2020-07-06, 19:08
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ngon frn Norge som vill vara s snll att checka namn p den ejer (alts sannolikt frsta ejeren)
som den 15 Nov 2018 slde denna rda BMW x3 :

https://regnr.info/CV90498

Frstegangsregistrert 11 mai 2016 i Jessheim (ca 30km norr om Lrenskog)

Siste eierskifte 15 november 2018 (15 dagar efter AEH frsvann)

For finne eier av bilen

send SMS REGNR CV90498 til 2380

Du vil innen to minutter motta informasjon om hvem som eier eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjretyet, sammen med kontaktinformasjon dersom dette er tilgjengelig. Tjenesten koster kr. 49 og dette belastes ditt mobilabonnement i yeblikket svaret mottas. Bruker vi mer enn to minutter s fr du svaret kostnadsfritt.

Bedre sende til 2282
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjo...r/SMS+tjeneste
men fr vell bare nvrende eier, for f alle tidligere eiere s m en kontakte biltilsynet(vegvesen)

https://www.vegvesen.no/om+statens+v...oyopplysninger
Citera
2020-07-06, 19:12
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Adv Holden ble oppnevnt som familens bistandsadvokat i november 2018.
Etter at politiets hemmelige etterforskning av TH som siktet ble offentliggjort, skiftet adv Holden til bli forsvarer for TH. Det ble straks etter oppnevnt bistandsadvokat for de 3 voksne barna, samt egen advokat til ivrrtakelse av AEHs interesser.
Godt noen har fakta
Men utfra dette og Dagbladet linken reedme la ut s er det mulig at SH har innformert HHB2 om den bitcoin transaksjonen...
Citera
2020-07-06, 19:12
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Bedre sende til 2282
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjo...r/SMS+tjeneste
men fr vell bare nvrende eier, for f alle tidligere eiere s m en kontakte biltilsynet(vegvesen)

https://www.vegvesen.no/om+statens+v...oyopplysninger
2282 opplyser:

St*g Taralds*n, Ullensaker. (** er hhv i og e)

20 sekunders googling viser at han er oberstlytnant.
Det er mange militre bosatt i dette omrdet - flere store militre installasjoner i omrdet.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-06 kl. 19:16.
Citera
2020-07-06, 19:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Tenker noe av det samme ja. At hun ville skilles, men TH ikke taklet dette. Fier seg inn i en lang rekke med skilsmissedrap som vi har i Norge.
Politiet har jo tenkt at det var TH nesten helt siden begynnelsen. Frst mtte de han p bensinstasjonen, og s kom de med biler med falske skilter for ikke vekke oppmerksomhet. De tilogmed unnlot sjekke sppelboksen. Men s kom det til et punkt da hvor saken plutselig kom i media. Og da tenker jeg at de allerede p dette tidspunktet ikke trodde p dette med kidnapping.
Hvis det hadde sttt om livet til AE hvis politiet fikk vite om det, og at politiet trodde p dette, s hadde de ikke gtt ut i media.
Bare noen f dager etterp s satte de inn brannvesen, og kuttet et trekantet hull p isen p vannet utenfor huset, og satte et telt over hullet.
Det var pressekonferande, og den skjeggete politimannen sa hyt og tydelig at det ikke var AE de lette etter, og understreket dette to ganger. Jeg tenkte at det var rart dette, hvorfor sier politimannen dette nr ikke en eneste journalist engang har spurt om dette. Etterhvert kom det fram at de liksom hadde funnet en mobiltelefon og et bilskilt. Tror dette var bare skuespill. De har ikke funnet noe mobiltelefon eller skilt. Det var AE de lette etter, men s lurte de alle med komme med denne mobildetaljen og det bilskiltet. Greia her er at de p en mte mtte spile p lag med TH, f han til tro at de trodde p han. Det var deres eneste mulighet. Man hadde ikke noe lik, og man var avhengig av at han ikke satte seg p bakbeina og nektet avhr, dermed ble det gjort alt som kunne gjres uten pgripe han.
Tror vi nrmer oss en ny pgripelse snart, som flere har vrt inne p. Muligens om en mned eller tre. Skal ikke se bortifra at hele familien blir pgrepet. TH for drap, og alle barna for falsk forklaring, eller for ha forskt skjule en drapshandling. Rettsak til neste r, kanskje september 2021. TH blir dmt, anker, lagmannsrett 2022, hyesterett 2023, og s brer det til Ullersmo.
Enig med hva du skriver i starten her, selv om avslutningen din blir litt "synsk" innfallsvinkel - angende at "hele familien blir pgrepet"
Vi fr bare se hva som skjer
Jeg holder pent at hun klarte flykte
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-06 kl. 19:20.
Citera
2020-07-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ja, som jeg skriver i posten hvis det stemmer s kan det tyde p vold i nre relasjoner. Det med problemer og ett turbulent ekteskap samt skilsmisse diskusjoner har TH selv forklart seg om. I tillegg har flere vitner som ogs er nre venninner av AEH i avhr kommet frem med opplysninger om en mulig skilsmisse.

TH sier i avhr at de feiret bryllupsdagen sin, men AEH er frustrert og lei seg i en samtale med sin venninne om at TH hadde glemt denne dagen. Politiet har ogs funnet skilsmissepapirer i boligen under ransaking.

Som det str i VG artikkelen under:
TURBULENT EKTESKAP
Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere r hadde levd i et turbulent ekteskap.

Ofte kan dette ordet turbulent vre en indikasjon p at ekteskapet kan ha inneholdt psykisk, fysisk vold eller begge deler

Det str mange norske artikler om dette med skilsmisse og turbulens i forholdet p nett.(Google)

Legger ved 2 til deg👌

https://www.vg.no/i/Jo8x18

https://www.nrk.no/norge/politiets-h...mer-1.15029661

I den frsta lnen str att TH gjorde avvikelse den 31 okt -18 i och med att han kte senare till arbetet n han brukar. Men p annat stlle har jag lst att han till och frn kunde komma inspringande p arbetsplatsen vid 09 -tiden med matsck i handen.
I lnk 2 frekommer en del frgetecken ..som detta med ktenskapsfrordet.
Om det hrrr frn AEH:s tidigare relation till en annan man (25 r tillbaka i tiden), s att
TH inte ville riskera bli utslngd ur sitt eget hus drfr att AE med annan man skulle bo dr,
med TH:s pengar ... s fr man tycka att det knns "lngsint", att han inte kommit ver den
historien.
Han kunde ha delat en del av sin frmgenhet med henne ... Men han kanske var rdd att hon d skulle krva nnu mer via rttslig tgrd.
Bara tankar ...
Sedan detta med vad "turbulent" innebr.
Det kan betyda stress mellan parter, missfrstnd, diskussioner ...
Mste inte betyda fysiskt vld.

Svrt att veta. I huvudsak verkar de ju klarat av att hlla kursen utt i alla fall.
Citera
2020-07-06, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Enig med hva du skriver i starten her, selv om avslutningen din blir litt "synsk" innfallsvinkel - angende at "hele familien blir pgrepet"
Vi fr bare se hva som skjer
Jeg holder pent at hun klarte flykte

At det er hun som fikk de ti millionene mener du?
Citera
2020-07-06, 19:30
Medlem
GG99Slayers avatar
[quote=-HellYeah-|72172034]S pstanden om leiebil og lgn er en blitt en trdsannhet som ikke kan dokumenteres?

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei. Info er fra kilde som ikke kan oppgis. VE skal ha blitt fanget p bomstasjonkamera kjrende til Kvitfjellomrdet 31.10. Han har bedt en person si at de to hadde et mte p Kvitfjell 31.10, men dette mtet fant ikke sted fr dagen etter. Personen som ga alibiet har senere uttalt i media at han ikke var komfortabel med bli spurt om lyve. VE skal ogs ha hatt problemer med gjre rede for en leiebil. Media har omtalt saken men uten navngi de involverte. Sprsmlet er hvorfor han dro til Kvitfjell en dag fr planlagt, den samme dagen som AE forsvant? Man skulle tro det var behov for ham hjemme, som THs nrmeste medarbeider og fortrolige.

tja, men minnimus virker da som troverdig imo, men du har rett det er ikke dokumentert.
men er dette noe politiet skal bruke i rettsaken, vil de nok ikke si mer om dette.
Senast redigerad av GG99Slayer 2020-07-06 kl. 19:42.
Citera
2020-07-06, 19:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
At det er hun som fikk de ti millionene mener du?
Holder det fortsatt pent sammen med TH/eventuelt medhjelper

Mener dette er mye mer sannsynlig enn at TH/m familie samarbeidet om f henne bort
Citera
2020-07-06, 19:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
"Dette er selvflgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Stikk motsatt er at faren har bedt dem om la vre kalle henne for xxxx, og istedenfor kalle henne for mamma..
Om s er tilfelle, hvilket jeg tviler p, hva fr tre mer eller mindre voksne barn til gi sin mor dette negative kallenavnet?
Citera
2020-07-06, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Holder det fortsatt pent sammen med TH/eventuelt medhjelper

Mener dette er mye mer sannsynlig enn at TH/m familie samarbeidet om f henne bort

Ja, mye som kan ha skjedd. Jeg mener ikke si at jeg tror at hele familien kommer til bli pgrepet, men at jeg ikke blir overrasket om det skjer, at man ikke skal se bort ifra det.
Citera
2020-07-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
S pstanden om leiebil og lgn er en blitt en trdsannhet som ikke kan dokumenteres?

Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
tja, men minnimus virker da som troverdig imo, men du har rett det er ikke dokumentert.
men er dette noe politiet skal bruke i rettsaken, vil de nok ikke si mer om dette.
Sosialisten postet dette (se link til innlegg):
Aftenposten har snakket med mannen som ble oppgitt som alibivitne.

Politiet psto at de hadde ftt opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt omrde i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svrt ubehagelig, sier han til Aftenposten.

Det viste seg at det ikke var bilen min de var mest interessert i likevel, sier mannen til Aftenposten.

Han opplevde avhret slik at politiet var ute etter bekrefte det den andre personen hadde forklart som sitt alibi for den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde mtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.

Politiet skal ha ftt oppgitt at de to hadde mtt hverandre p en adresse som ligger omtrent 20 mil fra Hagens bolig.

Men det kunne han ikke bekrefte.

Nei, det stemmer ikke. Jeg mtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterp vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt p dagen, sier mannen til Aftenposten.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-06 kl. 20:05.
Citera
2020-07-06, 20:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Om s er tilfelle, hvilket jeg tviler p, hva fr tre mer eller mindre voksne barn til gi sin mor dette negative kallenavnet?
Hvis du har noe mer enn dette bygge teorien din p s kom med det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in