2020-07-08, 23:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72

Hettemannen = Mystiska mannen.
Ja, jeg er pen for at det kan vre ett av barna. Vet ikke hvordan de ser ut, men kan det ha vrt D1? Hettemannen ser mest ut som en mann, men ser stappet ut.

Uansett tror jeg hen m ha kommunisert med TH p Futurum enten visuelt eller fysisk fr 1113.

Synes jeg har lest at D1 var innom Futurum den dagen, men er usikker.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-08 kl. 23:19.
Citera
2020-07-08, 23:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, jeg er pen for at det kan vre ett av barna. Vet ikke hvordan de ser ut, men kan det ha vrt D1? Hettemannen ser mest ut som en mann, men ser stappet ut.

Uansett tror jeg hen m ha kommunisert med TH p Futurum enten visuelt eller fysisk fr 1113.

Synes jeg har lest at D1 var innom Futurum den dagen, men er usikker.
Her er HHB1 :
https://www.sjomannskirken.no/tidsli.../#&gid=1&pid=6
Citera
2020-07-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er det noen som har vet noe om vitnene p den omtalte ektepakten? Antar de er avhrt av politiet. Ekteskapsloven av 91 54 hjemler formkravene for ektepakter: Ektepakt m inngs skriftlig. Ektefellene m samtidig i nrvr av to vitner som begge ektefeller har godtatt, og som er til stede sammen og vet at det er en ektepakt som skal inngs, underskrive ektepakten eller vedkjenne seg sin tidligere underskrift. Ogs vitnene skal underskrive ektepakten mens ektefellene er til stede.....

Ektepakten av 1993, den som advokat Bj*rn Br*dwall "ikke kunne ha skrevet" tror jeg var datert 24. desember 1993. Julaften.

Partene skal datere og signere ektepakten, mens to skalte vitterlighetsvitner ser p og bekrefter at det er rett person som signerer. Disse vitnene m selv signere.

En merkelig dag for skrive og signere ektepakt. Men hvem kan ha vrt vitner? Naboer?

Det har vrt nevnt i trden at AEH mtte signere denne ektepakten med en pistol mot hodet. Hvor ryktet kommer fra vet jeg ikke. Heller ikke om det er noe sannhet i det.

Litt av en julefeiring.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, i flge TH selv.

Fra telefon-tidslinjen vet vi at det var et stort hull mellom 1118 - 1318, og et mindre hul i Hettemann-tiden 1007 - 1113.

Det kan hende at det jeg leste om frokostmte i en lokal nringsforening var feil, og at opplysningen derfor er fjernet. Det er best glemme det.

Ja, politiet bekrefter at det er flere huller i alibiet hans den dagen.
Citera
2020-07-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ektepakten av 1993, den som advokat Bj*rn Br*dwall "ikke kunne ha skrevet" tror jeg var datert 24. desember 1993. Julaften.

Partene skal datere og signere ektepakten, mens to skalte vitterlighetsvitner ser p og bekrefter at det er rett person som signerer. Disse vitnene m selv signere.

En merkelig dag for skrive og signere ektepakt. Men hvem kan ha vrt vitner? Naboer?

Det har vrt nevnt i trden at AEH mtte signere denne ektepakten med en pistol mot hodet. Hvor ryktet kommer fra vet jeg ikke. Heller ikke om det er noe sannhet i det.

Litt av en julefeiring.

Det kan hende at det jeg leste om frokostmte i en lokal nringsforening var feil, og at opplysningen derfor er fjernet. Det er best glemme det.

Ektepakten ble signert noen dager fr jul og ikke p juleaften.
Citera
2020-07-08, 23:30
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

"24. desember 1993 blir ektepakten endret til at boligeiendommen Sloraveien 4 skal tilhre Tom Hagnes sreie, mens det tidligere tilhrte Anne-Elisabeths Hagens rdighetsdel av felleseiet."
https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...uen-1.14998469
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Javel. S AEH mtte gi fra seg rett til felles bolig noen dager fr jul da.

Men vet du noe om vitnene da? Hvem det var? Og denne pistol-historien?
Citera
Medlem
Hvis dere ser p disse bildene (fr videoen starter)
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...vaakningsvideo

s ser telefonmannen ut til ha mrk (svart?) bukse og grnn jakke. (Han har ogs en sekk p ryggen)
Og luemannen ser ut til ha brun bukse og bl-lilla jakke. Det er mulig at fargene er litt forvrengt?

Hettemann 1 har brun bukse og bl-lilla jakke
og hettemann 2 har mrk (svart?) bukse og grnn jakke.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her...annen/72625768

Er det faktisk de samme to mennene som er ute og spaserer bde utenfor Futurum og i Hettemann-videoen og faktisk i samme antrekk?!

Telefonmannen er kraftigere (bredere) enn luemannen og Hettemann 2 er kraftigere (bredere) enn Hettemann 1. Videoene fra Futurum er av mye drligere kvalitet, slik at man ikke kan se detaljer like godt som p Hettemann-opptakene. Men jeg tror at det er de samme 2 mennene p begge steder.

Noen skrev at lue-og telefonmannen ogs har lyse masker foran ansiktene sine. Hettemann 1 og 2 ser ogs ut til ha lyse masker el.l.

Hva tenker dere om dette?

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men om han inte krde sjlv till arbetet nr kameran registrerade hans bil ...skulle TH verkligen
ta en sdan risk, vl medveten om vervakning p platsen, tnk om den som krde mtte ngon i Hagens bil? Sg bilen men inte att han kom? Osv ..
Skulle vriga p arbetet ljuga om hans nrvaro?
Du har veldig gode poeng! En slik risk ville han aldri tatt, tror jeg. Kan du ogs se p det jeg skrev om mennene p video-opptakene?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-08 kl. 23:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kan man mjligtvis ha valt dagen den 31 Oktober, alts Halloween, s att om ngon sg ngot
misstnksamt s ville man bara ansett att det var ngot Halloween scenario ?
Hettemannen hadde en slags maske og ville da ikke vekke s mye oppmerksomhet av forbipasserende. Synes frst han lignet litt p TH, men n er jeg ikke like sikker. Noen her mente faktisk det kunne vre ei dame med ekstra klr. Muligens noe for hy til det. Ved parkeringsplassen ser det ut som vedkommende gir et tegn.
Citera
2020-07-08, 23:33
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Litt av en julefeiring.

TH virker veldig trygg p alibiet sitt, s det stemmer nok at han var p Futurum hele dagen.

Det forandrer ingenting, for det er drapstidspunktet som er viktig. Jeg tror det er 0900 som planlagt, fr TH drar p jobb, og tidspunktet flyttet frem ved hjelp av fall i trappa til en gang mellom 0916 og 0948.

Skjedde fallet etter 0948 er de helt fucked.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-08 kl. 23:45.
Citera
2020-07-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
"24. desember 1993 blir ektepakten endret til at boligeiendommen Sloraveien 4 skal tilhre Tom Hagnes sreie, mens det tidligere tilhrte Anne-Elisabeths Hagens rdighetsdel av felleseiet."
https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...uen-1.14998469

OK, jeg har ikke dokumentasjon p det motsatte men mener jeg s en annen dato p ektepakten en gang for lenge siden.

Men hvis ektepakten ble signert p juleaften s er det helt krni.
Citera
2020-07-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Du forstr forskjellen p eie/ha vpen, og det bre vpenet snn til hverdags?

For min del m du gjerne tro/tolke duo-oppgaven dithen at feltprester gr rundt med k-pist eller pistol, hvilket var utgangspunktet for denne debatten.
Ok, s har vi nok misforstet hinanden, eller at vi faktisk er enige. Jeg forholdte mig kun til at hun bar vben i tjeneste (i krigszoner), der er ingen belg for at det skulle betyde, at hun skulle bre eller have vben herudover eller at det skulle betyde at hun af den grund er voldsparat - deraf kommentaren om, at jeg ikke mener det er relevant for sagen.
Citera
2020-07-08, 23:42
Bannlyst
Citat:
Javel. S AEH mtte gi fra seg rett til felles bolig noen dager fr jul da.

Men vet du noe om vitnene da? Hvem det var? Og denne pistol-historien?

Hadde jeg funnet ut at kona mi og broren min pulte i smug, ville jeg ogs passt p at det som var mitt, ogs kom til bli mitt etter et eventuelt brudd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in