2020-07-06, 17:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Datterens brev er sikkert genuint nok. Det er nok prinsipielt TH og H*lden som har
forholdt seg til kryptokommunikasjonen. Tipper H*lden har ftt vite om "feilsendingen"
og videreformidlet det til TH m. familie. Jeg tenker at det enten er en reell tabbe, eller
s kan det vre en "decoy" for sjekke om det skaper reaksjoner fra f.eks. TH.
I sfall kan hans reaksjon overfor vrig familie vrt av en slik art at de flte
politiet ikke var 100% til stole p - og i s mte ville det jo sikkert ke deres
lojalitet - i felles mistenksomhet til onkel bl.

Ikke umulig at de har bestemt seg for holde ham under oppsikt fra dag 1, men at
de har vrt varsomme. Hele familien fikk jo politibeskyttelse omgende, men denne
beskyttelsen kan ogs ha hatt motsatt hensikt - tilsyn eller overvking.

De har vel uansett ikke hatt hjemmel til etterforske en som per dato ikke var
formelt mistenkt - og at de derfor har vrt ndt til bruke finter og triks, litt
snn som de "skremmer" med sirenen nr de kjrer i strk med narkodealing.

Jo men sprsmlet er jo hvor tidlig dette er, p meg kan det virke som dette er en informasjon som HHB2 fikk fr SH kom inn i bildet og om dette er tilfellet s er det vell bare den/de med ansvaret for krypto som kan vite det...
Citera
2020-07-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ja, som jeg skriver i posten hvis det stemmer s kan det tyde p vold i nre relasjoner. Det med problemer og ett turbulent ekteskap samt skilsmisse diskusjoner har TH selv forklart seg om. I tillegg har flere vitner som ogs er nre venninner av AEH i avhr kommet frem med opplysninger om en mulig skilsmisse.

TH sier i avhr at de feiret bryllupsdagen sin, men AEH er frustrert og lei seg i en samtale med sin venninne om at TH hadde glemt denne dagen. Politiet har ogs funnet skilsmissepapirer i boligen under ransaking.

Som det str i VG artikkelen under:
TURBULENT EKTESKAP
Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere r hadde levd i et turbulent ekteskap.

Ofte kan dette ordet turbulent vre en indikasjon p at ekteskapet kan ha inneholdt psykisk, fysisk vold eller begge deler

Det str mange norske artikler om dette med skilsmisse og turbulens i forholdet p nett.(Google)

Legger ved 2 til deg👌

https://www.vg.no/i/Jo8x18

https://www.nrk.no/norge/politiets-h...mer-1.15029661

Hadde man blitt lei seg for glemt bryllupsdag hvis man levde i et turbulent ekteskap med psykisk og fysisk mishandling?
Citera
2020-07-06, 18:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
Hadde man blitt lei seg for glemt bryllupsdag hvis man levde i et turbulent ekteskap med psykisk og fysisk mishandling?

Ja, ikke umulig p noen mte det..
de fleste som lever i forhold som ikke er bra er jo flinke til "stikke hue i sanden"/"leke struts" s da kan jo sklart snne ting vre vonde for dem som fra utsiden ses p som bagateller eller klare tegn p at forholdet burde vre over...
Citera
2020-07-06, 18:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han tyckte nog att det var sknt att ha en fru som styrde upp familjerelationerna, och han hade skert sett henne fortstta gra det ven vid en skilsmssa. Nu mste han komma ihg alla fdelsedagar o allt det dr p egen hand. Det finns mnniskor som kan skilja sig och frbli vnner. Srskilt om man varit sammen i 50 r.
Tenker at med TH's bakgrunn i at hans mor Ra*kel dde da han var ung - kan gi seperasjonsangst - kan tyde p at han var temmelig avhengig av AEH.
Hvis AEH ville skilles, kan det hende at han rett og slett ikke godtok det. (spekulasjon)
Citera
2020-07-06, 18:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Datterens brev er sikkert genuint nok. Det er nok prinsipielt TH og H*lden som har
forholdt seg til kryptokommunikasjonen. Tipper H*lden har ftt vite om "feilsendingen"
og videreformidlet det til TH m. familie. Jeg tenker at det enten er en reell tabbe, eller
s kan det vre en "decoy" for sjekke om det skaper reaksjoner fra f.eks. TH.
I sfall kan hans reaksjon overfor vrig familie vrt av en slik art at de flte
politiet ikke var 100% til stole p - og i s mte ville det jo sikkert ke deres
lojalitet - i felles mistenksomhet til onkel bl.

Lurer p om den lojaliteten er like sterk nr hele korthuset eventuelt omsider raser sammen.

Ikke umulig at de har bestemt seg for holde ham under oppsikt fra dag 1, men at
de har vrt varsomme. Hele familien fikk jo politibeskyttelse omgende, men denne
beskyttelsen kan ogs ha hatt motsatt hensikt - tilsyn eller overvking.

De har vel uansett ikke hatt hjemmel til etterforske en som per dato ikke var
formelt mistenkt - og at de derfor har vrt ndt til bruke finter og triks, litt
snn som de "skremmer" med sirenen nr de kjrer i strk med narkodealing.

ja lojaliteten kan rase fort om presset blir for stort

Jeg tror dette hvar fisking fra politiet som ga raskt napp og en indisie p at det hvar mere finne i en av de teoriene dem hadde fra start...
Citera
2020-07-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77

Selvflgelig er svaret ja.
Citera
2020-07-06, 18:13
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Noe jeg har lurt p lenge er hvor fikk familien vite at politiet hadde sendt melding til eventuelle kidnappere ? noen som hvet?
HHB2 skriver jo i flge dagbladet i klagebrevet : " Overraskelsen var derfor stor nr vi s finner ut at politiet selv har sendt et belp via kryptovaluta til motparten og dermed framsttt som Tom! Vi blir selvflgelig veldig opprrt. Hva innebrer det? "
( link: https://www.dagbladet.no/nyheter/hag...hjelp/72548199 )
om ingen har noe som tilsier at familien fikk vite dette p en naturlig mte s er det vell kansje derfor politiet sendte en kode som ikke hvar fra listen til "kidnapperne" men lignet litt i farta...
Kan vre greit med original kilden der HH2s ikke avsendte - men offentliggjorte brev ad familiens kontakt med politiet - er inntatt:

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Selv har jeg srlig merket meg pkt 1 og pkt.4 i brevet. Mange p trden tolket brevet som at TH har manipulert hele sin nre familie. Jeg er ikke s sikker p det. Dersom jeg i HH2 og HH1s sted hadde opplevd det som str i brevet, hadde jeg ogs mistet tilliten til politiet. Oppfatter alts brevet som genuint.

Dere som har redegjort for at brevet beviser at TH er psykopat med manipulerende kontroll over alle 3 voksne barn (Orderud, Kornblomst m fl) trenger ikke skrive at jeg er idiot som ikke forstr dette.

Jeg har oppfattet hvordan dere tolker brevet, men er alts mer der at jeg tolker brevet p annen mte - som genuint uttrykk for voksne personers frustrasjon over ha blitt frt bak lyset av politiet.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-06 kl. 18:16.
Citera
2020-07-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ja, ikke umulig p noen mte det..
de fleste som lever i forhold som ikke er bra er jo flinke til "stikke hue i sanden"/"leke struts" s da kan jo sklart snne ting vre vonde for dem som fra utsiden ses p som bagateller eller klare tegn p at forholdet burde vre over...

Ser den.

Hvis man i tillegg hadde bestemt seg for skille seg er det kanskje mindre sannsynlig. (?)
Citera
2020-07-06, 18:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kan vre greit med original kilden ser HH2s ikke avsendte, men offentliggjorte brev ad familiens kontakt med politiet, er inntatt:

Selv har jeg srlig merket meg pkt 1 og pkt.4 i brevet. Mange p trden tolket brevet som at TH har manipulert hele sin nre familie. Jeg er ikke s sikker p det. Dersom jeg i HH2 og HH1s sted hadde opplevd det som str i brevet, hadde jeg ogs mistet tilliten til politiet. Oppfatter alts brevet som genuint.

Dere som har redegjort for at brevet beviser at TH er psykopat med manipulerende kontroll over alle 3 voksne barn (Orderud, Kornblomst m fl) trenger ikke skrive at jeg er idiot som ikke forstr dette.
Jeg har oppfattet hvordan dere tolker brevet, men er alts mer der at jeg tolker brevet p annen mte - som genuint uttrykk for voksne personers frustrasjon over ha blitt frt bak lyset av politiet.
Og hvordan tolker du opplysningen om det negative kallenavnet p AE? Det var ikke eksistensen som var ille, men at politiet angivelig fortalte feilaktig hvem som hadde brakt dette p banen.
Citera
2020-07-06, 18:22
Medlem
Legokatts avatar
Sakens kjerne mener jeg er:

AEH ville skilles
(skilsmissepapirer med kun hennes underskrift)

Gjerrig ektemann som manglet en form for empati, samt trusler (kanskje drapstrusler) hvis AEH prvde g fra han

Enten s stoppet TH dette, eller s klarte AEH flykte
Citera
2020-07-06, 18:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jo men sprsmlet er jo hvor tidlig dette er, p meg kan det virke som dette er en informasjon som HHB2 fikk fr SH kom inn i bildet og om dette er tilfellet s er det vell bare den/de med ansvaret for krypto som kan vite det...

SH var vel bistandsadvokat fra starten, mener jeg huske. Uansett om det er SH
eller andre som har formidlet beskjeden til TH om den "illegitime" transaksjonen s
har vel reaksjonen blitt den samme. SH var uansett ikke blitt forsvarer da, s hendelsen
ble vel formelt sett p som en "glipp", fremfor at det skulle tolkes som et "angrep" -
skjnt, om TH er skyldig har han kanskje tenkt i den retningen - og spisset reaksjonen
sin for sikre familielojaliteten. Det virker som om han er interessert i ha kontroll
p situasjonen.
Citera
2020-07-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kan vre greit med original kilden der HH2s ikke avsendte - men offentliggjorte brev ad familiens kontakt med politiet - er inntatt:

Jeg tror et flertall tolker det brevet slik du gjr. Bare ikke et flertall av dem som er her inne skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in