Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Sakens kjerne mener jeg er:
AEH ville skilles
(skilsmissepapirer med kun hennes underskrift)
Gjerrig ektemann som manglet en form for empati, samt trusler (kanskje drapstrusler) hvis AEH prvde g fra han
Enten s stoppet TH dette, eller s klarte AEH flykte
Tenker noe av det samme ja. At hun ville skilles, men TH ikke taklet dette. Fier seg inn i en lang rekke med skilsmissedrap som vi har i Norge.
Politiet har jo tenkt at det var TH nesten helt siden begynnelsen. Frst mtte de han p bensinstasjonen, og s kom de med biler med falske skilter for ikke vekke oppmerksomhet. De tilogmed unnlot sjekke sppelboksen. Men s kom det til et punkt da hvor saken plutselig kom i media. Og da tenker jeg at de allerede p dette tidspunktet ikke trodde p dette med kidnapping.
Hvis det hadde sttt om livet til AE hvis politiet fikk vite om det, og at politiet trodde p dette, s hadde de ikke gtt ut i media.
Bare noen f dager etterp s satte de inn brannvesen, og kuttet et trekantet hull p isen p vannet utenfor huset, og satte et telt over hullet.
Det var pressekonferande, og den skjeggete politimannen sa hyt og tydelig at det ikke var AE de lette etter, og understreket dette to ganger. Jeg tenkte at det var rart dette, hvorfor sier politimannen dette nr ikke en eneste journalist engang har spurt om dette. Etterhvert kom det fram at de liksom hadde funnet en mobiltelefon og et bilskilt. Tror dette var bare skuespill. De har ikke funnet noe mobiltelefon eller skilt. Det var AE de lette etter, men s lurte de alle med komme med denne mobildetaljen og det bilskiltet. Greia her er at de p en mte mtte spile p lag med TH, f han til tro at de trodde p han. Det var deres eneste mulighet. Man hadde ikke noe lik, og man var avhengig av at han ikke satte seg p bakbeina og nektet avhr, dermed ble det gjort alt som kunne gjres uten pgripe han.
Tror vi nrmer oss en ny pgripelse snart, som flere har vrt inne p. Muligens om en mned eller tre. Skal ikke se bortifra at hele familien blir pgrepet. TH for drap, og alle barna for falsk forklaring, eller for ha forskt skjule en drapshandling. Rettsak til neste r, kanskje september 2021. TH blir dmt, anker, lagmannsrett 2022, hyesterett 2023, og s brer det til Ullersmo.