2020-06-08, 17:20
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Jeg vet ikke om dette tidligere er nevnt her p fb, men jeg kom over dette n.
Fra min side er det kun ment som opplysning, men siden politiet mener hun er kvalt i hjemmet sitt s kan en hy konsentrasjon av karbondioksid i et lukket rom fort medfre tap av liv.

Bedriften Realty As i Fjellhamar i Lrenskog kommune driver innen bransjen gassproduksjon. Bedriftsdatabasen.no gir deg regnskapsinformasjon, kart, telefon*...
http://www.bdb.no/bedriftsinfo/Realty_As/Roller

Tidligere navn: carbon dioxide minus as

Daglig leder er Tr*m E*rik Hagen.
I styret sitter eldste sster og hans far.

Googler man karbondioksidforgiftning kan man lese flgende ; " Carbon dioxide does not only cause asphyxiation by hypoxia but also acts as a toxicant. At high concentrations, it has been showed to cause unconsciousness almost instantaneously and respiratory arrest within 1 min.( Oversatt : Karbondioksid forrsaker ikke bare kvelning ved hypoksi, men fungerer ogs som et giftstoff. Ved hye konsentrasjoner har det vist seg forrsake bevisstlshet nesten yeblikkelig og ndedrettsstans innen 1 minutt )

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5380556/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16499405/

Det str ogs oppfrt flgende : Telefon: 67980916
Mobiltelefon: 95940156
Adresse: Sloraveien 4, 1472 Fjellhamar
Realty AS er et aksjeselskap i Sloraveien, Fjellhamar. Realty AS driver innen kjp og salg av egen fast eiendom.
https://www.rosa.no/tlf/realty-as/990860696
https://www.proff.no/roller/realty-a...e/IGDXL0810MV/.
I proff.no er ikke snnens navn nevnt.

Relevant og meget interessant! Lst inn p toalettrom? M jo i tilfelle ha kjempet en ddskamp for komme ut (sparket og hamret noe voldsomt p dra?,fr hun ble bevisstls -om bare hundevalpen kunne snakke😢 Stakkars begge.
Hva ville mtt elektriker,datter,snn,nabo om de kom uanmeldt p dra mellom 9 og 10 den morgenen tro?
Hvordan kunne Overgriper vre s 100% sikker p f operere helt i fred? M jo ha hatt stlkontroll,og kjent alle forhold i huset og p eiendommen.
Hvem var i stand til det?
Citera
2020-06-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Her tenker jeg helt motsatt av deg.

Jeg tror det var viktig kontakte politiet raskt, for etablere illusjonen om at dette var en kidnapping. Ikke bare for politiet, men ogs i forhold til familie, slekt og venner. At den som var nrmest mistenke er "helt uskyldig" og kontaktet politiet uten ugrunnet opphold.

Du skal vre klar over at i de 10 ukene fr kidnapping ble offentliggjort trodde mange som kjente familien at TH hadde drept AE, eneste de visste var jo at hun var borte. Hvis TH str bak s var det tvingende ndvendig involvere politiet raskt, for forebygge mistanke.

Det at politiet ble kontaktet s raskt som bare 15-20 minutter etter funn av trusselbrev finner jeg mistenkelig. I denne perioden er det ogs rukket flere korte telefonsamtaler. Det virker som en altfor rask reaksjonsevne, og framstr planlagt. Hadde det vrt meg som kom hjem til en slik situasjon s ville jeg rdfrt meg med barna, og andre nrstende fr jeg besluttet kontakte politiet. Man rekker knapt lese brevet gjennom, og i hvert fall ikke vurdere konsekvens av blande inn politiet.

Du har et fornuftig og logisk resonnement. Jeg ser ogs at det kan stilles sprsml ved en s rask responstid fr politi var involvert. Jeg er enig i at det var raskt, og ser for meg at jeg selv ville brukt mye lenger tid, og rdfrt meg med folk rundt meg.

Nr det er sagt (jeg sier ikke det for at jeg er uenig med deg), men fra det som sies om TH som person, s er det ikke sikkert at han er den helt "vanlige" typen som setter seg ned og har langt mte med familien osv for diskutere demokratisk. Han kan vre litt sregen kanskje. Det er jo mange som har skrevet s mye om det her i forumet.

Mye av brevet var kryptogreier som han sikkert forstod vedlig lite av. Kan hende han kjente p stresset p rdfre seg med noen som har kompetanse. Som datter skriver i brevet, at TH var opptatt av at de skulle stole p politiet siden de har kompetansen.

Det eneste jeg vil si ifht akkurat den biten er at jeg tror ikke man kan konkludere med at det indikerer skyld. Men snarere noe som man kan tenke er ulogisk ifht gjennomsnittlig framgangsmte. Men TH kan vre en person som ikke lar seg pelle p nesa s raskt, og kjrer sin linje gjennom uten masse rdfring med sine barn. Det kan hende at han tenkte at her trenger jeg rd, og det ganske raskt.

Jeg har litt mer pen holdning til akkurat om det var mistenkelig eller ikke i akkurat den tingen der.
Citera
2020-06-08, 17:28
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke om dette tidligere er nevnt her p fb, men jeg kom over dette n.
Fra min side er det kun ment som opplysning, men siden politiet mener hun er kvalt i hjemmet sitt s kan en hy konsentrasjon av karbondioksid i et lukket rom fort medfre tap av liv.

Bedriften Realty As i Fjellhamar i Lrenskog kommune driver innen bransjen gassproduksjon. Bedriftsdatabasen.no gir deg regnskapsinformasjon, kart, telefon*...

Tidligere navn: carbon dioxide minus as

Daglig leder er Tr*m E*rik Hagen.
I styret sitter eldste sster og hans far.

Googler man karbondioksidforgiftning kan man lese flgende ; " Carbon dioxide does not only cause asphyxiation by hypoxia but also acts as a toxicant. At high concentrations, it has been showed to cause unconsciousness almost instantaneously and respiratory arrest within 1 min.( Oversatt : Karbondioksid forrsaker ikke bare kvelning ved hypoksi, men fungerer ogs som et giftstoff. Ved hye konsentrasjoner har det vist seg forrsake bevisstlshet nesten yeblikkelig og ndedrettsstans innen 1 minutt )

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5380556/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16499405/

Det str ogs oppfrt flgende : Telefon: 67980916
Mobiltelefon: 95940156
Adresse: Sloraveien 4, 1472 Fjellhamar
Realty AS er et aksjeselskap i Sloraveien, Fjellhamar. Realty AS driver innen kjp og salg av egen fast eiendom.
https://www.rosa.no/tlf/realty-as/990860696
https://www.proff.no/roller/realty-a...e/IGDXL0810MV/.
I proff.no er ikke snnens navn nevnt.

Har tenkt tanken men visste ikke at realty leverte karbondioksyd, helt klart en mulighet for at badet var et gasskammer den dagen.
Citera
2020-06-08, 17:38
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Det ser ut som det er samme person ja. https://www.imdb.com/name/nm2982477/

Se under " Personal Details "

Alternate Names: Tr*m E. Hagen | Tr*m E*rik Hagen

Medvirket i to filmer : Rovdyr og Utkant.

Men er dette overhode relevant? Som om det gjr ham til et rovdyr? Mannen m da f lov til ha hobbyer!?
Citera
2020-06-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bend123
Interessant trd.

Vi m huske p flgende
1) TH har ikke erkjent noe, heller tvert i mot
2) De har (trolig) ingen tekniske bevis som kan knytte han mot handlingen
3) AEH er ikke funnet
4) Ingen tekniske bevis at det har skjedd et drap.

Politiet er dermed milevis fra i f dmt TH til det de har siktet han til.

Helt riktig, det er s enkelt. Og i tillegg har TH alibi.
Registrerer at politiet ikke har ftt styrket mistanken, og at de tilsynelatende er p vei til en erkjennelse som nok sitter langt inne. Men for ikke tape ansikt s er det viktig avvikle siktelsene p en smidig mte. Det er mitt syn p saken.
Citera
2020-06-08, 17:39
Medlem
Citat:

Realty AS er et sovende selskap, de hadde absolut 0.00 in inntekter i alle r, bare se p regnskapsfanen. I 2017 skjedde det noe fordi det ble sprutet inn ca 15 mill i kapital, Uten at det skjedde noe fysisk. Rare greier. Kanskje et skattehull. Ingen gasskammer iallefall.
Citera
2020-06-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Har tenkt tanken men visste ikke at realty leverte karbondioksyd, helt klart en mulighet for at badet var et gasskammer den dagen.

Det er ikke morsomt. Og heller ikke sant, selskapet leverer ingenting.
Citera
2020-06-08, 17:43
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Hvis det er Th eller noen i familien som str bak:
Hvorfor s travelt med kontakte politiet rett etter hun forsvant? Det str da ganske tydelig i kidnappingsbrevet at politiet ikke m kontaktes, da dreper de henne. Det gr 40 minutter fra TH kommer hjem til han treffer politiet p en bensinstasjon.
Har de rigga dette selv kunne de fint venta et par mneder, sendt noen kryptomeldinger fram og tilbake og s tatt kontakt med politiet nr 'gjerningsmennene sluttet svare'. stedet ville vrt rent, de hadde hatt tid til kvitte seg med spor/lik, og saken ville aldri blitt oppklart. Forklaringen kunne vrt at de frykta for livet hennes hvis de ikke gjorde som kidnapperne sa, og at de kontakta politiet nr de ikke lenger fikk kontakt og var tomme for muligheter.
Det for meg er en ganske solid indikasjon p at de ikke str bak. Uansett om hun ble drept p natta eller etter siste kjente livstegn har de som gjerningspersoner i s fall gitt seg selv svrt liten tid.
En hypotese er at grunnen til at TH kontakter politiet s raskt er at et familiemedlem som bor i nrheten mter TH i Sl*raveien rett etter hendelsen for sjekke at TH gr p spillet og for pvirke TH ril kontakte politiet. En TH i sjokk hrer p sitt barn i denne forvirrende stunden.

GM nsker at TH skal g til politiet fordi opplegget er rigget for "lure alle". Inkludert politiet.
Citera
2020-06-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Det er ikke morsomt. Og heller ikke sant, selskapet leverer ingenting.

Stemmer, her fra brnnysundregisteret.

Forml:
Handel og investering i finansielle instrumenter, verdipapirer, fond
og eiendom, samt engasjere seg i andre foretak uansett forml.
Citera
2020-06-08, 18:06
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Du har et fornuftig og logisk resonnement. Jeg ser ogs at det kan stilles sprsml ved en s rask responstid fr politi var involvert. Jeg er enig i at det var raskt, og ser for meg at jeg selv ville brukt mye lenger tid, og rdfrt meg med folk rundt meg.

Nr det er sagt (jeg sier ikke det for at jeg er uenig med deg), men fra det som sies om TH som person, s er det ikke sikkert at han er den helt "vanlige" typen som setter seg ned og har langt mte med familien osv for diskutere demokratisk. Han kan vre litt sregen kanskje. Det er jo mange som har skrevet s mye om det her i forumet.

Mye av brevet var kryptogreier som han sikkert forstod vedlig lite av. Kan hende han kjente p stresset p rdfre seg med noen som har kompetanse. Som datter skriver i brevet, at TH var opptatt av at de skulle stole p politiet siden de har kompetansen.

Det eneste jeg vil si ifht akkurat den biten er at jeg tror ikke man kan konkludere med at det indikerer skyld. Men snarere noe som man kan tenke er ulogisk ifht gjennomsnittlig framgangsmte. Men TH kan vre en person som ikke lar seg pelle p nesa s raskt, og kjrer sin linje gjennom uten masse rdfring med sine barn. Det kan hende at han tenkte at her trenger jeg rd, og det ganske raskt.

Jeg har litt mer pen holdning til akkurat om det var mistenkelig eller ikke i akkurat den tingen der.
Ser den varianten ogs.
At TH ville vre rask p labben, og ikke rdfre seg med noen fr han kontaktet politiet rimer dog ikke med handlemnsteret han viste i etterkant av kidnappingsdagen. Som bl.a. datteren beskriver i brevet. Der presiserer hun at farens nske var bruke tid p samle inn informasjon og danne seg et bedre beslutningsgrunnlag fr eventuell kommunikasjon med motparten. Han var heller ikke keen p betale lsepenger, og mente at kona ville beskrive ham som iskald. Det hele rimer ikke helt med en person som hiver seg i panikk over telefonen og ringer uten tenke seg om.

Uansett er alt bare synsing, og spekulasjon. Ting peker i ulik retning, og vi tolker ting forskjellig. Det er ikke godt si hvordan en selv ville reagert oppe i noe snt, langt vanskeligere sp hva som er "riktig reaksjonsmnster" nr noe er iscenesatt.
Citera
2020-06-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det at politiet ble kontaktet s raskt som bare 15-20 minutter etter funn av trusselbrev finner jeg mistenkelig. I denne perioden er det ogs rukket flere korte telefonsamtaler. Det virker som en altfor rask reaksjonsevne, og framstr planlagt. Hadde det vrt meg som kom hjem til en slik situasjon s ville jeg rdfrt meg med barna, og andre nrstende fr jeg besluttet kontakte politiet. Man rekker knapt lese brevet gjennom, og i hvert fall ikke vurdere konsekvens av blande inn politiet.

Helt enig, hadde det VIRKELIG vrt en kidnappingsforsk hadde jeg frst ringt barna, og bedt de komme, holdt gardiner for, og disktutert hva man skulle.
Men hva gjr TH: han ringer politiet mer eller mindre med en gang, mter opp, og klare si "mine fingeravtrykk er nok p brevet". Navnet til kryptofyren (RU) husker han derimot ikke. Veldig mistenkelig, og slik har det fortsettet vre.

P meg virker det liksom nok et forsk bli kvitt kona, fordi n er det opplagt at ettersom politier ble koblet inn er det lite sansynlig at kona skulle komme til rette levende og vel. Det er det perfekte drapet, planlagt nye over lengre tid. Hper inderlig jeg tar feil.
Citera
2020-06-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Helt enig, hadde det VIRKELIG vrt en kidnappingsforsk hadde jeg frst ringt barna, og bedt de komme, holdt gardiner for, og disktutert hva man skulle.
Men hva gjr TH: han ringer politiet mer eller mindre med en gang, mter opp, og klare si "mine fingeravtrykk er nok p brevet". Navnet til kryptofyren (RU) husker han derimot ikke. Veldig mistenkelig, og slik har det fortsettet vre.

P meg virker det liksom nok et forsk bli kvitt kona, fordi n er det opplagt at ettersom politier ble koblet inn er det lite sansynlig at kona skulle komme til rette levende og vel. Det er det perfekte drapet, planlagt nye over lengre tid. Hper inderlig jeg tar feil.

Han ringte barna frst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in