• 1
  • 2
2020-08-05, 17:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Allan Litchman har alltid rätt, utom 2000 då han hade fel. Nu säger han att Trump kommer förlora, men det är 50% chans att han vinner dock, för Biden är inte alls lika bra som media vill framstå det som.

Allan Lichtman säger att Trump förlorar på grund utav coronakrisens påverkan på ekonomin. Trump får ta ansvar för detta.
Men tar Allan Litchman hänsyn till allt?

Jag tycker att Allan Litchman borde ta in en extra nyckel - Polariseringen. Hans statistiska modell säger att 13 nycklar finns och det är olika vägar till huset. Man behöver inte alla nycklar, utan det räcker bara med vissa nycklar för att man ska få en plats i vita huset.

Media har under 2016-2020 gjort det helt omöjligt att framstå som Trumpstödjare, eller ens säga att man kan tänka sig rösta Trump ändå, trots att Trump är oförskämd mot journalister och byråkrater och rika kändisar. Polariseringen har gjort så att Trumpväljare är rädda för att komma ut som väljare med tanke på allt Trump gör, säger, tittar på eller äter, hånas av media.

Så hur ställer Allan Litchmans modell till polariseringen?
Citera
2020-08-05, 17:47
Medlem
SkogsKonungs avatar
Kanske möjligt om du följer svensk media att du då får bilden av att det är omöjligt att vara Trumpsupporter.

Fox News antal tittare ökar stadigt(bra mkt större än t.ex CNN) och de är inte oblyga med att de stöttar den gamle fastighetsmagnaten.

Att tro att mediaklimatet är lika enkelspårigt i USA som här i Sverige är en grov miss.
Citera
2020-08-05, 18:06
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Allan Litchman har alltid rätt, utom 2000 då han hade fel. Nu säger han att Trump kommer förlora, men det är 50% chans att han vinner dock, för Biden är inte alls lika bra som media vill framstå det som.

Allan Lichtman säger att Trump förlorar på grund utav coronakrisens påverkan på ekonomin. Trump får ta ansvar för detta.

Jag tycker att Allan Litchman borde ta in en extra nyckel - Polariseringen. Hans statistiska modell säger att 13 nycklar finns och det är olika vägar till huset. Man behöver inte alla nycklar, utan det räcker bara med vissa nycklar för att man ska få en plats i vita huset.

Media har under 2016-2020 gjort det helt omöjligt att framstå som Trumpstödjare, eller ens säga att man kan tänka sig rösta Trump ändå, trots att Trump är oförskämd mot journalister och byråkrater och rika kändisar. Polariseringen har gjort så att Trumpväljare är rädda för att komma ut som väljare med tanke på allt Trump gör, säger, tittar på eller äter, hånas av media.

Vänta lite nu? Så det är alltså 50-50 då? Då gissar ju denna idiot bara?

Tips är att kolla på primarymodels.com som även hade rätt 2016 som egentligen är det ända valet av betydelse för detta då dessa så kallade ”experter” inte tar hänsyn till the silent majority och därför inte hänger med utvecklingen.
Citera
2020-08-05, 18:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident

Tips är att kolla på primarymodels.com som även hade rätt 2016 som egentligen är det ända valet av betydelse för detta då dessa så kallade ”experter” inte tar hänsyn till the silent majority och därför inte hänger med utvecklingen.

Exakt. Silent majority är säkert större nu med tanke på polariseringen.
Citera
2020-08-05, 18:49
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Allan Litchman är väldigt duktig ska du veta. Han granskar mycket statistik.
Utöver det så är han demokrat och kampanjade 2006 för att nå Senaten. 2017 skrev han en bok som förklarade varför Trump skulle sparkas från presidentposten. I samband med att boken släpptes skrev han till Washington Post att han förutsåg att Trump skulle sparkas från presidentposten inom kort.

Citat:
Lichtman argues in the book that Trump could face impeachment for reasons including: complicity of conspiracy with foreign governments, crimes against humanity for the U.S. neglecting global warming, and violation of the Foreign Emoluments Clause of the constitution barring the president from taking personal monetary offerings from other governments. He provides the reader with an overview of Russian interference in the 2016 United States elections and links between Trump associates and Russian officials, asserting such ties could be used in efforts to impeach President Trump
Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_...or_Impeachment

Anklagelserna mot Trump visade sig sedan vara ihopfabrikerade.

Citat:
Lichtman was born into a Jewish family in the Brownsville neighborhood of Brooklyn in New York City.
Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Allan_Lichtman
Citera
2020-08-05, 19:24
Bannlyst
Citat:

Han har fel. Väljarna förstår att Corona är inget Donald Trump rår över.

Litchman bör ta in att Demokrater ansvarar för alla städer där det är svåra upplopp efter George Floyds död. Dessa Demokrater vill ju kraftigt banta polisen eller ta bort den helt. Detta kan slå tillbaka grovt.
Citera
2020-08-05, 19:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Utöver det så är han demokrat och kampanjade 2006 för att nå Senaten. 2017 skrev han en bok som förklarade varför Trump skulle sparkas från presidentposten. I samband med att boken släpptes skrev han till Washington Post att han förutsåg att Trump skulle sparkas från presidentposten inom kort.

Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_...or_Impeachment

Anklagelserna mot Trump visade sig sedan vara ihopfabrikerade.

Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Allan_Lichtman

Jag vet att han är jude och demokrat. Men att han trodde Trump skulle få sparken, visste jag inte.

Han har väll fel igen?
Citera
2020-08-05, 19:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Han har fel. Väljarna förstår att Corona är inget Donald Trump rår över.

Litchman bör ta in att Demokrater ansvarar för alla städer där det är svåra upplopp efter George Floyds död. Dessa Demokrater vill ju kraftigt banta polisen eller ta bort den helt. Detta kan slå tillbaka grovt.

Folk kanske inte tänker så långt? De kanske ser vita huset som en symbolfråga? D-väljare är väldigt intresserad utav symbolpolitik och identitetspolitik.

Hellre en god lögnare än en som talar dåliga sanningen.
Citera
2020-08-05, 19:30
Medlem
Citat:
Jag vet att han är jude och demokrat. Men att han trodde Trump skulle få sparken, visste jag inte.

Han har väll fel igen?

Nej! Den här gången kan jag helt säkert garantera att han har rätt.

Jag har alltid rätt förutom för några år sedan när jag hade fel.

Jag förutspår att oddsen är ca 50/50 att han har rätt.
Citera
2020-08-05, 19:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Nej! Den här gången kan jag helt säkert garantera att han har rätt.

Jag har alltid rätt förutom för några år sedan när jag hade fel.

Jag förutspår att oddsen är ca 50/50 att han har rätt.

Trump kommer förlora?
Citera
2020-08-05, 19:41
Bannlyst
Biden vinner iallafall på att inte dyka upp på några debatter genom att hänvisa till Corona. Kommer det bli så?
Citera
2020-08-07, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident

Donald Trump kommer vinna valet. Folkets röst kommer bli hörd till slut. Globalisterna förlorar igen.

Klart att juden Lichtman har fel han är zionist. Såna försöker Trump bekämpa eftersom de är globalister som vill skada västvärlden.
Deras främsta vapen är massinvandring. De pumpar pengar in i demokraternas parti så att de är positiva till massinvandring i USA och sen kan de göra som de vill.
Landet styrs snart av latinos och muslimer.

Donald trump är likt de 300 spartanerna, den som vaktar muren från invasionen

Citat:
The Protocols purports to document the minutes of a late-19th-century meeting attended by world Jewish leaders, the "Elders of Zion", who are conspiring to take over the world.[28][29] The forgery places in the mouths of the Jewish leaders a variety of plans, most of which derive from older antisemitic canards.[28][29] For example, the Protocols includes plans to subvert the morals of the non-Jewish world, plans for Jewish bankers to control the world's economies, plans for Jewish control of the press, and – ultimately – plans for the destruction of civilization.[28][29] The document consists of twenty-four "protocols", which have been analyzed by Steven Jacobs and Mark Weitzman, who documented several recurrent themes that appear repeatedly in the 24 protocols,[d] as shown in the following table:[30]
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in