Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Enig - at TH's skoavtrykk mangler p stedet viser at TH tok av seg skoene fr han gikk inn i huset - noe som er helt naturlig gjre - dette gjr jeg ogs faktisk
Mulig politiet s dette i sammenheng med at blod var forskt vasket bort nederst i trappen, samt at spor p badet var forskt vasket bort, og at vaskebtte var borte. Da s de ogs p manglende skoavtrykk av TH som mistenkelig..
Ja, og jeg lurer p
rsakene til at politiet ser p ting som mistenkelig nr det kan vre helt naturlige og uskyldige rsaker til ting (som bl.a. manglende skoavtrykk, "slettede" anrop (som kan ha forsvunnet fra loggen uten at noen fysisk slettet de).
Kanskje mange i politiet mangler bde erfaring og kunnskap og kanskje noen av de ogs er for unge til greie se ting p andre mter? Personlighet spiller kanskje ogs inn. Hvis mange i politiet har lett for tro det verste om mennesker og har lett for mistenke mennesker, vil det kanskje fre til at uskyldige mennesker blir mer mistenkeliggjort?
Personligheten til de som er inne til avhr, spiller nok ogs inn dersom politiet som avhrer mangler kunnskap om ulike personlighetstyper og da vil kanskje politiet se p ting som mistenkelig nr det er ting som ikke er mistenkelig. Jeg vet ikke hvor innholdsrik utdanningen er, men jeg tror at det hadde vrt en stor fordel om politiet fikk lre mer om psykologi og om forskjellige personlighetstyper og naturlige reaksjoner blant mennesker med ulik personlighet.
Jeg vet ikke om noen i politiet eventuelt baserer seg p og danner seg oppfatninger om mennesker ut i fra
myter om "hvordan er skyldig person reagerer og oppfrer seg"?