Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-14, 08:45
Medlem
Är Colonel Trautman på väg?
Citera
2020-07-14, 08:54
Medlem
Hur stort är området han befinner sig i? Är det ren o skär vildmark?
Citera
2020-07-14, 08:57
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 65547063
Ska de dra från hölstret när någon har en pistol riktad mot sig så är garanterat en av kollegorna skjuten, i huvudet får man gissa om de bär västarna synligt. Inte en helt okej trade för de allra flesta, de kan ta god tid på sig och spåra, isolera och vänta ut honom. De allra flesta moderna poliskårer använder sig inte av våld där de finns alternativ.

Ja man ska inte öppet dra en pistol om man har en riktad mot sig. De kunde dock ha distraherat mannen medans nån av dem dragit sitt vapen dolt.

Om de mötte mannen utan dragna vapen så klantade de till det.
Citera
2020-07-14, 09:00
Medlem
Imnshos avatar
Kommer ihåg den sköna repliken från nån gammal Rambo-bekant när han såg polisen dra ihop skallgångskedjan:

"Bring bodybags - you gonna need'em".

Blir nog likadant här.
Citera
2020-07-14, 09:07
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
Kanske inte just fyra, men tre-mot-en absolut.

https://youtu.be/EIzpOOGSbTo
Fler kvinnliga poliser har verkligen lyft kvaliteten i kåren....
Citera
2020-07-14, 09:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Hur stort är området han befinner sig i? Är det ren o skär vildmark?

Enormt, skulle jag säga.
Såg klipp på Bild.de nu där man intervjuar en granne. Han är tydligen mycket bekant med skogarna i området.
Framgår även att han innehar barnporr, är helt oförutsägbar och är kunnig med vapen och sprängmedel.
Vad är detta för snubbe?

Nån artikel om hur han avväpnade poliserna samt en makaber bild på honom i full stridsmundering:
https://www.bild.de/news/inland/news...7932.bild.html
Citera
2020-07-14, 09:12
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Det vore intressant att veta exakt vad som hänt när snutarna gav sina tjänstevapen.

Jag kan verkligen inte se framför mig hur fyra beväpnade poliser får en pistol riktat på sig - och de alla lämnar över sina puffror. Han måste väl ändå haft en gisslan?

Till och med mupp-poliser måste ju ha någon form av självbevarelsedrift och inse att om alla ger honom sina pistoler, så är de helt och hållet under hans våld. Han bestämmer om de lever eller dör.

Om det är någon polisstyrka som skulle göra så i den här världen, så är det kvinnliga svenska poliser. Jag kan inte föreställa mig någon annan göra så.
Du har inte sett dokumentärfilmen om de fyra svenska poliserna med ultralåg kompetens? Kopps?

Antar att poliserna i det här fallet kommer från en liten by uppe i Schwarzwald. Lite grann som "Den Sista Färden". Gissar att Wald-Rambo även lurade av dom lädershortsen och tyrolerhattarna när han ändå var på gång.
Citera
2020-07-14, 09:14
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Heja Skogs-Rambo avväpna dom där bedragarna. Visar att tyska polisen är lika idiotiska med deras prioriteringar som här i Sverige. Samma gäller dom journalister som skriver om han samtidigt som dom ignorerar andra obekväma och riktiga brott. Poliser och journalister håller varandra om ryggen, dom är inte annat än skurkar.

Förövrigt är Schwarzwaldtårta så jäkla överskattad.

Stämmer det media skriver om honom just nu så tycker jag knappast man bör heja på honom.

Att tyska staten sätter in tusen snutar, helikoptrar, fighter jets och drönare på en enda autist ute i skogen medans man för bara några veckor sedan mer eller mindre lät Stuttgart brinna är sjukt och säger mycket om denna clown värld vi lever i just nu.

Känns jävligt demoraliserande detta. För det visar vad makten är redo att ta till för att intimidera folk till att vilja hålla sig kvar i städerna och inte rymma ut på landet. För då är man som den här kufen kommer det heta hädanefter. Spelar ingen roll om du inte är en våldsam idiot. Du ska gå på bidrag och sitta i din lägenhet och konsumera, konsumera och åter konsumera skräp-produkter och vara nöjd. Det är framtiden. Don't ask questions. Just consume product and then get excited for next product.

Och den här snubben gör bara allt värre. Jag skulle vilja säga att detta är en sorts PSYOP, men det kan lika gärna vara en kontraproduktiv störd idiot i vilket fall som helst. Det blir ändå samma enligt mig skadliga effekt på samhället i slutändan oavsett.

Skjut mig.
Citera
2020-07-14, 09:22
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
4 beväpnade personer med vapenträning mot en beväpnad knasboll och de lämnar över sina vapen för de känner sig hotade?

Säkert att det inte var i Sverige det hände?

Utan mer fakta får vi helt enkelt använda hypotesen, att mannen är en krigsveteran som blivit svikit av staten. Han kommer inte döda så många i första omgång. Men sen kommer han få spel några gånger mer, där body count blir högre.
Citera
2020-07-14, 09:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Utan mer fakta får vi helt enkelt använda hypotesen, att mannen är en krigsveteran som blivit svikit av staten. Han kommer inte döda så många i första omgång. Men sen kommer han få spel några gånger mer, där body count blir högre.
Bostadsfrågan och ekonomi, eller vad handlar "sveket" om?
Citera
2020-07-14, 09:27
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Stämmer det media skriver om honom just nu så tycker jag knappast man bör heja på honom.

Att tyska staten sätter in tusen snutar, helikoptrar, fighter jets och drönare på en enda autist ute i skogen medans man för bara några veckor sedan mer eller mindre lät Stuttgart brinna är sjukt och säger mycket om denna clown värld vi lever i just nu.

Känns jävligt demoraliserande detta. För det visar vad makten är redo att ta till för att intimidera folk till att vilja hålla sig kvar i städerna och inte rymma ut på landet. För då är man som den här kufen kommer det heta hädanefter. Spelar ingen roll om du inte är en våldsam idiot. Du ska gå på bidrag och sitta i din lägenhet och konsumera, konsumera och åter konsumera skräp-produkter och vara nöjd. Det är framtiden. Don't ask questions. Just consume product and then get excited for next product.

Och den här snubben gör bara allt värre. Jag skulle vilja säga att detta är en sorts PSYOP, men det kan lika gärna vara en kontraproduktiv störd idiot i vilket fall som helst. Det blir ändå samma enligt mig skadliga effekt på samhället i slutändan oavsett.

Skjut mig.
Media ja. Om dom ska sätta in 100 poliser för varje man som vill leva fritt och skriva massa artiklar för att försöka rättfärdiga polisens agerande så har dom snart slut på både journalister och poliser.
Citera
2020-07-14, 09:27
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Bostadsfrågan och ekonomi, eller vad handlar "sveket" om?

Kolla Rambo: First Blood, orkar inte dra en lång genomgång. Tänker bara att if it walks like a duck, quacks like a duck = duck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in