2020-06-08, 16:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det er vel frst og fremst en "skuespiller" som str bak dette,uansett hvem det er ihvertfall. Ihvertfall som er god til late som. En villedning er jo et skuespill. Noen spiller en rolle tydeligvis veldig godt.

Da synes jeg ihvertfall det br det ringe et par bjeller snart nede i kontorene p Lillestrm. Eller hva. Kan hende de bjellene har ringt lenge. Hva vet vi.

Hvis de har noe smting av indikasjon og "smbevis" p TH s kan det jo snn sett hende at en annen kan ha plantet dette p han og, dersom det er en annen innsider som er GM. For eks hvis mulig slette et par anrop fra telefonen hans for skape mistanke osv.

Jeg er bare litt forbauset over sakens utvikling med det nye som n har kommet ut i det siste, med brevene og hvordan de er skrevet og innholdet der osv.

Men har jo ikke sett slutten p dette skuespillet enda.

Hper p en god avslutning. Viktig for de uskyldige som har lidd s mye.
- En skuespiller som kan sette seg inn i en rolle som kidnapper
- En ltskriver som har god erfaring i forfatte tekster
-Hinter om at far m kjpe "Ny PC" i trusselbrev - noe han vet
-Full oversikt over alle detaljer rundt AEH
-Tid til planlegge
-Har kjennskap til at AEH planlegger skilsmisse - mistanke vil rettes mot sin far TH - tar av AEH sin giftering
-Skaffet seg alibi gjennom ringe seg selv gjennom AH's mobil
-Passer inn i tidslinje
-Har ytret p sosiale medier at han ikke lever en nsket livsstil
-Snn av gnien milliardr
-Har hintet p sosiale medier om "dystre tanker". (Trick p Halloween)
- Er forholdsvis ung og virker smart. Kan tilegne seg kryptokompetanse
- Har flere ulike sannsynlige motiv. Kanskje summen av alt
Citera
2020-06-08, 16:34
Medlem
Hvis det er Th eller noen i familien som str bak:
Hvorfor s travelt med kontakte politiet rett etter hun forsvant? Det str da ganske tydelig i kidnappingsbrevet at politiet ikke m kontaktes, da dreper de henne. Det gr 40 minutter fra TH kommer hjem til han treffer politiet p en bensinstasjon.
Har de rigga dette selv kunne de fint venta et par mneder, sendt noen kryptomeldinger fram og tilbake og s tatt kontakt med politiet nr 'gjerningsmennene sluttet svare'. stedet ville vrt rent, de hadde hatt tid til kvitte seg med spor/lik, og saken ville aldri blitt oppklart. Forklaringen kunne vrt at de frykta for livet hennes hvis de ikke gjorde som kidnapperne sa, og at de kontakta politiet nr de ikke lenger fikk kontakt og var tomme for muligheter.
Det for meg er en ganske solid indikasjon p at de ikke str bak. Uansett om hun ble drept p natta eller etter siste kjente livstegn har de som gjerningspersoner i s fall gitt seg selv svrt liten tid.
Citera
2020-06-08, 16:39
Medlem
Har det hr tillslaget ngot ihop med AEH rendet tro?
Dagbladet.no
Her fant politiet gjengens vpendepot
Citera
2020-06-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Hvorfor s travelt med kontakte politiet rett etter hun forsvant? Det str da ganske tydelig i kidnappingsbrevet at politiet ikke m kontaktes, da dreper de henne. Det gr 40 minutter fra TH kommer hjem til han treffer politiet p en bensinstasjon.
Har de rigga dette selv kunne de fint venta et par mneder, sendt noen kryptomeldinger fram og tilbake og s tatt kontakt med politiet nr 'gjerningsmennene sluttet svare'. stedet ville vrt rent, de hadde hatt tid til kvitte seg med spor/lik, og saken ville aldri blitt oppklart. Forklaringen kunne vrt at de frykta for livet hennes hvis de ikke gjorde som kidnapperne sa, og at de kontakta politiet nr de ikke lenger fikk kontakt og var tomme for muligheter.
Det for meg er en ganske solid indikasjon p at de ikke str bak. Uansett om hun ble drept p natta eller etter siste kjente livstegn har de som gjerningspersoner i s fall gitt seg selv svrt liten tid.
"Svrt liten tid" = hele cluet...
Citera
2020-06-08, 16:49
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Her tenker jeg helt motsatt av deg.

Jeg tror det var viktig kontakte politiet raskt, for etablere illusjonen om at dette var en kidnapping. Ikke bare for politiet, men ogs i forhold til familie, slekt og venner. At den som var nrmest mistenke er "helt uskyldig" og kontaktet politiet uten ugrunnet opphold.

Du skal vre klar over at i de 10 ukene fr kidnapping ble offentliggjort trodde mange som kjente familien at TH hadde drept AE, eneste de visste var jo at hun var borte. Hvis TH str bak s var det tvingende ndvendig involvere politiet raskt, for forebygge mistanke.

Det at politiet ble kontaktet s raskt som bare 15-20 minutter etter funn av trusselbrev finner jeg mistenkelig. I denne perioden er det ogs rukket flere korte telefonsamtaler. Det virker som en altfor rask reaksjonsevne, og framstr planlagt. Hadde det vrt meg som kom hjem til en slik situasjon s ville jeg rdfrt meg med barna, og andre nrstende fr jeg besluttet kontakte politiet. Man rekker knapt lese brevet gjennom, og i hvert fall ikke vurdere konsekvens av blande inn politiet.
Citera
2020-06-08, 16:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Dette tema kan jo fort bli en egen lang novelle.
..og det kan bli en film. GM blir husket. GM fr oppmerksomhet.
Citera
2020-06-08, 16:54
Medlem
Jeg vet ikke om dette tidligere er nevnt her p fb, men jeg kom over dette n.
Fra min side er det kun ment som opplysning, men siden politiet mener hun er kvalt i hjemmet sitt s kan en hy konsentrasjon av karbondioksid i et lukket rom fort medfre tap av liv.

Bedriften Realty As i Fjellhamar i Lrenskog kommune driver innen bransjen gassproduksjon. Bedriftsdatabasen.no gir deg regnskapsinformasjon, kart, telefon*...
http://www.bdb.no/bedriftsinfo/Realty_As/Roller

Tidligere navn: carbon dioxide minus as

Daglig leder er Tr*m E*rik Hagen.
I styret sitter eldste sster og hans far.

Googler man karbondioksidforgiftning kan man lese flgende ; " Carbon dioxide does not only cause asphyxiation by hypoxia but also acts as a toxicant. At high concentrations, it has been showed to cause unconsciousness almost instantaneously and respiratory arrest within 1 min.( Oversatt : Karbondioksid forrsaker ikke bare kvelning ved hypoksi, men fungerer ogs som et giftstoff. Ved hye konsentrasjoner har det vist seg forrsake bevisstlshet nesten yeblikkelig og ndedrettsstans innen 1 minutt )

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5380556/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16499405/

Det str ogs oppfrt flgende : Telefon: 67980916
Mobiltelefon: 95940156
Adresse: Sloraveien 4, 1472 Fjellhamar
Realty AS er et aksjeselskap i Sloraveien, Fjellhamar. Realty AS driver innen kjp og salg av egen fast eiendom.
https://www.rosa.no/tlf/realty-as/990860696
https://www.proff.no/roller/realty-a...e/IGDXL0810MV/.
I proff.no er ikke snnens navn nevnt.
Citera
2020-06-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ikke s mye nytt melde fra politiet i dag, men drapshypotesen er ikke svekket.

Spiller politiet et spill. I media hrer vi om at politiet holder bde hypotesen om drap og hypotesen om kidnapping pen.
Men de nevner ikke "elefanten i rommet" - familiemedlemmer.

Vil tro at politiet ogs har en hypotese som omfatter dem, men det holder de tett om av taktiske rsaker.

Ja det var s mye telefonering med familiemedlemmer den morgenen at man kan spekulere i om alle sammen er med p det.
Citera
2020-06-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er jo merkelig at Haris i det hele tatt nevner at kidnappingsteorien er pen all den tid de har siktet Hagen og etterforskningen har i stor grad kun dreid seg om han i ett rs tid. Begynner det brenne under bena p dem?

Hvis hun var i live nr hun ble fraktet vekk s er det kidnapping, ikke verre enn det.
Citera
2020-06-08, 17:09
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
..og det kan bli en film. GM blir husket. GM fr oppmerksomhet.

Noen har nok startet p dokumentaren for lengst! Sprs hvilken GM/menn vi husker om 5 r? eller vet sikkert hvem er?
Citera
2020-06-08, 17:10
Medlem
NRK: Drapshypotesen ytterligere styrket etter nye funn
Det er hovedhypotesen som er ytterligere styrket, sier ptaleansvarlig HH til NRK.

Politiet sier de har gjort nye funn i saken etter at TH ble pgrepet. De nye bevisene skal ha kommet fram etter stedsunderskelser og vitneavhr.

Av hensyn til etterforskningen nsker ikke politiet gi noen konkrete detaljer om hvor de nye sporene er funnet. Jeg kan ikke konkret gi svar p det, de er ikke bare av teknisk art, sier HH.
https://www.nrk.no/norge/politiet_-d...unn-1.15045426
Citera
2020-06-08, 17:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Jeg vet ikke om dette tidligere er nevnt her p fb, men jeg kom over dette n.
Fra min side er det kun ment som opplysning, men siden politiet mener hun er kvalt i hjemmet sitt s kan en hy konsentrasjon av karbondioksid i et lukket rom fort medfre tap av liv.

Bedriften Realty As i Fjellhamar i Lrenskog kommune driver innen bransjen gassproduksjon. Bedriftsdatabasen.no gir deg regnskapsinformasjon, kart, telefon*...
http://www.bdb.no/bedriftsinfo/Realty_As/Roller

Tidligere navn: carbon dioxide minus as

Daglig leder er Tr*m E*rik Hagen.
I styret sitter eldste sster og hans far.

Googler man karbondioksidforgiftning kan man lese flgende ; " Carbon dioxide does not only cause asphyxiation by hypoxia but also acts as a toxicant. At high concentrations, it has been showed to cause unconsciousness almost instantaneously and respiratory arrest within 1 min.( Oversatt : Karbondioksid forrsaker ikke bare kvelning ved hypoksi, men fungerer ogs som et giftstoff. Ved hye konsentrasjoner har det vist seg forrsake bevisstlshet nesten yeblikkelig og ndedrettsstans innen 1 minutt )

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5380556/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16499405/

Det str ogs oppfrt flgende : Telefon: 67980916
Mobiltelefon: 95940156
Adresse: Sloraveien 4, 1472 Fjellhamar
Realty AS er et aksjeselskap i Sloraveien, Fjellhamar. Realty AS driver innen kjp og salg av egen fast eiendom.
https://www.rosa.no/tlf/realty-as/990860696
https://www.proff.no/roller/realty-a...e/IGDXL0810MV/.
I proff.no er ikke snnens navn nevnt.
Vilken obehaglig information, tack fr den! Nu rusar tankarna ivg p mjliga scenarion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in