Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Errrr... troll?
HBTQ-rörelsen fick fart i Sverige på 70-talet (dvs "folk gjorde politik av den" antar jag...?). 1979 slutade homosexualitet att ses som en sjukdom. 1995 fick man ingå registrerat partnerskap. 2003 adoption. 2009 äktenskap. '89 ströks homosexualitet som en orsak till frisedel i det militära.
Det är fortfarande äldre datum. Jag var med på 70-talet. Jag kände inga som såg homosexualitet som en sjukdom som skulle botas även om det kan ha funnits i diagnosregister.
Problemet i detta fall är ju ÖB och agendan. Pride lyfter fram homosexuella på ett sätt som kan skapa hat mot dem. Det första många tänker är nog "Vilka idioter som maskerar sig med regnbågsfärger". Den åsikten har även framkommit i tråden.
Man klär sig utmanande i pride-parader för att provocera.
Citat:
Polisen: Prostitutionen ökar under Pride
https://www.etc.se/inrikes/polisen-p...ar-under-pride
Agendan försöker slå isär samhället. Man presenterar gay som stollar för att försöka
skapa hat mot dem.
Vem vill ha en ÖB som sjunger och dansar? - "Det är bögarnas fel" tänker många.
Kopplas till den gränslösa agendan "Euro-"pride. Media visar även gärna klimataktivister som är gay.
Självklart skall man bevaka minoriteters rättigheter. Men ÖB och arméns tilltag är inte till för att "integrera" homosexuella utan tvärt om för att definiera gruppen som skild från hetro. Man polariserar samhället. Man ökar inte förståelsen för gay när de paraderar runt med nitar och hundkoppel, tvärtom. (OK det är inte trådens tema men ÖB:s tilltag skapar liknande känslor hos en del.) Precis som man inte vill integrera invandrare. Och feministerna inte vill samarbeta med män.
Precis som Greta Thunberg. Inte söker hon samarbete runt en miljöfråga.
Citat:
Yet you all come to us young people for hope. How dare you!
"You have stolen my dreams and my childhood with your empty words.