2020-08-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Har tänkt en del på det här fallet sen jag först hörde om det. Att hamna i en situation där man står inför ett mångårigt fängelsestraff utomlands har alltid varit riktigt "nightmare fuel" för mig sedan jag såg Locked Up Abroad på National Geographic för många år sedan. Det är fascinerande och hemskt på samma gång.

Nu verkar han ju ha vetat vad han gett sig in på, så tycker han snällt får stå sitt kast. Känns ju ungefär lika smart som att dra till Filippinerna och börja sälja droger...

Ni här som är lite mer insatta i det amerikanska rättssystemet, är det verkligen troligt att han får 15 år? Även om de har mycket hårdare straff än oss så tycker jag ofta det känns som det är mycket skämsel och snack som i slutändan förhandlas ned till kortare straff/villkorligt (så länge det inte gäller mord). Sen har de väl stora problem med överfulla fängelsen?

En okvalificerad gissning från mig; Han får 5 år, behöver bara sitta av 2 då tiden han suttit häktad dessutom räknas in i strafftiden. Sen hög böter som han typ kan skita i att betala.

De ser mycket allvarligt på det här i USA så tror han ligger illa till. Jag tycker själv inte synd om honom då han visste om lagen i USA.
Citera
2020-08-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
De var 15 när de hade sex (vad de säger) men han började groomingen när hon var betydligt mindre.

Hon blocka honom? Är detta hennes fel nu? Vilken värld lever du i?!

Att det är lagligt i Sverige är irrelevant.

Att vara 38 och bli ihop med någon som är 17 är ”okej” men galet. Vad får man ut av en sån relation? Själv är jag 35 och skulle inte vilja vara ihop med någon yngre än 30. Vid absolut rätt person kanske 27. Aldrig i livet 17.

Ja ok, du får ha den åsikten och jag respekterar allas val i livet. Men bara för att Jerry seinfeld ville vara med en yngre tjej och tyckte om det och hon var med på det, behöver du inte hata på honom, eftersom det är lagligt. Acceptera att alla är olika istället. Det eller hata på jerry seinfeld varje gång du ser honom på tv. Upp till dig. Fast i usa tror jag 18 är lagligt. 15 i sverige. Byxmyndiga. Men jag tycker tjejer kan vänta till dom är över 18 med sånt. Upp till dom.
Citera
2020-08-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Jag skulle nog ställa frågan: Vad har en 15-årig tjej gemensamt med en 45-årig man? Jag tror personligen inte att de var kära i varann. Han var kåt på lammkött och hon var en förvirrad tonåring med dålig självkänsla och som blivit "uppvaktad" av en vuxen sen hon var 13 år. Han fick henne att känna sig älskad och speciell. Han blev den pappa hon själv aldrig haft. Han ville dock enbart ha hennes kropp. Sen är det mycket möjligt att han kallar det för "kärlek" utifrån hans synvinkel.

Det är nämligen så att i och med den stora åldersskillnaden samt det faktum att hon är minderårig så blir hela gärningen från groomandet till samlagen en övergreppssituation hur man än försöker vrida och vända på det. Hon har hamnat i en beroendeställning till honom.

Det vet inte du. Jag vet inget om deras situation heller. Jag mena bara att det vart lagligt i sverige om hon vart 15. Nu visste han det va olagligt där borta, och sa han var kär, vilket han kanske var. Nog inte den första som gjort något otänktsamt under kärlek. Vissa som är superkära kan göra dumma saker, och han kanske var en av dom. Sen kvittar dina åsikter om han var kär eller kåt på lammkött och allt dömmande bakom din dator då du inte ens känner dom i verkliga livet, och inte jag heller. Men jag tycker inte att någon förtjänar att sitta många år i fängelse för ett sånt brott, när hon var med på allt och valde detta.
Citera
2020-08-22, 18:21
Medlem
svt eller dramaten pedofil?
Citera
2020-08-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imcurious
Det vet inte du. Jag vet inget om deras situation heller. Jag mena bara att det vart lagligt i sverige om hon vart 15. Nu visste han det va olagligt där borta, och sa han var kär, vilket han kanske var. Nog inte den första som gjort något otänktsamt under kärlek. Vissa som är superkära kan göra dumma saker, och han kanske var en av dom. Sen kvittar dina åsikter om han var kär eller kåt på lammkött och allt dömmande bakom din dator då du inte ens känner dom i verkliga livet, och inte jag heller. Men jag tycker inte att någon förtjänar att sitta många år i fängelse för ett sånt brott, när hon var med på allt och valde detta.

han får stå sitt kast. det finns barn man kan ha sex med i sverige men han åkte hela vägen till usa, till ett främmand eland för at han visste att han var en brottsling. amerikanarna vet exakt vad idioten eller pedofilen gjort och varför och det är därför han får ett straff som kommer at svida. de vill ju inte ha kriminellai sitt land. det är bara idioter som kommer med undanflykter som de sjölva tror kommer att fungera och det är därför det ser ut som det gör bland svenska journalister, politiker och cuck beta poliser...och att man har alla dessa kriminella som springer runt och anser sig vara smarta fast de inte är det. som i en tråd att en kommunist ansåg att man skulle bjud ain sina kommunistvänner och skratta hlgt för att det skulle få grannen att sluta spela musik med öppen balkongdörr. bara de med allra öägst iq flcokas till sverige och anser sig vara smarta.
Citera
2020-08-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av socialfallet
svt eller dramaten pedofil?

Jag tror jag läste han jobba på dramaten, men du får utbilda dig om ordet du missbrukade. Pedofil är när någon tänder på ej könsmogna personer. Barn.
Denna tände på könsmogna, men på gränsen. Det finns tre olika klassningar du kan lära dig om.

Pedofili är 0-11 år. Barn.
Hebefili är 11-14. Dramaten killen är hebefil om man ska klassificiera så.
Efebofili är 15-19 år.
Det sista klassas inte som en psykiatrisk sjukdom som dom två tidigare. Nu har du lärt dig detta. Försök att ta pedofiler på allvar, dom är sjukt äckliga eller vad dom gör. Sluta missbruka ordet för ålderskillnad eller annat som om det automatiskt vore pedofili. Det är skillnad på att någon gillar små barn och någon könsmogna ungdomar om du förstår hur det klassifieras nu.
När vissa kallar allt för pedofili, så missbrukas ordet och det är inte rätt. Ordet kan kastas på nån som gillar 19 åringar eller vadsomhelst så många verkar inte förstå innebörden av ordet idag.
Beroende på hur man toljar situationen så är han hebefil då han kontakta henne som mycket ung, men dom hade sex när hon var 15, och då hade det ej vart en psykiatrisk diagnos eller brott i sverige, men i usa är lagen annorlunda, så där kanske hans liv blir fängslat. Även om jag tycker han ska få ett minimalt straff, då det var deras val. Hon var med på det, vilket är viktigt, och då ska han få gå fri kan jag med tycka, även om det var väldigt dumt av honom.
Senast redigerad av imcurious 2020-08-24 kl. 00:28.
Citera
2020-08-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av socialfallet
han får stå sitt kast. det finns barn man kan ha sex med i sverige men han åkte hela vägen till usa, till ett främmand eland för at han visste att han var en brottsling. amerikanarna vet exakt vad idioten eller pedofilen gjort och varför och det är därför han får ett straff som kommer at svida. de vill ju inte ha kriminellai sitt land. det är bara idioter som kommer med undanflykter som de sjölva tror kommer att fungera och det är därför det ser ut som det gör bland svenska journalister, politiker och cuck beta poliser...och att man har alla dessa kriminella som springer runt och anser sig vara smarta fast de inte är det. som i en tråd att en kommunist ansåg att man skulle bjud ain sina kommunistvänner och skratta hlgt för att det skulle få grannen att sluta spela musik med öppen balkongdörr. bara de med allra öägst iq flcokas till sverige och anser sig vara smarta.

Han kanske var kär. Barn tänker jag är mindre än 15, men jo, hon är ung. Men könsmogen då hon också ville detta. Jag vet inte vad som räknas som barn och ungdom, men tror hon räknas som ungdom och inte ett barn.

Jag förklara innan att det är hebefili eller efebofili då dom hade sex när hon var 15. I sverige hade det vart det iallafall.
Jag rättfärdigar inget han gjort, men jag tycker inte han verkar ha skadat någon. Ingen verkar ha fått skador. Om han skadat henne sexuellt eller annat hade saken varit annorlunda. Men om dom nu var jättekära säger vi.. Kan va svårt att tänka att det är ett superallvarligt brott då om hon ville och mådde bra av det säger vi. Han ska inte sitta inne 10 år för det eller vad det skulle bli. MInimalt straff borde räcka.
Jag vet inte situationen så, men om han misshandlat folk ute eller snodde saker. Kanske sabotera eller brände bilar hade jag sett värre på sånt än att dom två bestämde sig för att ha sex.
Citera
2020-09-07, 19:27
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
De ser mycket allvarligt på det här i USA så tror han ligger illa till. Jag tycker själv inte synd om honom då han visste om lagen i USA.

Ja inte tycker jag synd om honom heller!

Har kollat upp det där lite och i och med att han får sitta i federalt fängelse så är villkorlig frigivning inte aktuellt samt att mandatory minimum måste sittas av oavsett hur väl han uppför sig, han får alltså sitta inne minst 10 år. Undrar om han tyckte det var värt det
Citera
2020-09-13, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Ja inte tycker jag synd om honom heller!

Har kollat upp det där lite och i och med att han får sitta i federalt fängelse så är villkorlig frigivning inte aktuellt samt att mandatory minimum måste sittas av oavsett hur väl han uppför sig, han får alltså sitta inne minst 10 år. Undrar om han tyckte det var värt det

Vet vi i vilket fängelse han kommer avtjäna straffet?
Citera
2020-10-11, 00:31
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Vet vi i vilket fängelse han kommer avtjäna straffet?

Detta är jag också väldigt nyfiken på! Men det skulle väl bli klarhet i det nu i oktober?
Läste i Expressen att de ville träffa honom för en intervju men han har avböjt. Det hade ju kunnat bli en uppföljning på Radiointervjun från i fjol. "Joaquin Olsson har Seminole-häktet i Florida som bostad".
Senast redigerad av Insperatus 2020-10-11 kl. 00:36.
Citera
2020-10-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imcurious
Han kanske var kär. Barn tänker jag är mindre än 15, men jo, hon är ung. Men könsmogen då hon också ville detta. Jag vet inte vad som räknas som barn och ungdom, men tror hon räknas som ungdom och inte ett barn.

Jag förklara innan att det är hebefili eller efebofili då dom hade sex när hon var 15. I sverige hade det vart det iallafall.
Jag rättfärdigar inget han gjort, men jag tycker inte han verkar ha skadat någon. Ingen verkar ha fått skador. Om han skadat henne sexuellt eller annat hade saken varit annorlunda. Men om dom nu var jättekära säger vi.. Kan va svårt att tänka att det är ett superallvarligt brott då om hon ville och mådde bra av det säger vi. Han ska inte sitta inne 10 år för det eller vad det skulle bli. MInimalt straff borde räcka.
Jag vet inte situationen så, men om han misshandlat folk ute eller snodde saker. Kanske sabotera eller brände bilar hade jag sett värre på sånt än att dom två bestämde sig för att ha sex.

Han har groomat henne. Inte så svårt att förföra en ung tjej som inte har så stor självkänsla. Han är gubbe i jämförelse med henne. Och han visste att det var olagligt i USA. Vilken looser.
Citera
2020-10-26, 12:11
Medlem
Messerschmitts avatar
Dom skulle ju falla i oktober. Någon som har hört eller läst något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in