2020-07-27, 09:02
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Fra Dagbladet i dag:

https://www.dagbladet.no/nyheter/men...dning/72598361

Ja, han Mr. Green fr sagt det, han.........
Citera
2020-07-27, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tror jag uppfattade undertonen men klarade inte att svara p den utan mer bokstavligt
p texten (som jag minns den - det gr fort undan hr, man br ha nrminnet intakt fr att hnga med!) ..
Jag tycker TH:s reaktioner och uttalanden efter hndelsen verkar normala och rimliga ..
och kan inte f ihop det med din teori.
I s fall kunde han ha gjort det p enklare stt, inte tagit s stora risker!
.. Gjort det fr lnge sedan, d det varit vrre fr honom att frlora pengar vid en skilsmssa och att frlora livskamraten...
Varfr skulle det vid 70 rs lder spela en livsviktig roll att vara tvungen dela med sig ekonomiskt?

Jeg tror ikke vi vanlige mennsker klarer fatte tankegangen bak denne forbrytelsen. Heldigvis.
Citera
2020-07-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ikke glem at blodsporene, OG sporene av at de er forskt vasket bort, er plantet for rette mistanken mot stakkars TH ogs da....

Ja, det her er helt spesielle kidnappere. Det skal vre sikkert og visst. S spesielle at man knapt skulle tro dem finnes.
Citera
2020-07-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ja, han Mr. Green fr sagt det, han.........

Du, og andre, m gjerne kommentere flgende kommentar fra Green:

"Han forteller at han raskt fikk inntrykk av at kidnappingen var iscenesatt. Han mistenkte ogs at noen kan ha gjennomfrt ugjerningen for ramme Tom Hagen."

- Ingen normale kriminelle ville utfrt en kidnapping p denne mten, sier Green til Dagbladet.
Citera
2020-07-27, 09:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod

"Han forteller at han raskt fikk inntrykk av at kidnappingen var iscenesatt. Han mistenkte ogs at noen kan ha gjennomfrt ugjerningen for ramme Tom Hagen."

- Ingen normale kriminelle ville utfrt en kidnapping p denne mten, sier Green til Dagbladet.

Du klarte finne det ene lille utsagnet som utpekte TH som mulig offer, ja.

Helhetsinntrykket av artikkelen tegner derimot et helt annet bilde.
Citera
2020-07-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod

Flaks at TH har alibi. Akkurat nr ugjerningen skjedde. Det er s du ikke skulle kunne tro det.
Citera
2020-07-27, 10:02
Medlem
Iditarod,

Du m skille mellom fortid og ntid. Det pleier forklare en del ting.

Det er forskjell p hva MG forteller om sitt frsteinntrykk av saken fra den gang den ble kjent, og hva han mistenker i dag. Hva han tenkte i 2019 behver ikke vre det samme som han tenker i dag, etter ha ftt mer informasjon i saken.

Du kan sikkert trekke frem lignende uttalelser fra politiet, fra den gang de fulgte kidnappingssporet.
Citera
2020-07-27, 11:05
Medlem
Citat:
Du klarte finne det ene lille utsagnet som utpekte TH som mulig offer, ja.

Helhetsinntrykket av artikkelen tegner derimot et helt annet bilde.

Det som er interessant for meg, og jeg vil tro dette gjelder for flere enn meg, er jo nettopp hva Green mener har skjedd. Men det er kanskje uinteressant, da det ikke passer inn i deres teorier. Det siste var ikke spesielt rettet mot deg, men generelt mot de som har markert seg med sin arrogante skrsikkerhet. At Dagbladet prver "balansere" artikkelen for opprettholde mistanken mot TH, er vel helt som forventet.

Grunnlaget for denne skrsikkerheten er stort sett basert p politiets lekkasjer til mediene. Politiet flger selvflgelig med her p forumet, og de gnir seg nok i hendene og jubler nok over at de har ftt et slikt gjennomslag for svertekampanjene mot TH. Jeg utelukker ikke at TH kan vre skyldig, men jeg vil bli svrt overrasket, hvis det blir reist tiltale i denne saken.

Politiet gikk jo tidligere ut med at saken ville bli lst i lpet av fjorret. Saken str i stampe. Politiet har indisier, men mangler et lik og vitner. Det har blitt lansert flere motiv, men jeg synes ikke noen av dem er spesielt troverdige. Vi vet ikke en gang med 100% sikkerhet at AEH er drept. Det er sannsynlig at hun er drep, men vi VET ikke. N er det tid for br og soppsanking. Om f mneder starter jakta. Hun kan bli funnet , men jeg har mine tvil.
Citera
2020-07-27, 11:22
Medlem
Enneagrams avatar
De fleste drap er bare enkle og r. Nr vi ikke fr svar, er det lett vikle seg inn i endelse og fantasifulle hypoteser. Denne saken kan minne om en psykologisk thriller, et manus med hentydninger i alle retninger. F.eks:
Drep Ikke en Sangfugl
Sangfugler gjr ikke annet her p jorda enn lage musikk som vi gleder oss over. De eter ikke opp hagene til folk, de bygger ikke reir i kornbingen, de gjr ikke en ting annet enn synge for oss, av hjertens lyst. Det er derfor det er en synd drepe en sangfugl
Citera
2020-07-27, 11:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
De fleste drap er bare enkle og r. Nr vi ikke fr svar, er det lett vikle seg inn i endelse og fantasifulle hypoteser. Denne saken kan minne om en psykologisk thriller, et manus med hentydninger i alle retninger. F.eks:
Drep Ikke en Sangfugl
Sangfugler gjr ikke annet her p jorda enn lage musikk som vi gleder oss over. De eter ikke opp hagene til folk, de bygger ikke reir i kornbingen, de gjr ikke en ting annet enn synge for oss, av hjertens lyst. Det er derfor det er en synd drepe en sangfugl
Jeg er heller ikke fremmed for at postingen inneholder noe symbolsk, en taus protest eller en form for psykisk selvmedisinering i forkant av en planlagt alvorlig livshendelse som skal skje p Halloween.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-27 kl. 11:59. Anledning: Edit
Citera
2020-07-27, 12:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg er heller ikke fremmed for at postingen inneholder noe symbolsk, en taus protest eller en form for psykisk selvmedisinering i forkant av en planlagt alvorlig livshendelse som skal skje p Halloween.

Jeg har ikke hengt meg s mye opp i disse diskusjonene rundt snnen og hans facebook, men postet han disse Mockingbird-referansene FR 31. oktober 2018? I s fall hvor lenge fr?

Edit: Nr jeg tenker meg om hadde det vrt verre om han hadde postet det i ettertid, litt avhengig av hvor lenge fr det er snakk om s setter jeg fingeren p en morbid og beklagelig tilfeldighet.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-27 kl. 12:05.
Citera
2020-07-27, 12:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg har ikke hengt meg s mye opp i disse diskusjonene rundt snnen og hans facebook, men postet han disse Mockingbird-referansene FR 31. oktober 2018? I s fall hvor lenge fr?
S vidt jeg husker ble den postet i februar 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in