2020-07-06, 18:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tenker at med TH's bakgrunn i at hans mor Ra*kel dde da han var ung - kan gi seperasjonsangst - kan tyde p at han var temmelig avhengig av AEH.
Hvis AEH ville skilles, kan det hende at han rett og slett ikke godtok det. (spekulasjon)
Fast enligt polisen och skribenter hr i trden s har hon ju frskt skilja sig frn honom i minst 35 r. En man som lever under stndigt skilsmssohot mste vl nd fr mycket trning i "separationsngesthantering"? Pratar inte psykologerna om att man ska mta sina rdslor o allt det dr.. han mste vl ha lrt sig till slut?
Citera
2020-07-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Og hvordan tolker du opplysningen om det negative kallenavnet p AE? Det var ikke eksistensen som var ille, men at politiet angivelig fortalte feilaktig hvem som hadde brakt dette p banen.

"Dette er selvflgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Stikk motsatt er at faren har bedt dem om la vre kalle henne for xxxx, og istedenfor kalle henne for mamma..
Citera
2020-07-06, 18:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kan vre greit med original kilden der HH2s ikke avsendte - men offentliggjorte brev ad familiens kontakt med politiet - er inntatt:

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Selv har jeg srlig merket meg pkt 1 og pkt.4 i brevet. Mange p trden tolket brevet som at TH har manipulert hele sin nre familie. Jeg er ikke s sikker p det. Dersom jeg i HH2 og HH1s sted hadde opplevd det som str i brevet, hadde jeg ogs mistet tilliten til politiet. Oppfatter alts brevet som genuint.

Dere som har redegjort for at brevet beviser at TH er psykopat med manipulerende kontroll over alle 3 voksne barn (Orderud, Kornblomst m fl) trenger ikke skrive at jeg er idiot som ikke forstr dette.

Jeg har oppfattet hvordan dere tolker brevet, men er alts mer der at jeg tolker brevet p annen mte - som genuint uttrykk for voksne personers frustrasjon over ha blitt frt bak lyset av politiet.

ser vell ogs punkt 3 som viktig for f et vist innblikk i HHB1`s tanker for skrive brevet :

"Min mann spurte om f lne en pistol av XX, de hadde tidligere vrt og skutt p skytebane ved en anledning. Vi hadde uttrykt sterkt til politiet vr bekymring, og at vi var meget redde. Min mann var vken hver natt og satt vakt, dette var helt surrealistisk for oss. Jeg henvendte meg flere ganger til politiet om dette. Hva med sikkerheten vr? Barna var de jeg var redde for. Vi fikk beskjed om bare leve som normalt og etter noen dager fikk XX vpenet inndratt og vi hadde ingenting beskytte oss med."
hvordan fikk politiet vite om dette vpnet?
Jeg tror at det hvar HHB2 som nevnte det i tlf mens politiet enda overvket henne, s derfor hvar det hun som gjorde s det ble beslaglakt, noe hun bebreider seg sjl for og samtidlig fr mere sinne mot politiet...
kan ta feil sklart
men jeg ser det som hennes tanker rundt hva hun har opplevd rundt denne saken, sjl om jeg tror det er noe som er skrevi kun for forsvare seg sjl og ting hun har sakt og gjort...
Citera
2020-07-06, 18:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
Hadde man blitt lei seg for glemt bryllupsdag hvis man levde i et turbulent ekteskap med psykisk og fysisk mishandling?
Naturligtvis inte. I ett snt lge har brllopsdagen frlorat sin mening.
Citera
2020-07-06, 18:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast enligt polisen och skribenter hr i trden s har hon ju frskt skilja sig frn honom i minst 35 r. En man som lever under stndigt skilsmssohot mste vl nd fr mycket trning i "separationsngesthantering"? Pratar inte psykologerna om att man ska mta sina rdslor o allt det dr.. han mste vl ha lrt sig till slut?
Hvis du mener at AEH prvde skille seg for 35 r siden, s styrker det mine mistanker.

TH nektet skille seg
Citera
2020-07-06, 18:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis du mener at AEH prvde skille seg for 35 r siden, s styrker det mine mistanker.

TH nektet skille seg
Hm, du frstod visst inte ironin i mitt inlgg. Inte ditt fel. Alla r vi olika.
Citera
2020-07-06, 18:40
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Jeg tror et flertall tolker det brevet slik du gjr. Bare ikke et flertall av dem som er her inne skriver.
Det var interessant lese. Takker.

Kan kanskje vre snn at nr noen av trdens hyperaktive deltakere hva gjelder stemple TH som psykopat og narsissist, skriver 15 ganger at brevet beviser og bekrefter disse personers bias, s gidder man ikke ta imot stormen som er pregnlig dersom man mener noe annet. Srlig ikke nr disse hyperaktive med psykopat-stemplet fr sttte av en slettsnok mv.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-06 kl. 18:42.
Citera
2020-07-06, 18:41
Medlem
gr rykter om at de har fanget opp noe p encrochat, derfor de to futurum-mennene plutselig ble interessante igjen.
Citera
2020-07-06, 18:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hm, du frstod visst inte ironin i mitt inlgg. Inte ditt fel. Alla r vi olika.
Ironi + svensk = uforstelig😂

Men bare forklare hva du mener s skal jeg kommenterte det
Citera
2020-07-06, 18:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ah.. OK, ftt uppfattningen att pengar sndes.
nnu vrre om det lovades men inte sndes!
I vilket fall frstrde de antagligen fr AEH dr, om hon var i livet kidnappad.
Man frstr dotterns anklagelse.
Hittade den hr artikeln:
Citat:
To dager etter at Anne-Elisabeth Hagen (70) forsvant fra sitt hjem p Lrenskog 31. oktober 2018, mottok de angivelige kidnapperne en melding.

Har du tips eller informasjon?
Kontakt oss p mail krim@db.no, via vr krypterte lsning eller Signal til +47 958 86 861

De var blitt tilsendt et lite, men spesifikt belp med kryptovalutaen Bitcoin. Belpet var likt, men ikke identisk med et belp som var nedfelt i trusselbrevet den n drapssiktede milliardren Tom Hagen fant hjemme i ekteparets bolig i Sloraveien 4, og betd:

Jeg sende Monero fr om 7 dager.

Men det var ikke Tom Hagen som sendte denne meldingen til de angivelige kidnapperne, det skal ha vrt politiet, iflge Dagbladets opplysninger.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sli...abben/72547744
Citera
2020-07-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
gr rykter om at de har fanget opp noe p encrochat, derfor de to futurum-mennene plutselig ble interessante igjen.
Futurummennene interessante igjen? Du tenker p lue- og telefonmannen, og ikke hettemannen fra nylig publiserte videoer? Det er veldig interessant! :-)
Hvor kommer de ryktene fra? Politiet?
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kripos har deltatt i en stor internasjonal operasjon mot et kryptert nettverk med tunge kriminelle miljer. Britisk politi kaller det deres strste aksjon noen sinne.

Politi rundt i Europa har overvket 100 millioner krypterte meldinger sendt gjennom Encrochat, som iflge nettsiden brukes av kriminelle til diskutere narkotikahandel, drap og bortfringplaner.

National Crime Agency (NCA) bekrefter at de og britisk politi har knust tusenvis av kriminelle grupper etter ha infiltrert Encrochat.

https://www.vg.no/nyheter/i/Jokwp8/n...tenes-historie

Kan det tenkes at GM i denne saken har sendt meldinger gjennom Encrochat?
Citera
2020-07-06, 18:47
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
"Dette er selvflgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Stikk motsatt er at faren har bedt dem om la vre kalle henne for xxxx, og istedenfor kalle henne for mamma..
Slutter meg til dette svaret fra Truth til Slettsnok.

Truths innledende sitat er alts hentet fra yngste datters (HH2) sitt brev.
Truths innlegg viser til diskusjon for ca 100 sider siden p trden der Korn, Orderud, Slettsnok m fl skte etablere en trdsannhet om korrekt tolkning. Truth peker p en annen tolkning, som jeg deler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in