2020-07-20, 17:00
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Fortsatt mer sannsynlig enn alle disse teoriene legokatt,zzz ect poster hele tiden...
At du er slv - ikke poster fulle teorier - kommer med usakelig kritikk - det fr du takke deg selv for
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-20 kl. 17:06.
Citera
2020-07-20, 17:53
Medlem
Legokatts avatar
Hvordan skal TH f tilbake det han betaler "til seg selv" - TH vil bli overvket og fulgt med i overskuelig fremtid.
Hvorfor i det hele tatt lage en slik plan og utsette seg for mtte betale 10 Mill EUR ut i "lse luften"
Det er en gte

Det er mye TH gjr som er en stor gte med tanke p at han er skyldig.

TH har alibi tidsrommet politiet mener hendelsen skjedde - noe rettet vektla nr de bestemte ikke varetektsfengsle TH

Jeg tror det er mest sannsynlig at TH ble lurt i en felle - av de tre barna og AEH

Akkurat den situasjonen TH er i n mener jeg viser hva de nsket
Situasjonen n viser ikke hva TH nsket
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-20 kl. 18:04.
Citera
2020-07-20, 18:15
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det lage en plan der man skal betale hele 10 Mill EUR "til seg selv" - virker ganske utrolig - ogs sett i sammenheng med at han var gjerrig.
Hvorfor ikke finne en enklere mte "kvitte seg" med henne p?

TH har da hatt god mulighet til betale hele belpet til "seg selv", uansett om politiet sendte "feil melding" i starten
Hadde han betalt hele belpet "til seg selv" - ville vrt en mye bedre plan gjre hvis han var skyldig

Jeg mener det er mest sannsynlighet for at truselbrevet er skrevet fordi TH skal betale noen andre

Jo men synes du egentlig denne saken er s veldig logisk?
alle normale folk satt litt p spissen lar kjringa f halvparten av alt en eier og mere til om a vill fltta ut etter 2r eller 50 r..
vill en drepe a s rygger en jo over a eller noe litt enklere,
skulle jo passa TH ganske bra det ettersom bil bare hvar et ndvendig onde s behver han jo ikke frerkortet og kan spare inn litt med ikke behve ha bilen mere ogs...
men n hvar det kidnapping med s mye rart extra innhold han gikk for tydeligvis...
Citera
2020-07-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for informasjon om det sosiale poenget! Det du skrev om hvordan det skvallras og konsekvensene av dette, er viktig.

Jeg er enig med deg i at politiet m vre ekstra forsiktig.

Og jeg synes at mye av det som er skrevet i aviser om TH er undvendig skrive og at mye av det er til skade for TH og hans familie. Mye av det som har blitt skrevet i aviser bidrar ogs til forhndsdmming, og det er noe som jeg synes at er svrt negativt.

Precis s ... det kan, som ven andra har skrivit, sluta med verkliga tragedier,
om det sprids fr mycket pstenden om ngot man inte vet ...
Men det r bra att saker och ting uppmrksammas ocks.
En balansgng blir det ju .. s lnge inget avgrande hnder som r vertygande.
Citera
2020-07-20, 18:34
Medlem
Legokatts avatar
Hvem hadde full oversikt over nr naboer var hjemme, samt hvem som var p ferie - det var AEH

TH var p jobb om dagene - AEH var hjemme og var sosialt anlagt

Hvem nsker pusse opp og hvem avtalte med entreprenrer / hndverkere - det var AEH

Hvem avtalte tidspunkt med elektriker - det var AEH

Hvem gledet seg til hytteturen og planla den - det var AEH (eneste mten f TH til ringe hjem p - skulle ringe etter ca en time - tidsrommet ble p en time slik at barna fikk alibi - de hadde vd inn at det tok ca en time stage huset)

Hvem fant frem seperasjonspapirer fra mange r tilbake og gjemte dem slik at politiet kunne finne dem - og ikke TH - det var AEH

Hvem mtte rmme for mest sannsynlig ikke bli tatt av dage - AEH

Dette skjnte barna - la en utrolig plan

Slik situasjonen er n, er akkurat slik de nsket det - de kan kjempe ved sin fars side - mens AEH blir tatt vare p.
Citera
2020-07-20, 18:37
Medlem
Fr ikke bakhonet ut av hodet. Hvor kommer det fra? Lurer p om det er tatt prver av det.

Har lest Jrn Lier Horsts siste Wistingkrim, Illvilje i ferien. Da tenkte jeg enda mer p bakhonet.

I illvilje blir det nevnt at det i en sak har forekommet at likhunder har misset liklukt nr liket var gjemt/gravd ned i sagflis.

Har ikke klart finne ut om dette faktisk stemmer. Noen som vet?

Lier Horst er jo kjent for vre faktanr, hans egen politibakgrunn tatt i betraktning. Men boka er jo fiksjon.

Fr jo lett bde bakhon og sagflis p diverse sagbruk. Overskuddsmaterialer begge deler. Billig og greier. Stallfolk er vel ogs godt kjent med sagflis.
Citera
2020-07-20, 18:44
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jo men synes du egentlig denne saken er s veldig logisk?
alle normale folk satt litt p spissen lar kjringa f halvparten av alt en eier og mere til om a vill fltta ut etter 2r eller 50 r..
vill en drepe a s rygger en jo over a eller noe litt enklere,
skulle jo passa TH ganske bra det ettersom bil bare hvar et ndvendig onde s behver han jo ikke frerkortet og kan spare inn litt med ikke behve ha bilen mere ogs...
men n hvar det kidnapping med s mye rart extra innhold han gikk for tydeligvis...
Den eneste lsningen jeg mener er logisk er at AEH flyktet. Alle detaljer i saken mener jeg stemmer med dette - er den eneste lsningen jeg vil tro p fra n av hvis de ikke finner et lik - noe jeg faktisk tviler p at de gjr
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-20 kl. 18:48.
Citera
2020-07-20, 18:48
Medlem
Citat:
Det lage en plan der man skal betale hele 10 Mill EUR "til seg selv" - virker ganske utrolig - ogs sett i sammenheng med at han var gjerrig.
Hvorfor ikke finne en enklere mte "kvitte seg" med henne p?

TH har da hatt god mulighet til betale hele belpet til "seg selv", uansett om politiet sendte "feil melding" i starten
Hadde han betalt hele belpet "til seg selv" - ville vrt en mye bedre plan gjre hvis han var skyldig

Jeg mener det er mest sannsynlighet for at truselbrevet er skrevet fordi TH skal betale noen andre
betale medhjelpere
Citera
2020-07-20, 18:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Den eneste lsningen jeg mener er logisk er at AEH flyktet. Alle detaljer i saken mener jeg stemmer med dette - er den eneste lsningen jeg vil tro p fra n av hvis de ikke finner et lik - noe jeg faktisk tviler p at de gjr

Du har dine tanker mens jeg har mine og godt er det
Citera
2020-07-20, 19:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Du har dine tanker mens jeg har mine og godt er det
Det er bare lage en teori med TH som har alibi i tidsrommet handlingen skjedde. Lykke til
Citera
2020-07-20, 19:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julie77
Halloween er en merkedag for satanister/okkulte miljer. Bortfringer, sermonier og offringer skjer p denne dagen.

Halloween er en religis markering for minnes de dde, p norsk har vi navnet Allehelgens Dag.

Koblingen til satanisme er frst og fremst en id som kommer fra skalte konservative
kristne miljer, i hovedsak fra USA. Svidt meg bekjent er det liten interesse for Halloween
blant skalte satanister og okkultister.

Citat:
Symbolene som brukes i disse miljene finner man igjen i Hagens snns Facebook-profil. Tilfeldig?

Dette er en ls pstand. Du burde gi konkrete eksempler p hvilke symboler du sikter til, og
hva slags betydning de eventuelt har. Hvis man absolutt vil, er det ganske lett finne igjen
symboler som p ett eller annet tidspunkt har hatt skalt okkult betydning, nr sagt hvor
som helst. Dette er jo en populr hobby blant konspirasjonsteoretikere - der man i logoene til f.eks. McDonalds og Starbucks finner "beviser" for at de egentlig har en skjult plan for ta over verden.

Citat:
S er jo sprsmlet om det er Hagen selv dette opprinnelig kommer fra. Det er ikke utenkelig at mennesker som har karret seg til s stor rikdom fra ingenting, m ha i seg en evne til gjre noen offringer p veien, om det skulle vre ndvendig.

Jeg skal ikke uttale meg om THs evner, jeg kjenner ham ikke personlig. Men det kan tyde p
at han har god forretningssans.

For all del, det kan jo vre TH er medlem av en hemmelig sekt som har underjordiske mter
ved fullmne der de drikker jomfrublod og sier frem besvergelser p utddde sprk.

Men jeg har mine tvil, og det skal endel til for at jeg lar meg overbevise.
Citera
2020-07-20, 19:31
Medlem
Citat:
Det er bare lage en teori med TH som har alibi i tidsrommet handlingen skjedde. Lykke til
Vi vet intet om th har sikkert alibi eller ikke. Det er SH ord. Han kan ogs ha vrt bestiller selv om jeg tror han har hatt rattet p hnden selv. Mener du aeh har holdt seg skjult siden 31.10.18. Hvor fikk hun medisinsk behandling om hun overlevde fallet i trappa. Hva levde hun av i mellomtiden. Hun hadde vrt mer ivrig p penger ved frivillig forsvinning.
Senast redigerad av LH07 2020-07-20 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in