Citat:
Ursprungligen postat av
Gassa
Retten sa, det er lenge siden det n. Og politiet sier de har funnet ytterligere beviser.
Mitt inntrykk er at politiet siktet TH for juridisk sett f tilgang til etterforske saken mer grundig.
De m jo ha skjnt at de hadde en tynn sak, rent bevismessig sett - meningen, tror jeg, var sikte
ham for f bedre mulighet til sikre beviser.
Men det virker for meg som om politiet har jobbet for sakte i starten av denne saken.
Det er kanskje en del viktig informasjon som gikk tapt det frste halvret - digitale
data som har begrensede lagringsmuligheter jfr. lov om datalagring og personvern.
Neste steg m vre lage en tiltale - gitt at de klarer samle de ndvendige bevisene.
Jeg vet ikke hvor stor sjansen er for at de lykkes med det - og i s tilfelle tar det gjerne
tid siden det er en kompleks sak.
Uten kjenne til politiets metoder, tenker jeg det kan vre at de satser p hale ut
saken slik at noen etterhvert sprekker, og begynner snakke.
Jeg har tenkt at offentliggjringen av "hettemann"-videoen kan vre et ledd i en slik
taktikk - et signal om at "vi har deg p video". At de sier at personen i videoen kan
vre et viktig vitne, tenker jeg muligens er en "decoy" for rettferdiggjre offentliggjringen.
Mine spekulasjoner, dette alts.
Til dere som mener TH er psykopat - jeg tenker at om s er tilfelle, s kan man kanskje
betegne eventuelle medhjelpere som hans "redskaper". Dette kan muligens sl tilbake
p ham.
Ofre for psykopater har ikke ndvendigvis s stor kjrlighet til den som manipulerer
dem - underdanigheten bygger mer p frykt enn hengivenhet.
Nr det er sagt - "psykopat" er vel helst et utdatert begrep, tidligere brukt om flere
typer dyssosial personlighetsforstyrrelse.