2020-07-27, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror ikke vaskebtta holder i retten mot TH (heller ikke noe annet jeg har hrt om).

Jeg synes at det er mye som peker p at GM nsket rette skelyset mot TH, men valg av virkemidler virker kaotisk og litt stakato (GM har prvd for hardt).
Jeg tror ikke at GM kunne forutse at TH fikk alibi. Derfor tror jeg den ryggende bilen kl 09:05 er involvert, og at AEH ble overfalt straks etter TH forlot hjemmet (kl 09:05-09:17). Overfallet ble litt forsinket pga AEHs telefonsamtaler o.l.
Jeg tror tidspunktet var nye planlagt nettopp fordi det ville bli vanskelig for TH f alibi, hvis overfallet skjedde straks TH forlot hjemmet.

GM kunne ikke forutse AEHs samtale med kontordamen like fr TH dro p jobb den morgenen - eller samtalen med snnen og sms til datteren. Jeg tror GM mtte vente til AEH hadde lagt ifra seg mobilen.
Velkommen tilbake Vaskebtta i seg selv betyr nok ikke s mye. Blir det sak mot TH vil vi se en indisierekke lang som et vondt r!
Tror du GM er datteren som ikke har ringt/sms? Kanskje hun passet og leverte valpen. (Selv om en troverdig bruker her sier det var TEH) Du utelukker alle andre i familien som naturlig kunne ha vrt til stede, og vite at samtalene var over. Og at de var viktige. Men de var viktige for alibiet til TH!? S det kan ikke ha vrt noen som visste hva samtalene dreide seg om. En person som allerede var til stede ville visst at TH hadde sterk alibi. (Hvis det er han som sitter i bilen p Futurum videon da, men det vil ikke politiet oppklare for publikum.)
Eller tror du GM sto kikka inn i vinduene? Det er litt risky business... Og hvordan skulle (relativt) ukjent GM vite at det var den siste samtalen p en liten stund...? Og at et at AEH hadde ftt beskjed om ringe TEH akkurat denne dagen, og gjr det etter at bilen til TH har passert kamera til Futurum, s samtalen med lnn verifiseres? Det er jo griseflaks ikke bare at de ikke ble oppdaget luskende i buskene, men at de ventet til s viktig tlf aktivitet var utfrt og ferdig er for utrolig til vre sant. Det er bedre enn vinne frstepremie i lotto hundre ganger p rad... For TH alts!

Du har forvrig helt rett i at ingen kunne forutse at TH fikk alibi p denne mten, (med mindre det var planlagt) men hvis GM ventet til AEH la fra seg telefonen rundt 09:15:30 s burde de ha skjnt at n har TH sannsynligvis ankommet Futurum, og avbrutt og utsatt aksjonen Ingen lovbrudd var vel utfrt p det tidspunktet? Hvis meningen var frame TH. Uten livsbeviset som verifiseres etter at bilen til TH har ankommet jobb hadde han sittet i varetekt n.

Men hvem tror du er GM? Og hvorfor var det egentlig viktig at AEH hadde lagt fra seg telefonen?
Senast redigerad av Lurenskog 2020-07-27 kl. 03:44.
Citera
2020-07-27, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Enig, bortsett fra som potensielt vitne, siden han befant seg i nrheten p et aktuelt tidspunkt og kan tenkes ha sett aktivitet rundt stedet.

Om TH tog sig till jobbet lite senare n kl 09 den dagen kan jag tnka mig att han inte skulle stuckit ut huvudet utanfr huset utan hette och mask.
Citera
2020-07-27, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Du oppfatter ikke undertonen. Jeg tror AE levde med en kontrollerende og slem mann. At hun i revis har prvd ta seg ut, men blitt stoppet. Psykisk og fysisk. Av alt jeg har lest og hrt er det mitt synspunkt. Jeg tror barna og TH juger. Til mer avstand man fr fra saken, desto klarere blir det: Hustrumord. Rigget som kidnapping. Kanske bestilt.

Jag tror jag uppfattade undertonen men klarade inte att svara p den utan mer bokstavligt
p texten (som jag minns den - det gr fort undan hr, man br ha nrminnet intakt fr att hnga med!) ..
Jag tycker TH:s reaktioner och uttalanden efter hndelsen verkar normala och rimliga ..
och kan inte f ihop det med din teori.
I s fall kunde han ha gjort det p enklare stt, inte tagit s stora risker!
.. Gjort det fr lnge sedan, d det varit vrre fr honom att frlora pengar vid en skilsmssa och att frlora livskamraten...
Varfr skulle det vid 70 rs lder spela en livsviktig roll att vara tvungen dela med sig ekonomiskt?
Citera
2020-07-27, 03:51
Medlem
Info om avsnittet Halloween i boken
To Kill a Mockingbird.

Hndelsen p Halloween finns i kapitel 28 (finns p google To Kill a Mockingbird Chapter 28).
Citera
2020-07-27, 03:55
Medlem
Citat:
Hun kan ikke ha blitt overfalt mellom 10.07 og 11.13, av "hettemannen" eller noen andre, den br bevegelsen p mobilen fant sted fr dette, og telefonen ble lagt bort av GM p feil side av det lille bordet senest 10.07.

S sprsmlet blir, som Hunterrr var inne p tidligere, hvis hettemannen er involvert, hvilket rend hadde han i s fall i S4 etter at ugjerningen allerede hadde funnet sted?

Ikke kan det ha tatt srlig lang tid heller, han blir p et tidspunkt observert ved Langvannet i nrheten av S4, og 28 min senere blir han observert p nytt nesten der han startet, og mesteparten av de 28 minuttene m naturligvis ha gtt med til bevege seg tilbake.

Det etterlater i s fall et meget kort vindu til gjre noe i S4.

Han kanske skulle kontrollera att plankan lg framfr drren eller hade ndrat position?
Citera
2020-07-27, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig. Dessverre ser det ut som at politiet i noen tilfeller mistenkeliggjr alt som et menneske sier eller gjr (og alt som et menneske ikke sier og ikke gjr) - hvis politiet frst har bestemt seg for mistenke et menneske.

S gr det ofta till, verkar det som, nr man lser i krimtrdar.
Polisen fljer en linje (den mest nra och sannolika) och skummar ver de andra med hnvisning till att "de hll inte".
Citera
2020-07-27, 04:05
Medlem
Han kanske skulle se om det var bilar vid S4, om ngon hade lagt mrke till ngot.
Citera
2020-07-27, 04:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han kanske skulle kontrollera att plankan lg framfr drren eller hade ndrat position?

I flge Google maps tar det 13 minutter g fra andemateplassen ved Langvannet, via S4 og tilbake til Festplassen hvor han ble observert 28 min etter andemateplassen, s det er tydeligvis mulig g innom i det tidsvinduet.

Jeg syns avstanden s lenger ut p kartene i avisene, men det er tydeligvis mulig allikevel.

Hvis TH skulle vre hettemannen s har jeg ogs vrt inne p tanken om at det var den eneste mten forsikre seg om at oppdraget var utfrt, for eventuelle GM i huset kunne ikke akkurat ringe og fortelle at n var det gjort, eller si fra p andre mter uten legge igjen elektroniske spor.

Plassering av f.eks plankebit kan ha vrt et signal, og da hadde han heller ikke trengt g inn p eiendommen (og risikere bli observert) for f bekreftet at planen var i rute.

Det var kanskje viktig vre 100% sikker p at det var gjort, for kunne g i gang med neste del av planen?

Men hva kunne vre s viktig med det, som han ikke fikk bekreftet ved at hun ikke svarte p anropene 10.06 og 10.07? (de anropene som var borte fra hans telefon)
Det var kanskje ikke en sikker nok indikasjon for han, det kunne jo vrt naturlige rsaker til at hun ikke svarte, og han mtte derfor dit og se selv med egne yne at hun faktisk var borte?

Men jeg syns det virker i overkant risikabelt sette Futurum-alibiet p spill ved ta en snartur hjem til fots, for s og si alt str jo nettopp p det alibiet.

Har han frst prvd sikre seg et alibi OG har medhjelper(e), slik jeg tror, s forsvinner jo hele poenget med det om han selv stikker innom stedet.

Eller er det her dette med et enormt kontrollbehov kommer inn, tro... Han mtte se det selv?
Senast redigerad av Niffy 2020-07-27 kl. 05:09.
Citera
2020-07-27, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Men er de ikke f i hans firma. Leste seks personer. Og mobilen l p kontoret. Om noen MTTE diskutere noe med han og s etter han i gangene og til slutt gikk inn p kontoret selv om dren vr lukket. Da hadde jo hele greien blitt avslrt. En fryktelig risiko. Torde han virkelig det. Og mobilen l i en skuff med alle lyder av. Gikk han fr drepe henne og han fikk seg en kilevink. Kanskje svimte av. Jeg mener, han mtte jo ta hyde for at han ville bli skadet eller noe. Han hadde aldri drept fr, Er 70 r og skal drepe sin kone i nrkamp. Han kunne havnet p legevakten og politiet fant henne dd. Og en gjemt mobil i kontorskuffen. Ikke smart, Ikke smart. Om noe slo feil. Er det virkelig hans beste id?

Strengt tatt vet vi ingenting om akkurat det. Om han har drept tidligere.

S kaldt og kynisk som han har opptrdt i ettertid. S blir det et pent sprsml. Hva han har gjort seg skyldig i tidligere i livet.
Citera
2020-07-27, 07:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Hun kan ikke ha blitt overfalt mellom 10.07 og 11.13, av "hettemannen" eller noen andre, den br bevegelsen p mobilen fant sted fr dette, og telefonen ble lagt bort av GM p feil side av det lille bordet senest 10.07.

S sprsmlet blir, som Hunterrr var inne p tidligere, hvis hettemannen er involvert, hvilket rend hadde han i s fall i S4 etter at ugjerningen allerede hadde funnet sted?

Ikke kan det ha tatt srlig lang tid heller, han blir p et tidspunkt observert ved Langvannet i nrheten av S4, og 28 min senere blir han observert p nytt nesten der han startet, og mesteparten av de 28 minuttene m naturligvis ha gtt med til bevege seg tilbake.

Det etterlater i s fall et meget kort vindu til gjre noe i S4.
Du er inne p noe, men hadde Hettemannen bare snudd, ville han ha brukt ca. 15 min kortere tid.Da ville han ha rukket ringe fra Futurum 1106 og 1107 med god margin.

Han hadde 10 min til rdighet, men brukte 17, s han fikk ikke ringt fr 1113 og 1114.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hettemannen(TH) hadde flere funksjoner:

1. Stage kidnapping ved kle seg suspekt og vise seg p kamera.

2. F kontroll i huset nr det rder full telefontaushet og all kommunikasjon skjer enveis ved THs anrop til AEs telefon som l p bordet.

3. Hjelpe til med flytte liket over i bilen, rydde, vaske sl i trappa, rigge kidnapping.
Citera
2020-07-27, 07:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror TH med hjelp fra D2, som ble kjrt til huset 0856, sto for alt det fysiske.

Henrettelse kl. 0900, staging, vask, frakt av lik osv. D2 hentet den ryggende bilen 0905, og ringte klarsignalet til D1 0906. Alt med stoppeklokkepresisjon.

D1 og S srget for alibi for TH og seg selv, var med p planlegging og ga psykologisk sttte til gjennomfring. De sto AE nrmest, og ble sknet fra delta aktivt.

Alle 4 kommer til f 21 rs fengsel hvis ingen av de str fram med sannheten, men faren for arvelshet stikker nok dypt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-27 kl. 08:16.
Citera
2020-07-27, 08:51
Medlem
Labradoodles avatar
Fra Dagbladet i dag:

https://www.dagbladet.no/nyheter/men...dning/72598361
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem