Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-26, 21:41
Medlem
Det bögigaste i detta är ju att du har så mycket åsikter och tankar kring ämnet. Det tyder ju på att du är en riktig betahane med bristande självkänsla.
Citera
2020-07-26, 21:46
Medlem
Haha
Ja faktiskt det skulle se töntigt ut!
Löjligt jag vet, för jag använder själv tygpåsar ofta men är ju kvinna så då går det bra. 😜
Men en kille med en riktig tygpåse....
Jag skulle nog faktiskt stämpla honom som miljöpartist, bög eller/och velourman.
Hemskt. Vilka fördomar...! 😂
Citera
2020-07-26, 21:54
Medlem
Ryggsäckar är för barn.
Plastpåsar har väl bara alkisar med ölen i.

Svårt att se något alternativ till tygpåsen.

Men de flesta kanske inte handlar något när de ska ner på stan, utan bara går en vända för att prata med alkisarna på parkbänken.

Men vi som går till stan för att handla varor har liksom inget annat.
Citera
2020-07-26, 21:56
Medlem
idiamindadas avatar
Killar med tygkasse kanske är trygga med sig själv och inte bryr sig så mycket?
Citera
2020-07-26, 22:03
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife
En inte alltför vågad gissning är att vinylskivorna är Right said fred, Pet Shop Boys och Queen

Jag lyssnar på mycket blandat men oftast relaterat till New british heavy metal.
Det blir mycket Black sabbath , Ac/dc,Deep purple,Judas Priest,Saxon, Accept.

Hårdrock har alltid intresserat mig men det blir även en del trasch metal som Slayer , gamla Sepultura också!

Om jag handlar mycket vinyl så är det alltid säkrare att bära dom i en tyg kasse än att hålla på med plastkassar som oftast bara går sönder då jag inte vill riskera att skada innehållet.
Senast redigerad av Musik.mannen 2020-07-26 kl. 22:05.
Citera
2020-07-26, 22:05
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkmacka
Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart.

"Gärna en i skinn".... En riktigt fashionista alltså, vet inte vad man ska säga om det. Ser framför mig hur du kommer trippandes med tummarna mellan axelremmarna och bröst.

Personligen har jag inget emot tygpåsar, bryr mig inte heller om motivet då jag har de lika lite som en modeaccesoar som jag hade plastpåsarna som det. Visst, somliga sparar ju på NK-kassar i tron att folk ska tro att de handlar exklusivt men det blir ju bara löjligt. Ingen bryr sig vad folk bär hem sina varor i.
Citera
2020-07-26, 22:09
Medlem
LittleFishs avatar
Kan kan man väl men det ser för jävla löjligt ut. Men bryr man sig inte om vad folk tycker vilket man inte borde göra så är det väl skitsamma.
Citera
2020-07-26, 22:14
Medlem
Traumereis avatar
Ja, om du är bög.
Citera
2020-07-26, 22:16
Medlem
salvelinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
I min värld är "vad ska folk tycka" något av det omanligaste jag kan tänka mig. För övrigt är tygpåsar praktiska att bära hem mat i, och man sparar många hundralappar per år med dem nu med den absurda plastpåseskatten.
+1 på detta, själv bär jag även ibland verktyg såsom bågfil, rörtång, gängkloppa mm i tygpåse vid
mindre rep-jobb på fältet.
Citera
2020-07-26, 22:23
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salvelinus
+1 på detta, själv bär jag även ibland verktyg såsom bågfil, rörtång, gängkloppa mm i tygpåse vid
mindre rep-jobb på fältet.

Jag kan även tipsa om att Persedelpåse M69 grön är väldigt bra att ha både matvaror och verktyg i när man är ute då den är av lite tjockare material än tygpåsen!
Dock så står jag fortfarande fast att tygkassar är bättre när jag ska bära vinyl skivor då storleken och smidigheten är bättre.
Senast redigerad av Musik.mannen 2020-07-26 kl. 22:25.
Citera
2020-07-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Nej det kan man inte utan att bli stämplad som vänsterextrem idiot som "räddar världen" med en miljövidrig lösning.
Är tygkassar en höger/vänsterfråga nu? Jisses.

Metalbanden jag lyssnar på har praktiska och snygga tygpåsar, jag skiter väl i om de är miljövidriga
Citera
2020-07-26, 22:27
Medlem
salvelinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Jag kan även tipsa om att Persedelpåse M69 grön är väldigt bra att ha både matvaror och verktyg i när man är ute!
Dock så står jag fortfarande fast att typkassar är bättre när jag ska bära vinyl skivor.
Tänkvärt tips! tack!
Tygpåse av lite tjockare kvalitet är ofta en förbisedd resurs då man skall stuva saker med skarpa kanter i trånga utrymmen såsom i snöskotern, bandvagnen båten etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in