2020-07-14, 11:11
Medlem
Mnga kom med mycket bra frgor och kritiska inlgg till min egen teori igr. Vilket r mycket bra man ska vara kritisk och vga sga det, fr det r s man kommer framt i sin teori, eller frstr den inte funkar.

Som ngn skrev s borde om TH ringt barnen p natten s borde det finnas i teletrafiken. S dr brister min teori. En annan sak jag tnker p r denna rrelse p telefonen p morgonen, tror ingen kastat mobilen utan det r ett fall och det r dr detta startar att AEH knuffas/ramlar genom olycka/brott och drefter tror jag fortfarande att hon slpas till badrummet och strps dr. Om samtalet med lneansvarig r riktigt s skedde detta direkt efter och innan TH kte ivg p jobb. Sedan kontaktas ngn som str honom nra fr att "stda upp" och i min tanke r det barnen. Frsker stta mig sjlv in i situationen om detta skulle hnt i min familj. Om ens far ringer och sger mamma trilla i trappan efter vi brka och det skedde en olycka och hon dog. Och min far grter och r hysterisk och bara sger jag kommer ka i fngelse osv. Kanske en del familjer skulle gra vad som helst fr att skydda sin far, fr det var ju en "olycka". Jag ska rligt sga att det knns inte ltt "stta ditt sin egen far" och det rtta hade ju varit och ringt och sagt en olycka har skett, men kanske i just den stunden tnker man kanske annorlunda och d kommer p alla dessa konstiga spr av vad som hnt. Fr lter ju helt galet att en professionell brottsling skulle ta dessa risker mitt p ljusa dagen. Fr tror dom skulle gjort detta p klockan max 2-3 minuter och sedan ute ur huset, och vem kidnappar ngn och sedan inte verkar intresserad av pengarna? D mste ju motivet vara hmd mot TH men ven d mste ju TH veta vem som gjort det annars r ju hmnden meningsls.
Citera
2020-07-14, 11:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Om det fanns en konflikt mellan TH och en annan person, som utlst ddet mot AEH, d borde TH veta vad det handlar om. Annars skulle motparten lta honom f veta vad han blivit straffad fr, eller?

Det hr kan heller inte vara en kidnappning och det knns ondigt med diskussioner om rda bilar o.s.v.

Det vimlar nog av folk som r beredda att sl ihjl oskyldiga gamla damer utan att sen det egentliga offret fr handlingen nnsin fattar eller fr reda p vem som gjorde det....

Och dr offret dessutom verkar trivas med den nyvunna friheten...
Citera
2020-07-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det vimlar nog av folk som r beredda att sl ihjl oskyldiga gamla damer utan att sen det egentliga offret fr handlingen nnsin fattar eller fr reda p vem som gjorde det....

Och dr offret dessutom verkar trivas med den nyvunna friheten...

Det er nok x-svgern skal du se.
Har han ftt tilbake huset?
Citera
2020-07-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Denne er spesiell.
Nekter forklare seg om mystisk SMS.
Dette m n ha vrt en vesentlig del av mistanken.
https://www.dagbladet.no/nyheter/nek...k-sms/72418904

Det er alts politiet som ikke vil utdype rundt den klausulerte SMS-en, ikke TH eller andre vitner.

Denne SMS-en kan for eksempel vre den som er sendt fra AEHs telefon til eldste datter hvor det sto at hytteturen var avlyst.
Citera
2020-07-14, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tnker ocks s.
TH ville inte skiljas, han hade ingen anledning att planlgga ett drp.
AEH kan inte ha pratat regelbundet under lng tid om skilsmssa, det hade barnen mrkt.
Skulle vara att han kom p tanken nr hon skte bostad i Gjvik ...Men ..
d skulle han knappast ha trffat RU 10 gnger och diskuterat kryptovaluta helt ppet p arbetsplatsen. Flytta till annan bostad kan man gra utan att skiljas.
I affekt d ... men som sagt, hur hinna fejka en kidnapping ver natten?

Det skulle vara om det finns annat motiv som vi inte knner till som gjort att drpet r planlagt.
Av .. vilken GM?

Jag tycker inte att det har avgrande betydelse att TH jagat ngon med kniv i sin ungdom i akut (svartsjuke?) drama under alkoholpverkan. Det r ju tyvrr inte ovanligt att folk beter sig galet p fester med alkohol. De blir drfr inte mrdare mnga r senare, efter att ha etablerat sig
och sktt sitt arbete , familj, mm.

Nemlig. Alle artikler om tidspunkt, motiv, mulige observasjoner osv gjr at saken vokser og vokser, og blir komplett umulig forst for oss som ikke har innsyn i saken. Alle hypoteser har mangler ved seg, gitt at den oppgitte tidslinjen og alibi stemmer. Politiet har en forferdelig vanskelig jobb, men de sitter inne med store mengder med informasjon som vi naturlig nok ikke vet noe om.
Senast redigerad av Hybridbil 2020-07-14 kl. 12:08. Anledning: tillegg
Citera
2020-07-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Det er alts politiet som ikke vil utdype rundt den klausulerte SMS-en, ikke TH eller andre vitner.

Denne SMS-en kan for eksempel vre den som er sendt fra AEHs telefon til eldste datter hvor det sto at hytteturen var avlyst.

SMSen som ble sendt av en dd person i huset til TH nr bilen hans var p jobb...
Citera
2020-07-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Mulig? Jeg skjnner ikke hvorfor noen skulle gidde prve spore opp ip adresser fra dette forumet. Det kan vre nysgjerrighet, noen vil vite hvem som har hvilke tanker/teorier. Jeg vet ikke en gang hvordan man gr frem for spore opp en ip adresse, men har sett p Zerohedge at noen fr det til i lpet av et blunk.

Jeg tenker at dette kan vre i ett ledd av finne ut om noen her kan vre av interesse for saken. Er vel ikke usannsynlig at familie, venner og potensielle GM flger med her i tillegg til politiet selv.
Citera
2020-07-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Om det fanns en konflikt mellan TH och en annan person, som utlst ddet mot AEH, d borde TH veta vad det handlar om. Annars skulle motparten lta honom f veta vad han blivit straffad fr, eller?

Det hr kan heller inte vara en kidnappning och det knns ondigt med diskussioner om rda bilar o.s.v.

Men TH kan vara rdd fr repressalier om han pratar mer i s fall.
Han kan vara ovetandes indragen ocks, och rdd at f mer skuld n han har.

Varfr r reell kidnapping ondig att diskutera?
Det kan ha gtt snett fr kidnapparna i och med att TH gick ill polisen.
Citera
2020-07-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
SMSen som ble sendt av en dd person i huset til TH nr bilen hans var p jobb...

For eksempel. Blir spennende se om det blir endringer i tidslinjen etterhvert.
Citera
2020-07-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det verkar g att hitta fler detaljer ganska ltt. Det rr sig om hndelserna som ledde fram till konventionen i Moss... Dr Norge blev sjlvstndigt men unioniserat... Glomma synes vara den strategiska nyckeln.

Norsk Wiki vljer p gott o ont att snarare redogra fr strider mot tyskarna i april 1940. Vilken svenska Wiki frbigr. Men jag r knske p fel sida.

Jag r sker p att saken uppkalras ja. Men inte lika sker rrande kroppen.

Vad gr dig s sker dr?

Nei, jeg er ikke sikker p at liket vil bli funnet.

I lpet av de siste ukene har vi ftt rullet opp mer av dekkhistorien. Bevegelser av biler i omrdet rundt Sloraveien i morgentimene. Men er dette bare villedning? Er det innleide folk som har laget villsporene, eller er det TH selv med muligens n betrodd medhjelper?

Jeg vet ikke. Annet enn at det ikke har vrt noen kidnapping som foregikk.

Men i og med at TH selv har foresltt innleid leiemorder eller kidnapper via darknet, s finnes kanskje levningene p et sted der man kan anta at utenlandske yrkeskriminelle ville ha kvittet seg med et lik p vei ut av landet?

Jeg tror TH liker holde alle muligheter pne. Hvis han tror at funn av levningene til AEH kan bidra til holde ham selv ute av fengsel, s kan det hende at AEH vil bli funnet.
Citera
2020-07-14, 15:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, jeg er ikke sikker p at liket vil bli funnet.

I lpet av de siste ukene har vi ftt rullet opp mer av dekkhistorien. Bevegelser av biler i omrdet rundt Sloraveien i morgentimene. Men er dette bare villedning? Er det innleide folk som har laget villsporene, eller er det TH selv med muligens n betrodd medhjelper?

Jeg vet ikke. Annet enn at det ikke har vrt noen kidnapping som foregikk.

Men i og med at TH selv har foresltt innleid leiemorder eller kidnapper via darknet, s finnes kanskje levningene p et sted der man kan anta at utenlandske yrkeskriminelle ville ha kvittet seg med et lik p vei ut av landet?

Jeg tror TH liker holde alle muligheter pne. Hvis han tror at funn av levningene til AEH kan bidra til holde ham selv ute av fengsel, s kan det hende at AEH vil bli funnet.

Ute av fengsel vore nog en aning fr optimistiskt. Ute av hengsel mjligtvis.

Jag hr till en frsvinnande minoritet som r ltt skeptiskt till bilar ht. O telefonsamtal. Skillnaden mellan dessa och exv. videopasseringar utanfr futurum o.a. r att bilar o telefonsamtal r svra frkl, och vi vet att vi har att gra med en person som har medlemskonto p But*tericks (*=0). (Sen att frkldningskompetensen ltt kan verskattas r en annan sak; inte har han frugan att frga heller).
S jag kan tnka mig att bilarna vid nrmare betraktande inte finns. Liksom en del annat i bevisvg tycks finnas i dubbel elelr trippel uppsttning, men just drfr verkar lite skumt. ven med en skridskokares iskyla borde det pirra i magen att backa uppfr gngvgen dr kl 9. Sen har nn d vart o ppnat bommen fr biltrafik tidigare p morgonen, ska man frst det s? (Vem sitter med det brevldeutskicket och planerar med utgngspunkt i att det ocks sker...?)

Jag r skeptiskt....

Men fr all del, sg att MGM r sjlv dr o kr p nt stt p vgen till jobbet. Med nt verdrag ver sin picasso. Bara fr att gra eller mosa sina egna hjulspr frn natta d han mst ta en tur. I ngot rende.
Visst. Annars r det vl polisen som hittar p lite. Fr att det inte ska bli fr ltt.

Men kroppen r vrre. Kanske fr barnens skull. Nr allt till sist str fram ju s dumt som det ju var.

Hade han berttat var kroppen var lngt tidigare hade en del pinsamheter nog kunnat undvikas...
Citera
2020-07-14, 15:30
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Dette var godt planlagt og jeg tror ikke vi trenger komplisere det. Jo mer jeg leser jo mer tror jeg TH er uskyldig. Huset ble holdt under overvkning utvendig. Det er noen tilfeldigheter med oppringninger og TH som dro sent p jobb. Isolert sett ingenting bemerkelsesverdig med det. For kidnapperne ble det mer grisete enn de trodde og kanskje et unsket ddsfall. De prvde gjre krav p pengene, men offeret vil jeg tro dde og de fikk med seg politiet ble tidlig involvert. Samtidig er de amatrer innen krypto og fant etterhvert ut det var begrensninger bde innen kommunikasjon og uttak av midler . I sum gjr det risikoen blir for hy til at de vil satse for mye p dette opplegget.

Jo vi er enige om mye, men jeg klarer ikke se att sansynligheta er strre for kidnappere en att TH har gjort det sjl, dette er utfra det jeg har lest til n, men att kidnappera hvar amatrer angende krypto innebrer i mine yne att dem er amatrer p alle mter, for setter en i gang med et snnt opplegg uten vite rekkevidda for allt det som er planlakt s er dem ikke proffe, krypto er hyt rangert over ting i en snn plan som m funke, veldig hyt...
att AEH dde under kidnappingen eller raskt etterp burde vell heller f kidnapperene til stresse TH de frste ukene s sjangsa hvar strre for att han betalte etter planen og helst raskere, ikke vre sinnsjukt tlmodig, nesten uvillige nr det kommer til f betalt , hvar ikke planen veksle 1 milion i uka og overfre raskest mulig? (arester meg om det siste angende kidnappingsbrevet`s betalings plan er feil)
lengden og innholdet i kidnappingsbrevet sammen med den tor-mailen i januar/februar 2019 med mere er for meg bekreftelser p att om dette er kidnappere s m det hvra amatrer og ikke minst burde dem heller satse p lotto, flaks/triss snnt, eventuelt kansje tipse om hvor dem dumpa AEH og satse p att SH og TH betaler finnerlnna i monero, s fr dem hvrtfall noen penger...
for om dem s bor p lrenskog s koster det penger gjennomfre et snnt opplegg, det aller billigste er jo om a bare ble drept, fraktet bort og gravd ned,fjernet med syre,brent (p hy nok varme lenge nok) eller mange andre mter fjerne henne p og det umidelbart etter...
n er dette mitt syn om saken utfra det jeg hvet og tror jeg hvet, men ser ikke att kidnappere med s stort gjennomfrings/skade potensiale har gjort det s avansert der det burde bli gjort enkelt og omvent , det rimer bare ikke...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in