2020-08-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, stemmer. Han dro vel rett etter at politiet skiftet hypotese. Okei, s det har ikke vrt noe familieavhr fr den tid..
Vet ikke om han har dobbelt statsborgerskap, og kan nekte avhr, eller hvordan det fungerer.
Ser for meg at det har vrt en krangel mellom han og prestedatteren. Han ser jo saken fra en litt annen vinkel i og med at han ikke er i blodsslekt med TH. Samme som med eks-svogeren.
Hadde vrt interessant vite alibi for dattera den dagen. Mtp at Mr Brow har reist, men etter s lang tid, ser jeg for meg at hun har vrt hjemme og passet barn den dagen. Over tid s har han tolket fra et av barna at hun ikke var hjemme hele dagen? Hadde en bare visst...
Citera
2020-08-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Kunstig intelligens AI benyttes typisk i bestillinger f.eks ringe til et firma og bestille noe. Og de har kommet s langt at det nesten ikke hres ut som en kunstig stemme. Det testes og forskes s en p sikt kan erstatte visse funksjoner i jobbsammenheng.

Men at du kan ringe med den eksakte stemmen til et menneske og bde prate og handle, tror jeg m ha lovgivning fr det i det hele tatt kan slippes ls. Det kan f voldsomme personlige konsekvenser om en kan fake et budskap med korrekt stemme. Og konomiske konsekvenser. Og krig og fred og snn.

Men en er ikke der enn, s problemstillingen er kun en vt drm for fakere og banditter av alle slag. Intervju med fake Trump som sier han har avfyrt atombombe. Det hadde skapt livsfarlige situasjoner om en drar det langt nok.

En datamaskinstemme som svarer deg nr du vil bestille flybilletter er noe annet. Men det er en skapt stemme.

S om TH ville brukt hennes stemme tror jeg vi hadde sett mye kontakt med utviklingsmiljer, google og andre store miljer, for f frem en prototype. Det er ikke hyllevare.

S glem de stemmeteoriene. Kanskje bedre leie inn Valen

Rsthrmning med artificiella medel r kanske olagligt; men det r ju i och fr sig mord ocks, s om man nd r inne p den vgen..!

Och rent tekniskt lter det fr mig bara som litet tillmpad Fourieranalys. Ngot jag skulle tro vilken musikstudio som helst med hyfsad utrustning kan fixa!

Frgan gller tidsfrdrjningen: kan ett sdant samtal fras i realtid, eller blir det en mrkbar efterslpning?

Jag har fr mig att frgan redan varit uppe i trden, och att jag d framhll att en sdan hypotetisk efterslpning skulle kunna vara ett motiv till vissa trdrykten om AE:s pstdda missbruksproblem eller sjukdom..!
Citera
2020-08-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg har ikke svar p det du spurte om, men vet du eller noen andre om hvilken dag den omtalte sms-en ble sendt? Var det p selve bryllupsdagen eller dagen fr eller noen dager fr?

Forestende betyr vel noe som ikke har vrt enn?
Kan AE ha tolket TH feil da hun oppfattet "laber respons" og "liten interesse"?

Kan han ha vrt sliten (etter reise eller annet) og kan AE ha tolket hans eventuelle slitenhet som "liten interesse"?

Noen i diskusjonen nevnte en reise som han kom hjem fra i oktober.

Dette besket i Kina var 15.-19. oktober 2018. Men jeg vet ikke om TH var der. Har du ftt vite om TH var med p det besket?
Jeg tror heller at hun her har ordlagt seg p en svrt hflig og forsiktig mte. Sannheten kan like gjerne vre at han vist null interesse.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-08-16 kl. 23:31.
Citera
2020-08-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Hadde vrt interessant vite alibi for dattera den dagen. Mtp at Mr Brow har reist, men etter s lang tid, ser jeg for meg at hun har vrt hjemme og passet barn den dagen. Over tid s har han tolket fra et av barna at hun ikke var hjemme hele dagen? Hadde en bare visst...
Interessant trori. Eller borte bare noen f timer, maks, om bare for sttte, faren , hjelpe med noe.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-08-16 kl. 23:51.
Citera
2020-08-16, 23:37
Medlem
Anne Elisabeth var virkelig en flott dame p bildene fra yngre dager
Citera
2020-08-16, 23:43
Medlem
Nkler til ett eller annet funnet i Sloraveien

https://www.facebook.com/groups/1427...epa=SEARCH_BOX
Citera
2020-08-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Rsthrmning med artificiella medel r kanske olagligt; men det r ju i och fr sig mord ocks, s om man nd r inne p den vgen..!

Och rent tekniskt lter det fr mig bara som litet tillmpad Fourieranalys. Ngot jag skulle tro vilken musikstudio som helst med hyfsad utrustning kan fixa!

Frgan gller tidsfrdrjningen: kan ett sdant samtal fras i realtid, eller blir det en mrkbar efterslpning?

Jag har fr mig att frgan redan varit uppe i trden, och att jag d framhll att en sdan hypotetisk efterslpning skulle kunna vara ett motiv till vissa trdrykten om AE:s pstdda missbruksproblem eller sjukdom..!

Vet ikke om jeg forsto all svensken din. Vanskeligere lese svensk enn hre. Selv med svensk venninne. Men du skrev lydstudio kan fikse. Ja, men jeg mente ikke snn. Jeg mente fre en samtale med en snn som kjenner all verdens interne diskusjoner i en familie. Kunstig lring er at en forer med all mulig tenkelig relevant informasjon og lrer den kunstige intelligensen hvilke koblinger og situasjoner som hrer sammen. AI m koble og viderekoble gammel og ny info. Nr mottaker, her snnen, spr om noe m den kunstige intelligensen koble rett og svare rett. Det er triky, og i denne sammenhengen skal hennes stemme ha det rette trykket og toneleie ut fra context. Ellers er en avslrt. Dette er ikke gjort med en innspilt studioprve.
Citera
2020-08-17, 00:45
Medlem
Videofilm kan ogs redigeres og forbedres med kunstig intelligens:
https://www.vgtv.no/video/201901/se-...ig-intelligens
Citera
2020-08-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Nkler til ett eller annet funnet i Sloraveien

https://www.facebook.com/groups/1427...epa=SEARCH_BOX
Hvem fant nklene og hvor i Sloraveien ble de funnet, og hvem sine nkler er det?
Citera
2020-08-17, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Interessant trori. Eller borte bare noen f timer, maks, om bare for sttte, faren , hjelpe med noe.
Ja. Mulig drlig presisert av meg, mente ikke at hun var borte hele dagen. Noen f timer er nok til flytte en bil som TH har forberedt/hjulpet med "laste", og vaske/rydde/stage stedet.
Jeg tenkte lenge at TH gjorde alt alene p natta, men er tvilende til at MB lyver, og da trenger han en medhjelper i morgentimene. Jeg vil tro det er lettere for familie holde en slik hemmelighet enn det er for kontordamen, nre partnere (isfall tidligere "partners in crime") eller innleid torpedo.
Og om AEH hadde s lav status som mange her mener, s ser jeg ikke p det som usannsynlig i det hele tatt... (Og hun passer sannsynligvis AEHs tfler bedre, THs DNA p tflene trenger ikke komme fra bruk)

Uansett hvem som har vrt der, m TH vre mer enn kontrollfreak om han virkelig har tatt turen hjem for sjekke at alt ser ut som han vil, som lue/hettemann. Han m ha en alvorlig sykdom hvis han tar den risikoen!
Citera
2020-08-17, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-)
Men ingen kan vel pst at "det eneste ektemannen tenker p er f tilbake huset"?

Om SH: Jo, men SHs valg av ord er vel kanskje noe som er naturlig og som ikke m bety noe negativt?

Citat:
Vanskelig vite egentlig, siden det omtrent er total stillhet fra mannen? Det eneste jeg har hrt fra ham er at han vil ha tilbake huset sitt. Har han noengang ytret nske offentlig om f AEH hjem en eneste gang? Selv alts, ikke gjennom advokat, eller brevet fra hestejenta. Siden du er Google-mesteren her, kan du kanskje hjelpe TT med finne noe direkte uttalelse fra TH om at han nsker noenting annet enn bli ferdig med sket s han kan flytte hjem?
Har du ikke prvd, eller finner du virkelig ingenting annet han tenker p, bortsett fra jobb? Ikke et lite pip om sin forsvunnede kone engang? Du heller jo selv til at TH kan vre uskyldig, vel her er en mulighet til backe opp et lite snev av noe som tyder p uskyld
Senast redigerad av Lurenskog 2020-08-17 kl. 01:34.
Citera
2020-08-17, 01:41
Medlem
Citat:
Har du ikke prvd, eller finner du virkelig ingenting annet han tenker p, bortsett fra jobb? Ikke et lite pip om sin forsvunnede kone engang? Du heller jo selv til at TH kan vre uskyldig, vel her er en mulighet til backe opp et lite snev av noe som tyder p uskyld
Hagen nekter straffskyld og er lslatt fra varetekt. Han frykter, iflge sin forsvarer Svein Holden, at politiet kaster bort verdifull tid p ham, som de burde ha brukt til finne ut hva som har skjedd med kona.
https://www.tv2.no/a/11470631/

Tom Hagen er redd for at Anne Elisabeth Hagen ikke vil bli funnet. Det er derfor vi har besluttet gjre enkelte tiltak for finne ut hva som har skjedd med henne, sier Hagens forsvarer Svein Holden til TV 2.
https://www.aftenposten.no/norge/i/V...llioner-kroner

VG har tidligere beskrevet hvordan politifolkene p stedet i senere rapporter beskrev Tom Hagen som oppriktig bekymret for kona, og hva som hadde skjedd med henne.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-trusselbrevet

31. oktober 2018 mter Tom Hagen politiet p en lokal bensinstasjon.
Han forteller at kona er borte.
Hva gjr at politiet straks tar ham p alvor?
Jeg opplevde fornrmede som oppriktig bekymret for hva som hadde skjedd med kona, skriver en av politifolkene som mtte ham i sin rapport.
Det er ikke spor av tvil i de frste rapportene.
Det Tom Hagen forteller, er uvanlig dramatisk. Opplysningene om kidnapping skaper hektiske arbeidsforhold.

Ved Oslo Universitetssykehus jobber DNA-ekspertene p seksjon for rettsgenetikk i straffesaker til langt p natt med politiets prver:
Er det sannsynlig at hun er i live eller dd?
Analysene gir ingen svar.

https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/

En annen sak:

Fetad: Analysene av prver fra stedet ga alts ingen svar p om det var sannsynlig at AE var i live eller om det var sannsynlig at hun var dd.

Hva er rsaken til at politiet i lpet av tiden har begynt se det som sannsynlig at AE ble drept i Sloraveien selv om de sier at de ikke kan fastsl at hun ble drept i Sloraveien? Er det nye analyseresultat av prver fra stedet som politiet har som kan peke i den retningen?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-17 kl. 02:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in