2020-07-03, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er ikke helt det det str heller da, for vre pirkete..

kl. 10.07 er 51 minutter etter at AEH avsluttet samtalen med snnen 09.16, og det opplyses om at telefonen har vrt i (sporadisk, mest sannsynlig) bevegelse i lpet av disse 51 minuttene, helt til den ble lagt p bordet sist 10.07 og ikke flyttet mer p etter det.

Ja, jeg skjnner, en slags bevegelseslogg som viser at det har vrt bevegelse fra tid til annen i 51 minuter etter 9.14-samtalen. Kanskje treningsapp, eller google stedsplassering eller noe.
Men kan det ha vrt TH som har lagt den p bordet? Kan han ha klart sneket seg hjem uten bli fanget av kamera?
Citera
2020-07-03, 18:05
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det r ju ocks en smula mrkligt att nr han kommer hem kan han -- enligt egen utsago -- inte finna AE:s telefon, utan r tvungen att ringa p den (och kan nd inte lokalisera den)! Men nr den vl terfinns kan han direkt sl ned p att den ligger p fel sida av bordet!

Dette, pluss at nr han ser den s tar han den ikke opp engang. (Dette ville bevegelsessensorene i telefonen registrert om han hadde gjort)

Jeg sa tidligere i morges at det er noe som skurrer for meg med alle disse forklaringene til TH rundt telefonen og funnet av denne, jeg fr bare ikke helt tak p hva.
Citera
2020-07-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
# At han ikke skriver under, betyr jo at han ikke vil st for det han har sagt. P den mten kan han endre sin forklaring og tilpasse den etter hva han blir konfrontert med. Fr hpe at de gjr videoopptak da.
# Hva det indikerer ang to anrop, jo at han vil skjule de oppringningene for politiet. At han gjorde en feil. Kanskje de ikke hadde noen plan om at han skulle ringe henne for at de skulle snakke om hytteturen. Det har vi jo bare hans ord p, og det virker merkelig m snakke om en kort hyttetur.
Kanskje han ringte for sjekke om hun levde etter ha blitt forgiftet. Kanskje han ringte for late som at de hadde en avtale, men fant ut at det virket for tidlig. Derfor slettet han de to anropene, og ikke alle de andre anropene. Det er jo rart at AE sendte medling om at det ikke ble noen hyttetur, mens TH ringte for snakke om en hyttetur. Noe her er det som ikke henger p greip.
# Ingen tror vel at han har innrmmet drap, eller skrevet at han nsker drepe AE, i sin dagbok. TH er jo ikke dum. Men andre ting som bygger opp under f.eks. dette med skilsmissedrap. Motiv. Kanskje forskjellige innkjp han har gjort. Huskeliste. Han skreiv jo ned alt. De har funnet tidligere dagbker, men bkene for akkurat denne perioden er borte. Han kaster vel ikke dagbker uten grunn.
# Nei, ikke unaturlig med blod i et hus man har bodd i s lenge, men unaturlig at blodet er avsatt i sammenheng med forsvinning slik politiet har konkludert med.
# Mistenkelige typer, bare fordi at man ikke har funnet tak i dem? Han utenfor Futurum som snudde og gikk tilbake? Kanskje det var en som ville snakke med noen der, kanskje en venn av TEH, det vet man jo ikke. Og s bare sjekket han om bilen var der eller ikke. Trenger ikke vre mere mystisk enn det. Kanskje han ikke kjenner seg igjen s lenge etterp. Kanskje han ikke nsket bli grillet av politiet i flere timer fordi han var utenfor der, og s holdt han det for seg selv.
Kan ogs vre en som er satt inn som skuespiller av TH for bygge opp under dette med kidnappingsteori, hvem vet. Tror ihvertfall ikke at det var noen som sjekket om bilen til TH var der, for bekrefte at kysten var klar og at AE kunne kidnappes. Hvis man skulle registrere at TH var kommet p jobb, s kunne man gjemt seg i et skogholt en eller annen plass.

Jeg er enig her. Nr man ikke vil skrive under p avhr, og til og med etter at man har hatt muligheten til f omskrevet det som man ikke er enig i, s er det fordi man ikke nsker st for det man har sagt. - I tilfelle dette skulle vise seg bli ugunstig p et senere tidspunkt !
Citera
2020-07-03, 18:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraaga
Kanskje hun satt p do?

Det kunne funket for 09.48 og 09.50, men helt frem til 10.06 og 10.07?
Citera
2020-07-03, 18:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Fordi han ville gi et inntrykk av at noen som ikke kjente AEHs rutiner hadde lagt den der.
"overdrive" mht detaljer kan vre indikasjon p et tilsiktet/ledende vitnesbyrd.

Det er her jeg ogs tenker at politiet har begynt fatte mistanke - de har sett at det
er relativt f og subtile spor, som om GM har "ryddet". Ville reelle kidnappere brydd
seg om, enn si hatt tid til, rydde etter seg?
Det vil si at TH/medhjelpere skulle f det til se ut som en ekte kidnapping.. At ekte kidnappere hadde lagt telefonen p feil side av bordet selv om de ikke kunne vite hvor den telefonen pleide ligge? De hadde ogs romstert rundt i huset med telefonen..

Enten er TH ikke veldig smart eller s tyder det p at han er uskyldig..

Noe skurrer mye med dette..
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-03 kl. 18:15.
Citera
2020-07-03, 18:17
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det r ju ocks en smula mrkligt att nr han kommer hem kan han -- enligt egen utsago -- inte finna AE:s telefon, utan r tvungen att ringa p den (och kan nd inte lokalisera den)! Men nr den vl terfinns kan han direkt sl ned p att den ligger p fel sida av bordet!

Ja,det henger ikke p greip! Er ulogisk og at han ikke fant den,pluss at han ikke hrte den ringe.
Det frste stedet han skulle leta,var jo p dette bordet?
Citera
2020-07-03, 18:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det vil si at TH/medhjelpere skulle f det til se ut som en ekte kidnapping.. At ekte kidnappere hadde lagt telefonen p feil side av bordet selv om de ikke kunne vite hvor den telefonen pleide ligge?

Enten er TH ikke veldig smart eller s tyder det p at han er uskyldig..

Noe skurrer mye med dette..

Det er lagt mye arbeid i f dette til fremst som en ekte kidnapping, fra frste stund, inkludert der hvor TH tar med brevet til bensinstasjonen for overbevise politiet om en kidnapping s fort som mulig.

S har det blitt behov for styrke kidnappinghistorien n og da i lpet av sakens utvikling, f.eks nr politiet skiftet hovedhypotese til drap, da kom det kontakt fra "kidnapperne" omtrent som p bestilling, s hadde vi en ny runde nr han sendte beskjed til kidnapperne om at han ville betale hele lsepengebelpet, etter at han selv ble siktet i saken.

DET er det som skurrer.
Citera
2020-07-03, 18:25
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Fordi han ville gi et inntrykk av at noen som ikke kjente AEHs rutiner hadde lagt den der.
"overdrive" mht detaljer kan vre indikasjon p et tilsiktet/ledende vitnesbyrd.

Det er her jeg ogs tenker at politiet har begynt fatte mistanke - de har sett at det
er relativt f og subtile spor, som om GM har "ryddet". Ville reelle kidnappere brydd
seg om, enn si hatt tid til, rydde etter seg?

Reelle kidnappere hadde jo ikke brydd seg et dyt,det eneste var ikke legge igjen fingeravtrykk og DNA. S,var det for underbygge at det mtte ha vrt reelle kidnappere fra TH da?
At han mente at om det var han eller noen fra familien,s ville de selv i en snn dramatisk hendelse -respektert AE sin mobil plassering?
Underlig av TH ppeke dette uansett skyldig eller ikke? prvde han skape et bevis,som han ikke der og da forsto var litt latterlig?
Citera
2020-07-03, 18:28
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er lagt mye arbeid i f dette til fremst som en ekte kidnapping, fra frste stund, inkludert der hvor TH tar med brevet til bensinstasjonen for overbevise politiet om en kidnapping s fort som mulig.

S har det blitt behov for styrke kidnappinghistorien n og da i lpet av sakens utvikling, f.eks nr politiet skiftet hovedhypotese til drap, da kom det kontakt fra "kidnapperne" omtrent som p bestilling, s hadde vi en ny runde nr han sendte beskjed til kidnapperne om at han ville betale hele lsepengebelpet, etter at han selv ble siktet i saken.

DET er det som skurrer.
La oss si det slik Niffy. Veldig mye skurrer i denne saken. Det er ulogiske brister hele veien.

Hvis vi kan sl fast at dette ikke er en virkelig kidnapping s er jeg enig s langt👍
Citera
2020-07-03, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
La oss si det slik Niffy. Veldig mye skurrer i denne saken. Det er ulogiske brister hele veien.

Hvis vi kan sl fast at dette ikke er en virkelig kidnapping s er jeg enig s langt👍

Mye som er pussig. TH ringte til kona kl. 10.06 og 10.07. Og 10.07 er siste gang at det er fysisk bevegelse p telefonen hennes. De to samtalene er slettet fra THs logg.
Kan TH ha vrt i Sloraveien p dette tidspunktet, og s l telefonen p jobb, og hadde auto-oppringning?
Noe sier meg ihvertfall at den som flyttet p telefonen ikke var klar over denne appen.
Citera
2020-07-03, 18:49
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det var slik jeg ogs forsto det og skrev tidligere her idag, at han ville ftt sin del via AE og sin del via TH, men da ble det nevnt litt med firma osv. at han tjener mer p arve alt fra TH.
AE kan ogs bruke opp sin del, ogs noen som nevnte veldedighet.

Om barna var besatt p arve mest mulig fortest mulig,s hadde de heller tatt liv av faren sin skulle man tro?
Her er det fryktelige sterke og vonde flelser pga. utilgivelig svik som ligger bak,det er jeg overbevist om -men ogs mulighet til store summer i tillegg.
Hvem utenom familien hadde snt hat til ekteparet? eller kun til TH?

I de fleste partnerdrap,s handler det om noe morderen kjenner sikkert som hugg i bde sjel og hjerte. Normale folk med knust hjerte dreper jo ikke,men mange gjr det-psykopater bl.a. Maktbegjr,hat,hevn og eiertrang er ofte drivkraft.

Kan et mor/snn forhold vre like sterkt,f lignende grusomme konsekvenser om sviket er totalt? Snn at rullgardina gr ned,om snn er psykisk syk -
og har rusproblem og truende gjeld hengende over seg? Kan noe snt utlse drap p egen mor?
Eller kidnappingsplan ,men ikke mord.En plan som ble til i fylla? Planen som gikk s galt?
For planen kunne vrt f forskudd p arv fra mor,etter en skilsmisse-men det var ikke tid vente p.Det f TH til betale lsepenger for moren,var da en desperasjon i plottet.

For i mitt hodet,s er jeg lst til at enten GM eller dennes informant -er nrt familie medlem pga. mengden av interne opplysninger.
S igjen,er det totalt uforstelig at TH utbetaler over 10.mill i fjor-helt uten f tilbake noe for pengene (Livsbevis) ?? At det skjer frst da TH blir mistenkt? At de ikke utlover dusr isteden?

Bruker ikke egen privatetterforsker? Sender mer appeller om f moren hjem ut offentlig?
At TH,rett etter lslatelse lover betale resten av lsepengerkrav ? -uten igjen ha garanti om Livsbevis? At barna ogs synes det er klokest??
Frst i sommer utlover stor dusr,men nevner ikke at de nsker at de skyldige blir tatt? Kun finne moren som er et forstelig nske.Minst en i familien der,vet nok om det er mulig finne henne.
Barnebarna m ha det helt jvlig.

N er jeg egentlig bare lei hele saken,og n m det skje et gjennombrudd som monner snart!
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-03 kl. 19:34.
Citera
2020-07-03, 18:55
Medlem
Her ser man en liten snutt med BB men det er for lite til gi noe inntrykk av gangen, men "skytelr" har han

https://www.youtube.com/watch?v=j5_xxhINNeY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in