2020-07-14, 15:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jo vi er enige om mye, men jeg klarer ikke se att sansynligheta er strre for kidnappere en att TH har gjort det sjl, dette er utfra det jeg har lest til n, men att kidnappera hvar amatrer angende krypto innebrer i mine yne att dem er amatrer p alle mter, for setter en i gang med et snnt opplegg uten vite rekkevidda for allt det som er planlakt s er dem ikke proffe, krypto er hyt rangert over ting i en snn plan som m funke, veldig hyt...
att AEH dde under kidnappingen eller raskt etterp burde vell heller f kidnapperene til stresse TH de frste ukene s sjangsa hvar strre for att han betalte etter planen og helst raskere, ikke vre sinnsjukt tlmodig, nesten uvillige nr det kommer til f betalt , hvar ikke planen veksle 1 milion i uka og overfre raskest mulig? (arester meg om det siste angende kidnappingsbrevet`s betalings plan er feil)
lengden og innholdet i kidnappingsbrevet sammen med den tor-mailen i januar/februar 2019 med mere er for meg bekreftelser p att om dette er kidnappere s m det hvra amatrer og ikke minst burde dem heller satse p lotto, flaks/triss snnt, eventuelt kansje tipse om hvor dem dumpa AEH og satse p att SH og TH betaler finnerlnna i monero, s fr dem hvrtfall noen penger...
for om dem s bor p lrenskog s koster det penger gjennomfre et snnt opplegg, det aller billigste er jo om a bare ble drept, fraktet bort og gravd ned,fjernet med syre,brent (p hy nok varme lenge nok) eller mange andre mter fjerne henne p og det umidelbart etter...
n er dette mitt syn om saken utfra det jeg hvet og tror jeg hvet, men ser ikke att kidnappere med s stort gjennomfrings/skade potensiale har gjort det s avansert der det burde bli gjort enkelt og omvent , det rimer bare ikke...
P tal om monero: det sgs att TH har snt ivg X antal miljoner till en presumtiv kidnappare. Gr det att se huruvida dessa moneropengar har blivit omsatta i annan valuta eller r det dolt s.a.s. (Jag r helt okunnig vad gller krypto, men tnkte eftersom ngon hade funnit spr efter kommunikationen via bitcoin, att det kanske fanns en mjlighet att se om dessa moneropengar str stilla eller om de rr p sig?)
Citera
2020-07-14, 15:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
P tal om monero: det sgs att TH har snt ivg X antal miljoner till en presumtiv kidnappare. Gr det att se huruvida dessa moneropengar har blivit omsatta i annan valuta eller r det dolt s.a.s. (Jag r helt okunnig vad gller krypto, men tnkte eftersom ngon hade funnit spr efter kommunikationen via bitcoin, att det kanske fanns en mjlighet att se om dessa moneropengar str stilla eller om de rr p sig?)

Helt enig der, null koll p monero, men hvrt fint om noen med kunnskap kunne skrevi noe her, for str monero penga der bare ubrukte/uveksla s er jo det ogs noe som ikke taler TH sin sak for min del hvrtfall...
Citera
2020-07-14, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Helt enig der, null koll p monero, men hvrt fint om noen med kunnskap kunne skrevi noe her, for str monero penga der bare ubrukte/uveksla s er jo det ogs noe som ikke taler TH sin sak for min del hvrtfall...

De pengene blir nok stende urrt lenge, spesielt dersom mottakeren er norsk. Vedkommende fr en stri trn med hvitvaske pengene fr han setter dem i omlp. kokrim, Skatteetaten og Politiet holder nok re og yne pne, om en fattig fant plutselig strr om seg og lever livet uten ei krone i inntekt...
Citera
2020-07-14, 16:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
De pengene blir nok stende urrt lenge, spesielt dersom mottakeren er norsk. Vedkommende fr en stri trn med hvitvaske pengene fr han setter dem i omlp. kokrim, Skatteetaten og Politiet holder nok re og yne pne, om en fattig fant plutselig strr om seg og lever livet uten ei krone i inntekt...
ja er det muligheter til se om penga er veksla ut sjl i utenlandsk valutta s m jo politiet og skattemyndighetene flge s godt dem klarer, ikke minst for den erfaringa dette kan gi til senere bruk..
bde fattige og rike fanter hper jeg blir fulgt med p, men er alltid greit ikke bruke s mange miliona mere en man tjener om en vill hvre annonym
Citera
2020-07-14, 17:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sprs hvem han er, det. Skulle tatt seg ut om det begynner dukke opp lik i kjlvannet av AEH-saken.

Svidt jeg kan bedmme er det n mann i frtirene som er i periferien av denne saken.
Men det fins ingen indikasjoner p at han er involvert eller mistenkt p noen mte, selv
om han visstnok ble nevnt i trusselbrevet.
Avdde er Chr*st*an H*lv*rs*n (*= iiaoe)
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...b9360011fd07ae
Citera
2020-07-14, 17:39
Medlem
N m politiet i det distriktet bruke ressursene p dette drapet isteden, velvel
Senast redigerad av toiko1 2020-07-14 kl. 17:47.
Citera
2020-07-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men TH kan vara rdd fr repressalier om han pratar mer i s fall.
Han kan vara ovetandes indragen ocks, och rdd at f mer skuld n han har.

Varfr r reell kidnapping ondig att diskutera?
Det kan ha gtt snett fr kidnapparna i och med att TH gick ill polisen.

Ja, jag menar att han skulle vara rdd fr represalier, som du skriver. F.. skrev jag inte att kidnappning r ondigt att diskutera, men rda bilar, fiskare.
Dremot menar jag att det inte handlar om en kidnappning, om det nu inte rkar vara ngra grna klpare som av misstag hade ihjl sitt offer. Vet inte vad jag tror egentligen. Det skiftar. Om man lgger ihop allt vi ftt genom media s stmmer det inte med ngon av alla hypoteser. Vi fr inte veta allt och en del kanske r en aning felinformerat frn media. Vntar bara p att nt ska komma snart och vi fr veta vad som hnde med AEH.
Citera
2020-07-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men TH kan vara rdd fr repressalier om han pratar mer i s fall.
Han kan vara ovetandes indragen ocks, och rdd at f mer skuld n han har.

Varfr r reell kidnapping ondig att diskutera?
Det kan ha gtt snett fr kidnapparna i och med att TH gick ill polisen.

Veldig enig med deg , hva er det som gjr at bde politi og folk her inne totalt utelukker kidnapping. Man kan gjerne kjre argumentet om kidnappere som ikke vil ha belnningen.
Men som du sier er det ikke sikkert kidnapperne flte de hadde god tid, tvertimot. Hvis de har spanet at TH kontaktet politiet umiddelbart, kan det ha vrt en strek i regningen.
De hadde kanskje i det minste trodd at TH ville g i tenkeboksen pga.sjokk/angst.Det gjorde han ikke og evnt.kidnappere kan ha tatt livet av henne rimelig fort for ikke legge spr igjen etter seg.

Hvorfor holde henne i live, nr de bde vet at TH har kontaktet politiet, og politiet penbart har frardet han og betale.Sjansen for bli tatt er strre enn mulighetene for f noe srlig kroner utav dette.

En annen ting jeg har stusset p er at bde barna og ssken av TH hevder de er sikker p at han ikke er involvert. Den eneste som har gitt vitneml om at TH kunne st bak, er en skilt svoger. Hva vet vi om exsvogerens motiv tro?

Det er heller ikke snn at ssken av TH har fortalt at han er en knakande kjekk kar og godt likt. Det eneste de har hevdet er at de er sikker p at han ikke er involvert.
Det i seg selv virker troverdig med tanke p at de har vokst opp med denne broren.
Finnes det noen andre historier som bekrefter det at en ex svoger trolig har fortalt at han er det.
Citera
2020-07-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, jeg er ikke sikker p at liket vil bli funnet.

I lpet av de siste ukene har vi ftt rullet opp mer av dekkhistorien. Bevegelser av biler i omrdet rundt Sloraveien i morgentimene. Men er dette bare villedning? Er det innleide folk som har laget villsporene, eller er det TH selv med muligens n betrodd medhjelper?

Jeg vet ikke. Annet enn at det ikke har vrt noen kidnapping som foregikk.

Men i og med at TH selv har foresltt innleid leiemorder eller kidnapper via darknet, s finnes kanskje levningene p et sted der man kan anta at utenlandske yrkeskriminelle ville ha kvittet seg med et lik p vei ut av landet?

Jeg tror TH liker holde alle muligheter pne. Hvis han tror at funn av levningene til AEH kan bidra til holde ham selv ute av fengsel, s kan det hende at AEH vil bli funnet.

Jeg tror ikke levninger vil bli funnet, hvis det ikke er TH som str bak, er det jo som leite etter en nl i en hystakke. Hun kan jo vre dumpet p hele stlandet og i Sverige.
Citera
2020-07-14, 19:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg tror ikke levninger vil bli funnet, hvis det ikke er TH som str bak, er det jo som leite etter en nl i en hystakke. Hun kan jo vre dumpet p hele stlandet og i Sverige.
Om det er TH som str bak er det vell trolig att liket kan ha endt over hele stlandet inkludert oslofjorden, kansje enda strre omerde, er det kidnappere kan en sikkert ta med norden og steuropa og deler av nord euroa som kunne hvrt natturlig reise gjennom p veg hjem...
men er det kidnapping og det er folk fra st/srsteuropa s ville vell enkleste mten ha hvrt betalt en sjfr i girteka (eller lignende) for frakte ei kasse til littauen eller tilsvarende land, litt i stil med flukten til forige konsernsjefen i nissan fra japan...
men for min del s klaffer ikke alt rundt kidnapping som brev, mail, tidsbruken og mye mye mere...
men godt ikke alle er enige med meg, blitt kjedelig det
Citera
2020-07-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Ja, jag menar att han skulle vara rdd fr represalier, som du skriver. F.. skrev jag inte att kidnappning r ondigt att diskutera, men rda bilar, fiskare.
Dremot menar jag att det inte handlar om en kidnappning, om det nu inte rkar vara ngra grna klpare som av misstag hade ihjl sitt offer. Vet inte vad jag tror egentligen. Det skiftar. Om man lgger ihop allt vi ftt genom media s stmmer det inte med ngon av alla hypoteser. Vi fr inte veta allt och en del kanske r en aning felinformerat frn media. Vntar bara p att nt ska komma snart och vi fr veta vad som hnde med AEH.

Men fiskarna satt ju dr med kamera och teleskop, talade steuropeiska och upptrdde bryskt mot omgivningen.
De syntes flera gnger ...men samma dag AEH frsvann s var de borta.
Finns vl ingen orsak att vifta bort dem, de kan ju vara samma mn som Futurum -mnnen och senaste video-mnnen frn Metrocenter.
I det sammanhanget mste ju den rda bilden ocks beaktas.
Man vet ju inte vad det r fr mnniskor som medverkat till bortfrande av AEH.
Kan vara kriminella steuropeer, pverkade klantar som det rkat g bra fr,
mm.
D ingenting verkar stmma ngonstans fr man vara rdd om alla ledtrdar r min mening.
Citera
2020-07-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Veldig enig med deg , hva er det som gjr at bde politi og folk her inne totalt utelukker kidnapping. Man kan gjerne kjre argumentet om kidnappere som ikke vil ha belnningen.
Men som du sier er det ikke sikkert kidnapperne flte de hadde god tid, tvertimot. Hvis de har spanet at TH kontaktet politiet umiddelbart, kan det ha vrt en strek i regningen.
De hadde kanskje i det minste trodd at TH ville g i tenkeboksen pga.sjokk/angst.Det gjorde han ikke og evnt.kidnappere kan ha tatt livet av henne rimelig fort for ikke legge spr igjen etter seg.

Hvorfor holde henne i live, nr de bde vet at TH har kontaktet politiet, og politiet penbart har frardet han og betale.Sjansen for bli tatt er strre enn mulighetene for f noe srlig kroner utav dette.

En annen ting jeg har stusset p er at bde barna og ssken av TH hevder de er sikker p at han ikke er involvert. Den eneste som har gitt vitneml om at TH kunne st bak, er en skilt svoger. Hva vet vi om exsvogerens motiv tro?

Det er heller ikke snn at ssken av TH har fortalt at han er en knakande kjekk kar og godt likt. Det eneste de har hevdet er at de er sikker p at han ikke er involvert.
Det i seg selv virker troverdig med tanke p at de har vokst opp med denne broren.
Finnes det noen andre historier som bekrefter det at en ex svoger trolig har fortalt at han er det.

De som tillfrgas och uttalar sig kan ju bara svara som de upplever ...
Exsvgern har skert ngot minne av TH som skapat osmja. I det lget har han svrt att frsvara TH.
Undrar om han skte upp media fr att prata eller om de skte upp honom?
Jag tnkte ocks p att syskonen inte lade fram en rad frdelar fr TH:s karaktr
utan verkade st med ftterna p jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in