2020-07-12, 00:55
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns Notteliten har gitt en grei fremstilling av hvordan TH forholder seg til media.

Javel,du fr jo synes akkurat det du nsker.
Citera
2020-07-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tror det at AE var urolig den siste tiden er skrevet om andre steder, jeg sitter ikke p linker s ikke spr meg om det.

Det stemmer det Gassa skriver - venner har forklart til politiet at AEH virket bekymret fr forsvinningen.
- I tiden fr forsvinningen merket vi at AE var bekymret. Men vi vet ikke hva konkret som var rsaken til det, sier et vennepar til Nettavisen, som ogs har forklart seg for politiet.
https://www.nettavisen.no/nyheter/an...423972186.html
Senast redigerad av Jayce 2020-07-12 kl. 00:58.
Citera
2020-07-12, 00:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Retten sa, det er lenge siden det n. Og politiet sier de har funnet ytterligere beviser.

Mitt inntrykk er at politiet siktet TH for juridisk sett f tilgang til etterforske saken mer grundig.
De m jo ha skjnt at de hadde en tynn sak, rent bevismessig sett - meningen, tror jeg, var sikte
ham for f bedre mulighet til sikre beviser.

Men det virker for meg som om politiet har jobbet for sakte i starten av denne saken.
Det er kanskje en del viktig informasjon som gikk tapt det frste halvret - digitale
data som har begrensede lagringsmuligheter jfr. lov om datalagring og personvern.

Neste steg m vre lage en tiltale - gitt at de klarer samle de ndvendige bevisene.
Jeg vet ikke hvor stor sjansen er for at de lykkes med det - og i s tilfelle tar det gjerne
tid siden det er en kompleks sak.

Uten kjenne til politiets metoder, tenker jeg det kan vre at de satser p hale ut
saken slik at noen etterhvert sprekker, og begynner snakke.

Jeg har tenkt at offentliggjringen av "hettemann"-videoen kan vre et ledd i en slik
taktikk - et signal om at "vi har deg p video". At de sier at personen i videoen kan
vre et viktig vitne, tenker jeg muligens er en "decoy" for rettferdiggjre offentliggjringen.

Mine spekulasjoner, dette alts.

Til dere som mener TH er psykopat - jeg tenker at om s er tilfelle, s kan man kanskje
betegne eventuelle medhjelpere som hans "redskaper". Dette kan muligens sl tilbake
p ham.

Ofre for psykopater har ikke ndvendigvis s stor kjrlighet til den som manipulerer
dem - underdanigheten bygger mer p frykt enn hengivenhet.

Nr det er sagt - "psykopat" er vel helst et utdatert begrep, tidligere brukt om flere
typer dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Citera
2020-07-12, 00:58
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns Notteliten har gitt en grei fremstilling av hvordan TH forholder seg til media.

Jeg visste i alle fall ikke hvem T Hagen var,fr denne saken.Jeg er over gjennomsnittet samfunnsengasjert og flger godt med faktisk. S han har ikke vrt s fremp for markedsfre seg da tydeligvis.
Citera
2020-07-12, 00:59
Medlem
Dere som mener at det er utenkelig at barna skal kunne vre involvert, har dere fulgt andre kriminalsaker fr? Det gr rett mycket true crime serier om nettopp dette! Sammensvergelser om drap innad i familien. Jammen, det er jo bare TV, er et godt argument selvflgelig. Man har ogs tex Google, s man kan ske opp fallet og kolla at det er ett faktisk brott och inte fiksjon. Jeg har sett flere titalls brott som kan sammenlignes med dette fallet och kan det skje i USA, kan det ogs skje i lille Norge?
Argumentet om at en datter er prest og derfor ikke kan vre innblandet er latterlig! Bare spr alle tusenvis av barn som har blitt misbrukt av nettopp prester!
Ikke at jeg mener "barna" (de er jo voksne) m vre involvert, men at det skulle vre utenkelig er kortslutning, det har skjedd mange ganger fr, og vil dessverre skje igjen.

Litt OT, (jeg ville legge som spoiler, men vet ikke hvordan) Vi har jo ftt et innblikk i andre kulturer de senere r s de fleste er klar over at det tex skjer resdrap i den muslimske kulturen, og der er mdre, ssken, fetter, kusiner, onkler og tanter involvert i drap i nre relasjoner.

Poenget er at det skjer, og kan ikke kalles utenkelig. Tyverr.
Citera
2020-07-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Gammelt nytt men fortsatt gjeldende:

I en ny beslutning fra Nedre Romerike tingrett, delvis basert p nye bevis, finner retten - igjen - at det er skjellig grunn til mistenke Tom Hagen for drap eller medvirkning til drap

https://www.dagbladet.no/nyheter/ret...tanke/72599816
Det gjelder ransaking som har langt lavere krav enn varetekt.
De fikk lov til etterforske TH i hemmelighet, inkl. avlytting, fr de fikk avslag p varetekt.
Citera
2020-07-12, 01:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg visste i alle fall ikke hvem T Hagen var,fr denne saken.Jeg er over gjennomsnittet samfunnsengasjert og flger godt med faktisk. S han har ikke vrt s fremp for markedsfre seg da tydeligvis.

Ikke jeg heller, men som Notteliten ppeker s har tydeligvis ikke TH noe problem med stille opp i media med bilder og intervjuer nr det fremmer hans business og interesser.

Sprs vel litt hvilke kretser man ferdes i.
Citera
2020-07-12, 01:05
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Tror det at AE var urolig den siste tiden er skrevet om andre steder, jeg sitter ikke p linker s ikke spr meg om det.

Jeg hper du ikke mener at bevisbildet og teorier er statiske.

Vad jag menar r egentligen trden obefintlig, vad jag pstr och framstller som om det vore sanning kan vara ngonting helt annat. Men om man ska ha lite credibilitet r det ofta smart att underbygga det man pstr genom att henvisa till fakta eller vart man har hittat uppgifterna, istllet fr att stra discussionen med chattande och svara otrevligt.
Men nok OT nu.

Citat:
Motivet eller motivene kan vre noe helt annet enn bare risikoen p tape formuen sin.
Motivet m ha vrt noe meget alvorlig som utlste fryktelige sterke flelser og frykt.

*Bedrageri * sex trafficking * pedo involvering * Alvorlig korrupsjon *horekunde i eskorte kretser
Noe AE var p vei avslre?

Jag har ocks tenkt i dom banorna, Nyvaaken. Vad med hot om att avslja narkotikahandel, mjligtvis med Balkan inblandad? Kunde det vara ett motiv? Tror jag nvnt detta tidigare i trden ocks.
Citera
2020-07-12, 01:07
Medlem
Citat:
Det har du nok rett i,dette har ingen naturlig sammenheng. Psykopater frykter ingenting,annet enn kanskje bli avslrt.
S da blir sprsmlet: Hva kunne AEH avslre av "gammelt grums" under en skilsmissesak?
Citera
2020-07-12, 01:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Nei der har du rett,han er p mange mter en motpol til PS som du nevnte i stad, men att han er helt motstander av vise seg i media stemmer ikke, har han grunn god nok gjr han det gladelig..
Reagerer litt p video snutta av han som p kripos og bilder fra hjemme der nr han skall g inn i bilen snnt ogs jeg, virker jo ikke som en paranoid person som frykter bli uskyldig dmt, heller ikke som en drapsmann som frykter korthuset skall rase...
Citera
2020-07-12, 01:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog

Klart, det er mulig at saken er langt mer bisarr enn det vi vet.
Jeg tenker at dette sprsmlet er noe politiet m forholde seg til - at det
fins grninger der ute. Drapssak forkledt som kidnapping er kanskje ikke
hverdagskost for norsk politi, heller.

De har kanskje modeller for ulike typer drapssaker, og baserer utgangspunktet
for etterforskningen p disse. Denne saken har kanskje ikke passet helt inn i
de klassiske formatene.

Som en slags parallell til denne saken, har vi jo P*r V*lnes-saken fra Nord-Norge.
Politiet hadde mistenkte, de mente de hadde motivet, men det ble aldri funnet noe
lik, og bevisene holdt ikke. Det er en fare for at vi ender opp slik i denne saken ogs.
Citera
2020-07-12, 01:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Dere som mener at det er utenkelig at barna skal kunne vre involvert, har dere fulgt andre kriminalsaker fr? Det gr rett mycket true crime serier om nettopp dette! Sammensvergelser om drap innad i familien. Jammen, det er jo bare TV, er et godt argument selvflgelig. Man har ogs tex Google, s man kan ske opp fallet og kolla at det er ett faktisk brott och inte fiksjon. Jeg har sett flere titalls brott som kan sammenlignes med dette fallet och kan det skje i USA, kan det ogs skje i lille Norge?
Argumentet om at en datter er prest og derfor ikke kan vre innblandet er latterlig! Bare spr alle tusenvis av barn som har blitt misbrukt av nettopp prester!
Ikke at jeg mener "barna" (de er jo voksne) m vre involvert, men at det skulle vre utenkelig er kortslutning, det har skjedd mange ganger fr, og vil dessverre skje igjen.

Litt OT, (jeg ville legge som spoiler, men vet ikke hvordan) Vi har jo ftt et innblikk i andre kulturer de senere r s de fleste er klar over at det tex skjer resdrap i den muslimske kulturen, og der er mdre, ssken, fetter, kusiner, onkler og tanter involvert i drap i nre relasjoner.

Endelig en til som ser lenger enn det som er vanlig og ikke lar seg begrense av det utenkelige. Applaus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in