Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-01, 20:52
Medlem
keyboardcowboys avatar
Hej!

Om man t.e.x beställer gräs på från darknet (inrikes), polisen tar ens paket, men kan inte styrka betalning (man använder monero, eller en vän sköter betalningen).

Hur stor är risken att man åker fast då? Det kan ju inte styrka att det var jag som betalade (om man sköter det bra) ?
Citera
2020-08-01, 20:55
Medlem
Du säger att du inte beställt nått. Dom kan inte bevisa det.
Citera
2020-08-01, 20:56
Bannlyst
Nej om du sköter det bra som du säger
Citera
2020-08-01, 20:57
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Noll. Nada. 0%. Svensk polis är patetisk.
Citera
2020-08-01, 21:00
Bannlyst
Tror du polisen är så dumma att de tror att nån annan har betalat för att skicka knark till dig? Du kommer såklart bli tagen, din äckliga knarkare. Du kanske ska sluta röka braj om du inte vill sitta i finkan?
Citera
2020-08-01, 21:05
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampsamlaren
Tror du polisen är så dumma att de tror att nån annan har betalat för att skicka knark till dig? Du kommer såklart bli tagen, din äckliga knarkare. Du kanske ska sluta röka braj om du inte vill sitta i finkan?
Vad spelar det för roll vad polisen tror? Det är domstolen som fäller domen. Dessutom krävs det faktiskt mer för fällande dom än att "de inte tror på en".

Man behöver uppenbarligen inte knarka för att ha en trasig hjärna.
Citera
2020-08-01, 21:10
Medlem
beardbraids avatar
Citat:

Ditt nick säger att du är ironisk, men bäst att svara då alla här är autister.

"Utom rimlig tvivel", är kravet. Det är osannolikt, men det KAN vara så att Donald Trump och Joe Rogan och Kalle 16 Gurra ville spela dig ett spratt genom att lägga det i din postlåda. Du hörde ju tom Trump fnissa "I'm the greatest troll ever, in the history of mankind " när han lämnade paketet.

Nu är det domstolens sak att bevisa att det inte gick till så. Det KAN ha hänt.
Citera
2020-08-01, 21:10
Medlem
keyboardcowboys avatar
Som jag trodde, så om man byter till monero, sen tillbaka till bitcoins, och de inte kan spåra betalning, kan de ju aldrig styrka att det är jag som beställt, och att få droger skickade till sig är ju i sig inte olagligt
Citera
2020-08-01, 21:18
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
Hej!

Om man t.e.x beställer gräs på från darknet (inrikes), polisen tar ens paket, men kan inte styrka betalning (man använder monero, eller en vän sköter betalningen).

Hur stor är risken att man åker fast då? Det kan ju inte styrka att det var jag som betalade (om man sköter det bra) ?

Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Ditt nick säger att du är ironisk, men bäst att svara då alla här är autister.

"Utom rimlig tvivel", är kravet. Det är osannolikt, men det KAN vara så att Donald Trump och Joe Rogan och Kalle 16 Gurra ville spela dig ett spratt genom att lägga det i din postlåda. Du hörde ju tom Trump fnissa "I'm the greatest troll ever, in the history of mankind " när han lämnade paketet.

Nu är det domstolens sak att bevisa att det inte gick till så. Det KAN ha hänt.

...det finns till och med en kultur bland kriminella på alla.nivåer att dra en maximalt kryddad vals i varje läge man inte är överbevisad. Och du har alltid rätt att dra en ny i rätten. Det är (ty-fucking-värr, jag hatar också när det går uppenbart åt helvete,) priset för ett rättssamhälle. För vi måste som individer alla ha ett skydd mot att staten bara gör vad som helst med oss. För de kommer politiker på min, din och deras sida göra om de får chansen.
Citera
2020-08-01, 21:21
Medlem
mattesilvers avatar
Polisen ringer och frågar. Efter att man inte vet någonting om saken så säger dom att dom sätter postbevakning på adressen. Hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte.
Citera
2020-08-01, 21:21
Medlem
Du kommer såklart bli misstänkt, och stå i misstankeregistret, men om du skulle bli dömd för det? Högst otroligt skulle jag säga.

Tips från coachen: Ge fan i gräs och övriga droger.
Citera
2020-08-01, 21:23
Medlem
Citat:

Sen när åker någon i finkan för att ha rökt? Vi bor inte i Saudiaraben, även om det är nära😅
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in