2020-07-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnesia5150
Ha ha det kan han gott ha, hoppas han hamnar i general population på fängelset där styr Aryan brotherhood och dom slår ihjäl pedofiler eller så gott som iaf

Är du helt dum i huvudet? Över 15 är efebofili. Pedofili är om nån är med yngre under 11 år. Har du inte läst vad andra har skrivit här? Utbilda dig!

Pedofili = 0-11 år
Hebefili = 11-14 år
Efebofili = 15-19 år

Svårt att förstå?
Citera
2020-07-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
The expression became famous due to the statements of a prison inmate in an HBO special titled: "Prisoners of the War on Drugs":

"First of all, right, if hes a new comer, right, I want him to suck my ass with jelly, what they call "tossing the salad" -- thats the slang word: "tossing salad" -- it means sucking my ass, right, with jelly or without jelly. Some people use syrup, I prefer for the guy to use jelly, right. I will reach my climax, right, I will automatically get hard right. I will, you know, come automatically if hes sucking my ass for about ten minutes or longer. Its a sensation/feeling and it makes you feel real good. Most all gays do that, you know what Im saying? Like guys to suck their ass. Its just like a pussy, right, but the only different is its not a pussy, right. It's clean, the person is decent, and the person knows that thats a asshole but in they mind they're lookin' at it like a pussy because hes in prison. So, toss my salad, and let him eat me, you know, and we straight. Thats it."

Helvete vad vidriga fängelse bögar. Yuk!!!
Helvete vad äckligt! Jag hoppas han får minimalt straff. Synd om snubben fan.. På vissa sätt. Han måste vart överkär utan konsekvens tänkande.. Men det där är bland det vidrigaste jag läst. Tvi!

Om jag nånsin hamnat i fängelse hade jag mördat dom eller dom fått mörda mig... Om nån försökte tvinga mig till sånt. Helvete vad vidrigt!
Senast redigerad av imcurious 2020-07-23 kl. 16:06.
Citera
2020-07-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imcurious
PS. Jerry Seinfeld gick på date med en 17 åring och dom var ihop något år, när han själv var 38 år läste jag om..
Det är efebofili. Liknande detta fall.. Hatar du honom lika mycket?

Lite skillnad på en 12- och en 17-åring. Men ja, jag tycker det är galet att en 38-åring får känslor för ett barn.
Citera
2020-07-24, 00:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Var inte problemet för henne att hon var högst delaktig i mordet eftersom hon var den som laddade om vapnet, sedan fick hon prata ut såklart här hemma i radion och allt möjligt jävla larv hon kunde gott ha suttit i USA istället för att komma hit och släppas ut direkt. Hoppas USA har lärt sig att vi släpper ut dom när dom kommer hit med vår märkliga lagar om hur långe man sitter om man är skötsam.

Jo hon var nog inte så oskyldig som hon själv hävdade. Stora problemet för henne var väl att det var på delstatsnivå och offrets anhöriga hindrade frigivning samtidigt som han som sköt dog nära inpå brottet så hon var ensam kvar att skylla på.

Joaquin slipper det med tanke på att det är federal dom. De vet nog. Han som våldtog en 9-årig flicka med dödshot och annat fick 1 år bara mer än Joaquin i straff. Då fick ändå Joaquin minimistraffet som kunde ges i USA.
Citera
2020-07-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Lite skillnad på en 12- och en 17-åring. Men ja, jag tycker det är galet att en 38-åring får känslor för ett barn.

Såg detta nu. Det är skillnad ja. Men var inte denna tjej 15? Har jag missat hela tråden? Ber om ursäkt isånnafall. Hade dom sex när hon var 12 eller 15?? Nån skrev 15 innan här har jag för mig..
Byxmyndig då.
Om han enbart skrev när hon var 13+ (läste nyss i tråden) kvittar nog det om dom inte hade sex. Hon kunde blockerat honom och annat med. Så det lär inte hålla i rätten, det vet jag inte alls. Men jag tycker själv det är creepy att han skrev med en så pass ung tjej, men nu var det tydligen så.

Och jo, du får tycka det. Men Jerry seinfield vart kär i en 17 åring iallafall som 38 år.. 17 är ett år ifrån vuxen.
18 år då? Är det ok för dig, men absolut inte 17? 18 är väl vuxen legalt, men hur tänker du? Är du en paragrafryttare enbart till 100% eller?
https://sv.wiktionary.org/wiki/paragrafryttare
Önskar du även att Jerry seinfield hade suttit inne 10 år eller avrättades då som många här vill om denna lirare?
BÅDE 15 och 17 hade varit byxmyndig i sverige iallafall. Och om ni velat sprida allt hat emot denna lirare oavsett, kan ni sprida det emot Jerry seinfeld med varje gång ni ser honom på tv med, eller inte. Upp till er, haters.
Senast redigerad av imcurious 2020-07-24 kl. 00:47.
Citera
2020-07-24, 07:49
Medlem
Citat:
Såg detta nu. Det är skillnad ja. Men var inte denna tjej 15? Har jag missat hela tråden? Ber om ursäkt isånnafall. Hade dom sex när hon var 12 eller 15?? Nån skrev 15 innan här har jag för mig..
Byxmyndig då.
Om han enbart skrev när hon var 13+ (läste nyss i tråden) kvittar nog det om dom inte hade sex. Hon kunde blockerat honom och annat med. Så det lär inte hålla i rätten, det vet jag inte alls. Men jag tycker själv det är creepy att han skrev med en så pass ung tjej, men nu var det tydligen så.

Och jo, du får tycka det. Men Jerry seinfield vart kär i en 17 åring iallafall som 38 år.. 17 är ett år ifrån vuxen.
18 år då? Är det ok för dig, men absolut inte 17? 18 är väl vuxen legalt, men hur tänker du? Är du en paragrafryttare enbart till 100% eller?
https://sv.wiktionary.org/wiki/paragrafryttare
Önskar du även att Jerry seinfield hade suttit inne 10 år eller avrättades då som många här vill om denna lirare?
BÅDE 15 och 17 hade varit byxmyndig i sverige iallafall. Och om ni velat sprida allt hat emot denna lirare oavsett, kan ni sprida det emot Jerry seinfeld med varje gång ni ser honom på tv med, eller inte. Upp till er, haters.

De var 15 när de hade sex (vad de säger) men han började groomingen när hon var betydligt mindre.

Hon blocka honom? Är detta hennes fel nu? Vilken värld lever du i?!

Att det är lagligt i Sverige är irrelevant.

Att vara 38 och bli ihop med någon som är 17 är ”okej” men galet. Vad får man ut av en sån relation? Själv är jag 35 och skulle inte vilja vara ihop med någon yngre än 30. Vid absolut rätt person kanske 27. Aldrig i livet 17.
Citera
2020-08-11, 19:17
Medlem
Citat:
Nej! Det är väldigt bra att människor säger ifrån. Ordet pedofil missbrukas i sverige! Det är tid att människor utbildar sig och läser på. Det är vad internetforum finns till för med.
Pedofiler tänder på barn som ej är könsmogna.
Pedofiler tänder på barn upp till 11 år.
Hebefiler tänder på åldern 11-14
Och efebofiler tänder på åldern 15-19 och det sista räknas inte som en psykiatrisk diagnos utan som något naturligt! Det är normalt att tända på en viss ålder.

Jag tycker att det är skrämmande att människor sitter och dömmer två kära människor på flashback dock, ett forum som ska stå för oliktänkande. Detta känns som ett PK forum nu.

Tänk om dom är kära? Varför ska ni sitta och dömma dom bakom era tangentbord, när ni igentligen inte bryr er om dom? Eller deras kärlek?

Ni vill att han åker in i fängelse och blir en sexslav istället vissa av er och mycket arga när han kände varma känslor till en tjej som vart laglig om ett år i sverige, kallar honom äckel och annat.
Acceptera att människor är annorlunda och inte passar in i era åsikter! Varför är människor så dömmande här???

Acceptera människor som dom är och deras rätt att välja i livet istället!
Han kommer bara leva en gång och satsa på kärlek nu, och han kanske är kär på riktigt. Ni får acceptera det istället för att vara arga tycker jag. Ha lite medkänsla och värme istället. Ingen av dom skadades heller!
Detta är mer samhället som inte accepterar deras kärlek och sociala normerna. Plus ni obildade människor som missbrukar ordet pedofil!
Inse att detta är hebefili, men om hon vart 15 hade det varit efebofili. Kom ihåg det nu och lär er.
Det som är skrämmande är att människor är så otroligt dömmande och kastar fram pedofil kortet, när dom inte ens vet vad det ordet betyder!
Om detta hänt utanför ett samhälle och lagar hade dom kunnat levt ett liv ihop lyckliga i skogen kanske och hon fött massa ungar, och en fin familj kom fram i det vilda om det varit för många tusen år sedan. Detta förekommer i okontaktade stammar med, men på ett naturligt sätt.

(Med människor som glädjs i stammen för deras kärlek istället för att önska att någon låste in dom i en cell och lät nån våldta personen, dom hade tyckt ni var sjuka i huvudet som resonerade så.)

Nu råka detta hända i ett samhälle och lagens långa arm gör att han kommer få fängelse istället nu.
Jag rättfärdigar inte hans beteende, men jag vill inte att han får ett långt straff eller ska lida. Jag vill han ska få lida så lite som möjligt till skillnad från er som vill spotta honom i ansiktet, låta honom ruttna och lida så mycket som möjligt av sina handlingar. Och få ett så långt straff som möjligt som ni vill. Jag går emot er där, och önskar att han får ett minimalt straff.
Han visade kärlek och det är mer än vad ni gör här som sitter och hatar online, och kastar ur er ignorans och annat. Oförståelse.

Det är skrämmande hur otroligt dömmande sverige blivit eller ett samhälle, istället för att bara acceptera att han (dom) var fri och hade rätten att välja. Hon hade också rätten att välja och sålänge hon valde ska han inte lida, om det nu var kärlek med om bilden.

Lär er att acceptera människors rättigheter i livet istället och val. Sluta hata online. Om detta vart på vikingatiden hade dom nog accepterat varandra med skulle jag kunna tänka mig om någon viking fick barn i hans ålder med en så ung tjej och bildade en stor familj, men det är mer en gissning då jag inte har kunskap om just det ämnet.
Men jag tror att dom varit mer accepterande om detta hänt med vikingar än nu i en digital ålder, med samhällen och internet krigare.

Lär dig skillnaden mellan orden och sluta missbruka ordet pedofil.

0-11 år:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pedofili

11-14 år:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hebefili

15-19 år:
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Efebofili

Jag avskyr pedofiler.. Det dom gör. Äckligt! Men, låt människor vara efebofiler om det är lagligt och ingen tar skada om kärlek finns med i bilden!
Hebefili får domstol besluta, men jag tycker det är samma som pedofili nästan personligen. Efebofili ser jag som att det är upp till var och en, om två är kära iallafall! Och det hade varit det om hon var ett år äldre.

Därför tycker jag att detta var på gränsen, och att han borde frias eller få ett lätt straff. Plus att det handla om kärlek nu. Döm inte så mycket där nu, och hata inte andra online tack som ni inte pratat med eller vet hur dom känner! Dom kanske hade något fint pågång oavsett åldern så.

Jag kan inte rättfärdiga detta, men inte heller dömma riktigt. Det var deras val och jag önskar dom inget lidande som många av er önskar dom eller honom.
Men om han nu är kär skulle han väntat ett år och haft sex med henne lagligt i sverige. Då hade dom kanske kunna levt ihop eller hur det hade utvecklats, istället för att han ska få ruttna i ett fängelse nu. Hårt! Tycker synd om honom faktiskt. Kärlek kan uppstå även med åldersskillnad tydligen då han reste ända till usa! Men han valde fel land.

Jag skulle nog ställa frågan: Vad har en 15-årig tjej gemensamt med en 45-årig man? Jag tror personligen inte att de var kära i varann. Han var kåt på lammkött och hon var en förvirrad tonåring med dålig självkänsla och som blivit "uppvaktad" av en vuxen sen hon var 13 år. Han fick henne att känna sig älskad och speciell. Han blev den pappa hon själv aldrig haft. Han ville dock enbart ha hennes kropp. Sen är det mycket möjligt att han kallar det för "kärlek" utifrån hans synvinkel.

Det är nämligen så att i och med den stora åldersskillnaden samt det faktum att hon är minderårig så blir hela gärningen från groomandet till samlagen en övergreppssituation hur man än försöker vrida och vända på det. Hon har hamnat i en beroendeställning till honom.
Citera
2020-08-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Är jag dum i huvudet som kallar en barnknullare pedofil? Han är dömd för pedofili i USA, ett av världens hårdaste länder.

Skiter fullständigt i vad du kallar samhällets bottenskrap, jag säger vad jag vill.

Du dribblar bort dig själv med olika termer för samma äckliga sak. Äckel, försvinn med dig.

Luktar peddo lång väg om sig din vidriga horunge.

Pedofili är inget brott. Man kan inte bli dömd för pedofili. Däremot kan man bli dömd om man agerar utifrån sin pedofili och begår sexualbrott. Bara så att vi håller isär begreppen.
Citera
2020-08-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Om han tvunget ville knulla en tonåring kunde han ju satt en 15-åring i Sverige, och dessutom lagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja vilken stjärna! 10 år alltså för något som skulle varit lagligt i Sverige. Men så går det om man tror polisen är ens bästa vän och erkänner allt.

Undrar hur det är med villkorligt. Det är ju så i USA att 10 år kan innebära att han bara kanske behöver sitta 2 år i finkan och sedan få villkorligt. Men med tanke på att han är svensk så kanske inte den möjligheten finns för det är ju inte som han kommer stanna kvar i USA och kunna rätta sig efter de regler som ges vid villkorligt?

Sen när är det lagligt för en man på 45 år att knulla med en flicka på 15 år i Sverige?
Senast redigerad av Landsfiskalen 2020-08-11 kl. 19:45.
Citera
2020-08-11, 21:23
Medlem
Insperatuss avatar
Har tänkt en del på det här fallet sen jag först hörde om det. Att hamna i en situation där man står inför ett mångårigt fängelsestraff utomlands har alltid varit riktigt "nightmare fuel" för mig sedan jag såg Locked Up Abroad på National Geographic för många år sedan. Det är fascinerande och hemskt på samma gång.

Nu verkar han ju ha vetat vad han gett sig in på, så tycker han snällt får stå sitt kast. Känns ju ungefär lika smart som att dra till Filippinerna och börja sälja droger...

Ni här som är lite mer insatta i det amerikanska rättssystemet, är det verkligen troligt att han får 15 år? Även om de har mycket hårdare straff än oss så tycker jag ofta det känns som det är mycket skämsel och snack som i slutändan förhandlas ned till kortare straff/villkorligt (så länge det inte gäller mord). Sen har de väl stora problem med överfulla fängelsen?

En okvalificerad gissning från mig; Han får 5 år, behöver bara sitta av 2 då tiden han suttit häktad dessutom räknas in i strafftiden. Sen hög böter som han typ kan skita i att betala.
Senast redigerad av Insperatus 2020-08-11 kl. 21:28.
Citera
2020-08-11, 21:47
Medlem
FB-das1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Sen när är det lagligt för en man på 45 år att knulla med en flicka på 15 år i Sverige?
Sen 1864.
Citera
2020-08-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB-das1
Sen 1864.

Du har rätt. Efter närmare efterforskning så är jag tvungen att acceptera detta.
Däremot är det tråkigt att det är på det viset. För visst är det så att i det allra flesta fall (för att inte säga alltid) när en 15-16 år gammal flicka har sex med en medelålders man inte gör det för att hon är "kåt, glad och tacksam", även om dessa män gärna vill tro det. Jag vidhåller att övergreppssituationen kvarstår. Det är ett självskadebeteende hos en flicka som mår dåligt. Skulle min dotter ha sex med en medelålders man skulle jag bli djupt olycklig och undra vad jag gjort för fel eftersom min dotter vill utsätta sig för detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in