Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-20, 16:20
Medlem
Intressanta svar i trden mste jag sga, det r verkligen 50-50! Sjlv r jag inte svartsjuk enligt mig, men den dr kommentaren var vl ondig. Jag hade ocks reagerat och sagt hall.

Sedan kan man ju rka sga saker eller f till vders flyktiga tankar, men vad r det s fr fel p att bara be om urskt direkt och bekrfta den andre?

Typ: oj, nej men lskling, det dr bara kom och jag menade det inte. Jag ville bara f min polare att knna sig stolt.
Citera
2020-07-20, 16:56
Medlem
cosmic_dancers avatar
Lter som en osker och otroligt svartsjuk tjej. Att tycka ngon annan ser bra ut r knappast ett problem. Jag och min snubbe kan ofta ppeka att ngon annan ser bra ut.
Citera
2020-07-20, 19:59
Medlem
Jag tycker synd om tjejen. Jag frstr exakt hur hon knner. Jag hade ocks blivit ledsen om jag haft flickvn och hon gjort samma. Vem fan vill hra frn sin partner "Ah fan vilken snygg kille han dr r!", det sger vl sig liksom sjlv.
Citera
2020-07-20, 20:31
Medlem
Ja du har gjort bort dig totalt. Det du sa till henne r samma sak som att hon skulle tala om fr dig att du r oduglig och vrdels som man. r hon vettig lmnar hon dig nu...

Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Min tjej rkade hra nr jag kommenterade en persons flickvn med att sga "jvlar vilken brud, grattis".. Ja, kanske lite klumpigt gjort men jag tnkte mig inte fr och menade egentligen inget mer n att jag tyckte hon sg vldigt bra ut. Min tjej tog riktigt illa vid sig och brjade grta och skit.
Pratade ett tag och frklarade mig och sen blev det lugnt..
Lite jobbigt r det ju.

Hur hanterar ni snna saker? Har ni flickvnner som r svartsjuka?
Var det fel av mig att sga sdr?
Citera
2020-07-20, 20:45
Medlem
Citat:
Min tjej rkade hra nr jag kommenterade en persons flickvn med att sga "jvlar vilken brud, grattis".. Ja, kanske lite klumpigt gjort men jag tnkte mig inte fr och menade egentligen inget mer n att jag tyckte hon sg vldigt bra ut. Min tjej tog riktigt illa vid sig och brjade grta och skit.
Pratade ett tag och frklarade mig och sen blev det lugnt..
Lite jobbigt r det ju.

Hur hanterar ni snna saker? Har ni flickvnner som r svartsjuka?
Var det fel av mig att sga sdr?

Gissar att ni inte r speciellt gamla?

Blev hon ledsen pga svartsjuka eller pga att hon tyckte att du med de orden nedvrderade henne?

Ja, det var fel av dig att sga sdr nr hon var med!
Citera
2020-07-20, 21:07
Medlem
Jag ger mig fan p att ni r fdda p p 90-talet eller senare allihop, ni som hvdar att tjejen har rtt att bli srad av de dr orden!
Idioter!

Varfr ska man inte kunna gratulera sin kompis till hans "val" av flickvn, eller snarare tursamhet, medan ens egen flickvn lyssnar? Det finns ingenting i det uttalandet som antyder att man r missnjd med sin egen flickvn. Bara att man r glad fr polarens skull.

Jag skulle kunna frst problemet om TS r en av de dr omogna krken som vanemssigt trycker ner flickvnnen, men det vet vi ju inte. Han r skert 90-talare och dysfunktionell han ocks, s frresten s har hon full rtt att bli krnkt! Dessutom r det bde modernt och PK att bli krnkt, s fr fan, lev era krnkta liv i frid!!

/bamse
Citera
2020-07-20, 21:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Hur hanterar ni snna saker? Var det fel av mig att sga sdr?
Nu nr du vet hur hon reagerar p sdana kommentarer, s hanterar du det genom att inte sga s flera gnger.

Ja, det var fel att sga s infr din flickvn. Du kunde sagt det vid ett annat tillflle nr din flickvn inte var med.
Citera
2020-07-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Nu nr du vet hur hon reagerar p sdana kommentarer, s hanterar du det genom att inte sga s flera gnger.

Ja, det var fel att sga s infr din flickvn. Du kunde sagt det vid ett annat tillflle nr din flickvn inte var med.

Nej det var inte det minsta fel! Har man ett vettigt frhllande dr bda parter r vid sund mental hlsa och dr man har fr vana att visa flickvnnen uppskattning till vardags s kommer man undan sna dr uttalanden med mjligen ngon vass pik eller att hon "hmnas" p liknande vis ngon gng p skoj vid ett senare tillflle...
Citera
2020-07-20, 21:35
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
Nej det var inte det minsta fel! Har man ett vettigt frhllande dr bda parter r vid sund mental hlsa och dr man har fr vana att visa flickvnnen uppskattning till vardags s kommer man undan sna dr uttalanden med mjligen ngon vass pik eller att hon "hmnas" p liknande vis ngon gng p skoj vid ett senare tillflle...

Citat:
Min tjej tog riktigt illa vid sig och brjade grta och skit.
Pratade ett tag och frklarade mig och sen blev det lugnt.
Ja men d s. Har ni en sdan jargong mellan er, gjorde det inte s mycket att hon tog illa vid sig och brjade gta och skit, den hr gngen. Hon hade kanske en dlig dag, var trtt eller ngot annat.

D r allt lugnt.
Citera
2020-07-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ja men d s. Har ni en sdan jargong mellan er, gjorde det inte s mycket att hon tog illa vid sig och brjade gta och skit, den hr gngen. Hon hade kanske en dlig dag, var trtt eller ngot annat.

D r allt lugnt.

Jag hvdar fortfarande att det uttalandet inte var problemet!

Dremot:
Hur har TS burit sig t tidigare mot sin flickvn fr att det dr uttalandet ska f sdana konsekvenser?

Lste du det hr:

Citat:
Citera
2020-07-20, 21:58
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Jag hvdar fortfarande att det uttalandet inte var problemet!

Dremot:
Hur har TS burit sig t tidigare mot sin flickvn fr att det dr uttalandet ska f sdana konsekvenser?

Lste du det hr:
Ja jag lste och fr be om urskt. Jag var fr snabb att svara och trodde att jag citerade Gubbelisa men det blev att jag istllet citerade dig.

Jag hller med dig om det fetade och skulle ocks vilja veta om det var frsta gngen eller om det r en dlig och elak vana har har att kommentera andra tjejer nr han knner fr det och utan bry sig om sin flickvns knslor.
Citera
2020-07-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ja jag lste och fr be om urskt. Jag var fr snabb att svara och trodde att jag citerade Gubbelisa men det blev att jag istllet citerade dig.

Jag hller med dig om det fetade och skulle ocks vilja veta om det var frsta gngen eller om det r en dlig och elak vana har har att kommentera andra tjejer nr han knner fr det och utan bry sig om sin flickvns knslor.
Helt ok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in