2020-06-29, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
AEH skal ha snakket med lnningsansvarlige p jobb 08:45 til 08:56. Mens TH var hjemme.

TH skal s ha dratt hjemmefra ca 09:05, og bilen hans skal ha ankommet jobb 09:10 til 09:15.

AEH skal ha ringt en tre-sekunders samtale 09:06.

AEH skal ha sendt sms 09:10.

AEH skal ha ringt snnen 09:14, samtalen skal ha vart i 92 sekunder, og AEH skal ha vrt alene i huset etter at TH dro til jobb.
Hvem er tre sekunder samtalen til?
Citera
2020-06-29, 14:23
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Da ville vel snnen arvet sin del av hver forelder? Totalen er vel den samme med mindre AE hadde brukt opp alt.
Nja, disse verdiene var nok bundet opp, s realisering mtte trolig skje gjennom betydelig nedsalg med pflgende tap/begrenset fremtidig inntekt for hele imperiet.
Citera
2020-06-29, 14:24
Medlem
Citat:
Hvem er tre sekunder samtalen til?

Samtalen ble avbrutt etter tre sekunder. Mottaker sannsynligvis prestedatter HHB1.

09:10 sendte AEH sms til HHB1 om teaterbesket, at hun gledet seg over ha truffet en gammel bekjent p teateret, at hytteturen ble avlyst og at hun kunne vre barnevakt samme kveld.
Citera
2020-06-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nja, disse verdiene var nok bundet opp, s realisering mtte trolig skje gjennom betydelig nedsalg med pflgende tap/begrenset fremtidig inntekt for hele imperiet.
Ja han er vel interessert i arve alt ettersom han til og med er involvert i bedriften.
Citera
2020-06-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Samtalen ble avbrutt etter tre sekunder. Mottaker sannsynligvis prestedatter HHB1.

09:10 sendte AEH sms til HHB1 om teaterbesket, at hun gledet seg over ha truffet en gammel bekjent p teateret, at hytteturen ble avlyst og at hun kunne vre barnevakt samme kveld.
Ok.
Rart hun la p og skrev en SMS med s mye innhold i stede for snakke via telefon?

Dersom en annen foretok samtalen kanskje tenkt obs hun skulle jeg sende SMS til og ikke ringe. Men snnen er med p det s han ringer vi slik at blir ekte alibi?
Mistenkelig om kun alle livstegn hadde vrt SMS.
Citera
2020-06-29, 14:27
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Kan snnen ha blitt lovet formuen om han hjalp til?
Jeg har trodd at snnen har vrt innblandet i dette i lang tid

At han skulle blitt lovet penger for drepe/"stage" bortfring av sin mor, mener jeg er lite trolig. Nr skulle han f disse pengene? Deres familie vil mest sannsynlig bli flgt nye med til saken blir oppklart.
Skulle lsepengene vre betaling? Lite trolig da TH gikk til politiet med det samme og nsket ikke betale.

Det passer ikke inn med de andre elementene i saken.

Men at det var han som ankom Sl"oraveien den morgenen virker sannsynlig. Opplysningene i media om at han har vrt uklar i avhr angende hva samtale kl 09.14 gjelder, kan tyde p dette.
Citera
2020-06-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ok.
Rart hun la p og skrev en SMS med s mye innhold i stede for snakke via telefon?

Dersom en annen foretok samtalen kanskje tenkt obs hun skulle jeg sende SMS til og ikke ringe. Men snnen er med p det s han ringer vi slik at blir ekte alibi?
Mistenkelig om kun alle livstegn hadde vrt SMS.

Det har vrt foresltt at samtalen ble avbrutt etter tre sekunder fordi den gikk til mobilsvar.

Jeg vet ikke mer.

Men det m vre en lang sms som ble sendt, etter innholdet som er ramset opp.
Citera
2020-06-29, 14:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ja han er vel interessert i arve alt ettersom han til og med er involvert i bedriften.
Ja, og det samme gjelder de andre barna, som er noe av hovedmotivet i min teori om at TH og alle barna str bak.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-29 kl. 14:36.
Citera
2020-06-29, 14:32
Medlem
Mange intressange teorier her. Mye som er mystisk, mye som ikke henger sammen og mye som er ganske opplagt. Jeg tror folk tenker for komplisert, lsningen er som oftest mye enklere
Citera
2020-06-29, 14:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Mange intressange teorier her. Mye som er mystisk, mye som ikke henger sammen og mye som er ganske opplagt. Jeg tror folk tenker for komplisert, lsningen er som oftest mye enklere
F hre din teori?
Citera
2020-06-29, 14:40
Medlem
Nyvaakens avatar
Noe av det som er helt penbart:

Informanten hadde full oversikt og kontroll p AE sine planer og gjreml,nesten fra minutt til minutt denne formiddagen.
*Kontroll p hennes nrmeste familie og omgangskrets.
1. Kontroll p nrmeste nabo som den visste var p ferie akkurat denne dagen.
2.Kontroll og full oversikt /bilde av eiendommen og ikke minst detaljert hukommelse av husets rom.
3.Kontroll p hennes rutiner og vaner.
4.Kontroll p avtalen med elektriker den dagen
5.og garanti p at han S'ansen ikke kunne komme p dra og ringe p vedr. skifte av kjkkenlamper.
6.Fikk oppdateringer underveis hele morningen,ogs om AE luftet hunden evnt. nr
7.Fikk oppdatering om AE skulle jobbe p Futurum eller ikke denne dagen.
8.Fikk oppdatering om AE skulle pakke forberede hyttetur eller ikke
9.Nr hun skulle ta seg en dusj,var ferdig med frokost osv.

Hvilken/e personer hadde all denne informasjonen,og fikk tilgang til den denne morgenen?
Det kan ikke ha vrt ukjente,og det er kun f velge ifra
(Telefonene kan ha vrt avlyttet/overvket? Husets rom overvket m.avlytting?) Usannsynlig,men teoretisk mulig.
*At barna deres allikevel kan g ut med at de tenker p helt fremmede kidnappere,og at de potensielle skulle hatt tilgang p all denne private informasjonen
-Det henger bare ikke p greip!
Her tenker jeg informanten er en yngre desperat person,og dessverre er den i slekt med AEH.
Om det var snn,at proffe svenske el. steuropeiske etc. kom tok henne...kan dette KUN ha skjedd med denne slektningen som informant dessverre. Det var ikke planen at hun skulle d!
Plotter var nye planlagt lenge i forveien,og den/de som skulle hente henne har vrt klare til
utfre dette p kort varsel -kan ikke forst noe annet,siden AE like gjerne kunne bestemt dra p jobb denne morgenen.Men det stemmer igjen ikke helt med at det passet s godt at nabo var p ferie.
Hun ble kanskje manipulert til ta avgjrelsene hun tok for dagen? Ikke jobbe,ikke g lang tur med hunden? Plottet kan ikke ha vrt utfrt utifra flaks/tur!

Motiv tenker jeg var flere,men penger er avgjrende for plottet.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-29 kl. 14:59.
Citera
2020-06-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har trodd at snnen har vrt innblandet i dette i lang tid

At han skulle blitt lovet penger for drepe/"stage" bortfring av sin mor, mener jeg er lite trolig. Nr skulle han f disse pengene? Deres familie vil mest sannsynlig bli flgt nye med til saken blir oppklart.
Skulle lsepengene vre betaling? Lite trolig da TH gikk til politiet med det samme og nsket ikke betale.

Det passer ikke inn med de andre elementene i saken.

Men at det var han som ankom Sl"oraveien den morgenen virker sannsynlig. Opplysningene i media om at han har vrt uklar i avhr angende hva samtale kl 09.14 gjelder, kan tyde p dette.
Lovet penger i form av arv, og ikke betaling n.
I tillegg hvis AE hadde skilt seg ville han arvet mindre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in