Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-03, 09:08
  #37
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jaså du. Förlåt men det stinker lögner i vanlig mening. Rysslandspåret var ju en lögn det också.

När ägde det där mötet rum? Du som vet, menar jag.

Priser på mediciner har säkert ökat. Alla priser ökar, inflationen fortsätter ju uppåt. Men var finns dina data som styrker vad du säger? Finns det någonting till Barack Obamas försvar i frågan? Barack Obama, Demokraten.

Bland första gångerna var tidigt 2017. Och som vanligt gick det tvärtemot vad Humle påstod. Men säkert som han ville
” Instead of getting tough, Trump’s new plan is that he’s “going to be lowering taxes” and “getting rid of regulations.”
Mästarförhandlaren har ännu en gång visat framfötterna i förhandlingens tuffa värld.

Och vad i hela helvete har Obama med Trump att göra? Detta handlar om att Trump attackerar Big Pharma (säger sig göra det i a f)
Citera
2020-08-03, 10:17
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jaså du. Förlåt men det stinker lögner i vanlig mening. Rysslandspåret var ju en lögn det också.

När ägde det där mötet rum? Du som vet, menar jag.

Priser på mediciner har säkert ökat. Alla priser ökar, inflationen fortsätter ju uppåt. Men var finns dina data som styrker vad du säger? Finns det någonting till Barack Obamas försvar i frågan? Barack Obama, Demokraten.
Jag menar att hans vanliga agerande är att säga att han ska ta i med hårdhandskarna. Får till ett möte med representanter för lobbyisterna (och förmodligen får en stor summa pengar till sin återvalskampanj) för att sedan byta riktning och ta bort regler för att göra det ännu enklare för Big Pharma eller vilka det nu handlar om för att fortsätta parasitera på befolkningen.

Nej, Obama var inte heller det minsta bra. Det roliga här är att jag kritiserar både Obama och Trump. Jag är inte ensidigt hjärntvättad så jag tror att en är bäst och den andre sämst.
Varenda jäkla president sedan Reagan har varit usla för medelamerikanen. Trump sämst av dem, men ingen har någonsin minskar klyftorna som växer sig allt större mellan superrika och de övriga.
Citera
2020-08-03, 14:55
  #39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jaså du. Förlåt men det stinker lögner i vanlig mening. Rysslandspåret var ju en lögn det också.

När ägde det där mötet rum? Du som vet, menar jag.

Priser på mediciner har säkert ökat. Alla priser ökar, inflationen fortsätter ju uppåt. Men var finns dina data som styrker vad du säger? Finns det någonting till Barack Obamas försvar i frågan? Barack Obama, Demokraten.
Det är faktiskt precis ingen som förstår vad Obama har med trumpens vallöfte och göra.
Det vallöfte som inget händer med.

Detta är trumpens ansvar och trumpens ansvar allena, men vi vet alla varför du vill köra whataboutism och det är för du redan vet hur kass trumpen är och att du skäms över det.
Citera
2020-08-03, 20:51
  #40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Härligt att se. Jag antar att svenska massmedia inte uppmärksammar detta. Apadjävlarna på de svenska tidningshusen.

Klart dom inte gör. Svenska medier ägs av vänsterorganisationer eller liberala börshajar.
Citera
2020-08-03, 20:56
  #41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja Donald har lovat att på söndag så ska han visa USA:s nya vårdsystem!!!

När han idag fick frågan om detta:
https://twitter.com/darth/status/128...597304832?s=20

Kort video, men det verkar som han hade hoppats att journalisterna glömt detta..

Säga är enkelt! att göra är svårt i USA kolla bara på hur gråhårig Obama blev över att få igenom Obama care och Donald har inte orken, tror jag.

Trump färgar ju håret.

Obamacare är dessutom fail. Dyrt.
Citera
2020-08-04, 09:09
  #42
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump färgar ju håret.

Obamacare är dessutom fail. Dyrt.

Hur är det "fail"?
Att det är dyrt kan så vara. I a f kan det bli det för försäkringsbolagen. Fast de kan ju snabbt höja premier om de vill. Eller kan man inte det i detta fall?
Citera
2020-08-04, 10:44
  #43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump färgar ju håret.

Obamacare är dessutom fail. Dyrt.
Kan aldrig bli fail när en del lycka få tillgång till vård utan betala allt själva och genom Obamacare.
Vill man titta på fail så tittar man på hur trumpen försämrade Obamacare och hur trumpens vallöften mestadels är bara fantasier.
Och nu är det dax att fixa medicinpriser, nja, du är bara 4 år försenad trumpen.
Citera
2020-08-04, 10:47
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Klart dom inte gör. Svenska medier ägs av vänsterorganisationer eller liberala börshajar.
Svenska medier ägs till överlägset största delen av borgerliga. I din extrema värld är väl allt vänster om NMR vänster, men det är snarare ett tecken på att du är extrem.
Citera
2020-08-04, 10:48
  #45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kan aldrig bli fail när en del lycka få tillgång till vård utan betala allt själva och genom Obamacare.
Vill man titta på fail så tittar man på hur trumpen försämrade Obamacare och hur trumpens vallöften mestadels är bara fantasier.
Och nu är det dax att fixa medicinpriser, nja, du är bara 4 år försenad trumpen.

Obamacare är en sammanställning av lagar. Inget sjukvårdssystem.

Dessa lagar har gjort att sjukhusen kan klämma ur dig på extra pengar då du är tvingad att köpa försäkring oavsett om du vill det eller inte.

Ungefär som du är tvingad att köpa mjölk från Arla varje gång du ska handla. Klart mjölken blir dyr då.

Du är inte smart.
Citera
2020-08-04, 10:50
  #46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Svenska medier ägs till överlägset största delen av borgerliga. I din extrema värld är väl allt vänster om NMR vänster, men det är snarare ett tecken på att du är extrem.

Jag är inte extrem. Jag vet mycket att svenska medier oftast är borgerliga. Men denna borgerlighet vi har i Sverige är inget annat än en billig vänster som vill ha makt.
Citera
2020-08-04, 10:51
  #47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Hur är det "fail"?
Att det är dyrt kan så vara. I a f kan det bli det för försäkringsbolagen. Fast de kan ju snabbt höja premier om de vill. Eller kan man inte det i detta fall?

Du är tvingad att köpa försäkring. Klart det blir dyrt då.
Citera
2020-08-04, 10:55
  #48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Obamacare är en sammanställning av lagar.
Inget sjukvårdssystem.


Dessa lagar har gjort att sjukhusen kan klämma ur dig på extra pengar då du är tvingad att köpa försäkring oavsett om du vill det eller inte.

Ungefär som du är tvingad att köpa mjölk från Arla varje gång du ska handla. Klart mjölken blir dyr då.

Du är inte smart.
????

Obamacare har gett vårdmöjligheter till folk som aldrig haft dessa möjligheter innan, och i miljontals.
Ja, ända till trumpen lade sin hand på det och försämra Obamacare.

Så Obamacare var en succé som trumpen förstörde då trumpen verkar vilja folket och dess medborgare illa och med tanke på tårgasa mammor och COVID-19 krisen som är ett gigantiskt fiasko, dock inte lika stort som Nordkorea och "muren".

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag är inte extrem. Jag vet mycket att svenska medier oftast är borgerliga. Men denna borgerlighet vi har i Sverige är inget annat än en billig vänster som vill ha makt.
Man ställer sig dock frågan varför man pratar om sänkta medicinpriser nu, då det är ett sviket vallöfte för trumpen ville hellre spela golf, twittra och titta på TV framför att jobba.

DU är alltid extrem, nasse och rasse, troligtvis bägge.
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du är tvingad att köpa försäkring. Klart det blir dyrt då.
Ingen som är tvingad till nått, och om du ska ta upp det du gör där.
SÅ kan du inte exkludera fakta som är obekväm för dig.
__________________
Senast redigerad av klyban 2020-08-04 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in