2020-06-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har vrt foresltt at samtalen ble avbrutt etter tre sekunder fordi den gikk til mobilsvar.

Jeg vet ikke mer.

Men det m vre en lang sms som ble sendt, etter innholdet som er ramset opp.
Det kan jo vre..

Ja, m vre en del som forklarer minuttene mellom anrop og SMS.
Citera
2020-06-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Precis. Ungefr.

Ne. Sen behvs ju inte sonen d p samma stt om th utrttar sina behov p natten.

Men pojken ljuger kanske om samtalet. Eller polisen lter pskina att s r lget.

Det reder sig. Tror jag.

Tror jeg ogs. Det settes ekstra press p vitnene med slike artikler som den i VG i dag.
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-29 kl. 14:49.
Citera
2020-06-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har trodd at snnen har vrt innblandet i dette i lang tid

At han skulle blitt lovet penger for drepe/"stage" bortfring av sin mor, mener jeg er lite trolig. Nr skulle han f disse pengene? Deres familie vil mest sannsynlig bli flgt nye med til saken blir oppklart.
Skulle lsepengene vre betaling? Lite trolig da TH gikk til politiet med det samme og nsket ikke betale.

Det passer ikke inn med de andre elementene i saken.

Men at det var han som ankom Sl"oraveien den morgenen virker sannsynlig. Opplysningene i media om at han har vrt uklar i avhr angende hva samtale kl 09.14 gjelder, kan tyde p dette.
Kan vre at snnen og krypto som er venner er involvert uten TH?

Vet ikke hva motivet skulle vrt uten TH men..
Citera
2020-06-29, 14:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Lovet penger i form av arv, og ikke betaling n.
I tillegg hvis AE hadde skilt seg ville han arvet mindre?
Hvis AEH hadde skilt seg ville snn ha arvet sin del av hva AEH tok med seg ut av ekteskapet.
Hvis AEH hadde skilt seg, ville det mest sannsynlig blitt enklere for han ftt et eventuellt forskudd p arv.
Citera
2020-06-29, 15:02
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Jeg har Olof Palme saken friskt i minne ....

Et fryktelig tragisk og mystisk drap ja,men n har dere ftt endelig svar?
Citera
2020-06-29, 15:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror jeg ogs. Det settes ekstra press p vitnene med slike artikler som den i VG i dag.

Dr r nog kontentan. Det r dags att saker tas p vederbrligt allvar. Med kidnappningshistorien som bakgrund har tidigt avlmnade vittnesml s.a.s. frldrats lite. Man kan behva skruva p dem lite. Med mediestrategi. Mot GMs lister i frplaneringen. Dennes mediestrategi.
Citera
2020-06-29, 15:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Et fryktelig tragisk og mystisk drap ja,men n har dere ftt endelig svar?

Det var Anckarstrm. Som vanligt.
Citera
2020-06-29, 15:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Kan vre at snnen og krypto som er venner er involvert uten TH?

Vet ikke hva motivet skulle vrt uten TH men..
Jeg tror snn introduserte RU, som hadde krypto-kompetanse, kun med tanke p at TH skulle ha noen sprre om hjelp med det tekniske rundt det betale lsepenger - s han ikke skulle g til politiet.

Det at TH nevner RU til politiet helt i starten tyder ogs p dette
Citera
2020-06-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Eneste jeg tenker delegger litt, er hvordan snnen har turt reise til sloraveien 0930 ish uten bli oppdaget?

Hvis snnen passet hunden kvelden fr i Sloraveien kan det tenkes det har skjedd noe der slik at han ikke dro hjem den natta. Har hrt at han har sagt i fylla at han var involvert men har ikke kilde p det. Hvis TH tok med seg telefonen hans da han dro 'p jobb' kan han ha svart nr snn ringte fra AEHs telefon. Det hres skt ut, men en av de kan dekke over for den andre, eller de har gjort dette sammen. Har mest tro p at det er noen utenfor familien, men man m jo holde alle muligheter pne.
Citera
2020-06-29, 15:11
Medlem
Noen som vet om en av dtrene har en stemme som ligner p morens? Kan en av dem ha utgitt seg for vre moren p telefonen?
Citera
2020-06-29, 15:12
Medlem
Etter 0848-samtalen: avsluttes 0856. TH dreper AEH med strips. Lar henne ligge p badet med strips rundt halsen.
0902 (+- 3min): TH drar p jobb
0905: Bil ser TH drar, som avtalt vet denne personen at AE ligger n p badet dd. Rygger opp til sloraveien fra gangveien.
0910: sender sms til HHB1, hyttetur avlyst (betyr: hun er dd, planen gr som avtalt)
0914: Ringer TEH - hun er dd, planen gr som avtalt. Forteller at AEH har tisset/bsjet p seg. Legger fra seg mobilen til AEH p ukjent sted (dette er en viktig opplysning)
0916: Drar AEH ut i bilen, lager slepespor kjrer for mte HHB1 p avtalt plass. De dumper AEH (midlertidig plass?) fr de kjrer for mte TEH.
0950: TEH blir utlmodig. Kan ikke ringe GM1 eller HHB1 pga basestasjoner.
Velger ringe til AEH sin telefon.
0951~: TEH kommuniserer p en eller annen mte til TH at ting gr ikke etter planen, de har ikke kommet til meg enda.
1006: TH blir stressa og ringer til AEH sin telefon 2x i tilfelle de fortsatt er i sloraveien. kan ikke ringe noen andre pga basestasjoner. sletter disse anropene da dette er utenfor opprinnelig plan.

KANSKJE: GM1 og TEH kjrer rundt i s med HHB1 utkledd som AEH i baksetet for stage kidnapping. De m vre hjemme i egne boliger pga basestasjoner innen 1330.

1113:
1114:
1117: TH begynner ringe AEH som planlagt. Ringer 3 ganger.

1306:
1308:
1318: ringer p nytt 3 ganger som avtalt. N skal han reagere p ubesvarte samtaler og reise hjem 1330 som avtalt.
1340: HHB1 ringer p fasttelefon fordi hun vet TH skulle dra fra jobb 1330.
Ringer for fortelle at planen gikk som planlagt, og at de n er kommet hjem slik at han kan trygt ringe de p mobil.
1346: TH ringer til AEH sin mobil fordi han ikke finner den! Han hrer hvor den er og legger den tilbake p bordet. Litt stressa legger han den p feil side. (eller han legger den p feil side fordi han n str foran bordet nr han legger den fra seg, og ikke fra sofaen bak bordet som han pleier)
Begynner stage kidnapping med ting han har hatt liggende i bilen.
1400: TH ringer TEH som avtalt for f TEH til komme med de siste sporene (brevet?)
1401: ringer HHB for gjre henne oppmerksom p at han n kontakter politi.
1410: ringer politiet

Jeg tror GM1 kan vre VE som fikk jobben hos TH i 2018 (pluss penger?) mot at han hjalp til i plottet. Det er p denne tiden planleggingen begynner. (ref krypto)
TH introduserer kryptoeksperten for pappa og ballen har begynt rulle. RU vet ikke hva han hjalp til med, for han trodde opprinnelig at han kunne f med TH p kryptofabrikk
Senast redigerad av Rvp2020 2020-06-29 kl. 15:16.
Citera
2020-06-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Hvis snnen passet hunden kvelden fr i Sloraveien kan det tenkes det har skjedd noe der slik at han ikke dro hjem den natta. Har hrt at han har sagt i fylla at han var involvert men har ikke kilde p det. Hvis TH tok med seg telefonen hans da han dro 'p jobb' kan han ha svart nr snn ringte fra AEHs telefon. Det hres skt ut, men en av de kan dekke over for den andre, eller de har gjort dette sammen. Har mest tro p at det er noen utenfor familien, men man m jo holde alle muligheter pne.

Mulige scenarioer: Ting kan ha skjedd i affekt, i en voldsom krangel kan en av dem ha drept henne 'ved uhell', og de har bestemt seg for prve dekke over det. Eller, de kan ha drukket p kvelden, hun hadde etter sigende et alkoholproblem. Kan hun ha falt ned trappen eller lignende, drukket og tatt masse piller kanskje, under sike omstendigheter at de skjnte at de kom til f skylden fordi det s ut som et mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in