2020-08-05, 12:40
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Var det någon som brydde sig om en person var gay eller straight innan tokstollar gjorde politik av sexuell läggning?

Errrr... troll?

HBTQ-rörelsen fick fart i Sverige på 70-talet (dvs "folk gjorde politik av den" antar jag...?). 1979 slutade homosexualitet att ses som en sjukdom. 1995 fick man ingå registrerat partnerskap. 2003 adoption. 2009 äktenskap. '89 ströks homosexualitet som en orsak till frisedel i det militära.

Sen ska väl värnplikt och tjänstgöring vara en form av uppväxt - och då kan det vara sunt att få veta att folk e folk, obroende hur dom och vilka dom knullar, hur dom ser ut, vilket kön eller vilket efternamn? Bra.
Senast redigerad av triptyken 2020-08-05 kl. 12:46.
Citera
2020-08-05, 12:54
Medlem
vad tror ni att de har allt vapenfett till egentligen?
era naiva jävlar...
Citera
2020-08-05, 13:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Errrr... troll?

HBTQ-rörelsen fick fart i Sverige på 70-talet (dvs "folk gjorde politik av den" antar jag...?). 1979 slutade homosexualitet att ses som en sjukdom. 1995 fick man ingå registrerat partnerskap. 2003 adoption. 2009 äktenskap. '89 ströks homosexualitet som en orsak till frisedel i det militära.
Det är fortfarande äldre datum. Jag var med på 70-talet. Jag kände inga som såg homosexualitet som en sjukdom som skulle botas även om det kan ha funnits i diagnosregister.

Problemet i detta fall är ju ÖB och agendan. Pride lyfter fram homosexuella på ett sätt som kan skapa hat mot dem. Det första många tänker är nog "Vilka idioter som maskerar sig med regnbågsfärger". Den åsikten har även framkommit i tråden.

Man klär sig utmanande i pride-parader för att provocera.

Citat:
Polisen: Prostitutionen ökar under Pride
https://www.etc.se/inrikes/polisen-p...ar-under-pride

Agendan försöker slå isär samhället. Man presenterar gay som stollar för att försöka skapa hat mot dem.

Vem vill ha en ÖB som sjunger och dansar? - "Det är bögarnas fel" tänker många.

Kopplas till den gränslösa agendan "Euro-"pride. Media visar även gärna klimataktivister som är gay.

Självklart skall man bevaka minoriteters rättigheter. Men ÖB och arméns tilltag är inte till för att "integrera" homosexuella utan tvärt om för att definiera gruppen som skild från hetro. Man polariserar samhället. Man ökar inte förståelsen för gay när de paraderar runt med nitar och hundkoppel, tvärtom. (OK det är inte trådens tema men ÖB:s tilltag skapar liknande känslor hos en del.) Precis som man inte vill integrera invandrare. Och feministerna inte vill samarbeta med män.

Precis som Greta Thunberg. Inte söker hon samarbete runt en miljöfråga.
Citat:
Yet you all come to us young people for hope. How dare you!

"You have stolen my dreams and my childhood with your empty words.
Senast redigerad av wwr 2020-08-05 kl. 13:46.
Citera
2020-08-05, 14:23
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Det är fortfarande äldre datum. Jag var med på 70-talet. Jag kände inga som såg homosexualitet som en sjukdom som skulle botas även om det kan ha funnits i diagnosregister.

Problemet i detta fall är ju ÖB och agendan. Pride lyfter fram homosexuella på ett sätt som kan skapa hat mot dem. Det första många tänker är nog "Vilka idioter som maskerar sig med regnbågsfärger". Den åsikten har även framkommit i tråden.

Man klär sig utmanande i pride-parader för att provocera.

https://www.etc.se/inrikes/polisen-p...ar-under-pride

Agendan försöker slå isär samhället. Man presenterar gay som stollar för att försöka skapa hat mot dem.

Vem vill ha en ÖB som sjunger och dansar? - "Det är bögarnas fel" tänker många.

Kopplas till den gränslösa agendan "Euro-"pride. Media visar även gärna klimataktivister som är gay.

Självklart skall man bevaka minoriteters rättigheter. Men ÖB och arméns tilltag är inte till för att "integrera" homosexuella utan tvärt om för att definiera gruppen som skild från hetro. Man polariserar samhället. Man ökar inte förståelsen för gay när de paraderar runt med nitar och hundkoppel, tvärtom. (OK det är inte trådens tema men ÖB:s tilltag skapar liknande känslor hos en del.) Precis som man inte vill integrera invandrare. Och feministerna inte vill samarbeta med män.

Precis som Greta Thunberg. Inte söker hon samarbete runt en miljöfråga.

Så troll eller blind? Du rev runt på 70-talet utan att träffa nån som hade problem med bögar? Vart var du på 70-talet, bodde du i dramatens fondridå det årtiondet eller gick du inte utomhus alls?

Jag sätter inte mycket för dina fantasier. Skillnaden mellan NU och 70-talet är att jag exempelvis kan leva som en hel vuxen. Jag och min man är gifta, vi är inte rädda eller nervösa för att vara dom vi är, vi kan vara öppna på våra respektive jobb. Det finns en sportslig chans att våra arbetskompisar ser just oss som random idioter, som vem som helst, istället för fria fantasier. Åsikterna om homosexuella har blivit bättre och bättre varje år sen mätning började. Sverige har numer delad första plats med Nederländerna angående allmäna attityden om HBTQ folk.

Allt det har med just den här "du är med eller mot" attityden. Inte den på 50-talet använda metoden att försöka gömma sig (Integrations-taktiken som dom kallade den).

Greta Thunberg - en av dom största, mest välkända miljörörelse-frontfigurerna idag? Som drivit miljörörelsen årtionden framåt? Man behöver inte hålla med henne för att kunna se att när politiker plötsligt försöker bejaka miljörörelsen är inte ett bakdrag.

Men visst: det var ett under att leva som bög på 70-talet. Inga problem. Det är ÖB's och Prides fel att en evigt minskande grupp hatar bögar
Citera
2020-08-05, 14:31
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Så troll eller blind? Du rev runt på 70-talet utan att träffa nån som hade problem med bögar? Vart var du på 70-talet, bodde du i dramatens fondridå det årtiondet eller gick du inte utomhus alls?

Jag sätter inte mycket för dina fantasier. Skillnaden mellan NU och 70-talet är att jag exempelvis kan leva som en hel vuxen. Jag och min man är gifta, vi är inte rädda eller nervösa för att vara dom vi är, vi kan vara öppna på våra respektive jobb. Det finns en sportslig chans att våra arbetskompisar ser just oss som random idioter, som vem som helst, istället för fria fantasier. Åsikterna om homosexuella har blivit bättre och bättre varje år sen mätning började. Sverige har numer delad första plats med Nederländerna angående allmäna attityden om HBTQ folk.

Allt det har med just den här "du är med eller mot" attityden. Inte den på 50-talet använda metoden att försöka gömma sig (Integrations-taktiken som dom kallade den).

Greta Thunberg - en av dom största, mest välkända miljörörelse-frontfigurerna idag? Som drivit miljörörelsen årtionden framåt? Man behöver inte hålla med henne för att kunna se att när politiker plötsligt försöker bejaka miljörörelsen är inte ett bakdrag.

Men visst: det var ett under att leva som bög på 70-talet. Inga problem. Det är ÖB's och Prides fel att en evigt minskande grupp hatar bögar
Bra om du gillar situationen nu.

Men kärnan i mitt inlägg är att soldater som maskerar sig i regnbågsfärger, ÖB som dansar och sjunger, utmanande klädsel i pride-parader är uttryck för en sjuk agenda som försöker splittra samhället. Agendan vill motverka förståelsen mellan hetro och gay.

Hinner tyvärr inte skriva mer nu.
Senast redigerad av wwr 2020-08-05 kl. 14:39.
Citera
2020-08-05, 14:39
Medlem
Citat:
Errrr... troll?

Sen ska väl värnplikt och tjänstgöring vara en form av uppväxt - och då kan det vara sunt att få veta att folk e folk, obroende hur dom och vilka dom knullar, hur dom ser ut, vilket kön eller vilket efternamn? Bra.
Ja, tyvärr har man bakat in homosexuella och HBTQ personer i en enda stor röra. Det ska vara invandringsförespråkare, miljömuppar och extremvänster folk. Helt plötsligt känns det inte som homosexualitet bara utan något mer och jag tror dom flesta här som skriver har problem med dom övriga frågorna, inte med folks läggningar utan den aggressiva forcering av Pride ideologin som nu helt plötsligt ska pryda försvarsmaktens bild.
Citera
2020-08-05, 17:35
Bannlyst
Citat:

Du verkar ju vara helt blåst. Vill du ha sympatier eller? Dra åt helvete med dig! Kommunist-Greta är ju en köpt liten djävel med psykiska problem. Vad vet den? Hon var ju tvärsäker på sina saker som 16-åring.

Denna ÖB är en totalitärt lagd satan. Vill inte att han ska ha sin arme. Jag vill ha min egen. Då kan han och jag snacka lite men först därifrån.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2020-08-05 kl. 17:38.
Citera
2020-08-05, 17:39
Bannlyst
Citat:
Bra om du gillar situationen nu.

Men kärnan i mitt inlägg är att soldater som maskerar sig i regnbågsfärger, ÖB som dansar och sjunger, utmanande klädsel i pride-parader är uttryck för en sjuk agenda som försöker splittra samhället. Agendan vill motverka förståelsen mellan hetro och gay.

Hinner tyvärr inte skriva mer nu.

Japp. Feminism och rasrelaterat fungerar ju på samma sätt. Gammal sanning.
Citera
2020-08-05, 17:41
Bannlyst
Citat:
Fast det är väl för att normala människor tycker den reklamen är rar och inspirerande? Att det öppna Sverige är nåt att försvara, att det nya försvaret känns skoj, relevant och värt att vara med i och utvecklas i.

Den riktar sig alltså inte till gamla gubbar på internet eller folk vars enda kompetens är att mysrunka till Spetsnaz-videos. Dom vill inte ha såna, dom vill ha normala, motiverade unga män och kvinnor som vill ställa upp för sitt land. Inte en samling räkryggade sjukpensionärer på FB med ett vagt grepp om verkligheten.

Ja ditt öppna Sverige är vidöppet för massinvandring. Homosexualitet har även jag accepterat hela mitt liv. Föräldrarna, hela släkten, har varit likadan. Betyder inte att jag vill se homosexualitet rakt framför ögonen. Sköt det snyggt!!! Som normala heterosexuella oftast gör.
Citera
2020-08-08, 08:41
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Försvarsmakten är ju till för att försvara alla som bor i Sverige. Och då borde alla oavsett sexualitet vara välkomna inom FM. Är väl inget konstigt med det?

Nej, det är ju inget konstigt med det, däremot kan jag själv tycka att det känns lite "trött" att ännu år 2020 hålla på och jätteövertydligt påpeka det i diverse kampanjer. Det blir någon form av "slå-in-en-öppen-dörr-PK-signalering" som bara känns lite otidsenlig. De absolut flesta normala människor har inga problem med bögar som uppträder "normalt", d.v.s. är som folk och det är inget mer med det.

Sedan är tjafset om "genuscertifierat sojaförsvar" också väldigt tröttsamt.
Citera
2020-08-08, 08:53
Medlem
Äh, låt dom släppa loss lite..
Alla vet ju ändå att dagens försvar inte håller måttet längre ändå..
Kommer ryssen får vi helt enkelt bjuda in på innebandymatch i gymnastiksal, lite fika och sen en pratstund om vikten av genus...
Citera
2020-08-08, 08:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Nej, det är ju inget konstigt med det, däremot kan jag själv tycka att det känns lite "trött" att ännu år 2020 hålla på och jätteövertydligt påpeka det i diverse kampanjer. Det blir någon form av "slå-in-en-öppen-dörr-PK-signalering" som bara känns lite otidsenlig. De absolut flesta normala människor har inga problem med bögar som uppträder "normalt", d.v.s. är som folk och det är inget mer med det.

Sedan är tjafset om "genuscertifierat sojaförsvar" också väldigt tröttsamt.
Jag håller med. Jag menar att försvaret gör det sämre med denna kampanj. Finns det någon som ev känner sig tveksam till att umgås med gay så blir det inte bättre av att de uppträder i regnbågskamoflage. För att umgås naturligt med dem bör man även helst skutta runt som en tok och sjunga Elvis.

När försvaret slår ett slag för invandrarbassar blir det kanske uniform med turban? Kvinnosoldater i bikini?

Som sagt. Kampanjen handlar tyvärr om motsatsen till integrering. Att få gay att verka annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in