2020-08-11, 13:16
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Hvor har du lest dette?

1) Fingeravtrykk ble funnet p trusselbrevets side 2 og 3 En ekspert uttalte seg dessuten i media om naturlige grunner til at fingeravtrykk ikke blir avsatt p konvolutt og brevark.
2) Jeg har ikke lest noe som ligner p det du skrev her p FB. Har du link til dette?

Jeg har ikke lest noen slike fantaseringer som du hentyder. Men jeg har lest mange logiske forklaringer p mange detaljer.
Eventyrene er noe omskrevet som eksempler p fantasier brukt for frikjenne TH for alt det er verdt.

At en tidligere ekspert uttaler seg p generelt grunnlag uten innsyn i saken, imponerer ingen.
Citera
2020-08-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
1) Eventyrene er noe omskrevet som eksempler p fantasier brukt for frikjenne TH for alt det er verdt.

2) At en tidligere ekspert uttaler seg p generelt grunnlag uten innsyn i saken, imponerer ingen.
Fetad 1: Takk for oppklaring om at du skrev eventyrene ved omskrive logiske forklaringer (og ikke fantasier som du kaller det).

Fetad 2: Hva eksperter uttaler seg om p generelt grunnlag om tilfeller der det ikke avsettes fingeravtrykk er verdt ta med seg. Ingen har sagt at noen trenger imponeres av ekspertuttalelser.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-11 kl. 13:30.
Citera
2020-08-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Mens havhesten fortsatt trodde det var kidnapping

Helt ok med humor👍
Jeg er veldig nysgjerrig p din nyeste teori som du formidlet til politiet, men jeg skal ikke sprre mer om detaljer. Jeg tror at det er store sjanser for at du med din teori sitter p lsningen i saken

Hvis den teorien som du formidlet til politiet frer til lsning av saken og at de skyldige blir tatt og dette frer til at AE blir funnet, kommer du til kunne f dusren da?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-11 kl. 14:01.
Citera
2020-08-11, 14:09
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg er veldig nysgjerrig p din nyeste teori som du formidlet til politiet, men jeg skal ikke sprre mer om detaljer. Jeg tror at det er store sjanser for at du med din teori sitter p lsningen i saken

Hvis den teorien som du formidlet til politiet frer til lsning av saken og at de skyldige blir tatt og dette frer til at AE blir funnet, kommer du til kunne f dusren da?
Ingen kommentar til det siste

nsker ikke skru opp noen forventninger
Vi fr se
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-11 kl. 14:13.
Citera
2020-08-11, 14:10
Medlem
Vet noen av dere nr beslaget av THs hus skal for retten? Nedre Romerike Tingrett.

Lurer p om det kommer frem noe spennende der, for hvorfor Politiet trenger hele 3 nye mneder.
Citera
2020-08-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Vet noen av dere nr beslaget av THs hus skal for retten? Nedre Romerike Tingrett.

Lurer p om det kommer frem noe spennende der, for hvorfor Politiet trenger hele 3 nye mneder.
Dette er vel noen av rsakene:

1) det er nye tilsvarende lydunderskelser som skal gjres denne gangen og at politiet nsker ha tilnrmet like forhold som i perioden for forsvinningen av Anne-Elisabeth. De forrige lydunderskelsene ble gjort i mars i fjor.

2) det vil vre aktuelt for politiet ta beslag i huset ut ret og at rsaken til at Tom Hagen ikke fr flytte tilbake er at de ikke nsker at han skal pvirke noen av forholdene der.
https://www.nettavisen.no/nyheter/an...424002378.html

1. -Jeg regner med at de mener at lydunderskelsene skal foretas p samme tid p ret som forsvinningsdatoen og p en dag med samme type vr o.l.
2. -Jeg tenker at flere av de nye underskelsene kommer til ta tid. Se ogs 1.
Citera
2020-08-11, 14:41
Medlem
Citat:
Mens havhesten fortsatt trodde det var kidnapping

Helt ok med humor👍
Ja, jeg er ganske samstemt med Sandemose
Jeg kan forestille meg andre hypoteser, men tror mest p at AEH ble kidnappet av amatrer.

Jeg er ikke en politifornekter akkurat, men man fr lov vre skeptisk - og det er jeg i denne sammenhengen.
Senast redigerad av Havhest 2020-08-11 kl. 14:48.
Citera
2020-08-11, 14:44
Medlem
Citat:
Jeg tror det er noen som nsker ramme TH.
Det tror jeg at er sannsynlig. Og jeg tenker at det er mulig at hovedmotivet til GM var ramme TH og at GM ikke ndvendigvis var ute etter innkassere lsepenger.
Citera
2020-08-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, jeg er ganske samstemt med Sandemose
Jeg kan forestille meg andre hypoteser, men tror mest p at AEH ble kidnappet av amatrer.

Jeg er ikke en politiforakter akkurat, men man fr lov vre skeptisk - og det er jeg i denne sammenhengen.
Jeg har ogs mest tro p at AEH ble kidnappet av amatrer. I tillegg er jeg pen for andre hypoteser, som bl.a. det med at noen nsket ramme TH:

Citat:
Det tror jeg at er sannsynlig. Og jeg tenker at det er mulig at hovedmotivet til GM var ramme TH og at GM ikke ndvendigvis var ute etter innkassere lsepenger.
Citera
2020-08-11, 14:52
Medlem
Citat:
Fetad: Jeg er usikker p dette. Jeg har ikke lest i noen artikler at politiet har funnet ut at de to anropene er foretatt fra THs mobil. Men hvis det som str i artikkelen (sitat under) er korrekt, m vel kanskje politiet ha funnet ut at anropene ble foretatt fra THs mobil? Jeg har ogs lest i artikler tidligere at "TH ringte kona 8 ganger" og at "han ringte kl 10.06, 10.07 osv" men det kan kanskje vre journalistenes tolkning eller spekulasjoner, for jeg kan ikke huske ha lest at "TH har sagt at han ringte kl 10.06 og 10.07"?

Frste gang han ringte Anne-Elisabeth var klokken 10.06. Men han fikk ikke svar. Minuttet etter, klokken 10.07, ringte han p nytt til Anne-Elisabeth fra sin eldre Nokia-telefon.
https://www.nettavisen.no/nyheter/to...423974009.html

Men TH har sagt at han ikke fikk ringt til AE fr lunsj:

Nettavisen fr ogs opplyst at politiet foretar konkrete underskelser av rsaken til at de to anropene er borte fra telefonen. En sentralt plassert kilde opplyser at det underskes om det kan ha andre naturlige forklaringer.

Fortsatt venter politiet p bekreftelser p disse underskelsene.
I mellomtiden er det stedet som er gjenstand for intensiv etterforskning.

I avhr har Tom Hagen forklart at han ringte henne etter avtale den frste gangen, men at han ikke fikk svar. Normalt svarte Anne-Elisabeth p telefonhenvendelser, og hvis hun ikke gjorde det pleide hun ringe opp igjen raskt.

Tom Hagen har ogs forklart i avhr at han fortsatte ringe henne flere ganger fordi han var bekymret. Iflge opplysninger Nettavisen har ftt har ikke politiet funnet de to frste anropene p telefonloggen i Tom Hagens eldre Nokia-modell.

https://www.nettavisen.no/nyheter/po...423979326.html

Men AE sa til konomiansvarlig at hun skulle p hytten p tlf. Noen min senere sender hun sms at den er avlyst eller utsatt. TH skulle p mte. Hvorfor skiftet hun til avlyst. Var det ikke sannsynlig at TH sa det fr han gikk at han mtte p mte? Hvorfor skulle hun ellers skifte utsagn. Gr ut fra at det ikke var hun som bestemte mte for TH. Hvorfof skulle han i det hele tatt ringe hjem. De var jo ferdig avtalt.
Citera
2020-08-11, 14:55
Medlem
Citat:
Jeg har ogs mest tro p at AEH ble kidnappet av amatrer. I tillegg er jeg pen for andre hypoteser, som bl.a. det med at noen nsket ramme TH:
Ja, det er bl.a. valget av tidspunkt som gjr at jeg mistenker at motivet kan vre hevn - Hvis bilen som rygget opp p baksiden av huset kl 09:05 (da TH dro hjemmefra) er involvert.
Valget av det tidspunktet kunne gjort at TH ikke fikk alibi - men s gikk det galt, fordi GM ikke kunne forutse at AEH var spass aktiv p mobiltelefonen den morgenen.
Citera
2020-08-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Men AE sa til konomiansvarlig at hun skulle p hytten p tlf. Noen min senere sender hun sms at den er avlyst eller utsatt. TH skulle p mte. Hvorfor skiftet hun til avlyst. Var det ikke sannsynlig at TH sa det fr han gikk at han mtte p mte? Hvorfor skulle hun ellers skifte utsagn. Gr ut fra at det ikke var hun som bestemte mte for TH. Hvorfof skulle han i det hele tatt ringe hjem. De var jo ferdig avtalt.

Jeg vet ikke hvorfor AE skrev i sms at hytteturen var avlyst.

Fetad: Jeg har lest at ekteparet Hagen ikke hadde bestemt seg for hvilken dag de skulle reise til Kvitfjell. Jeg har ogs lest at de ikke hadde avklart om de skulle reise sammen (i samme bil) eller om de skulle reise hver for seg. TH har sagt at det mtet/avtalen kl 11 (p Kvitfjell den 1.11.2018) var av ls karakter.

AE fortalte lnnsansatt i samtalen kl 8.45-8.56 at hun trolig ikke kom p jobb den dagen. Kanskje hun ikke flte seg opplagt til hverken jobb eller tur den dagen?

rsaken til at Tom Hagen skulle ringe Anne-Elisabeth var for avklare om de skulle dra p hyttetur p Kvitfjell senere samme dag. Dette fr Nettavisen opplyst av ulike kilder rundt Tom Hagen. Grunnen til at han mtte vente med denne avklaringen skal ha vrt fordi han mtte se an arbeidsdagen sin.
Se link til artikkel m.m. her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-11 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in