2020-06-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Politiet har - etter ha endevendt Sloraveien 4 i godt over 1 mned - gjort nye funn som er relevante.

For meg hres det ut som politiet egentlig ikke har funnet noe srlig med nye bevis.
Hres mer ut som de m forsvare for domstolen og offentligheten at det var riktig la de holde p s lenge.

Jeg er ikke i tvil om at Minnie Mus oppsummerer korrekt.
Men tolker oppsummeringen slik at utbyttet av ransakningen var magert.

Nr politiet ikke finner spor etter GM, m alts politiet lete til de er 100% sikre p at de ikke har oversett spor.

Det er en svrt krevende oppgave utelukke fremmede GM p et sted. Men, politiet er ikke i en posisjon der de kan la vre gjre jobben fordi den er krevende.

De m gjre jobben sin, uansett.
Citera
2020-06-08, 12:33
Medlem
Legokatts avatar
Ikke s mye nytt melde fra politiet i dag, men drapshypotesen er ikke svekket.

Spiller politiet et spill. I media hrer vi om at politiet holder bde hypotesen om drap og hypotesen om kidnapping pen.
Men de nevner ikke "elefanten i rommet" - familiemedlemmer.

Vil tro at politiet ogs har en hypotese som omfatter dem, men det holder de tett om av taktiske rsaker.
Citera
2020-06-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ikke s mye nytt melde fra politiet i dag, men drapshypotesen er ikke svekket.

Spiller politiet et spill. I media hrer vi om at politiet holder bde hypotesen om drap og hypotesen om kidnapping pen.
Men de nevner ikke "elefanten i rommet" - familiemedlemmer.

Vil tro at politiet ogs har en hypotese som omfatter dem, men det holder de tett om av taktiske rsaker.

Det er jo merkelig at Haris i det hele tatt nevner at kidnappingsteorien er pen all den tid de har siktet Hagen og etterforskningen har i stor grad kun dreid seg om han i ett rs tid. Begynner det brenne under bena p dem?
Citera
2020-06-08, 13:14
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Skuffende orientering fra Haris og teamet i dag.

For oss som har fulgt nye med p mange krimsaker i flere 10 r,s er utsagnet til Haris irriterende og for meg usant.Det har derimot vrt en lang tradisjon fra politiets side,og gi befolkningen opplysning om en siktelse er styrket eller svekket.
Ikke i starten,men da det har gtt lang tid.
Tenker p dette utsagnet her:

"Jeg nsker ikke g i detalj p skjellig grunn til mistanke, hvorvidt den er sterkere eller svakere. Vi har ikke tradisjon for kommentere dette fortlpende."

Hper noen setter ned foten,og bytter ut etterforskningsleder eller hele teamet.
Skuffet.
Politiet har kanskje starta en ny tradisjon og deler ikke vurderinger med pressen i det hele tatt. Haris Hrenovica bryr seg tydeligvis ikke om hva folk mtte mene, p et vis prisverdig, men skuffende for oss som hpe p litt ny informasjon. Til hans forsvar, s var ikke intervjuet veldig godt. Kommer det flere arrestasjoner? Hvor mange etterforskningskritt gjenstr av det man jobba med opprinnelig dvs hva slags fremtidsperspektiv sitter politiet med. osv osv.
Citera
2020-06-08, 13:30
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hadde du virkelig forventet noe annet?

Er ikke sikker? Etter alt sirkuset i media,og med alle anklagene imot etterforskerne s var det i alle fall et hp om at de fremstilte seg litt ydmyke.
Fr ikke den flelsen av at de er opptatt av betrygge prrende,eller noen andre som er engasjert.
De virker usikre og tafatte.Befolkningen blir ikke betrygget p at deres arbeidsmetoder er helt optimale.Alle kan komme i en situasjon,der de blir angrepet av vold/mord etc.
-og trenger denne betryggende bekreftelsen fra politietaten.Min tillit er svekket i alle fall.

Jeg forventer bedre.Forstr n at forventningene er urealistiske dessverre.
Citera
2020-06-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Argumentet ditt er at det er utenkelig at familien sto bak, uten at du kan komme med noe som styrker at det ikke kan vre mulig. Tenk Ord*rud-saken.

For min del ble det utenkelige tenkelig da klageskrivet ble publisert, og vi fikk et innblikk i den indre dynamikken i denne familien. Da falt brikkene mer og mer p plass, alibi, sms, telefoner, fjerning av lik og staging.

Da vi ogs fikk vite hva faren angivelig fikk barna til kalle mora deres, mener jeg hypotesen ble styrket.

Jeg har ikke ftt med meg hva faren fikk barns til kalle moren.
Nr det gjelder Orderud saken er jeg langt fra overbevist om de dmte gjorde det. Jeg tror heller ikke Per Orderud hadde vrt i stand til drepe hele familien. Det er mange momenter i den saken som ikke stemmer, og de er jo hovedsakelig dmt p bakgrunn av det Kristin Kirkemo sim forklaring. Orderud saken er et mysterium fordi at selv n etter at alle har sonet ferdig er der ingen som har sagt noe.
I dag kunne Kristin Kirkemo ha fortalt hva som egentlig skjedde uten at det hadde ftt konsekvenser. Jeg ser ikke vekk fra at ingen av de har vrt involvert.
Citera
2020-06-08, 13:35
Medlem
Er ikke Brske p saken lenger, noen som vet noe om det? Jeg syns dette trekker ut...
Citera
2020-06-08, 13:35
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Politiet har kanskje starta en ny tradisjon og deler ikke vurderinger med pressen i det hele tatt. Haris Hrenovica bryr seg tydeligvis ikke om hva folk mtte mene, p et vis prisverdig, men skuffende for oss som hpe p litt ny informasjon. Til hans forsvar, s var ikke intervjuet veldig godt. Kommer det flere arrestasjoner? Hvor mange etterforskningskritt gjenstr av det man jobba med opprinnelig dvs hva slags fremtidsperspektiv sitter politiet med. osv osv.

Ny tradisjon m da vre at alt av lekket info. m g igjennom/via kontakter i pressen,og nesten ingenting direkte fra politiet.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-08 kl. 13:56.
Citera
2020-06-08, 13:39
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Det er jo merkelig at Haris i det hele tatt nevner at kidnappingsteorien er pen all den tid de har siktet Hagen og etterforskningen har i stor grad kun dreid seg om han i ett rs tid. Begynner det brenne under bena p dem?

Om vi gransker uttalelser direkte fra politiet,om kidnappings hypotesen som har kommet det siste ret -S vil vi nok finne denne uttalelsen i dag enda merkligere tenker jeg.

Har observert andre uttalelser ifra Haris som ikke henger p greip.

Har han for stor makt tro? ufortjent makt?
Det virker som det brenner under hans ben i hvert fall.
Citera
2020-06-08, 13:45
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Kan tyde p at det er kidnappingsteorien barna nsker at Haris skal fronte.
Citera
2020-06-08, 13:54
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kan tyde p at det er kidnappingsteorien barna nsker at Haris skal fronte.
Hvis de nye bevisene styrker noe, s er det vel drapsteorien, om ikke ndvendigvis saken mot TH. I sfall kan man iallefall glemme kidnapping. Enig med de som under seg over at Haris nevner at den teorien enn er pen.
Citera
2020-06-08, 13:58
Medlem
Legokatts avatar
Spekulasjoner.
Noe virker anspent i TH's familie. Har "onkel skrue" lst pengebingen sin?

En tanke jeg har er at da TH vokste opp var ting veldig anderledes enn hvordan det er n. Etter krigen var folk sparsommelige, tok vare p ting og jobbet for bygge opp Norge. TH har bygd seg opp fra null til bli milliardr. Dette er isolert sett ganske imponerende.
Jeg antar at han nsket lre barna sine at hard og mlrettet jobbing over tid gir gevinst. Slik han gjorde selv. Derfor nsket han ikke skjemme dem bort. Snn sett en fornuftig tanke.

Men vokse opp i Norge i dag er veldig anderledes enn rett etter krigen. Penger betyr mye mer. Er det ogs snakk om en generasjons-konflikt? Kanskje ikke enkelt for et/flere av barna forst hvorfor de ogs m jobbe og slite for skaffe penger slik TH gjorde det. Hvorfor ikke bare hjelpe dem slik at de kan "leve livet". De skjnner ikke hans poeng lenger. Hans prinsipper blir sett p som hnlig gjerrighet. "Lever vi en livsstil som tilsier at vi er barn av en milliardr", grubler et/flere srgmodig over.

Sikkert ikke s enkelt vre barn av en gjerrig milliardr som kanskje har skrevet et testamente slik at ikke hans middler skal "slses bort" etter hans bortgang, men skal viderefres i hans virksomheter. Hvem vet.

Gjentar at dette er kun spekulasjoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in