2020-08-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Vilka republikaner tnker du p specifikt?
Fyra som nmns d dom gjort gemensamma inlgg r ju By George T. Conway III, Steve Schmidt, John Weaver and Rick Wilson och tydligen arbetat fr tidigare presidenter.

Citat:
George T. Conway III is an attorney in New York. Steve Schmidt is a political strategist who worked for President George W. Bush, Senator John McCain and Gov. Arnold Schwarzenegger. John Weaver is a Republican strategist who worked for President George H.W. Bush, Senator John McCain and Gov. John Kasich. Rick Wilson is a Republican media consultant and author of Everything Trump Touches Dies and the forthcoming Running Against the Devil: A Plot to Save America From Trump and Democrats From Themselves

Och dessa "rebeller" r ju knappast dom enda republikanerna med tanke p kraften i hur man arbetar medialt och genom andra kanaler. Det r ju vad man kan utlsa inga politiskt naiva mnniskor precis.
Mlet r tydligen att frm Trumpssupportrar att rsta p Biden som en ndlsning helt enkelt.
Och nr Trump s sakta sjunker s lr allt fler fly bort frn honom som en ren politiskt verlevnadsstrategi.
S funkar det ju.
2020-08-02, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kul att du lnkar till en betalartikel du inte sjlv lst. Fr du r garanterat inte betalande medlem.

Jag tnkte lite p fljande i texten:

r det s ni rknar p vnsterflanken att ni tar vissa r och vissa lnder och sedan applicerar den datan globalt?

America dropped 26,171 bombs in 2016.
https://www.theguardian.com/commenti...6-obama-legacy

Tror inte du lste rubriken till artikeln eller?
Betalsida? jag kommer t hela genom mitt mclatchy-tribune abonnemang (via jobbet)

"ni" "ni" "ni" stndigt detta retoriska utspel och sen projicering. Det finns ingen ansats till att vilja ta till sig information. Eller se det frn andra perspektiv. Det finns ingen som helst intellektuel nyfikenhet (av vad jag kan lsa till mig frn det du skrivit tidigare) utan du har p frvg bestmt dig fr att vara emot den allmnt rdande opinionen och letar sedan efter kllar och lnkar som styrker din redan befsta sikt.
Ingen sund mnniska debatterar s.
Och nr du inte fr andra hr att hlla med dig, d r det "vnstertroll,vnsterkommunisternas" fel alltihopa.

Citat:
There have been 2,243 drone strikes in the first two years of the Trump presidency, compared with 1,878 in Mr Obama's eight years in office, according to the Bureau of Investigative Journalism, a UK-based think tank.

Vill du frska se den kompletta bilden eller tnker du gra en rttvis jmfrelse.
D trump bara varit president i snart 4 r s freslr jag fljande.
Trumps 4 frsta r
mot Obamas 8 r.

Facit: Trump men sedan frbjd han rapportering om drone strikes. undrar varfr
klla: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47480207

Jag frgar dig nu p fullast allvar: varfr r du hr i denna trd?
r det fr att fra en debatt om presidentvalet eller fr att trolla?
Senast redigerad av krauthammer 2020-08-02 kl. 20:07.
2020-08-02, 20:06
Bannlyst
Coolt. Jag hller helt med. the lincoln project bestr av republikaner som frsttt att Trumpism r det strsta hotet mot partiet. Inte demografin och svikande vljarsiffror (endast 26% av alla vljare r med i det republikanska partiet idag)

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Fyra som nmns d dom gjort gemensamma inlgg r ju By George T. Conway III, Steve Schmidt, John Weaver and Rick Wilson och tydligen arbetat fr tidigare presidenter.

2020-08-02, 20:11
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
~160.000 dda, en fjrdedel av arbetsfr befolkning i arbetslshet och ekonomin i total utfrsbacke: Vad ska bli Donalds vinnande strategi nu nr valet brjar nrma sig? Jag r glad att frgan stlls!
https://www.washingtonpost.com/polit...c21_story.html

Nej, som synes s finns det inga tecken p avvikande frn den redan inslagna linjen:
https://eu.usatoday.com/story/opinio...mn/5500345002/

"Ragnark

De vnserradikalas vra drm.

Riv ner fungerande samhllen och terskapa dom med ny vrldsordning.
Knner du att ni r nra mlet nu?

Nr det gller kllor s skall du veta att det r bara sikter, inget annat.
De r vrda lika lite som vad random anvndare p Flashback skriver.
Usatoday och Washington post har agendor, precis som mnga andra.

Lnk 1, vnsterextremism r farligare fr samhllet n hgerextremism (i Sverige)
Vet inte om islamisterna leder.
Eran Gestapo "Expo" har ftt varningsflagg av Spo tex.

FBI?
Nr dom plockar in fredliga vldsverkare, pacifistiska pistolmn och plundrande mammor med vnstersikter, d r de Trumps "fashistpolis" som kommer.
Men.
Nr samma polis riktar strlkastaren mot hgerns jmlikar, d r dom "goda" bra och plitliga.

Hur tnker du?

Nr det gller lnk 2 om corona.
Ganska uppenbart att artikeln enbart har syftet att slnga skit p Trump.
Vilka beslut har han tagit som frvrrat krisen i USA? Testat fr mnga?
Stefan lfvens facit r n s lnge vrre isfall, varfr inget klagoml p honom?
Denne Tom Nichols verkar mest arg ver saker Trump sagt, kritiserat och tyckt att man skall ppna skolor osv.

Nr det gller coronan kan man sjlv titta p grafer, statistik och siffror och dra egna slutsatser.
Rkar man lsa globslistisk media r risken att man hamnar mitt i ett presidentval med smutskastning, propaganda med russin i kakan osv.

Och folk som dig som verkar f stnd av att mnniskor dr i USA.
2020-08-02, 20:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
De demokratiska demokraterna r ofta dliga frlorare;

Two Thirds Of Voters Expect Far Left Violence If Trump Wins, Democrats ALREADY Reject Results
https://www.youtube.com/watch?v=H5hd07ODprY
2020-08-02, 20:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Tror inte du lste rubriken till artikeln eller?
Betalsida? jag kommer t hela genom mitt mclatchy-tribune abonnemang (via jobbet)

"ni" "ni" "ni" stndigt detta retoriska utspel och sen projicering. Det finns ingen ansats till att vilja ta till sig information. Eller se det frn andra perspektiv. Det finns ingen som helst intellektuel nyfikenhet (av vad jag kan lsa till mig frn det du skrivit tidigare) utan du har p frvg bestmt dig fr att vara emot den allmnt rdande opinionen och letar sedan efter kllar och lnkar som styrker din redan befsta sikt.
Ingen sund mnniska debatterar s.
Och nr du inte fr andra hr att hlla med dig, d r det "vnstertroll,vnsterkommunisternas" fel alltihopa.

Vill du frska se den kompletta bilden eller tnker du gra en rttvis jmfrelse.
D trump bara varit president i snart 4 r s freslr jag fljande.
Trumps 4 frsta r
mot Obamas 8 r.

Facit: Trump men sedan frbjd han rapportering om drone strikes. undrar varfr
klla: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47480207

Jag frgar dig nu p fullast allvar: varfr r du hr i denna trd?
r det fr att fra en debatt om presidentvalet eller fr att trolla?

Ja, det r klart att du kommer t betalartiklar vi dina arbetsgivares konton. Det har vl alla normala fattat sedan lnge.

Vill du gra en rttvis jmfrselse s r det antal bomber under sin tid vid makten som gller. Annat r vad din arbetsgivare betalar dig fr att relativisera om.
2020-08-02, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, det r klart att du kommer t betalartiklar vi dina arbetsgivares konton. Det har vl alla normala fattat sedan lnge.
Vill du gra en rttvis jmfrselse s r det antal bomber under sin tid vid makten som gller. Annat r vad din arbetsgivare betalar dig fr att relativisera om.

Hr har du ngot att relativisera om. Donald Trump slpper fler bomber ver luften n vad barack obama gjort under sina 8 r vid makten
Antalet flygningar spelar ingen roll fr mig. Sluta flytta mlstolparna. Du framstr som en dlig frlorare faktiskt.
Det r antalet bomber/raketer/och ordinans som slppts p mnniskor som har ngon som helst betydelse. Dr leder Trump

Hr r en till godbit: Donald Trump kommer att frlora i november och Trumpismen kommer d ut. Dvs USA kommer terigen slppa in hundratusentals invandrare och dina vrsta farhgor kommer att besannas. The great replacement theory/teorin om befolkningsutbyte i USA r verkligen sann. anglo-europerna r snart i minoritet. Tack vare Joe Bidens verklige chef George soros och judarna p wall street s kommer denna trend fortstta in i vsteuropa och sedan skandinavien.

Kllhnvisning hr

Nu till saker som verkligen betyder ngot

Generic ballot Swing States
JUL 26-30, 2020

Monmouth University
733 RV Democrat
50%
42%
Republican
Demokraterna leder nu the generic ballot med 8% ver republikanerna.
Senaten frvntas falla och det fr med sig stora mjligheter.

2 platser i HD tex.
Massor av Election Security och Vote by mail lagfrslag som ska upp p golvet fr debatt och sedan omrstning
Omstllning till ett fossilfritt samhlle samt forskning i frnybar energi.
Skattehjning fr de allra rikaste s att man kan justera och minska det federala underskottet.
Pskrift av TPP s att man hindrar kina frn att fuska i vrldshandeln.
Ratifiering av Parisfrdraget.
Satsningar i infrastruktur och fjrrdistanstg s att amerikaner inte behver frlita sig p flyg och bil vid kortare resor.
Expansion i Europa s att NATO kan garantera vr skerhet.

Mest av allt ser jag fram emot Tea Party republikanernas kollaps.
Framtiden fr USA ser ljus ut.

Citat:
But then what? Would control flip back to Republicans in a 2022 midterm election? After all, last time Democrats took the White House away from Republicans, they lost six Senate seats in the ensuing 2010 midterms.

At Sabatos Crystal Ball, Louis Jacobson looks ahead at the next couple of Senate cycles and suggests 2022 may not be so bad for Democrats even if they are playing defense and Joe Biden is in the White House.

https://nymag.com/intelligencer/2020...r-a-while.html
2020-08-02, 23:33
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Hr har du ngot att blablabla
tml[/url]

S demokraterna skall g till val med svenska Miljpartiets valmanifest? Agenda2030!

Tnk vilken fest vi skulle ha hr hemma i tv-sofforna nr stackars Biden skall frsvara Parisavtalet.

Biden, frklara: Varfr klassas Kina som utvecklingsland och tillts ka vxthusgaserna fram till 2030?
Vad kommer det st i hans textmaskin d tror ni?

Och du krauthammer, har inte svarat p mina frgor tidigare i trden.
Dom finns kvar, du kan svara nr du bearbetat synvinklarna.
2020-08-02, 23:49
Bannlyst
Vill du verkligen ha svar av ngon som du gng p gng anklagar fr att leva i en filterbubbla och som du skriver inte tar in ngon kllkritisk information? Det knns som slseri med din tid isfall.
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
S demokraterna skall g till val med svenska Miljpartiets valmanifest? Agenda2030!
Tnk vilken fest vi skulle ha hr hemma i tv-sofforna nr stackars Biden skall frsvara Parisavtalet.
Biden, frklara: Varfr klassas Kina som utvecklingsland och tillts ka vxthusgaserna fram till 2030?
Vad kommer det st i hans textmaskin d tror ni?
Och du krauthammer, har inte svarat p mina frgor tidigare i trden.
Dom finns kvar, du kan svara nr du bearbetat synvinklarna.
2020-08-03, 00:21
Medlem
Tarstans avatar
Kanske har lnkats frut men hr kan man se hur det str och alla stater osv:
https://ig.ft.com/us-election-2020/ (Financial Times)
Kllan r realclear politics men tyvrr lnkas det inte direkt till denna uppstllning men ngon kanske sitter p den lnken.

Man kan testa en massa olika alternativ ganska bra faktiskt.
Senast redigerad av Tarstan 2020-08-03 kl. 00:23.
2020-08-03, 00:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
S hr tolkar jag valet som.
Det finns ingen Biden. Det finns ingen Trump.

Allt handlar om att vrida tillbaka klockan 8 r(Biden), eller hindra vnsterextrema krafter ta makten(Trump).

Vad sger mnsklig psykologi om detta?
Man brukar alltid sga "Det var bttre frr". Men ingen politiker eller land eller regering har gtt tillbaka i tiden fr att tillmpa det som var bttre frr.

Istllet har samhllet bara utvecklats framt i tiden - p gott och ont.
2020-08-03, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
S hr tolkar jag valet som.
Det finns ingen Biden. Det finns ingen Trump.

Allt handlar om att vrida tillbaka klockan 8 r(Biden), eller hindra vnsterextrema krafter ta makten(Trump).

Vad sger mnsklig psykologi om detta?
Man brukar alltid sga "Det var bttre frr". Men ingen politiker eller land eller regering har gtt tillbaka i tiden fr att tillmpa det som var bttre frr.

Istllet har samhllet bara utvecklats framt i tiden - p gott och ont.

MAGA, vad betyder igen d?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in