2020-07-12, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg flger ogs ditt tankesett her,for det som er forbanna merkverdig-er jo akkurat dette at han hatet komme i rampelyset ,og ville absolut ikke ha masse oppmerksomhet rundt sin person eller familie.
S om alt dette helvete virkelig er verd det,da m jo motivet vre noe helt for jvlig grusomt -tenker jeg.
Dette er en helvetes irriterende krimgte JA!

Ja. Om han offrar sin heliga integritet fr att ta alla risker och skert som bara den bli vrldskndis i negativ bemrkelse, s r det ngot "jvlig grusomt" bakom kulisserna, ja ..
Citera
2020-07-12, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det gjelder ransaking som har langt lavere krav enn varetekt.
De fikk lov til etterforske TH i hemmelighet, inkl. avlytting, fr de fikk avslag p varetekt.

Du har vel tatt grundig feil i andre drapssaker tidligere p FB du vel ?
Citera
2020-07-12, 01:17
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mitt inntrykk er at politiet siktet TH for juridisk sett f tilgang til etterforske saken mer grundig.
De m jo ha skjnt at de hadde en tynn sak, rent bevismessig sett - meningen, tror jeg, var sikte
ham for f bedre mulighet til sikre beviser.

Men det virker for meg som om politiet har jobbet for sakte i starten av denne saken.
Det er kanskje en del viktig informasjon som gikk tapt det frste halvret - digitale
data som har begrensede lagringsmuligheter jfr. lov om datalagring og personvern.

Neste steg m vre lage en tiltale - gitt at de klarer samle de ndvendige bevisene.
Jeg vet ikke hvor stor sjansen er for at de lykkes med det - og i s tilfelle tar det gjerne
tid siden det er en kompleks sak.

Uten kjenne til politiets metoder, tenker jeg det kan vre at de satser p hale ut
saken slik at noen etterhvert sprekker, og begynner snakke.

Jeg har tenkt at offentliggjringen av "hettemann"-videoen kan vre et ledd i en slik
taktikk - et signal om at "vi har deg p video". At de sier at personen i videoen kan
vre et viktig vitne, tenker jeg muligens er en "decoy" for rettferdiggjre offentliggjringen.

Mine spekulasjoner, dette alts.

Til dere som mener TH er psykopat - jeg tenker at om s er tilfelle, s kan man kanskje
betegne eventuelle medhjelpere som hans "redskaper". Dette kan muligens sl tilbake
p ham.

Ofre for psykopater har ikke ndvendigvis s stor kjrlighet til den som manipulerer
dem - underdanigheten bygger mer p frykt enn hengivenhet.

Nr det er sagt - "psykopat" er vel helst et utdatert begrep, tidligere brukt om flere
typer dyssosial personlighetsforstyrrelse.

Takk for enda et godt og saklig innlegg.Jeg er enig i alt du skriver her-igjen. N er jeg for trtt til kommentere momentene,men jeg har personlig erfaring med flere psykopater.

Det er bare tittelen til snne giftige personer som har ftt nytt navn,metodene deres er like ille som fr-om ikke enda verre.De lrer av hverandre med ra.
Citera
2020-07-12, 01:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det gjelder ransaking som har langt lavere krav enn varetekt.
De fikk lov til etterforske TH i hemmelighet, inkl. avlytting, fr de fikk avslag p varetekt.
Nei, det er nyaktig de samme beviskravene som gjelder varetekt som ransaking.

Skjellig grunn vil si at det er en sannsynlighetsovervekt for at Tom Hagen er skyldig i drap eller medvirkning til drap p kona si.

Hagen ville selvflgelig ikke anke denne gangen, for han visste han ville tape.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-12 kl. 01:27.
Citera
2020-07-12, 01:29
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja. Om han offrar sin heliga integritet fr att ta alla risker och skert som bara den bli vrldskndis i negativ bemrkelse, s r det ngot "jvlig grusomt" bakom kulisserna, ja ..

Ja,ikke sant -er ikke det helt penbart/selvsagt da!?
Citera
2020-07-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nei der har du rett,han er p mange mter en motpol til PS som du nevnte i stad, men att han er helt motstander av vise seg i media stemmer ikke, har han grunn god nok gjr han det gladelig..
Reagerer litt p video snutta av han som p kripos og bilder fra hjemme der nr han skall g inn i bilen snnt ogs jeg, virker jo ikke som en paranoid person som frykter bli uskyldig dmt, heller ikke som en drapsmann som frykter korthuset skall rase...

.. Och det har du rtt i, att paranoid r han inte. Har ocks tnkt p videosnuttarna,
han verkar mycket socialt anpassad faktiskt. Mjligen gillar han inte att prata offentligt,
inte typen av "TV-underhllare" direkt.
Citera
2020-07-12, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Vad jag menar r egentligen trden obefintlig, vad jag pstr och framstller som om det vore sanning kan vara ngonting helt annat. Men om man ska ha lite credibilitet r det ofta smart att underbygga det man pstr genom att henvisa till fakta eller vart man har hittat uppgifterna, istllet fr att stra discussionen med chattande och svara otrevligt.
Men nok OT nu.

Jag har ocks tenkt i dom banorna, Nyvaaken. Vad med hot om att avslja narkotikahandel, mjligtvis med Balkan inblandad? Kunde det vara ett motiv? Tror jag nvnt detta tidigare i trden ocks.

WinnieSeila, men om han r rdd fr att f ngot avsljat, borde han d inte ha gett AE en stor del pengar s hon blev njd?
Citera
2020-07-12, 01:36
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Vad jag menar r egentligen trden obefintlig, vad jag pstr och framstller som om det vore sanning kan vara ngonting helt annat. Men om man ska ha lite credibilitet r det ofta smart att underbygga det man pstr genom att henvisa till fakta eller vart man har hittat uppgifterna, istllet fr att stra discussionen med chattande och svara otrevligt.
Men nok OT nu.

Jag har ocks tenkt i dom banorna, Nyvaaken. Vad med hot om att avslja narkotikahandel, mjligtvis med Balkan inblandad? Kunde det vara ett motiv? Tror jag nvnt detta tidigare i trden ocks.

Jeg har ingen tro p at Hagen har vrt innblanda i noe med narkotika.
Det har vrt mange rykter om at han har hatt en elskerinne,s da har jeg mer tro p at
denne kan vre innblandat.Noen mente at han hadde en rysk elskerinne med seg p hytta.

Der kan det jo ha kommet noe hot/trusler av noe slag? Etter ha sett mye true crime,s er det jo et av klassiske motiver. Tror i alle fall ikke motivet er bare penger og formuen.
Natta.
Citera
2020-07-12, 01:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
.. Och det har du rtt i, att paranoid r han inte. Har ocks tnkt p videosnuttarna,
han verkar mycket socialt anpassad faktiskt. Mjligen gillar han inte att prata offentligt,
inte typen av "TV-underhllare" direkt.
Nei han er nok langt unna typen "youtuber"/"TV-underhllare" eller tilsvarende som selger sjela for bli kjent...
men at han ikke kan st bak for at han ikke liker ofentligheten ser jeg p rent bullshit..
Citera
2020-07-12, 01:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Tror i alle fall ikke motivet er bare penger og formuen.
Natta.
artig se at andre tenker det...
Natta
Citera
2020-07-12, 01:40
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
WinnieSeila, men om han r rdd fr att f ngot avsljat, borde han d inte ha gett AE en stor del pengar s hon blev njd?

Men ikke alt kan rettferdiggjres med penger om mennesket som vet,har stor rettferdighetsans og samvittighet.
Jeg hadde ikke latt meg kjpe,om jeg fikk vite om grusomheter.
Rikdom kan ogs vre fred i sjela.
Citera
2020-07-12, 01:44
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det kan hende alts, sjl om jeg mener ha lest det som litt mere hndfast, vanskelig for meg hvre skrsikker p noe nr jeg ikke finner at der det sto hvrtfall
Kan bekrefte at jeg ogs har lest dette i en seris avis for en tid tilbake. Var intervju av venner av AEH - de virket troverdig.
Reportasje er tydeligvis tatt bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in