Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Ok, jeg forstr!
Det er ikke vanskelig for meg forestille meg at dette er en kidnapping. Jeg begynte lure litt her en stund, s jeg mtte bare sprre for orden skyld
Men RU er jo sigtet for grov frihedsbervelse eller kidnapning, hvilket er lidt underligt, nr politiet mener kidnapningen er vildledning og TH er sigtet for drab eller medvirken til drab. Der var en dansk efterforsker der sagde, at det kunne betyde, at der var to sager i en.
Hvis vi nu antager, at de videoer politiet har frigivet med efterlysninger alle er mistnkte: futurum-mndene og httemanden. Og vi ved, at der er to sigtede i sagen: TH og RU, og Dagbladet har oplyst, at de mistnker og afhrt en nr relation til TH. S mener politiet alts, ud fra det vi ved, at der er tre mistnkte i sagen. De har oplyst, at det ikke er TH som er httemanden, og vi m antage, at det heller ikke er ham der vandrer frem og tilbage og rekogniserer ved Futurum. I s fald m det vre RU og MGM der p videoerne.
RU har talt med TH om investering i kryptovaluta. I forhold til MGM s har VE vret diskuteret - klart en nr relation, men som jeg forstr det er han en del af driften i de eksisterende selskaber, og ikke en investeringspartner. THs forretningspartnere, som han laver investeringer med er bl.a. Sneve, Borlaug, Nerbye og sikkert flere. Jeg tnker om det ikke ville vre mest logisk, at det var en forretningspartner med flair for investering der var med til mderne med RU, mere end fx VE?
MGM kunne have - foranlediget af RUs snak om krypto, kidnapning og kriminelle - have vildledt ham til at tro at de kunne lokke hurtige penge ud af TH ved at kidnappe AE. Dette forudsat, at MGM er i ledtog med TH og kender den virkelige plan. RUs rolle ville vre kryptodelen og lidt rekognisering.
Den ene sag ville vre udnyttelsen af RU, som tror der er tale om en lille kidnapning med konomisk motiv, og den anden sag som er overlagt drab. Men MGM er stadig en gde uden umiddelbar logisk forklaring, efter min mening.
Dette er bare spekulation, og det efterlader stadig sprgsmlet om, hvad det overbevisende motiv for MGM er, eftersom at penge/betaling fra TH taler imod THs person - at han risikere tab af kontrol og afpresning.
Edit: den anden Futurm-mand og httemanden ville i s fald vre denne samme mand - MGM