2020-07-31, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
skjnner ikke hvorfor folk gidder svare kisen lengere.
Hvorfor skrev du det?

Jeg synes at det er viktig svare og stille sprsml nr noen skrev slikt som dette:

1) Sporene i Sloraveien 4 stemmer ikke med forklaringen TH har avgitt.

2) Det er mye rot med forklaringene til TH. De spriker. De stemmer ikke med fakta. Osv.

3) Hvorfor skulle han lyve om han ikke er skyldig i forbrytelsen mot AEH.
Citera
2020-07-31, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Jeg tror politiet har tatt rett mann. Og har sirklet inn en mulig medhjelper.

Og du har rett i det, at vi vet bare en brkdel. Av denne brkdelen s vet vi ikke sikkert hva som er ekte spor, hva som er dekkhistorie, og hva som er politiets mediestrategi.

Da blir det vanskelig diskutere enkeltdetaljer. Synes jeg.

Fornuftig post. Politiet slipper noen sm ledetrder, men de sitter nok p mye mer.

Hadde de gtt ut med alt de hadde, ville de kunne svekke saken. Dessuten m de vre helt sikre p at de har nok fr de gr til en ny pgripelse, ikke minst med tanke p medhjelper(e).
Citera
2020-07-31, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Ut fra det vi vet, hres det jo ut som om TH har jugd seg inn i et hjrne nr det gjelder minuttene etter han kom hjem. Absolutt avslrende.

Ble hun drept om natta, m vi regne med at han selvflgelig vasket opp etter drapet. (Men s var det telefonene med MB og TEH, da).

Om han kjippa av seg skoene og gikk i vanlig sokkelest, vil det kanskje kunne ses som avtrykk steder han naturlig stod/trkket litt, som nr han skal ha svart oppringning p fasttelefonen? Men det naturlige vil vel vre lpe inn med sko og ytterty p, om han virkelig var bekymret.

Kanskje kan opptak fra da han ringte politiet vise lyd av skritt med fotty, selv om han hevder ha gtt i sokkelesten. Eller omvendt.

Ser broren til RU, PU, som har vrt nevnt, har en k*ne som driver rengj*ringsbyr. OM dette er en kidnapping (feks av amatrer fra kryptomiljet), kan de jo ha hatt med en person som vasket de ut i en viss fart. Hvis vasking er noe de kan, liksom, og gjr som en forsikring mot legge igjen spor. Selv om proffe ikke ville gjort det snn.

Lurer p om det kan tas prver av vaskemidler som er brukt p gulv. Om det er noe de fant til vanlig bruk i huset, eller om det var ukjente kjemiske bindinger som noen m ha hatt med seg inn spesielt til dette bruket.
Meeen, n blir jeg litt vel fantasifull.

Det at klrna var brettet sammen kan tyde p at det er kvinnfolk som stod for denne jobben./vask,opprydning. Stort sannsynlig det var konen du nevner som eier vaskebyr. Dette har gjort som rutine,samt forsvunnete vaskebtte.
Alle el de fleste involverte lyver,samt TH og RU med bror.Hva vet vi om bror til RU?Om han og konen ha utfrt drapet,vasket og stagget.?
Citera
2020-07-31, 13:30
Medlem
Har Hagen lyet om egen skogbruk og s har ikke politiet funnet avtrykk? Hres uansett utrolig tynt ut ja
Citera
2020-07-31, 15:08
Medlem
Tom Hagens forsvarer, advokat Svein Holden, sier at han har taushetsplikt og dermed er avskret fra kommentere TV 2s opplysninger
https://www.tv2.no/a/11561365/

Jeg har ikke lest fr at SH har nevnt dette med taushetsplikt som rsak til at han ikke kommenterer avisers opplysninger.

SH har jo av og til kommet med uttalelser og kommentert avisers opplysninger, og noen ganger har han sagt at han ikke nsker kommentere (el.l.).

Kan vi forvente at SH ikke kommer til kommentere avisers opplysninger i en tid fremover?
Citera
2020-07-31, 15:22
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Politiet reagerer p at Hagens skoavtrykk mangler p stedet.

Kan man virkelig kalle dette for et indisium som peker p at han er skyldig? Etter det TV2 forstr, bygger politiet drapssiktelsen mot Tom Hagen p en lang rekke indisier. De manglende skoavtrykk er ett av indisiene. Politiet er fremdeles langt fra sikre p hva som skjedde da Anne-Elisabeth forsvant fra hjemmet sitt 31. oktober 2018.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...1472/#49561472

P en stol i gangen l det en hvit konvolutt, trusselbrevet og flere av konas personlige eiendeler. Politiet har derfor stusset over at ikke Hagen oppdaget dette med en gang han gikk inn i huset.

Var det s rart da? Han s etter kona, og gransket vel ikke hver en stol s nye i frste omgang?

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...1629/#49561629

Nei, det er ikke rart i det hele tatt og hvis politiet tror det er rart s har de gtt i en klassiske fellen tro at folk oppfrer seg helt likt og de som ikke gjr det er skyldige.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...1720/#49561720
Enig - at TH's skoavtrykk mangler p stedet viser at TH tok av seg skoene fr han gikk inn i huset - noe som er helt naturlig gjre - dette gjr jeg ogs faktisk

Mulig politiet s dette i sammenheng med at blod var forskt vasket bort nederst i trappen, samt at spor p badet var forskt vasket bort, og at vaskebtte var borte. Da s de ogs p manglende skoavtrykk av TH som mistenkelig..
Citera
2020-07-31, 15:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Det at klrna var brettet sammen kan tyde p at det er kvinnfolk som stod for denne jobben./vask,opprydning. Stort sannsynlig det var konen du nevner som eier vaskebyr. Dette har gjort som rutine,samt forsvunnete vaskebtte.
Alle el de fleste involverte lyver,samt TH og RU med bror.Hva vet vi om bror til RU?Om han og konen ha utfrt drapet,vasket og stagget.?
Fetad: Godt poeng, og jeg tror det stemmer, men det var nok D2 som sto for dette.
Citera
2020-07-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Enig - at TH's skoavtrykk mangler p stedet viser at TH tok av seg skoene fr han gikk inn i huset - noe som er helt naturlig gjre - dette gjr jeg ogs faktisk

Mulig politiet s dette i sammenheng med at blod var forskt vasket bort nederst i trappen, samt at spor p badet var forskt vasket bort, og at vaskebtte var borte. Da s de ogs p manglende skoavtrykk av TH som mistenkelig..
Ja, og jeg lurer p rsakene til at politiet ser p ting som mistenkelig nr det kan vre helt naturlige og uskyldige rsaker til ting (som bl.a. manglende skoavtrykk, "slettede" anrop (som kan ha forsvunnet fra loggen uten at noen fysisk slettet de).

Kanskje mange i politiet mangler bde erfaring og kunnskap og kanskje noen av de ogs er for unge til greie se ting p andre mter? Personlighet spiller kanskje ogs inn. Hvis mange i politiet har lett for tro det verste om mennesker og har lett for mistenke mennesker, vil det kanskje fre til at uskyldige mennesker blir mer mistenkeliggjort?

Personligheten til de som er inne til avhr, spiller nok ogs inn dersom politiet som avhrer mangler kunnskap om ulike personlighetstyper og da vil kanskje politiet se p ting som mistenkelig nr det er ting som ikke er mistenkelig. Jeg vet ikke hvor innholdsrik utdanningen er, men jeg tror at det hadde vrt en stor fordel om politiet fikk lre mer om psykologi og om forskjellige personlighetstyper og naturlige reaksjoner blant mennesker med ulik personlighet.

Jeg vet ikke om noen i politiet eventuelt baserer seg p og danner seg oppfatninger om mennesker ut i fra myter om "hvordan er skyldig person reagerer og oppfrer seg"?
Citera
2020-07-31, 15:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Det er trolig minst 5 faktorer som gjr denne saken komplisert etterforske:

1. Lang og grundig planlegging
2. Forsinkelse pga staging/trussel mot AE
3. Urokkelig lojalitet
4. Alle MGM risikerer like mye
5. Et utenkelig komplott/lsning
Citera
2020-07-31, 15:47
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Politiet reagerer p at Hagens skoavtrykk mangler p stedet.

Kan man virkelig kalle dette for et indisium som peker p at han er skyldig? Etter det TV2 forstr, bygger politiet drapssiktelsen mot Tom Hagen p en lang rekke indisier. De manglende skoavtrykk er ett av indisiene. Politiet er fremdeles langt fra sikre p hva som skjedde da Anne-Elisabeth forsvant fra hjemmet sitt 31. oktober 2018.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...1472/#49561472

P en stol i gangen l det en hvit konvolutt, trusselbrevet og flere av konas personlige eiendeler. Politiet har derfor stusset over at ikke Hagen oppdaget dette med en gang han gikk inn i huset.

Var det s rart da? Han s etter kona, og gransket vel ikke hver en stol s nye i frste omgang?

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...1629/#49561629

Nei, det er ikke rart i det hele tatt og hvis politiet tror det er rart s har de gtt i en klassiske fellen tro at folk oppfrer seg helt likt og de som ikke gjr det er skyldige.

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...1720/#49561720

Vi har jo lrt at TH var/er en mann med stort kontrollbehov,og en som hadde faste rutiner p det meste. Han og familien pleide vel ta av skoene fr de gikk inn i et hus,og i sitt eget hjem skulle en tro?
Synes det kun er mistenksomt om han tidlig fortalte politiet at han gikk raskt inn i huset med sko,for lete etter kona.Om ikke,s er det rart det er mistenksomt vel?
Citera
2020-07-31, 15:49
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Ja, det er jo det jeg alltid har trodd. Men Slettsnoken mente at siden TH fremdeles gikk p skyter, s hadde han ogs voldskapasitet. S jeg lurte bare p om skytelpere generelt er voldelige.

Ja,dette er bare s latterlig!
Citera
2020-07-31, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Vi har jo lrt at TH var/er en mann med stort kontrollbehov,og en som hadde faste rutiner p det meste. Han og familien pleide vel ta av skoene fr de gikk inn i et hus,og i sitt eget hjem skulle en tro?
Synes det kun er mistenksomt om han tidlig fortalte politiet at han gikk raskt inn i huset med sko,for lete etter kona.Om ikke,s er det rart det er mistenksomt vel?
Jeg er enig med deg og enig med det fetade i de sitatene fra vdg som du siterte. Jeg har inntrykk av at politiet var for snar med bestemme seg for tro at TH er skyldig, og jeg tror at politiet ikke etterforsket andre mulige GM grundig nok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in