2020-06-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis AEH hadde skilt seg ville snn ha arvet sin del av hva AEH tok med seg ut av ekteskapet.
Hvis AEH hadde skilt seg, ville det mest sannsynlig blitt enklere for han ftt et eventuellt forskudd p arv.
Det var slik jeg ogs forsto det og skrev tidligere her idag, at han ville ftt sin del via AE og sin del via TH, men da ble det nevnt litt med firma osv. at han tjener mer p arve alt fra TH.
AE kan ogs bruke opp sin del, ogs noen som nevnte veldedighet.
Citera
2020-06-29, 15:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Hvis snnen passet hunden kvelden fr i Sloraveien kan det tenkes det har skjedd noe der slik at han ikke dro hjem den natta. Har hrt at han har sagt i fylla at han var involvert men har ikke kilde p det. Hvis TH tok med seg telefonen hans da han dro 'p jobb' kan han ha svart nr snn ringte fra AEHs telefon. Det hres skt ut, men en av de kan dekke over for den andre, eller de har gjort dette sammen. Har mest tro p at det er noen utenfor familien, men man m jo holde alle muligheter pne.
Det er noe som heter basestasjoner..
Politiet kan sjekke lokasjon til mobiler ved samtale
Citera
2020-06-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Mulige scenarioer: Ting kan ha skjedd i affekt, i en voldsom krangel kan en av dem ha drept henne 'ved uhell', og de har bestemt seg for prve dekke over det. Eller, de kan ha drukket p kvelden, hun hadde etter sigende et alkoholproblem. Kan hun ha falt ned trappen eller lignende, drukket og tatt masse piller kanskje, under sike omstendigheter at de skjnte at de kom til f skylden fordi det s ut som et mord?

Hvis det var en ulykke kan de ha forklart saken til MB p kontoret i den samtalen da TH fortsatt var hjemme. Kanskje kjenner hun familien godt og vet at AEH har alkoholproblemer, kanskje sympatiserer hun med TH og skjnner at det er han som vil f skylden, og gir dermed falsk forklaring til politiet.
Citera
2020-06-29, 15:20
Medlem
Citat:
Det er noe som heter basestasjoner..
Politiet kan sjekke lokasjon til mobiler ved samtale

Som sagt: hvis TH tar med seg telefonen nr han drar kan han jo ha kjrt til snnens hus og tatt telefonen derfra fr han dro til Futurum. Evt lagt den igjen der.
Citera
2020-06-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Etter 0848-samtalen: avsluttes 0856. TH dreper AEH med strips. Lar henne ligge p badet med strips rundt halsen.
0902 (+- 3min): TH drar p jobb
0905: Bil ser TH drar, som avtalt vet denne personen at AE ligger n p badet dd. Rygger opp til sloraveien fra gangveien.
0910: sender sms til HHB1, hyttetur avlyst (betyr: hun er dd, planen gr som avtalt)
0914: Ringer TEH - hun er dd, planen gr som avtalt. Forteller at AEH har tisset/bsjet p seg. Legger fra seg mobilen til AEH p ukjent sted (dette er en viktig opplysning)
0916: Drar AEH ut i bilen, lager slepespor kjrer for mte HHB1 p avtalt plass. De dumper AEH (midlertidig plass?) fr de kjrer for mte TEH.
0950: TEH blir utlmodig. Kan ikke ringe GM1 eller HHB1 pga basestasjoner.
Velger ringe til AEH sin telefon.
0951~: TEH kommuniserer p en eller annen mte til TH at ting gr ikke etter planen, de har ikke kommet til meg enda.
1006: TH blir stressa og ringer til AEH sin telefon 2x i tilfelle de fortsatt er i sloraveien. kan ikke ringe noen andre pga basestasjoner. sletter disse anropene da dette er utenfor opprinnelig plan.

KANSKJE: GM1 og TEH kjrer rundt i s med HHB1 utkledd som AEH i baksetet for stage kidnapping. De m vre hjemme i egne boliger pga basestasjoner innen 1330.

1113:
1114:
1117: TH begynner ringe AEH som planlagt. Ringer 3 ganger.

1306:
1308:
1318: ringer p nytt 3 ganger som avtalt. N skal han reagere p ubesvarte samtaler og reise hjem 1330 som avtalt.
1340: HHB1 ringer p fasttelefon fordi hun vet TH skulle dra fra jobb 1330.
Ringer for fortelle at planen gikk som planlagt, og at de n er kommet hjem slik at han kan trygt ringe de p mobil.
1346: TH ringer til AEH sin mobil fordi han ikke finner den! Han hrer hvor den er og legger den tilbake p bordet. Litt stressa legger han den p feil side. (eller han legger den p feil side fordi han n str foran bordet nr han legger den fra seg, og ikke fra sofaen bak bordet som han pleier)
Begynner stage kidnapping med ting han har hatt liggende i bilen.
1400: TH ringer TEH som avtalt for f TEH til komme med de siste sporene (brevet?)
1401: ringer HHB for gjre henne oppmerksom p at han n kontakter politi.
1410: ringer politiet

Jeg tror GM1 kan vre VE som fikk jobben hos TH i 2018 (pluss penger?) mot at han hjalp til i plottet. Det er p denne tiden planleggingen begynner. (ref krypto)
TH introduserer kryptoeksperten for pappa og ballen har begynt rulle. RU vet ikke hva han hjalp til med, for han trodde opprinnelig at han kunne f med TH p kryptofabrikk

Jeg er enig i din teori, men jeg tror ikke at HBB1 er med p det.
Jeg korrigerer p din etter hva jeg tror;

Etter 0848-samtalen: avsluttes 0856. TH kveler AE. Lar henne ligge p badegulvet.
0905: Bil ser TH drar, som avtalt vet denne personen at AE ligger n p badet dd. Rygger opp til sloraveien fra gangveien.
0910: sender sms til HHB1, hyttetur avlyst (for fortsatt kunne vise til at AE er i live, og at TH ikke er den siste som ser henne i livet)
0914: Ringer TEH - hun er dd, planen gr som avtalt, ogs for skaffe bde TH og TEH alibi, og vise til at AEH liksom er i livet. Legger mobilen et uvanlig sted.
0916: Drar AEH ut i bilen, lager slepespor og dumper henne et sted?
0950: TEH blir utlmodig allerede og begynner ringe for opprettholde alibiet p jobb, samtidig som at han vet at hun ikke kommer til ta telefonen, og det er n hun blir "kidnappet".
11 -> fortsetter ringe fordi han "er" bekymret
1318: ringer p nytt 3 ganger som avtalt. N skal han reagere p ubesvarte samtaler og reise hjem 1330 som avtalt.
1340: Hvorfor HBB1 ringer p fasttelefon, det vet jeg ikke? Jeg tror ikke hun er involvert. Kan hun ha ringt noen andre fr denne samtalen og ftt hre at hun ikke svarer p mobilen? Tilfeldig at hun ringer hit frst?
1346: TH ringer til AEH sin mobil fordi han fortsatt later som at hun er borte, og skal ringe hre om hun eksempelvis er p butikken? Han hrer den, men tenker ikke over at den ligger p feil sted enn vanlig, noe han blir konfrontert med senere.
Stager stedet litt mer.
1400: TH ringer TEH som avtalt for f TEH til komme.
1401: Ringer HBB for gjre henne oppmerksom.

Sprsmlet er hvem som frakter AE og sender SMS/Ringer TEH, om det er VE? Ja, det kan det vre i og med at han har "lyet" i avhr.

TEH har allerede introdusert kryptoeksperten for TH, fordi han har lagt krypto kontoene uten vite hva han lagde de for/Vist dem hvordan de kan lage kontoer.
Citera
2020-06-29, 15:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det var slik jeg ogs forsto det og skrev tidligere her idag, at han ville ftt sin del via AE og sin del via TH, men da ble det nevnt litt med firma osv. at han tjener mer p arve alt fra TH.
AE kan ogs bruke opp sin del, ogs noen som nevnte veldedighet.
Men er det belpet som han vil arve betydelig mindre ved en skilsmisse?

TH m selge noe for betale ut AEH, han vil sikkert tape litt i fremtidige gevinster, men er dette mellomlegget noe som er motiv?

Eksempel
Om snn samlet fra sin mor/far arver 2 milliarder delt p 3, eller 1.8/milliarder delt p 3 - s kan ikke det vre motiv for drap
Citera
2020-06-29, 15:34
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det var Anckarstrm. Som vanligt.

Det var det ja,godt det er oppklart n.
Citera
2020-06-29, 15:35
Medlem
Citat:
Men er det belpet som han vil arve betydelig mindre ved en skilsmisse?

TH m selge noe for betale ut AEH, han vil sikkert tape litt i fremtidige gevinster, men er dette mellomlegget noe som er motiv?

Eksempel
Om snn samlet fra sin mor/far arver 2 milliarder delt p 3, eller 1.8/milliarder delt p 3 - s kan ikke det vre motiv for drap

Jeg vet ikke hvordan det fungerer i forhold til alt TH eier, om eksempelvis AEH ville ftt alle bedriftene osv. om TH dde frst? Hva ville hun gjort med dem? Solgt dem, gitt bort osv. kanskje hun ikke var s opptatt av penger og ikke opptatt av at barna skulle f mest mulig?
Hvis hun ville skille seg, ville hun hatt rett p en del av firmaene eller kun penger?
Kan hun ha indikert at hun ikke ville beholdt summen hun fikk, men gitt det bort?
Aka. hvis hun ville eksempel gitt bort til veldedig prosjekter, forskning osv.? Da ville jo snnen tapt p det?
Citera
2020-06-29, 15:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Interessante teorier, men ingen nevner HHB2 som jeg mener er sentral.

1. Hun er ikke med p tidslinjen, kan vre fordi hun er i huset. Kan ogs hende hun har solid alibi.
2. Hun blir nevnt som eneste i trusselbrevet, som jeg mener kan bety to ting: Enten skrev hun brevet, eller det er hennes alibi.
3. Hun skrev klageskrivet hvor det negative kallenavnet p AE som barna og far brukte ble nevnt / far nsket at barna brukte lns.
Citera
2020-06-29, 15:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg er enig i din teori, men jeg tror ikke at HBB1 er med p det.
Jeg korrigerer p din etter hva jeg tror;

Etter 0848-samtalen: avsluttes 0856. TH kveler AE. Lar henne ligge p badegulvet.
0910: sender sms til HHB1, hyttetur avlyst (for fortsatt kunne vise til at AE er i live, og at TH ikke er den siste som ser henne i livet)
0914: Ringer TEH - hun er dd, planen gr som avtalt, ogs for skaffe bde TH og TEH alibi, og vise til at AEH liksom er i livet. Legger mobilen et uvanlig sted.
0916: Drar AEH ut i bilen, lager slepespor og dumper henne et sted?
0950: TEH blir utlmodig allerede og begynner ringe for opprettholde alibiet p jobb, samtidig som at han vet at hun ikke kommer til ta telefonen, og det er n hun blir "kidnappet".
11 -> fortsetter ringe fordi han "er" bekymret
1340: Hvorfor HBB1 ringer p fasttelefon, det vet jeg ikke? Jeg tror ikke hun er involvert. Kan hun ha ringt noen andre fr denne samtalen og ftt hre at hun ikke svarer p mobilen? Tilfeldig at hun ringer hit frst?
1346: TH ringer til AEH sin mobil fordi han fortsatt later som at hun er borte, og skal ringe hre om hun eksempelvis er p butikken? Han hrer den, men tenker ikke over at den ligger p feil sted enn vanlig, noe han blir konfrontert med senere.
Stager stedet litt mer.
1400: TH ringer TEH som avtalt for f TEH til komme.
1401: Ringer HBB for gjre henne oppmerksom.

Sprsmlet er hvem som frakter AE og sender SMS/Ringer TEH, om det er VE? Ja, det kan det vre i og med at han har "lyet" i avhr.

TEH har allerede introdusert kryptoeksperten for TH, fordi han har lagt krypto kontoene uten vite hva han lagde de for/Vist dem hvordan de kan lage kontoer.
HHB1 ringer fastelefonen Kl 13.40 fordi hun vet at AEH ikke vil svare p mobil - hun er involvert
Hun vil sjekke om TH er kommet hjem

Du glemte anrop kl 09.06 - AEH til datter HHB1 - 3 sekunder (VG-podcast 18.06.2020)
Det er alts ringt fra AEH's telefon her. Litt risikabelt hvis hun er dd.
Senast redigerad av Legokatt 2020-06-29 kl. 15:47.
Citera
2020-06-29, 15:46
Medlem
Citat:
HHB1 ringer fastelefonen Kl 13.40 fordi hun vet at AEH ikke vil svare p mobil - hun er involvert
Hun vil sjekke om TH er kommet hjem

Du glemte anrop kl 09.06 - AEH til datter HHB1 - 3 sekunder (VG-podcast 18.06.2020)

Anropet p 3 sekunder kan vre som ble nevnt her. GM1 begynte ringe, men kom p at det var TEH som skulle ringes, og HHB skulle ha sms
Citera
2020-06-29, 15:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Anropet p 3 sekunder kan vre som ble nevnt her. GM1 begynte ringe, men kom p at det var TEH som skulle ringes, og HHB skulle ha sms
Risikabelt ringe noen fra AEH's mobil hvis hun er dd. Uaktuelt at noen ville gjort det. Da ville de kun sendt sms
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in