2020-08-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det har du rett i. Kanskje luemannen p Futurumvideoen ikke var s nye med skjule hele hodet i det omrdet fordi kameraene var ganske langt unna der han gikk?

Og jeg gr ut i fra at bde Lue- og telefonmannen og Hettemann 1 & 2 kun var i Lrenskog p dagsbesk og aldri igjen skulle vise seg hverken i Lrenskog eller i nrheten, s de var kanskje ikke s redd for bli sett?

alle de 3 brukte maske uansett s det kan ha vrt trygt. Det ser ut som hettemannen er kjent med kameraene ved metrosenteret ettersom han titter litt ned nr han nrmer seg de. Han ser ikke nervs ut, uanfektet. Han bruker alts maske og fr forbi metrosenterte p hjemveien og da ser jeg at han titter inn der i flere sekunder fr en mann kommer ut og legger seg rett bak han. Men hettemannen fortsetter vel bort tilsppelkassene fr han stopper litt opp og tar seg i hendene og ser seg om. Det ser litt ut som han lurer p noe. Er det kanskje en del av skuespillet? s gr han raskt tilbake p den stien.
Citera
2020-08-02, 09:24
Medlem
Citat:
Jeg leste at da hettemannen (mann 1) returnerte, s hadde han gtt en annen rute enn da han gikk i retning mot Langvannet/Sloraveien. P returen hadde han kommet langs hovedveien, fr han kom til det stedet der han mtte mann 2 og de gikk sammen. De to gikk da mot P-hus i Lrenskog ishall.

Jeg tenker at mann 1 eller mann 2 kan ha kjrt en bil fra Sloraveien og til en parkeringsplass i nrheten av der de to mttes og at de kanskje skulle g til den bilen og kjre et sted (eventuelt med AE (bevisstls eller dd) i bilen).

er mann 2 den mannen som gr ut fra metrosenteret og legger seg bak hettemannen p returen? vi ser ikke at de to flger hverandre nr hettemannen stopper opp ved splekassene og tar seg i hendene og gr videre bak den stien som leder tilbake dit han kom fra
Citera
2020-08-02, 09:26
Medlem
[quote=Sandemose|72186719]
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01

Siden s mange p dette forumet tror at TH er en konemishandler, er det vel ikke utenkelig, for alle dem, at AEHs blod er "all over the place"?

personlig synes jeg det er rart at man ikke kan fastsl hvor gammelt blod er. finnes det ikke avanserte analyser for slikt?
Citera
2020-08-02, 09:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33

personlig synes jeg det er rart at man ikke kan fastsl hvor gammelt blod er. finnes det ikke avanserte analyser for slikt?

Ved analysere blod gjennom de forskjellige stadiene det gr gjennom fra helt ferskt til inntrket kan man til en viss grad si noe om hvor lenge det er siden blodet ble avsatt, men det fungerer bare den helt frste stunden, alts fra det er vtt til det er helt trt.

Det gr dog p mer visuelle faktorer, som hvorvidt bloddrper har "krllet" seg, og ikke minst p hva slags overflate blodet er avsatt p.

Ferske bloddrper p en helt glatt flate vil f.eks krlle seg oppover og kantene vil krakelere etterhvert som det trker, blod avsatt p klr vil f.eks endre farge ettersom det trker og oksiderer, og s videre.

Men forelpig finnes det meg bekjent ikke metoder for datere blod etter at det er helt trket.

Man kan dog se om det er forskt vasket bort, eller ikke.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-02 kl. 09:48.
Citera
2020-08-02, 10:02
Medlem
Citat:
Hei :-)

Vitne nr 1 (smbarnsfaren som matet ender) hadde gitt signalement til politiet: Overfor VG gjentar han signalementet han ga til politiet.

VG har forelagt observasjonen til etterforskningsleder Christian Berge i st politidistrikt, som svarer flgende: Jeg har ikke s inngende kunnskap om etterforskningen, men vi har ftt inn mange tips om biler, og personer, og det er det jeg kan si spesifikt om dette n.

Vitne nr 2 (fuglefotografen): Jeg gikk utifra at den tilhrte fiskerne, da jeg ikke s noen andre i nrheten, sier Rrvik, som forelpig ikke har vrt i kontakt med politiet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...g-og-telelinse

Den artikkelen ble publisert 23.01.19. Jeg vet ikke om en av de eller om begge de to vitnene eventuelt har blitt avhrt av politiet.

hvordan kan man vre etterforskningsleder uten ha nettopp inngende kunnskap om etterforskningen??? det er som en administrerende direktr skal si: jeg har ikke s god kunnskap om bedriften, men vi har mange dyktige rdgivere. Hva er en etterforskningsleder nr han ikke har innsikt?
Citera
2020-08-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Jaja... All stavning av orden och fraser i hotbrevet berttar allt om vad som r verkligt eller inte, och rtt eller fel!

Hur som helst, till eller frn, p ngot stt. Detta r den hela och fullstndiga orsak fr min vertygelse i detta specifika tilfellet!

-Vel, bare for poengtere: Det er litt mye svensk rettskrivning til bare vre helt tilfeldig. Dette er noe jeg pekte p i en tidligere kommentar om dette utpressingsskrivet. So that's why!

det er stor overvekt at norsk sprk med enkle feil enhver nordmann ikke kan misforst. s er det litt passende med engelske gloser for kryptoterminologi ettersom det kan vre lettere forst: crypto currency for eksempel. Det er svensk og muligens noe dansk, har ikke brukt s mye tid p studere det, men de kan /og -regelen og vet hvordan de bruker , og og da tenker jeg de er norske, men ekspertene hevder de ikke er norske, s det er interessant. Det hadde vrt fint se deres fullstendige analyse, da hadde vi lrt noe spennende ogs.
Citera
2020-08-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Har spurt om dette noen ganger her, men uten f svar. Hvem som ble forskt kidnappet og hvem brdreparet som dro denne unggutten inn i bilen, hadde vrt interessant finne ut. Men til tross for at det er endel p forumet her som ser ut til vite (?) mangt og mye om mange, er visst dette ukjent, dessverre.

Finnes det et slags oppslagsverk eller forum hvor man kan ske i norske dommer, alts fra det norske rettssystemet?
Citera
2020-08-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Veldig bra dokumentar. Anbefaler varmt "Drapet uten lik" og "Drapet p Emilie Meng". Dokusommer p NRK.
Begge seriene dokumenterer skandals drlig etterforskning. Journalistene ettergr politiets arbeid,og man tror ikke sine egne yne!

mulig jeg har svart p denne fr, men gr gjennom alle varslene mine frst n, og er helt enig med deg. emilie meng-saken er bare helt tragisk. jeg kan ikke tro hva jeg lrer.
Citera
2020-08-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
En stygg post
Her sprer du mye feilinformasjon

s forklar da, du never at barna er involvert.
Citera
2020-08-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
ok. hva er forklaringen din p at det ikke finnes dna fra ukjente personer i huset? det ser ut som gjerningsmenn har vasket kun deler av huset ettersom det jo finnes dna fra andre personer, mener det finnes dna fra ghh som var der bare dager i forveien. og da er vel han sjekket ut av saken for lengst. og det fantes vel spor av aehs tfler eller baderomsko? det ser ut som det er delvis vasket. rart ikke politiet sier mer om sporene.

Svaret p det er vel at gjerningspersonene maskerte seg / dekket seg til p en slik mte at det var umulig legge igjen dna. F.eks som da Lars Harnes oppskte garasje anlegge til Imran Saber, ifrt tettsittende dress, nylonstrmper gjenteipet over alle potensielle pninger mot huden. Vrre er det vel ikke.
Citera
2020-08-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jeg ved ikke om du gider hre danske podcasts, men der er en i gang her:
https://jyllands-posten.dk/podcast/m...-og-tom-hagen/

Der er et interessant interview med en kidnapnings- og gidselekspert, synes jeg.

jeg hrte litt, men jeg hater dansk, det er jo norsk omtrent uttalt p en vanskelig og rar mte. forferdelig hre p. jeg digger svensk, det er det kuleste sprket!
Citera
2020-08-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Unnskyld,men jeg forstod ikke helt Skansen? Er det en nabo som heter Skansen,siden det str Hos Skansen -eller skulle det bety P Skansen?

hos skansen betyr vel ikke opp? eller var det et slikt forhold? var det gy trolle litt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in