2020-07-14, 06:51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Nu är det ju så att många hade ringt polisen om det satt en beväpnade man i ett område. Klart man sätter in hårt om någon hotat dom samt tagit deras tjänstevapen.

Konstigt dock hur han lyckades få till sig allas fyra? Borde inte polisen ha vapnen dragna när dom närmar sig stugan?

''Icke fråga'' yeah right.

// PoK

De som såg honom sitta där vid sin stuga "kände sig" alltså hotade eller hotade han dem direkt? Att göra en händelse större än den är brukar vara kärringaktigt, typ ringa med upprörd stämma, "såg en man i skogen med gevär".
Citera
2020-07-14, 06:58
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Hahahahahaha!!!!!!!!! Är kvoteringen inom polisen ett jävla skämt?
Hade du inte sett den innan?
Citera
2020-07-14, 06:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Wald-Rambo är tidigare straffad för innehav av barnporr. Nu kan dom skjuta honom.
Verkade inte vara mycket för att städa heller.
https://www.bild.de/bild-plus/news/i...ogin.bild.html
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2020-07-14 kl. 07:00.
Citera
2020-07-14, 07:00
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
I USA, om det varit en snut hade killen varit död i samma sekund poliser sett hans vapen. Hade det varit fyra snutar hade killen haft fler hål än ett fiske-nät.
Intressant hur olika taktiker olika poliskårer har

Fast nu pekade han ju med sin pistol på dem redan innan de hade fått upp sina. Hade polisen börjat dra upp sina vapen hade han lätt hunnit skjuta åtminstone en par stycken av dem, kanske alla om han är bra på att skjuta.
Citera
2020-07-14, 07:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Wald-Rambo är tidigare straffad för innehav av barnporr. Nu kan dom skjuta honom.
Verkade inte vara mycket för att städa heller.
https://www.bild.de/bild-plus/news/i...ogin.bild.html

Så rörigt lär han inte kunna ha i fängelset...
Nåväl, verkar vara en förvirrad typ. Hoppas han får vård.
Citera
2020-07-14, 07:25
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Så rörigt lär han inte kunna ha i fängelset...
Nåväl, verkar vara en förvirrad typ. Hoppas han får vård.

Merkel borde nästan belöna aset (innan han avrättas) så väl som han lyckats få media att avleda från kaoset i Stuttgart senaste tiden.

Hoppas han blir uppäten av en Ent eller nåt där inne. Är ju lite Fangorn vibbar över Schwarzwald.
Citera
2020-07-14, 07:28
Medlem
Kan ju knappast räknas som ett vanligt rutinuppdrag när man väljer skicka dit fyra poliser väl? Måste ju vetat eller alla fall misstänkt vem man hade att göra med så då är det ju bara dumt att inte vara på sin vakt tills knasbollen är under kontroll. Det jag inte förstår är varför man lämnade över vapnen sina för han kunde ju skjutit alla fyra om han haft lust nu. Hade man inte gjort så hade han möjligen avlivat den största klantskallen men knappast hunnit med någon fler. Vågat minst sagt och kan väl under inga omständigheter vara ett bra polisiärt arbete detta även om nu utfallet kanske bara blir en död istället för två. Dialogpoliser kanske är något vi importerat från andra länder och inte som jag trodde en Svensk uppfinning?
Citera
2020-07-14, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Merkel borde nästan belöna aset (innan han avrättas) så väl som han lyckats få media att avleda från kaoset i Stuttgart senaste tiden.

Hoppas han blir uppäten av en Ent eller nåt där inne. Är ju lite Fangorn vibbar över Schwarzwald.

Man lägger all medial uppmärksamhet på annat, händer konstant annan skit men en "vit höger vibbar" händelse så jäklar. Oavsett bra att han genomskådade dagens usla PK poliser.
Citera
2020-07-14, 07:35
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Man lägger all medial uppmärksamhet på annat, händer konstant annan skit men en "vit höger vibbar" händelse så jäklar. Oavsett bra att han genomskådade dagens usla PK poliser.

Hade han inte varit en pedofil som skjuter sina ex med armborst så hade jag kunnat typ nästan sympatisera med honom.

Nu vill jag bara att de hittar fanskapet så fort som möjligt och omedelbart arkebuserar honom.
Citera
2020-07-14, 07:44
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Fast nu pekade han ju med sin pistol på dem redan innan de hade fått upp sina. Hade polisen börjat dra upp sina vapen hade han lätt hunnit skjuta åtminstone en par stycken av dem, kanske alla om han är bra på att skjuta.

Deras vapen borde varit uppe och riktade innan. Tjänstefel.
Citera
2020-07-14, 08:23
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Heja Skogs-Rambo avväpna dom där bedragarna. Visar att tyska polisen är lika idiotiska med deras prioriteringar som här i Sverige. Samma gäller dom journalister som skriver om han samtidigt som dom ignorerar andra obekväma och riktiga brott. Poliser och journalister håller varandra om ryggen, dom är inte annat än skurkar.

Förövrigt är Schwarzwaldtårta så jäkla överskattad.
Citera
2020-07-14, 08:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Det vore intressant att veta exakt vad som hänt när snutarna gav sina tjänstevapen.

Jag kan verkligen inte se framför mig hur fyra beväpnade poliser får en pistol riktat på sig - och de alla lämnar över sina puffror. Han måste väl ändå haft en gisslan?

Till och med mupp-poliser måste ju ha någon form av självbevarelsedrift och inse att om alla ger honom sina pistoler, så är de helt och hållet under hans våld. Han bestämmer om de lever eller dör.

Om det är någon polisstyrka som skulle göra så i den här världen, så är det kvinnliga svenska poliser. Jag kan inte föreställa mig någon annan göra så.

Vet inget om förloppet, man kan meddela att det är stor skillnad på delstatspolis och federala polisen. Den förstnämnda är oftast närmast vad vi skulle kalla ordningsvakter här i Sverige, och utbildningen mellan olika delstater kan skilja sig ganska mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in