2020-07-05, 20:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg husker artikkelen

Jag tror det fanns en interirbild dr frn sloraveien. Det var det jag for efter. Kan ha fel dock.

Du fr lgga upp den om du skulle hitta den....
Citera
2020-07-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag har bestmt lst den. Tror han har en kort (och som om lite blekt eller urtvttad) skogs- el duffelgrn sportigare jacka med krage o bruna detaljer. Sg ett foto i en annan artikel.

Jag kan inte lokalisera den dock. De har kanske lyft bort den.

RB har bde avis o magasin ser jag. Kanske spelar in.
Er det noen av disse bildene?

TH med grnn jakke:
https://www.dn.no/marked/familien-ha...mme/2-1-515510

TH med brun/grnn-rutete jakke:
https://www.dn.no/tror-pa-billigere-hytter/1-1-217206

Edit:
Jeg tror kanskje du mener dette bildet.
Jeg synes det ser ut som en "kontor-brakke", s det er neppe hjemme hos TH.
Jeg tipper bildet er tatt p grden til bonden K*istian Robs*ud.
I bakgrunnen ser vi en modell av utbyggingsplanene (Coca Cola og Posten):

https://www.dn.no/bonde-deler-gigantgevinst/1-1-804149
Senast redigerad av Havhest 2020-07-05 kl. 21:25.
Citera
2020-07-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror det fanns en interirbild dr frn sloraveien. Det var det jag for efter. Kan ha fel dock.

Du fr lgga upp den om du skulle hitta den....

Du fr ta et bildesk, tror noen av de gamle artiklene om TH n er lagt bak betalingsmur pga kt interesse for lese om han.
Citera
2020-07-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Jag tror det hr handlar om frstagngs kriminella som ligger bakom. S har det gtt snett redan frn brjan, med att AEH avled i huset. Mjligen svimmat av i huset och sen avlidit av skadorna i GMs hnder. Man har allts ingen utpressnings mjlighet lngre. Kan inte visa fram bevis p att hon lever.
Min teori r:
Det med telefonen kan tyda p att hon blivit verraskad p vg upp eller ned fr trappan, ftt sig en snyting och bokstavligen flugit ner fr trappan. Kanske till och med ftt ett slag med ett hrt objekt, dr av DNA p vggen in till trappan.
Har ett svagt minne om att polisen hittat DNA p ett objekt. Om ja lst det p FB eller i en mediaartikel kommer jag inte ihg. Kan ngon bekrfta den uppgiften?
Jeg fant ikke noe om DNA fra AE p en gjenstand, men biologiske spor fra AE p en gjenstand:

Dette er blant funnene krimteknikerne gjorde i boligen like etter forsvinningen:
DNA fra Tom Hagen ble funnet i huset, avsatt p en mte som angivelig gjr at det kan knyttes til forsvinningen.
Biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen funnet p en gjenstand som angivelig har betydning for saken.
Sm blodmengder fra Anne-Elisabeth Hagen p stedet. VG har tidligere skrevet at dette er et av flere spor politiet mener kan kaste lys over hva som skjedde.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...k-paagripelsen
Citera
2020-07-05, 20:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jag tror det hr handlar om frstagngs kriminella som ligger bakom. S har det gtt snett redan frn brjan, med att AEH avled i huset. Mjligen svimmat av i huset och sen avlidit av skadorna i GMs hnder. Man har allts ingen utpressnings mjlighet lngre. Kan inte visa fram bevis p att hon lever.
Min teori r:
Det med telefonen kan tyda p att hon blivit verraskad p vg upp eller ned fr trappan, ftt sig en snyting och bokstavligen flugit ner fr trappan. Kanske till och med ftt ett slag med ett hrt objekt, dr av DNA p vggen in till trappan.
Har ett svagt minne om att polisen hittat DNA p ett objekt. Om ja lst det p FB eller i en mediaartikel kommer jag inte ihg. Kan ngon bekrfta den uppgiften?

Tror teorien er mulig. Men da finner jeg det merkelig at politiet har hatt en s sterk bias
i retning av THs antatte skyld. Tror ikke politiet jobber p den mten.
Citera
2020-07-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg fant ikke noe om DNA fra AE p en gjenstand, men biologiske spor fra AE p en gjenstand:

Dette er blant funnene krimteknikerne gjorde i boligen like etter forsvinningen:
DNA fra Tom Hagen ble funnet i huset, avsatt p en mte som angivelig gjr at det kan knyttes til forsvinningen.
Biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen funnet p en gjenstand som angivelig har betydning for saken.
Sm blodmengder fra Anne-Elisabeth Hagen p stedet. VG har tidligere skrevet at dette er et av flere spor politiet mener kan kaste lys over hva som skjedde.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...k-paagripelsen
Biologiske spor er blod, sd, celler eller annet biologisk materiale som er sikret p et sted eller fra gjenstander som er relevante for stedsgranskning.
https://oslo-universitetssykehus.no/...iologiske-spor

Kan det d betyda att hun blivit slagen med den gjenstand och flugit ner fr trappan dr av DNA p vggen?
Citera
2020-07-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tror teorien er mulig. Men da finner jeg det merkelig at politiet har hatt en s sterk bias
i retning av THs antatte skyld. Tror ikke politiet jobber p den mten.
Kan vara att polisen inte knt till luftturen telefonen hade innan TH blev arresterad. Att man med ny teknik nu har ftt fram den hr datan?
Citera
2020-07-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ok, jeg forstr!
Det er ikke vanskelig for meg forestille meg at dette er en kidnapping. Jeg begynte lure litt her en stund, s jeg mtte bare sprre for orden skyld
Men RU er jo sigtet for grov frihedsbervelse eller kidnapning, hvilket er lidt underligt, nr politiet mener kidnapningen er vildledning og TH er sigtet for drab eller medvirken til drab. Der var en dansk efterforsker der sagde, at det kunne betyde, at der var to sager i en.

Hvis vi nu antager, at de videoer politiet har frigivet med efterlysninger alle er mistnkte: futurum-mndene og httemanden. Og vi ved, at der er to sigtede i sagen: TH og RU, og Dagbladet har oplyst, at de mistnker og afhrt en nr relation til TH. S mener politiet alts, ud fra det vi ved, at der er tre mistnkte i sagen. De har oplyst, at det ikke er TH som er httemanden, og vi m antage, at det heller ikke er ham der vandrer frem og tilbage og rekogniserer ved Futurum. I s fald m det vre RU og MGM der p videoerne.
RU har talt med TH om investering i kryptovaluta. I forhold til MGM s har VE vret diskuteret - klart en nr relation, men som jeg forstr det er han en del af driften i de eksisterende selskaber, og ikke en investeringspartner. THs forretningspartnere, som han laver investeringer med er bl.a. Sneve, Borlaug, Nerbye og sikkert flere. Jeg tnker om det ikke ville vre mest logisk, at det var en forretningspartner med flair for investering der var med til mderne med RU, mere end fx VE?
MGM kunne have - foranlediget af RUs snak om krypto, kidnapning og kriminelle - have vildledt ham til at tro at de kunne lokke hurtige penge ud af TH ved at kidnappe AE. Dette forudsat, at MGM er i ledtog med TH og kender den virkelige plan. RUs rolle ville vre kryptodelen og lidt rekognisering.
Den ene sag ville vre udnyttelsen af RU, som tror der er tale om en lille kidnapning med konomisk motiv, og den anden sag som er overlagt drab. Men MGM er stadig en gde uden umiddelbar logisk forklaring, efter min mening.
Dette er bare spekulation, og det efterlader stadig sprgsmlet om, hvad det overbevisende motiv for MGM er, eftersom at penge/betaling fra TH taler imod THs person - at han risikere tab af kontrol og afpresning.

Edit: den anden Futurm-mand og httemanden ville i s fald vre denne samme mand - MGM
Senast redigerad av colli 2020-07-05 kl. 20:58.
Citera
2020-07-05, 20:53
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinster
Deler denne lenken med rde BMW X3 i Norge.
https://regnr.info/husker-ikke-hele-...assinr=&page=1

REGNR AY235** (**=04)
Bilen blev registret frsta gngen i 2014 i Moss som ligger rakt (ca 30km ) syd om s.
s r dr vittnen sg den rda BMW x3
Denna rda BMW x3 sldes 12 Oktober 2018 (19 dagar innan AEH frsvann)

Ngon som kan f fram garen av bilen ?
https://regnr.info/
Att skicka SMS fr att f fram garen funkar inte fr mig iom jag inte har norsk telefon.
Var snll att anvnda ** om ni postar garnas namn.
Citera
2020-07-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
REGNR AY235** (**=04)
Bilen blev registret frsta gngen i 2014 i Moss som ligger rakt (ca 30km ) syd om s.
s r dr vittnen sg den rda BMW x3
Denna rda BMW x3 sldes 12 Oktober 2018 (19 dagar innan AEH frsvann)

Ngon som kan f fram garen av bilen ?
https://regnr.info/
Att skicka SMS fr att f fram garen funkar inte fr mig iom jag inte har norsk telefon.
Var snll att anvnda ** om ni postar garnas namn.
Det reg.nummret r inte en BMW.
MODELLINFO
Fabrikat. HONDA
Modell. CR-V (IV) 2WD Diesel
Type. 1.6 I-DTEC
rsmodeller. 2014-2015
Citera
2020-07-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Om jeg har oppfattet det rett, disponerer F*t*rum ogs einedommer p nordsiden
av Strmsveien - i H*ra*ds vei. Dit tar det ca. 12-15 minutter til fots. Om han hadde
en bil stende der, ville turen hjem kortes ned til 15-20 minutter.

S er sprsmlet hvor lang tid han hadde trengt p stedet for gjennomfre drapet
og fjerne liket. S mtte han alts kjre bilen, med liket i bagasjerommet, til et sted
det var trygt sette fra seg bilen, og s g tilbake til jobb.

Hvor lenge kunne han vrt vekke fra arbeidsplassen uten at det ble lagt merke til?
Det tidligere omtalte "lunsjmtet" - kan det ha vrt fabrikert som unnskyldning til
forlate jobb? Fant dette mtet sted? Det vet vi ikke.
Han kunne ble hentet av medhjelper en plass uten kamera i nrheten av F.ca 09.25 og ble kjrt tilbake 10.25.da enten hadde han p seg mobilen sin el lagt den p F og satt p autooppring. Videre fraktet medhjelper AEH alene.
Min teori gr p bruke minst tid i S veien og med telef oppringing skaffe alibi.de 2 slettede samtaler er en tabbe
Citera
2020-07-05, 21:02
Medlem
Citat:
Biologiske spor er blod, sd, celler eller annet biologisk materiale som er sikret p et sted eller fra gjenstander som er relevante for stedsgranskning.
https://oslo-universitetssykehus.no/...iologiske-spor

Kan det d betyda att hun blivit slagen med den gjenstand och flugit ner fr trappan dr av DNA p vggen?
Det er mulig at det kan vre slik som du skrev i siste setning.

Takk for link og informasjon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in