2020-07-14, 23:24
Medlem
Slettsnokens avatar
Det er alibiet som str i veien for at TH blir tiltalt og dmt. S fort det kan konstateres at TH var i huset da AE ble drept, er han ferdig.

Derfor m tiden fra samtalen 0856 til Hagen dro p jobb 0902-0905 granskes nye.

Mye skjedde p en gang i disse minuttene, som jeg tror har sammenheng med ddstidspunktet.
Citera
2020-07-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er alibiet som str i veien for at TH blir tiltalt og dmt. S fort det kan konstateres at TH var i huset da AE ble drept, er han ferdig.

Derfor m tiden fra samtalen 0856 til Hagen dro p jobb 0902-0905 granskes nye.

Mye skjedde p en gang i disse minuttene, som jeg tror har sammenheng med ddstidspunktet.

Alibiet er falskt, dvs at han er involvert selv om han har ftt hjelp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det m du forklare.....

Eller kanskje det var en kidnapper fra Drammen.
Citera
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Du glemmer ett vesentlig poeng i logikken din. Politiet har brukt det siste ret p bevise at TH er skyldig. Det holder de fortsatt p med.

bra er det dem fortsatt jobber p og leter etter alt av bevis..
Men det er ikke bare for stresse TH dem fr holde huset...
Citera
2020-07-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er en god oppsummering av THs offentlige figur i forhold til denne saken.

Undres p om de har skt grundig nok etter AEH i de nrmeste omgivelsene, spesielt
i Langvannet. De var nedi med noen dykkere i en tidlig fase av etterforskningen, og
interessant nok sa politiet at det "absolutt ikke" var etter AEH de skte etter, men spor
som kunne relateres til forsvinningen. Jeg leser det som at de har holdt muligheten
for drap pen fra ganske tidlig. Men det skal ofte mer en et par dykk til for finne
noe eller noen under vann. Det har jo ikke sttt noe mer om slike sk i avisene, men
jeg vil tro dette ville vre noe pressen ganske raskt hadde ftt nyss om. Jeg tipper
avisene har folk p saken kontinuerlig, og at de "spaner" p bde politi og siktede for
sikre seg frsteoppslaget hvis noe nytt skulle skje.

Ikke fordi jeg ndvendigvis tror hun er finne i akkurat dette vannet, men de burde ikke
la noe vre uprvd. Det ser ikke ut som om politiet er helt tom for ressurser eller pgangsmot
enn. Og THs motvilje mot la dem fortsette granskingen av stedet, br vel ogs
tas i betraktning.
Bare det at det er s viktig for ham flytte tilbake til huset synes jeg rart. Ikke ti ville hester hadde ftt meg tilbake til et snt hus. Hvem er det som nsker bo i et hus ens kone sannsynligvis er drept i? Enig med den som skrev at han kunne kjpt seg ti nye hus. Mrkredd eller husredd er han visst ikke.
Citera
2020-07-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ute av fengsel vore nog en aning fr optimistiskt. Ute av hengsel mjligtvis.

Jag hr till en frsvinnande minoritet som r ltt skeptiskt till bilar ht. O telefonsamtal. Skillnaden mellan dessa och exv. videopasseringar utanfr futurum o.a. r att bilar o telefonsamtal r svra frkl, och vi vet att vi har att gra med en person som har medlemskonto p But*tericks (*=0). (Sen att frkldningskompetensen ltt kan verskattas r en annan sak; inte har han frugan att frga heller).
S jag kan tnka mig att bilarna vid nrmare betraktande inte finns. Liksom en del annat i bevisvg tycks finnas i dubbel elelr trippel uppsttning, men just drfr verkar lite skumt. ven med en skridskokares iskyla borde det pirra i magen att backa uppfr gngvgen dr kl 9. Sen har nn d vart o ppnat bommen fr biltrafik tidigare p morgonen, ska man frst det s? (Vem sitter med det brevldeutskicket och planerar med utgngspunkt i att det ocks sker...?)

Jag r skeptiskt....

Men fr all del, sg att MGM r sjlv dr o kr p nt stt p vgen till jobbet. Med nt verdrag ver sin picasso. Bara fr att gra eller mosa sina egna hjulspr frn natta d han mst ta en tur. I ngot rende.
Visst. Annars r det vl polisen som hittar p lite. Fr att det inte ska bli fr ltt.

Men kroppen r vrre. Kanske fr barnens skull. Nr allt till sist str fram ju s dumt som det ju var.

Hade han berttat var kroppen var lngt tidigare hade en del pinsamheter nog kunnat undvikas...

Jeg tror fremdeles at kroppen kan dukke opp. TH vet hvor den er. Kroppen vil dukke opp om TH tror det kan vre til fordel for ham.

Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg tror ikke levninger vil bli funnet, hvis det ikke er TH som str bak, er det jo som leite etter en nl i en hystakke. Hun kan jo vre dumpet p hele stlandet og i Sverige.

Ja. Men jeg tror TH str bak, og at han vet hvor hun er skjult.

Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
TH fr ikke flytte hjem.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...er-og-maaneder

Nei. Jeg tror ikke TH vil f flytte inn igjen fr saken er oppklart. Og da blir det fengsel p han i stedet.

Citat:
Det er statsadvokaten som bestemmer om det blir tiltale, og jeg tipper at s lenge politiet ikke har funnet noe annet enn det de hadde sist, da de led nederlag i lagmannsretten, s kommer statsadvokaten til vre svrt lite interessert i ta saken til retten.

Politiet har et kjempeproblem uten bedre bevis. De m nemlig bevise at TH har et reellt motiv, og det har han jo ikke med mindre han er skrudd i hodet, og det kommer aldri politiet til f retten til tro p.

Nr jeg sier det blir henleggelse ut p hsten, s skyldes det at det er en grense for hvor lenge politiet kan holde det gende med etterforskningen. Da de skte om 18 millioner ekstra i fjor, for dekke merkostnader skrev de selv at denne etterforskningen har gtt ut over annen etterforskning.

Sakens omfang har skapt betydelige utfordringer for den vrige straffesaksbehandlingen. Vi har i stor grad greid skjerme ressurser til etterforskning av vold og sedelighetssaker. Styringen av ressurser har imidlertid ftt negative konsekvenser for vrig etterforskning, skriver Hasseldal.

S lenge det fremdeles finnes aktive etterforskningsskritt som ikke er fullfrte, vil etterforskningen fortsette. Til saken blir oppklart.

Det er ikke tradisjon for legge ned drapsetterforskninger i saker som man forventer oppklare. Hvis etterforskningen blir veldig langvarig, er det vanlig tilpasse etterforskningsinnsatsen til aktivitetsnivet. Vanligvis en gradvis nedtrapping i bemanningen.

S, uansett hva som skjer, det vil aldri bli noen henleggelse hsten 2020. Det kan jeg love deg.
Citera
2020-07-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
bra er det dem fortsatt jobber p og leter etter alt av bevis..
Men det er ikke bare for stresse TH dem fr holde huset...

Joda. Det er bra de sker bevise at teorien de har er riktig. Men det er noe i Norge som heter uskyldspresumpsjon, og den handler faktisk ikke bare om at enhver skal ansees uskyldig til det motsatte er bevist. Det handler ogs om at at politiet, nr de har hrt mistenktes forklaring, plikter lete med lys og lykte etter bevis som kan underbygge at det han sier er sant.

Jeg tviler p at politiet har gjort denne jobben grundig nok.
Citera
2020-07-14, 23:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Alibiet er falskt, dvs at han er involvert selv om han har ftt hjelp.
Ja, det vet vi, men det m kunne bevises. Fallet i trappa er arrangert for flytte ddstidspunktet fram til en tid TH var p Futurum.

Hvis det kan konstateres at AE var dd under fallet, er mye gjort.

TH har garantert drept henne med egne hender, men har ftt hjelp til alibi, fjerning av lik og staging etterp.
Citera
2020-07-14, 23:32
Medlem
Citat:
Joda. Det er bra de sker bevise at teorien de har er riktig. Men det er noe i Norge som heter uskyldspresumpsjon, og den handler faktisk ikke bare om at enhver skal ansees uskyldig til det motsatte er bevist. Det handler ogs om at at politiet, nr de har hrt mistenktes forklaring, plikter lete med lys og lykte etter bevis som kan underbygge at det han sier er sant.

TH har nektet signere avhrsdokumentene s i realiteten s str han ikke for det han har forklart.
Citera
2020-07-14, 23:36
Medlem
Citat:
Du glemmer ett vesentlig poeng i logikken din. Politiet har brukt det siste ret p bevise at TH er skyldig. Det holder de fortsatt p med.
Det stemmer det, og jeg kunne sikkert tatt det med hvis jeg hadde syntes det var vesentlig for drapssaken. Hva mener du har det gjre med at AEH er borte?
Ektemannen er alltid mistenkt, kanskje spesielt hvis ikke det er spor av andre, og ca 9 av 10 ganger stemmer det. Det m han "dessverre" bare finne seg i, og det hadde jeg gjort ogs.
Citera
2020-07-14, 23:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

det hvar vell den jobben politiet brukte alt for mye tid p fra oktober 2018 og til juni 2019 men ogs i ettertid har dem jo brukt alt for mye tid p det TH og SH har kommet med...
p toppen har jo TH sluttet samarbeidet, det ikke i nyere tid heller s hvordan skall dem n f etterforska hva han sier, han sier vell ikke noe mere?
Citera
2020-07-14, 23:42
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det er statsadvokaten som bestemmer om det blir tiltale, og jeg tipper at s lenge politiet ikke har funnet noe annet enn det de hadde sist, da de led nederlag i lagmannsretten, s kommer statsadvokaten til vre svrt lite interessert i ta saken til retten.

Politiet har et kjempeproblem uten bedre bevis. De m nemlig bevise at TH har et reellt motiv, og det har han jo ikke med mindre han er skrudd i hodet, og det kommer aldri politiet til f retten til tro p.

Nr jeg sier det blir henleggelse ut p hsten, s skyldes det at det er en grense for hvor lenge politiet kan holde det gende med etterforskningen. Da de skte om 18 millioner ekstra i fjor, for dekke merkostnader skrev de selv at denne etterforskningen har gtt ut over annen etterforskning.

Sakens omfang har skapt betydelige utfordringer for den vrige straffesaksbehandlingen. Vi har i stor grad greid skjerme ressurser til etterforskning av vold og sedelighetssaker. Styringen av ressurser har imidlertid ftt negative konsekvenser for vrig etterforskning, skriver Hasseldal.
Alla frsvunna personer fr inte denna ran att bli efterskta till varje pris. Skulle vara intressant att, ngon gng, f veta hur diskussionerna har gtt vad gller prioritering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in