Citat:
Ursprungligen postat av
socialfallet
svt eller dramaten pedofil?
Jag tror jag läste han jobba på dramaten, men du får utbilda dig om ordet du missbrukade. Pedofil är när någon tänder på ej könsmogna personer. Barn.
Denna tände på könsmogna, men på gränsen. Det finns tre olika klassningar du kan lära dig om.
Pedofili är 0-11 år. Barn.
Hebefili är 11-14. Dramaten killen är hebefil om man ska klassificiera så.
Efebofili är 15-19 år.
Det sista klassas inte som en psykiatrisk sjukdom som dom två tidigare. Nu har du lärt dig detta. Försök att ta pedofiler på allvar, dom är sjukt äckliga eller vad dom gör. Sluta missbruka ordet för ålderskillnad eller annat som om det automatiskt vore pedofili. Det är skillnad på att någon gillar små barn och någon könsmogna ungdomar om du förstår hur det klassifieras nu.
När vissa kallar allt för pedofili, så missbrukas ordet och det är inte rätt. Ordet kan kastas på nån som gillar 19 åringar eller vadsomhelst så många verkar inte förstå innebörden av ordet idag.
Beroende på hur man toljar situationen så är han hebefil då han kontakta henne som mycket ung, men dom hade sex när hon var 15, och då hade det ej vart en psykiatrisk diagnos eller brott i sverige, men i usa är lagen annorlunda, så där kanske hans liv blir fängslat. Även om jag tycker han ska få ett minimalt straff, då det var deras val. Hon var med på det, vilket är viktigt, och då ska han få gå fri kan jag med tycka, även om det var väldigt dumt av honom.