfattet hver sine deler av brevet?

Hele trusselbrevet:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-trusselbrevet
Ikke ndvendigvis. Trusselbrevet er jo pepret med skrivefeil, men for meg er det mest interessante at den brukeren har et par lignende inkonsekvenser og samme skrivefeil.
Citera
2020-08-21, 21:52
Medlem
Kan den 70 000 kroners komfyren ha vrt inkludert i plottet ?
Kan aldri tenke meg at den gjerrigknarken har kjpt en komfyr til 70 000 uten ha baktanker.
Citera
2020-08-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Ikke ndvendigvis. Trusselbrevet er jo pepret med skrivefeil, men for meg er det mest interessante at den brukeren har et par lignende inkonsekvenser og samme skrivefeil.
Jeg forstr. Det hadde vrt interessant vite hvilke teorier politiet har om hvem som kan ha forfattet brevet.

Jeg synes at det hres mer logisk ut at forfatteren har krydret brevet med en annen persons typiske skrivefeil enn at forfatteren har lagt igjen sine egne typiske skrivefeil i brevet.
Citera
2020-08-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Kan den 70 000 kroners komfyren ha vrt inkludert i plottet ?
Kan aldri tenke meg at den gjerrigknarken har kjpt en komfyr til 70 000 uten ha baktanker.

P hvilken mte da?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in