2020-07-15, 00:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror fremdeles at kroppen kan dukke opp. TH vet hvor den er. Kroppen vil dukke opp om TH tror det kan vre til fordel for ham.

Ja. Men jeg tror TH str bak, og at han vet hvor hun er skjult.

Nei. Jeg tror ikke TH vil f flytte inn igjen fr saken er oppklart. Og da blir det fengsel p han i stedet.

S lenge det fremdeles finnes aktive etterforskningsskritt som ikke er fullfrte, vil etterforskningen fortsette. Til saken blir oppklart.

Det er ikke tradisjon for legge ned drapsetterforskninger i saker som man forventer oppklare. Hvis etterforskningen blir veldig langvarig, er det vanlig tilpasse etterforskningsinnsatsen til aktivitetsnivet. Vanligvis en gradvis nedtrapping i bemanningen.

S, uansett hva som skjer, det vil aldri bli noen henleggelse hsten 2020. Det kan jeg love deg.

Polisen trappar fortfarande upp. Filmen med videomannen r bara ett bevis p det. Vem vet vad de har mer i bakfickan. Det r inte utan att man grna frestller sig att det finns mer av samma vara. r de sluga s meddelar de Holden frst vad de tnker g ut med, s kanske MGM kan tnka sig att byta lite ider, om var ae r. Det r hans enda trumfkort. Om han frstr att utnyttja det. Men det brdskar, fr det r inte mer n ett silkespapper som skiljer MGM frn buren, om polisen skulle sortera om korten lite. Omvnt fr polisen inte verraskas av pltsligt raserad hlsa hos MGM, som skulle ventyra ngt, exv vid en lng hktningstid eller sui eller liknande.

Att det gr att flla honom r jag vertygad om. ven om den sista pusselbiten nog kan vara knslig. Men nyckeln ligger trol. i fingeringen av BP och fingeringen av en motpart. Sen ska d medhjlpare uteslutas och en tidslinje upprttas. Eller talet formuleras s att han kan fllas p det. Det dr ordnar sig.

Det kan ta tid dock...
Citera
2020-07-15, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Av de alternativene synes jeg det er litt koseligere tenke p at politiet er her inne😉
Hvis man er bekymret pga kontroversielle innlegg for bli sporet opp til ip adresse, kan det kanskje vre lurt betale en liten slant per mnd for VPN. Men hvis det er politiet som lurer, kan de sikkert finne ut av det uansett, og det er kanskje noe vi alle skal vre glade for. Jeg er i hvertfall det. ☺️

100% enig :-)
Citera
2020-07-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Jepp. Jeg ikke om, hvordan eller hvorfor de er sjekket ut av saken. Som noen her en gang skrev: Jeg skjnner ikke bret.

Omrdet rundt Langvannet tiltrekkes av mange fuglefotografer p grunn av sitt rike fugleliv, s personer med store kameraer er ikke et uvanlig syn. Men kombinasjonen av fiskestenger, kamera og oppfrselen stusset smbarnsfaren over.

Han forteller at de ikke tok bilder s lenge han og datteren var der. Politiets melding om den savnede kvinnen fikk mannen til tenke p mennene og hvor kort det er fra bryggen til huset.
Det er bl a slike ting som gjr at jeg tror denne saken aldri blir oppklart.

Egentligen skulle man tnka: Det er bl a slike ting som gjr at man tror denne saken blir oppklart!

Hur jag n tnker, s kommer jag tillbaka till alla dessa mystiska mn ...
Citera
2020-07-15, 01:13
Medlem
Niffys avatar
Selvflgelig m politiet holde et ye p den generelle ryktebrsen i tillegg til alt det andre, spesielt i en slik sak som dette som frst og fremst utspiller seg i kulissene.

Jeg hadde det forresten ganske artig for en stund siden med introdusere en nyuteksaminsert politistudent til dette forumet, nettopp i forbindelse med denne saken, som vi begge var interessert i.

Det forunderlige, for meg, var at det var helt ukjent for han at det finnes arenaer som dette, hvor man diskuterer nettopp rykter, sladder og alt dette andre fle som enkelte ser ut til ha slik motstand mot, og han kunne bare ikke forst hvordan slike ting egentlig kom frem, og at det i mange tilfeller var sannheten ogs.

Vi var aldri kjent s lenge at det ble bekreftet i mediene at snnen var mottager av 0914, men jeg nevnte dette for han for lenge siden, s n er han vel bare enda mer forvirret...
Citera
2020-07-15, 01:17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Polisen trappar fortfarande upp. Filmen med videomannen r bara ett bevis p det. Vem vet vad de har mer i bakfickan. Det r inte utan att man grna frestller sig att det finns mer av samma vara. r de sluga s meddelar de Holden frst vad de tnker g ut med, s kanske MGM kan tnka sig att byta lite ider, om var ae r. Det r hans enda trumfkort. Om han frstr att utnyttja det. Men det brdskar, fr det r inte mer n ett silkespapper som skiljer MGM frn buren, om polisen skulle sortera om korten lite. Omvnt fr polisen inte verraskas av pltsligt raserad hlsa hos MGM, som skulle ventyra ngt, exv vid en lng hktningstid eller sui eller liknande.

Att det gr att flla honom r jag vertygad om. ven om den sista pusselbiten nog kan vara knslig. Men nyckeln ligger trol. i fingeringen av BP och fingeringen av en motpart. Sen ska d medhjlpare uteslutas och en tidslinje upprttas. Eller talet formuleras s att han kan fllas p det. Det dr ordnar sig.
Det kan ta tid dock...

Ja tid, altfor mye tid for oss som ser saken gjennom media...
men jeg har trua p lsning, tro politiet har offentliggjort alt dem har er bare en drm/mardrm...
Citera
2020-07-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
"Underskelsene som politiet gjennomfrer i Sloraveien 4 er bde tidkrevende og sammensatt arbeid av svrt dynamisk karakter."

Drfr behller polisen huset. Men tittar knappt in.

Gr man det fr att djlvas bara?

Nej det tror jag inte. De vill ha huset tillgngligt i fall av behov. De vill inte frhandla
om de mste in fr att hitta ngon pusselbit.
Frgan blir om TH verkligen vill bo i huset igen ...
Med tiden troligen inte.Vilka minnen ...
Citera
2020-07-15, 01:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Selvflgelig m politiet holde et ye p den generelle ryktebrsen i tillegg til alt det andre, spesielt i en slik sak som dette som frst og fremst utspiller seg i kulissene.

Jeg hadde det forresten ganske artig for en stund siden med introdusere en nyuteksaminsert politistudent til dette forumet, nettopp i forbindelse med denne saken, som vi begge var interessert i.

Det forunderlige, for meg, var at det var helt ukjent for han at det finnes arenaer som dette, hvor man diskuterer nettopp rykter, sladder og alt dette andre fle som enkelte ser ut til ha slik motstand mot, og han kunne bare ikke forst hvordan slike ting egentlig kom frem, og at det i mange tilfeller var sannheten ogs.

Vi var aldri kjent s lenge at det ble bekreftet i mediene at snnen var mottager av 0914, men jeg nevnte dette for han for lenge siden, s n er han vel bare enda mer forvirret...

hehe
men det trengs jo vite mere om alle sider av samfunnet for bli en god politi s flink du
Citera
2020-07-15, 01:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Nej det tror jag inte. De vill ha huset tillgngligt i fall av behov. De vill inte frhandla
om de mste in fr att hitta ngon pusselbit.
Frgan blir om TH verkligen vill bo i huset igen ...
Med tiden troligen inte.Vilka minnen ...

Ikke bare med tiden, hvorfor er det s forbanna viktig for han bo i huset i det hele tatt?

Han ville jo helst ha tilbake huset samme dagen til og med, ville ha politiet inn fortest mulig, for syns skyld, men etter det s har han bare vrt interessert i f de fortest mulig ut igjen, etter at de hadde sett det han ville at de skulle se.
Citera
2020-07-15, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er rett og slett feil at TH har motarbeidet politiet.

Han stilte hjemmet sitt til disposisjon i seks uker etter forsvinningen. Og politiet kunne ogs nr som helst f komme ditt nr de trengte det senere.

Han har ogs mtt opp hos politiet flere ganger og til og med kommet med sine teorier om hvem som kan st bak forbrytelsen.

At han oppfattes som tverr er noe politiet har kommet med etter at de begynte p PR-krigen sin.

Og for vre rlig hvis det var meg som opplevde dette, og jeg fikk en mistanke om at politiet trodde det var meg som var skyldig, hadde jeg ogs blitt tverr.

Du m ogs huske p at det i norsk rett finnes et sterkt vern mot selvinkriminering; TH har rett til forholde seg taus. Og det finnes ogs en begrenset adgang til bruke taushet som bevis for skyld.

Tack fr inlgget. Visst har TH sttt till frfogande och efter en tid ville han terg till sina rutiner.
Man kan undra vad de ska gra i huset nu, TH har redan tidigare haft alla chanser att sopa undan spr.
Men skert r det fr att huset ska vara tillgngligt om det uppstr en situation d man behver
komma in i det igen.Polisen vill slippa frhandla med Holden och TH och hgre instanser, om TH skulle vgra slppa in polisen igen.
Det kan han inte - men jag menar det blir enklare fr polisen p detta stt.
Citera
2020-07-15, 01:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ikke bare med tiden, hvorfor er det s forbanna viktig for han bo i huset i det hele tatt?

Han ville jo helst ha tilbake huset samme dagen til og med, ville ha politiet inn fortest mulig, for syns skyld, men etter det s har han bare vrt interessert i f de fortest mulig ut igjen, etter at de hadde sett det han ville at de skulle se.

kansje han hpte grnnspelukta ville lure dem til tro det ikke kunne hvre andre spor en det han fortalte dem...
Citera
2020-07-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg tipper at politiet kjrer saken uansett og prver den i retten.

Jeg tror de sitter p mye mer enn hva vi vet om til n samt mange av lekkasjene kommer nok i fra familien selv og forsvarerne. Tipper at politiet ikke lekker det som kan gi en fare for bevisforspillelse, men selv villeder og presser p for at AEH skal bli funnet. Ligger hun i naturen s er det vel ikke mye DNA i fra MGM igjen n, men familien kunne ftt en grav g til. Dette kan kanskje vre ett spill begge veier? Jeg tror ogs denne saken medfrer en lignende domfellelse som i Orderud saken av TH og muligens VE - medvirkning til drap.
Citera
2020-07-15, 01:28
Medlem
Citat:

Ja det r litet konstigt att han till varje pris verkar vilja ha huset fr sig sjlv!
Kanske han fungerar bst genom att terta sina gamla rutiner.
Han kanske behver std av grannarna ...
Var skulle han ta vgen? Om han flyttar blir det rabalder om han kommer till ny adress!
Folk blir rdda. Hans gamla grannar knner han, det vet ocks hur man tar honom.
En trygghet fr honom att bo kvar, tills vidare ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in