2020-07-06, 18:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ironi + svensk = uforstelig😂

Men bare forklare hva du mener s skal jeg kommenterte det
Det r bara det att nr man lser hr inne och polisens kommentarer, s lter det som om AEH har frskt att skilja sig varje dag under minst 35-rs tid ungefr. Eller mer. Dom fr henne att framst som en ryggradsls fegis som inte klarade av att ta tag i situationen. Jag tror att hon hade mer skinn p nsan n s.
Citera
2020-07-06, 18:50
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ser vell ogs punkt 3 som viktig for f et vist innblikk i HHB1`s tanker for skrive brevet :

"Min mann spurte om f lne en pistol av XX, de hadde tidligere vrt og skutt p skytebane ved en anledning. Vi hadde uttrykt sterkt til politiet vr bekymring, og at vi var meget redde. Min mann var vken hver natt og satt vakt, dette var helt surrealistisk for oss. Jeg henvendte meg flere ganger til politiet om dette. Hva med sikkerheten vr? Barna var de jeg var redde for. Vi fikk beskjed om bare leve som normalt og etter noen dager fikk XX vpenet inndratt og vi hadde ingenting beskytte oss med."
hvordan fikk politiet vite om dette vpnet?
Jeg tror at det hvar HHB2 som nevnte det i tlf mens politiet enda overvket henne, s derfor hvar det hun som gjorde s det ble beslaglakt, noe hun bebreider seg sjl for og samtidlig fr mere sinne mot politiet...
kan ta feil sklart
men jeg ser det som hennes tanker rundt hva hun har opplevd rundt denne saken, sjl om jeg tror det er noe som er skrevi kun for forsvare seg sjl og ting hun har sakt og gjort...
Dette hadde jeg ikke tenkt p. Interessant og plausibelt!
Citera
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Og hvordan tolker du opplysningen om det negative kallenavnet p AE? Det var ikke eksistensen som var ille, men at politiet angivelig fortalte feilaktig hvem som hadde brakt dette p banen.

Det er nok ikke uvanlig at politiet legger inn sm "feil" som triks for lodde reaksjonen.
De har kanskje tenkt at det var greit vite hvem de hadde gjre med, evt. hvordan
forholdet mellom ulike familiemedlemmer fortonte seg, om de snakket nedsettende
om hverandre i avhr osv. Politiet har sine teknikker for avhre folk, og kan virke
provoserende p den som blir avhrt. Dette er, etter mitt inntrykk, veldig vanlig.

S jeg kan godt forst dtrenes sinne og frustrasjon over at de tilsynelatende
blir forskt satt opp mot hverandre i hvert sitt individuelle avhr. Det er ikke
en hyggelig opplevelse - kanskje spesielt ikke nr moren deres er forsvunnet
og antatt myrdet.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Slutter meg til dette svaret fra Truth til Slettsnok.

Truths innledende sitat er alts hentet fra yngste datters (HH2) sitt brev.
Truths innlegg viser til diskusjon for ca 100 sider siden p trden der Korn, Orderud, Slettsnok m fl skte etablere en trdsannhet om korrekt tolkning. Truth peker p en annen tolkning, som jeg deler.
Jag r visserligen svensk, men jag sknjer att Truthseeker r bra p norsk.
Citera
2020-07-06, 18:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det var interessant lese. Takker.

Kan kanskje vre snn at nr noen av trdens hyperaktive deltakere hva gjelder stemple TH som psykopat og narsissist, skriver 15 ganger at brevet beviser og bekrefter disse personers bias, s gidder man ikke ta imot stormen som er pregnlig dersom man mener noe annet. Srlig ikke nr disse hyperaktive med psykopat-stemplet fr sttte av en slettsnok mv.
Jeg mener brevet viser at datter ikke er styrt av sin far. Hun str p egne ben og argumenterer fra sitt ststed.

Jeg har ingen tro p at barna nsket dr*pe sin mor eller at TH kunne klart f dem med p noe slikt
Citera
2020-07-06, 18:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
SH var vel bistandsadvokat fra starten, mener jeg huske. Uansett om det er SH
eller andre som har formidlet beskjeden til TH om den "illegitime" transaksjonen s
har vel reaksjonen blitt den samme. SH var uansett ikke blitt forsvarer da, s hendelsen
ble vel formelt sett p som en "glipp", fremfor at det skulle tolkes som et "angrep" -
skjnt, om TH er skyldig har han kanskje tenkt i den retningen - og spisset reaksjonen
sin for sikre familielojaliteten. Det virker som om han er interessert i ha kontroll
p situasjonen.

Da husker en av oss feil, s om noen hvet nr SH begynte i jobben som bistandsadvokat er jo det intresangt, googla som faen for finne link men fant ingenting
men det er jo intresangt utfra hva HHB2 skriver s virker det ikke som det er noen go forklaring p fra hvem a fikk den informasjonen, familien skulle jo ikke benytte crypto-valutta til kontakt men vente p at kidnappera tog kontakt p andre mter s hvorfor isfall flge med p cryptokontor etc...
kan vre mange logiske forklaringer her men jeg har hvrtfall ikke funnet en
Citera
2020-07-06, 18:55
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det r bara det att nr man lser hr inne och polisens kommentarer, s lter det som om AEH har frskt att skilja sig varje dag under minst 35-rs tid ungefr. Eller mer. Dom fr henne att framst som en ryggradsls fegis som inte klarade av att ta tag i situationen. Jag tror att hon hade mer skinn p nsan n s.
Omtrent samme svar som sist

Det har vrt skriverier og spekulasjoner om at det var et usunt ekteskap i lang tid

Styrker min mistanke om at TH nektet skilles
Citera
2020-07-06, 18:57
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast enligt polisen och skribenter hr i trden s har hon ju frskt skilja sig frn honom i minst 35 r. En man som lever under stndigt skilsmssohot mste vl nd fr mycket trning i "separationsngesthantering"? Pratar inte psykologerna om att man ska mta sina rdslor o allt det dr.. han mste vl ha lrt sig till slut?
Du har kommet inn i trden ganske nylig.

Det er ikke korrekt at enligt polisen ... har hon ju forskt skilja sig frn honom i minst 35 r.

Du kan jo be om kilde der politiet har uttalt dette.
Og se hva du fr. Du fr uansett ingen politikilde som sier dette.
Citera
2020-07-06, 19:03
Medlem
Theforeigners avatar
Ngon frn Norge som vill vara s snll att checka namn p den ejer (alts sannolikt frsta ejeren)
som den 15 Nov 2018 slde denna rda BMW x3 :

https://regnr.info/CV9049* (*=8)

Frstegangsregistrert 11 mai 2016 i Jessheim (ca 30km norr om Lrenskog)

Siste eierskifte 15 november 2018 (15 dagar efter AEH frsvann)

For finne eier av bilen

send SMS REGNR CV9049* til 2380 (* = 8)

Du vil innen to minutter motta informasjon om hvem som eier eller leaser bilen, i tillegg til andre navn som har en relasjon til kjretyet, sammen med kontaktinformasjon dersom dette er tilgjengelig. Tjenesten koster kr. 49 og dette belastes ditt mobilabonnement i yeblikket svaret mottas. Bruker vi mer enn to minutter s fr du svaret kostnadsfritt.
Citera
2020-07-06, 19:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Du har kommet inn i trden ganske nylig.

Det er ikke korrekt at enligt polisen ... har hon ju forskt skilja sig frn honom i minst 35 r.

Du kan jo be om kilde der politiet har uttalt dette.
Og se hva du fr. Du fr uansett ingen politikilde som sier dette.
Fast hon ska vl ha frskt att skilja sig flera gnger utan att lyckas? Nn skrev att det var fnurra p trden redan p 80-talet?

Varfr skulle han dda henne vid just detta, det senaste, frsket?

Ok, ska be om klla nsta gng.
Senast redigerad av ReedMe 2020-07-06 kl. 19:07.
Citera
2020-07-06, 19:04
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Da husker en av oss feil, s om noen hvet nr SH begynte i jobben som bistandsadvokat er jo det intresangt, googla som faen for finne link men fant ingenting
men det er jo intresangt utfra hva HHB2 skriver s virker det ikke som det er noen go forklaring p fra hvem a fikk den informasjonen, familien skulle jo ikke benytte crypto-valutta til kontakt men vente p at kidnappera tog kontakt p andre mter s hvorfor isfall flge med p cryptokontor etc...
kan vre mange logiske forklaringer her men jeg har hvrtfall ikke funnet en
Adv Holden ble oppnevnt som familens bistandsadvokat i november 2018.
Etter at politiets hemmelige etterforskning av TH som siktet ble offentliggjort, skiftet adv Holden til bli forsvarer for TH. Det ble straks etter oppnevnt bistandsadvokat for de 3 voksne barna, samt egen advokat til ivrrtakelse av AEHs interesser.
Citera
2020-07-06, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Sakens kjerne mener jeg er:

AEH ville skilles
(skilsmissepapirer med kun hennes underskrift)

Gjerrig ektemann som manglet en form for empati, samt trusler (kanskje drapstrusler) hvis AEH prvde g fra han

Enten s stoppet TH dette, eller s klarte AEH flykte

Tenker noe av det samme ja. At hun ville skilles, men TH ikke taklet dette. Fier seg inn i en lang rekke med skilsmissedrap som vi har i Norge.
Politiet har jo tenkt at det var TH nesten helt siden begynnelsen. Frst mtte de han p bensinstasjonen, og s kom de med biler med falske skilter for ikke vekke oppmerksomhet. De tilogmed unnlot sjekke sppelboksen. Men s kom det til et punkt da hvor saken plutselig kom i media. Og da tenker jeg at de allerede p dette tidspunktet ikke trodde p dette med kidnapping.
Hvis det hadde sttt om livet til AE hvis politiet fikk vite om det, og at politiet trodde p dette, s hadde de ikke gtt ut i media.
Bare noen f dager etterp s satte de inn brannvesen, og kuttet et trekantet hull p isen p vannet utenfor huset, og satte et telt over hullet.
Det var pressekonferande, og den skjeggete politimannen sa hyt og tydelig at det ikke var AE de lette etter, og understreket dette to ganger. Jeg tenkte at det var rart dette, hvorfor sier politimannen dette nr ikke en eneste journalist engang har spurt om dette. Etterhvert kom det fram at de liksom hadde funnet en mobiltelefon og et bilskilt. Tror dette var bare skuespill. De har ikke funnet noe mobiltelefon eller skilt. Det var AE de lette etter, men s lurte de alle med komme med denne mobildetaljen og det bilskiltet. Greia her er at de p en mte mtte spile p lag med TH, f han til tro at de trodde p han. Det var deres eneste mulighet. Man hadde ikke noe lik, og man var avhengig av at han ikke satte seg p bakbeina og nektet avhr, dermed ble det gjort alt som kunne gjres uten pgripe han.
Tror vi nrmer oss en ny pgripelse snart, som flere har vrt inne p. Muligens om en mned eller tre. Skal ikke se bortifra at hele familien blir pgrepet. TH for drap, og alle barna for falsk forklaring, eller for ha forskt skjule en drapshandling. Rettsak til neste r, kanskje september 2021. TH blir dmt, anker, lagmannsrett 2022, hyesterett 2023, og s brer det til Ullersmo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in