2020-07-26, 10:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det tror jeg ogs! Jeg tror at det er mulig at kidnapperne plantet "draps-spor" i huset.

Hva tror du om dette?
Kan forbrytelsen ha vrt slik? :
GM kidnappet AE og motivet var innkassere lsepenger. AE var i live da hun ble flyttet ut fra huset.
GM plantet "draps-spor" i huset (blod som ble forskt vasket bort og telefonens "hopp" som skulle f det til se ut som at AE ble angrepet i trappen og falt i trappen) fordi GM nsket at TH skulle bli mistenkt for drap eller medvirkning til drap (hvis TH ikke betalte lsepengene og hvis TH kontaktet politiet).
GM hpet og trodde at TH kom til betale lsepengesummen raskt og fr politiet fant blodsporene.

Og GM hpet kanskje p at TH ikke skulle kontakte politiet fr etter at TH hadde betalt hele lsepengesummen og etter at AE var blitt sluppet fri (slik som det sto i trusselbrevet)? Og hvis TH hadde betalt hele summen og ikke hadde kontaktet politiet, s kanskje GM hadde sluppet AE fri?
Ja jeg merner det er mulig at alt i Slora* veien var staget - ikke kun kidnappingsscenarioet. Men jeg tror AEH dro frivillig - HHB1 staget

At politiet ikke kan vre sikre p hva som skjedde viser at dette er mulig. Politiet har ingen lik de kan obdusere - kun en "kaldt" sted - dette er det mulig stage

VG 22.05.2020
"Etterforskerne kan p ingen mte vre sikre p at Anne-Eli*sabeth Hagen ble kvalt"
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-26 kl. 10:39.
Citera
2020-07-26, 11:21
Medlem
N har snart 2 r gtt. Politiet har brukt enormt ressurser og henlagt flere mindre saker pga denne saken. Politilederen uttalte i gr at det var langt igjen. Og at kanskje de ikke kom noe videre. Dette er en utrolig sak. Flere der ute vet hva som har skjedd. Og flere er involvert i saken.

Jeg tror nok dette ender ut i intet. Kanskje kommer en og annen bok og en film om saken med tid og annen.
Citera
2020-07-26, 11:29
Medlem
Legokatts avatar
Det eneste jeg mener er moralsk riktig gjre i denne saken er finne ut av hva som skjedde - derfor teori om at AEH flyktet ved hjelp av sine barn - fordi jeg mener dette er lsningen - fordi dette forteller en historie nr man setter all informasjonen sammen

Det har kommet klart frem at politiet ikke er sikker p hva som skjedde

VG 22.05.2020
"Etterforskerne kan p ingen mte vre sikre p at Anne-Eli*sabeth Hagen ble kvalt"

I artikkel i Dagbladet for et par dager siden hevder politiet i tillegg at det er snakk om sammensatte problemstillinger, og at de m belyse saken nrmere

Politiet innkalte vitnet p s - det vil si at de holder pent at AEH satt i den bilen

Jeg tror mange synes det er utenkelig at AEH flyktet da det har vrt vinklet i media i lang tid at AEH ble drept. N viser politiet en annen holdning. De har til og med innkallt et vitne som s AEH i en bil.

Klarer man se for seg at AEH ikke er et offer, samt at alt var staget i Sloraveien s faller brikkene p plass. Tenker man p denne gten som et puslespill og setter sammen informasjonen s kommer det frem et klart bilde og en klar historie i denne saken

For alt vi vet s har AEH det bra n - derfor kommer hun ikke tilbake
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-26 kl. 11:39.
Citera
2020-07-26, 11:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ja, jeg tenker politiet str bak ettersom de ikke gidder etterforske dette, og den personen som bor der og eier bilene sier jo rett ut at han er involvert i saken, s han mener jo med en gang at trusselen har med Hagen-saken gjre, han ogs. Er det BB eller er det spekulasjonen? Politiet ville vel likt vite hvem dette er? Enda rarere med han som kjrte gjennom porten og inn i garasjen. Noen som har noen smarte tanker om det?

Bare spekulasjoner att det kan vre BB..
Men hvem andre passer inn like godt med ha utalt seg i media som han...
Kan jo s klart vre GHH som jo ogs hvar i media en del i starten...
Ellers kan det jo vre en av de TH driver buissnes med som ikke har hvrt i media, bare i politi avhr ogs...

Virker rart kjre gjennom porten og uten skilter p bilen i rusa tilstand, uten vite hvor rusa den fyren hvar s er det jo vanskelig tippe ogs...
men hvar vell bare der og nr politiet prvde stanse han att han kjrte inn i og dla noe s virker jo som han ikke hvar helt borte heller, rart om det bare hvar en nyfiken idiot ogs....
Citera
2020-07-26, 12:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ja. Jeg har tvilt p om det er mulig drive eget firma med investeringer og Gud vet hva de driver med nr man ikke engang klarer lre seg sende e-poster. Jeg klarer ikke tro p det ettersom jeg selv kjenner til folk som ikke har evne til lre seg data. Vedkommende klarer n bruke Facebook, bde hjemme og p mobil. Derfor mener jeg det m vre lgn. Hva har politiet funnet ut om dette tro? Det er ingen strre kunst sende e-poster, det er faktisk mye enklere. S gammeldags kan man ikke vre. Har TH ogs gjemt de notatbkene sine eller har han gitt de fra seg frivillig? Jeg fikk med meg at noen manglet. Hvis TH er uskyldig hper jeg han klarer bevise det. Det ser ut som han prver iherdig. Politiet har ikke etterlyst Futurum-mennene slik vi hper p i begynnelsen, og de begynte p mange ulike spor de mtte henlegge, bl.a. finne ut hvem som kjpte sprox-sko, brev og konvolutt, strips. Det er svrt skuffende nr de begynner p et spor og s legger det ddt. Det viser at de ikke vet hvordan de skal lse den. Har ingen tro p den nye totalt ukjente dama som liksom skal styre Norges vanskeligste etterforskning. Det er bedre at de gir opp. Dette er en sak for FBI, russisk etterretning eller mer effektive og profesjonelle organer.

Nei her prater vi om en som klarer logge inn p ipad nr han mter p jobb, han leser e-post p den, har ogs en eldre pc hjemme, klart han klarer skrive e-poster...
Han er sta, gnien og en som ikke liker att andre har kontroll i jobben som ellers i livet, s att han m ha hjlp til skrive e-poster er bare for synsskyld...

Hvordan hun er som politimester hvet jeg ikke, men politimesteren er jo ikke en som jobber i etterforskningen, ikke hvar det noe nytt i den dagbladet reportasjen heller...
att hun utalte
" Politimester Ida Melbo ystese i st-politidistrikt sier Hagen-saken fortsatt har mange ubesvarte sprsml, og at saken vil etterforskes s lenge det fortsatt er relevante etterforskningsskritt."
og
"Det er jo som et puslespill, ikke sant. "
som egentlig er det jeg s som ikke er ordrett skrevi fr og sier ikke meg noe om etterforskningen hvrtfall, alle hvet etterforskningen ikke er ferdig og 99,999% av alle politi etterforskninger er som puslespill....
Men klart att etterforskere i norge ikke fr den beste og bredeste erfaringen i forhold til stater og land som usa,russland,storbritania, australia og mange mange andre, bare se p folketallet vrt, sier veldig mye att andre steder bor det minst like mange i en by som i hele norge...
Citera
2020-07-26, 12:48
Medlem
Citat:
Det tror jeg ogs! Jeg tror at det er mulig at kidnapperne plantet "draps-spor" i huset.

Hva tror du om dette?
GM kidnappet AE og motivet var innkassere lsepenger. AE var i live da hun ble flyttet ut fra huset.
GM plantet "draps-spor" i huset (blod som ble forskt vasket bort og telefonens "hopp" som skulle f det til se ut som at AE ble angrepet i trappen og falt i trappen) fordi GM nsket at TH skulle bli mistenkt for drap eller medvirkning til drap (hvis TH ikke betalte lsepengene og hvis TH kontaktet politiet).
GM hpet og trodde at TH kom til betale lsepengesummen raskt og fr politiet fant blodsporene.

Og GM hpet kanskje p at TH ikke skulle kontakte politiet fr etter at TH hadde betalt hele lsepengesummen og etter at AE var blitt sluppet fri (slik som det sto i trusselbrevet)? Og hvis TH hadde betalt hele summen og ikke hadde kontaktet politiet, s kanskje GM hadde sluppet AE fri?
Du skriver at motivet til GM kan ha vrt inkassere lsepenger og at TH i tillegg skulle bli mistenkt for drap/medvirkning til drap. Dvs. istedenfor f igjen kona si, s skulle han havne i fengsel for ha drept kona si. Hvorfor skulle noen risikere et slikt avansert plot? Hvor lett tror du det er ta livet av en uskyldig 70 ring? Her er det mye hat i bildet som du er totalt blind for. Har du et eksempel der du viser at du har en balansert tilnrming til denne mordgten? Du pser p i samme tunnelen hele tiden samtidig som du skriver at andre som ikke mener det samme som deg har tunnelsyn.
Citera
2020-07-26, 12:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Blodvaskingen i Sloraveien 4 er blant indisiene politiet har hatt p at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en voldshandling som kan ha frt til dden, allerede den dagen hun ble fjernet fra sitt hjem.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...etter-blodvask

Det er alts disse bloddrpene det er snakk om? :
Politiet har blant annet vrt opptatt av noen bloddrper som ble funnet p veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser p analysere og fortolke funnet, og VG fr opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde p at blodet er forskt vasket bort.

De bloddrpene kan ikke dateres og de bloddrpene kan ha vrt mange mneder gamle p forsvinningsdagen, eller de bloddrpene kan ha blitt plantet p forsvinningsdagen, men allikevel s er blodvaskingen et av politiets indisier p at AE ble utsatt for en voldshandling som kan ha frt til dden allerede den dagen hun ble fjernet fra sitt hjem?

Men hvorfor plante spor om dem hpet att TH skulle betale raskt uten kontakte politiet og fr politiet fant sporene?
Utrolig mye jobb for ingen ting...

Noen som har tenkt p om den veggen i trappen som det er sakt har strie kan vre en av stedene i huset som hndverkerne har fikset i lpet av siste tiden fr drapsdagen?
Citera
2020-07-26, 13:04
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Enig i det fetade.
Hva mener du med at kryptorigget ikke var forberedt for kidnapping?
Tenker du p det med at det ikke var mulighet for bedre kommunikasjon og forhandlinger og ikke mulighet for sending av livsbevis? Jeg tenker at det var kidnappernes mening at det ikke skulle kommuniseres bedre og at det ikke skulle sendes livsbevis og at det ikke skulle forhandles.

Det sto klart og tydelig i trusselbrevet at motparten forhandler ikke.
Motparten bestemte reglene. Motparten hpet p at TH skulle betale hele lsepengekravet (eller eventuelt deler av lsepengekravet?) og at TH ikke skulle kontakte politiet fr etter at lsepengene hadde blitt betalt og etter at AE hadde blitt sluppet fri.

Men om kidnapperene ikke ville komunisere hvorfor lagde dem den lista over koder som det kunne komuniseres med p bitcoin da? hvis det ikke hvar ment kommunisere, bare innkassere s mtte det jo hvrt enklere bare brukt monero til alt...
hvorfor i svarte skrive et kidnappingsbrev p s mange sider a gitt, nr alt som dem hadde behvd si fra om hvar overfr denne summen i monero dit innen den datoen AEH vill overleve...
Citera
2020-07-26, 14:04
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bend123
N har snart 2 r gtt. Politiet har brukt enormt ressurser og henlagt flere mindre saker pga denne saken. Politilederen uttalte i gr at det var langt igjen. Og at kanskje de ikke kom noe videre. Dette er en utrolig sak. Flere der ute vet hva som har skjedd. Og flere er involvert i saken.

Jeg tror nok dette ender ut i intet. Kanskje kommer en og annen bok og en film om saken med tid og annen.
Link til politilederens uttalelse igr 25 07 2020 om at
det er langt igjen og at politiet uttaler at de kanskje ikke kommer noe videre ?

Dette er helt nye signaler fra politiledelsen - dersom de er korrekte.
I s fall ligger det an til at saken snarlig henlegges.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-26 kl. 14:06.
Citera
2020-07-26, 14:17
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
det er langt igjen og at politiet uttaler at de kanskje ikke kommer noe videre ?

Fra Dagbladet:

Vi jobber jevnt og trutt. Det er sammensatte problemstillinger, og for oss er det viktig f gjort det vi kan for belyse saken best mulig. Vi kan komme dit at det ikke er flere arbeidsoppgaver igjen, at vi rett og slett ikke kommer videre. Da m vi jo se om vi har nok beviser som holder til en tiltale, men det er altfor tidlig, og vi er jo ikke der n. Men det er nok mer snn jevnt-og-trutt-jobbing enn det ser ut fra utsida, alts.

https://www.google.no/amp/s/www.dagb...l/72685084/amp
Citera
2020-07-26, 14:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Om polisen lser hr mste de f sig mnga goda skratt. Man hpnar ver ogenomtnkta tillkrnglade scenarion som "att GM stal skurhinken fr att gra TH misstnkt"
Hahaha!
Citera
2020-07-26, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen

Som har blitt gjettet i trden her for lenge siden, politiet har ikke noen intensjon om lse denne saken lenger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in