2020-07-08, 22:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis man skal tolke noe ut fra at hun kunne blitt drept p halloween eller allehelgensdag sett fra et kristent perspektiv - vil det si at hun kunne komme til himmelen uten vente i skjrilden

Om de som sto bak tenkte p dette er uvisst

Jag menade det rent visuelt/praktisk, om valet av Halloween datoen 31 Oktober, valts s att om ngon sg till ex. maskerade mn som bar p en kropp, eller liknande, s ville eventuella vittnen tro att det bara var ngra som kltt ut sig fr Halloween.
Citera
2020-07-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Det var vel du som startet med svare p mitt innlegg. Fr den tid har vi aldri pratet med hverandre, ihvertfall ikke med den profilen som du benytter n.
At jeg mener at han er psykopat, betyr ikke at alle her inne "jobber for etablere en trdsannhet", heller ikke jeg.
Det har ingenting med hersketeknikk gjre, men hva jeg tror om saken.
Jeg har vrt mye borti at folk vrir p det jeg sier, og strekker og vinkler litt p det, spesielt fra Akershus og Havhest, men dette tar kaka.
Jeg vet ikke hva du prver si, at siden jeg tror at TH blir arrestert innen 3 mnd, s betyr det at jeg er fastlst og har tunnelsyn, og er synsk? Det virker som at du ikke har satt deg inn i saken og hva man har diskutert her, men du er jo litt unnskyldt da, som kommer inn i forumet her p et s seint tidspunkt. Man kan jo ikke forlange at du skal lese 3600 sider.

Jeg har flere ganger konfrontert deg med dine bastante pstander om psykopati og narsissisme, hver gang str du p ditt og hevder at dette er noe TH er, og at du sitter p info som ikke er kjent her inne som underbygger dette. Du vil ikke si noe mer om denne infoen. Dette er hersketeknikk, og det er et forsk p etablere en trdsannhet. Ta litt selvkritikk da menneske! Du mener at vi skal tro p det du sier, mens du stadig selv etterspr kilder. Du kommer med personkarakteristikker som kan vre rimelig deleggende hvis du tar feil. Mange her har bedt deg dempe deg. Du har ikke belegg for uttalelsene dine, og burde vrt utestengt fra forumet. Eller vent, det er du jo allerede, men s har du jo to profiler da.

Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
er det fryktens hus?

Ja!

Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
N har jeg sett episoden. Men se her da, familiefaren var jo i live!

Ja, fl sak ikke sant? (Det er den ekte faren, men den ene snnen var adoptert).
Det fr i alle fall meg til tenke p hvor spr folk er og hva de kan f seg til gjre. Det relaterer til AEH-saken p den mten at det er viktig huske at ingen scenarioer er utenkelige, alt er faktisk mulig. There's no such thing as 'barn dreper ikke sin mor' eller 'proffe kidnappere ville ikke gjort dette'. Urokkelig tro p det ene eller det andre lser ingenting, og gjr en blind for andre muligheter.
Senast redigerad av katastrofetanken 2020-07-08 kl. 22:29.
Citera
2020-07-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror TH er Hettemannen og at meningen var g til huset, pse at alt var ok, og raskt g tilbake slik at han fikk ringt AEs telefon kodesignalet 1106 og 1107 som planlagt.

Frste kodet dobbeltsignal skjedde 1006 og 1007, siste 1306 og 1308.

Noe skjedde trolig i huset slik at han ble 7 min forsinket, og i stedet ringte 1113 og 1114, men hentet inn planen etter dette ved ringe 1118, som 1318.

Det kan ha tatt lenger tid enn beregnet flytte AE fra badet over til bilen i garasjen kanskje? Dette mtte jo prioriteres for f liket av grde.
Citat:
Det r inte TH som r den mystiska mannen. Hettemannen.

2:08 - https://www.tv2.no/a/11527993
Hettemannen har bruna/ljus bruna byxer. Sitter tight runt lret. Man kan se att den mystiska mannen har grvre lr n vad TH har.

00:26 - https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-m...iet-1.15038876
TH har bl/mrkbl fladriga byxer. Kan tydligt se smalare lr n den mystiska mannen har.

S det r med all skerhet inte TH p den videon.
Hettemannen = Mystiska mannen.
Citera
2020-07-08, 22:29
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag menade det rent visuelt/praktisk, om valet av Halloween datoen 31 Oktober, valts s att om ngon sg till ex. maskerade mn som bar p en kropp, eller liknande, s ville eventuella vittnen tro att det bara var ngra som kltt ut sig fr Halloween.
Man kan holde pent ulike grunner til at det skjedde denne datoen
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-08 kl. 22:45.
Citera
2020-07-08, 22:32
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har lett og lett uten finne igjen artikkelen som nevnte dette mtet. Tror det var i VG, men, finner den ikke.

S vidt jeg husker var det snakk om et mte, et frokostmte, i en eller annen lokal nringsforening. Og jeg tror det var skrevet kl 10:00. Eller muligens 11:00.

S jeg tenkte at dette mtte da vre et solid alibi. Og s for meg et mte med 5-10-15 medlemmer. Som alle kunne ha bekreftet at TH var til stede. Men men.

Senere har jeg lest at TH skal ha vrt p Futurum hele tiden mens han var p jobb.

Er det ikke du som er google eksperten da. Om det fortsatt finnes i en artikkel, s finner du vel den.
Denne er fra 29.4.20 og burde vel i s fall ha omtalt dette mtet?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...l-i-tidslinjen
Citera
2020-07-08, 22:39
Medlem
Citat:
Denne er fra 29.4.20 og burde vel i s fall ha omtalt dette mtet?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...l-i-tidslinjen

Nei det er ikke nevnt noe mte der. Kan hende det er en av artiklene som har blitt redigert i ettertid.

I s fall s er det borte for alltid.
Citera
2020-07-08, 22:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Nei det er ikke nevnt noe mte der. Kan hende det er en av artiklene som har blitt redigert i ettertid.

I s fall s er det borte for alltid.
Ja, jeg mente at det i s fall burde vrt nevnt i denne senere tidslinjen, s da tror jeg ikke mtet var et sikkert alibi.
Citera
2020-07-08, 22:45
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
"Jeg var s heldig at jeg fikk observere og lre av fem feltprester som var fordelt p de to leirene, og de delte villig av sine erfaringer om de etiske problemstillingene de stod i som feltprester. Et av sprsmlene jeg stilte var om de hadde vpen. Det hadde alle sammen"
Herefter kommer citaterne fra de 5 feltprster.
https://www.duo.uio.no/bitstream/han...=2&isAllowed=y
Det m du tolke som du vil.

Edit: Om det er feltprster eller soldater, s mener jeg ikke det siger noget om at man skulle vre mulig drabs- eller voldsmand fordi man brer vben i krig.
Du forstr forskjellen p eie/ha vpen, og det bre vpenet snn til hverdags?

For min del m du gjerne tro/tolke duo-oppgaven dithen at feltprester gr rundt med k-pist eller pistol, hvilket var utgangspunktet for denne debatten.
Citera
2020-07-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ja, jeg mente at det i s fall burde vrt nevnt i denne senere tidslinjen, s da tror jeg ikke mtet var et sikkert alibi.

Nei men n skrives det jo at TH oppholdt seg p kontoret p Futurum hele dagen.

Da jeg leste dette, forsto jeg det slik at mtet var ute et sted, ikke p Futurum, og at mtet hadde vart en time eller to, og at det mtte ha vrt mange vitner der som kunne bekrefte at TH var til stede.
Citera
2020-07-08, 22:56
Bannlyst
Citat:
Jeg mener at det delvise DNA-sporet ble bekreftet tilhre TH.

Jeg kan ikke huske ha lest det.
Men det kan hende at jeg bare har glemt det av.

Det har sttt dette om det ukjente dna:
""En til n ukjent DNA-profil kan bidra med lse Lrenskog-mysteriet. Sporet er avsatt p en helt sentral del av stedet i Sloraveien.""

I en annen artikkel str det dette:
""DNA fra Tom Hagen ble funnet i huset, avsatt p en mte som angivelig gjr at det kan knyttes til forsvinningen.""
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...k-paagripelsen
Citera
2020-07-08, 23:01
Medlem
Er det noen som har vet noe om vitnene p den omtalte ektepakten? Antar de er avhrt av politiet. Ekteskapsloven av 91 54 hjemler formkravene for ektepakter: Ektepakt m inngs skriftlig. Ektefellene m samtidig i nrvr av to vitner som begge ektefeller har godtatt, og som er til stede sammen og vet at det er en ektepakt som skal inngs, underskrive ektepakten eller vedkjenne seg sin tidligere underskrift. Ogs vitnene skal underskrive ektepakten mens ektefellene er til stede.....
Citera
2020-07-08, 23:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Nei men n skrives det jo at TH oppholdt seg p kontoret p Futurum hele dagen.
Ja, i flge TH selv.

Fra telefon-tidslinjen vet vi at det var et stort hull mellom 1118 - 1318, og et mindre hull i Hettemann-tiden 1007 - 1113.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-08 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in