Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Hvordan ser du p familieforholdene i i familien? Hvordan var dynamikken?
Er interessert hre uansett
Jeg kjenner ikke denne familien utover hva som fremkommer i media. Brevet fra D2 gir en viss pekepinn p hvordan dynamikken var, og det skremte meg litt.
F.eks. Ordrudsaken forteller litt om hvor galt det kan g i en familie, som andre vanskelig kan forestille seg.
TH kan absolutt ha vrt kapabel til manipulere barna til vende seg sammen med han mot sin mor. Jeg har tatt motivet opp mange ganger, s jeg lar det ligge.
D1: Fikk sms 0910 etter at hun ble ringt til 0906, som jeg tror var en glipp/feilringing som oppsto i stresset etter at AE var drept av TH. Sms var planlagt for gi bde TH og D1 alibi. 1340 ringte hun fasttelefonen, som jeg tror var planlagt for alibi.
S: Ringt til 0914 av AE - samtalen gikk bl.a. p ting som AE pratet med lnn om, som TH hadde overhrt. Dette husker han frst etter flere avhr, og trolig gjennomgang fra TH.
Hele dette var et alibi-opplegg fordi AE ble drept 0856-0902. Han ringte 0950, og sendte sms - planlagt alibi. TH ringte han 1400, og han kom like etter - planlagt alibi.
D2: Skrev klageskrivet, og var trolig ogs med p trusselbrevet, fordi hun var den eneste av barna som ble nevnt der. Beskrev overdreven angst i klageskrivet som fyer seg inn i overfabrikkering av kidnapping.
Hun er ikke notert i tidslinjer gjennom dagen, s jeg antar at det var hun som var i huset fra 0905-1320.
Jeg har ikke noe tro p at religis tro spiler inn p en slik sak, nr barna helt fra starten er manipulert av sin sterke far. Det er ikke verre tenke seg at D1 har gjort det enn noen av de andre.
Som jeg har sagt fr: En for alle, alle for en. Hvis en av oss ryker, ryker vi alle, denne planen er idiotsikker og vi kan ikke mislykkes hvis alle holder seg til planen.