2020-08-16, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Er det dette du tenkte p? Det str ikke noe om styremte.

Se innlegg fra Sosialisten her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
[i]
Aftenposten har snakket med mannen som ble oppgitt som alibivitne.

Ganske nrt ihvertfall. En person skal ha blitt spurt om han kunne si at det var dagen fr, at de mttes. Men det kommer vel fram mere om dette i media etterhvert.
Citera
2020-08-16, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Gjennom si lite, sier de ganske mye. Og det gjelder alle som kommenterer TH. Med unntak av kompisene i skytemiljet, som mtes p Metro en gang i uken.

Ja, det er mye prating mellom linjene. De to vennene som bruker mte han p kafeen, tror jeg ikke kjenner han slik han er p innsiden.
Citera
2020-08-16, 21:22
Bannlyst
Citat:
Det tror jeg ikke de har. Han dro fr avhrene av familien august 2019. Etter hva jeg har forsttt.

Ja, stemmer. Han dro vel rett etter at politiet skiftet hypotese. Okei, s det har ikke vrt noe familieavhr fr den tid..
Vet ikke om han har dobbelt statsborgerskap, og kan nekte avhr, eller hvordan det fungerer.
Ser for meg at det har vrt en krangel mellom han og prestedatteren. Han ser jo saken fra en litt annen vinkel i og med at han ikke er i blodsslekt med TH. Samme som med eks-svogeren.
Citera
2020-08-16, 21:52
Medlem
Citat:
Det tror jeg ikke de har. Han dro fr avhrene av familien august 2019. Etter hva jeg har forsttt.
Det du skrev om avhrene av familien: Tenker du p andre familiemedlemmer enn TH og de tre barna?
For TH og barna ble vel avhrt tidlig i saken? (Jeg husker ikke hva jeg eventuelt har lest om nr det var avhr av andre familiemedlemmer.)
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-16 kl. 21:56.
Citera
2020-08-16, 22:31
Medlem
abcnyheter.no i kveld, 16.august 2020
Derfor mener politiet at SMS fra Anne-Elisabeth Hagen styrker bevis mot ektemannen
"I en mobil-dialog skal den savnede Anne Elisabeth Hagen ha gitt uttrykk for at Tom Hagen ikke var spesielt interessert i markere parets 49 rs bryllupsdag."
Det skal vre denne sms-utvekslingen som ble lagt frem i retten.

AEH trodde at TH kanskje ikke lenger var s fornyd med samlivet.

Det sprs da, om TH har oppdaget sms'ene p hennes telefon. Som var hans gamle telefon. Kan det ha utlst raseri hos han? At hun betrodde seg til en venninne om samlivsproblemer som berrte TH.

Pleide hun slette sms'er etter hvert. Eller slettet hun bare sms'er hun var redd for at han skulle finne. Eller slettet hun ingen, men lagret alle. Eller lagret hun absolutt null, og slettet absolutt alle sms'er.

Pleide TH snoke i telefonen hennes, for flge med p hvem hun hadde kontakt med. Og nr. Om hva. Osv.
Senast redigerad av kornblomst 2020-08-16 kl. 22:33. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-08-16, 22:45
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Man er avhengig av en app for kunne bruke telefonens innebygde GPS. Det er ikke GPS`en i seg selv som lagrer dataene, men appen og databasen som appen er tilknyttet. GPS`en henter signaler fra 3-4 satelitter, og regner seg fram til posisjon. Jeg har aldri sagt noe annet, da har du misforsttt.
Denne GPS-funksjonen kan man sl av eller p om man vil, og det er ikke alle telefoner som har GPS.
Poenget var om TH visste om denne appen. For uten en slik app, s blir ikke Annes posisjoner lagret, annet enn i teleselskapets sentraler og i basestasjonene, men da med en helt annen presisjon.
Hvis TH visste om denne appen, s kan det vre nrliggende tro at forflytningen rundt omkring i huset kan vre skuespill. For hvis telefonen falt nedover trappen, s skulle den kanskje delt seg i flere deler?

Det er ikke GPS-funksjon det er snakk om her, men hardware i telefonen som registrerer fysiske bevegelser av telefonen, bevegelsessensorer i telefonen.
Citera
2020-08-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
abcnyheter.no i kveld, 16.august 2020
Derfor mener politiet at SMS fra Anne-Elisabeth Hagen styrker bevis mot ektemannen
"I en mobil-dialog skal den savnede Anne Elisabeth Hagen ha gitt uttrykk for at Tom Hagen ikke var spesielt interessert i markere parets 49 rs bryllupsdag."
Det skal vre denne sms-utvekslingen som ble lagt frem i retten.

AEH trodde at TH kanskje ikke lenger var s fornyd med samlivet.

Det sprs da, om TH har oppdaget sms'ene p hennes telefon. Som var hans gamle telefon. Kan det ha utlst raseri hos han? At hun betrodde seg til en venninne om samlivsproblemer som berrte TH.

Pleide hun slette sms'er etter hvert. Eller slettet hun bare sms'er hun var redd for at han skulle finne. Eller slettet hun ingen, men lagret alle. Eller lagret hun absolutt null, og slettet absolutt alle sms'er.

Pleide TH snoke i telefonen hennes, for flge med p hvem hun hadde kontakt med. Og nr. Om hva. Osv.
Jeg har ikke svar p det du spurte om, men vet du eller noen andre om hvilken dag den omtalte sms-en ble sendt? Var det p selve bryllupsdagen eller dagen fr eller noen dager fr?

Citat:
I den aktuelle tekstmeldingen var parets forestende bryllupsdag tema. Her skal Anne-Elisabeth Hagen ha uttrykt skuffelse over det hun oppfattet som ektemannens labre respons for feire parets bryllupsdag.

Paret var invitert til middag, men dette skal Tom Hagen ha vist lite interesse for, skrev hun i SMSen. Hun skal ogs ha fortalt at hun trodde ektemannen kanskje ikke lenger var s fornyd med samlivet.

Forestende betyr vel noe som ikke har vrt enn?
Kan AE ha tolket TH feil da hun oppfattet "laber respons" og "liten interesse"?

Kan han ha vrt sliten (etter reise eller annet) og kan AE ha tolket hans eventuelle slitenhet som "liten interesse"?

Noen i diskusjonen nevnte en reise som han kom hjem fra i oktober.

Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Som sagt s har jeg bare ftt en PM om dette og har ikke underskt saken grundig, men kongen var ogs med den norske delegasjonen dit s du finner det p nett.

Dette besket i Kina var 15.-19. oktober 2018. Men jeg vet ikke om TH var der. Har du ftt vite om TH var med p det besket?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-16 kl. 23:06.
Citera
2020-08-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, stemmer. Han dro vel rett etter at politiet skiftet hypotese. Okei, s det har ikke vrt noe familieavhr fr den tid..
Vet ikke om han har dobbelt statsborgerskap, og kan nekte avhr, eller hvordan det fungerer.
Ser for meg at det har vrt en krangel mellom han og prestedatteren. Han ser jo saken fra en litt annen vinkel i og med at han ikke er i blodsslekt med TH. Samme som med eks-svogeren.
Enormt pfallende at han dro like etter. Smart fyr.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-08-16 kl. 23:08.
Citera
2020-08-16, 22:56
Medlem
Citat:
Jeg har ikke svar p det du spurte om, men vet du eller noen andre om hvilken dag den omtalte sms-en ble sendt? Var det p selve bryllupsdagen eller dagen fr eller noen dager fr?

Kan han ha vrt sliten (etter reise eller annet) og kan AE ha tolket hans eventuelle slitenhet som "liten interesse"?

Noen i diskusjonen nevnte en reise som han kom hjem fra i oktober.

Ja selvsagt m det vre AE som har tolket TH feil, for han er jo helt uskyldig oppi det hele.
Citera
2020-08-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Ja selvsagt m det vre AE som har tolket TH feil, for han er jo helt uskyldig oppi det hele.
Mennesker tolker hverandre feil hver eneste dag :-)

Jeg har IKKE psttt at AE tolket TH feil. Jeg stilte det som et sprsml, for holde det pent at hun eventuelt kan ha tolket feil. Og det VET vi jo ikke :-)

Og JA TH kan vre helt uskyldig.
Citera
2020-08-16, 23:00
Medlem
Citat:

"Tekstmeldingen ble sendt til en nr venninne bare seks dager fr Anne-Elisabeth Hagen forsvant fra sitt hjem."
Det betyr selve bryllupsdagen, 25. oktober 2018. Seks dager fr hun forsvant.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...mot-ektemannen
Citera
2020-08-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
"Tekstmeldingen ble sendt til en nr venninne bare seks dager fr Anne-Elisabeth Hagen forsvant fra sitt hjem."
Det betyr selve bryllupsdagen, 25. oktober 2018. Seks dager fr hun forsvant.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...mot-ektemannen
Ok. Takk! Vet du om TH var med p det nevnte besket i Kina som var 15.-19. oktober 2018?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in