Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-05, 22:48
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Sg nyss Pence hlla valmte i Florida, live p Fox - fan vilken massa lskokta fraser och floskler. One Nation under God...We're growing stronger...We're going to reelect President Trump - och denna favorit:

"Whenever the American people have faced the choice between more freedom and less freedom, they have chosen to fight for MORE FREEDOM - EVERY SINGLE TIME!!"

Oh yeah, really?

Den vite mannen (Pence) r ngot av det trkigaste som placerats p denna jord, jag har aldrig lyssnat p ett helt tal frn honom, dit var s att jag mutade nr han brjade tala nr Donald och hans "Task Force" hll deras tragikomiska dagliga corona virus "uppdateringar".

PENCE 2024: Make America Sleep Again! MASA2024!
2020-08-05, 22:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Vad har Trump gjort fr att tilltala latinamerikanska vljare?

Latinos minns nog Puerto rico fiaskot vldigt vl.
Samt att Trump kallat latinamerikanska lnder fr en hel del otrevliga namn i samband med mellanrsvalet.

Samt att han frolmpar AOC i kongressen och andra latinamerikanska borgmstare landet runt. varav Los Angeles borgmstare Eric Garcetti r den mest framstende.

Men snlla du, tror du att Latinos vill att illegala flyktingar tar jobb frn dem ? Latinos gillar Trump mycket mer n de gillade Romney eller Bush Jr. Latinos r en tydlig mlgrupp fr att rsta p Trump, hrt jobbande nya amerikaner som vill gra rtt fr sig och dessutom ofta kristna. Du mste frska frst att Trump behver inte majoritet av svarta, latinos bara ka 25-50% jmfrt var ex. tidigare kandidat Romney ndde i dessa grupper s vinner han. Skall detta vara s svrt att frst, du skall jmfra (R) Romney med (R) Trump fr att se var Trump mste ta rster fr att vinna valet.

Svarta - Hr ligger Trump bra till jmfrt sig sjlv frra valet
Latinos - Hr ligger Trump bra till jmfrt sig sjlv frra valet
Asiater - Hr ligger Trump bra till jmfrt sig sjlv frra valet

Om du kan acceptera att ovan stmmer vinner Trump i November. Tror du att han har smre std i dess grupper n frra valet (Det "Trump:etades" ut att han var nazist som skulle kasta ut alla frn USA, han var galen, han var styrd av Putin, osv) ja d r det fortsatt match.
Senast redigerad av Nixter 2020-08-05 kl. 22:56.
2020-08-05, 22:56
Medlem
0rganets avatar
Kejsaren krver en fjrde debatt med Joe! D kejsaren tycker att han inte ges tillflle att bertta allt han vill genomfra nsta period!
Dessutom meddelar den store och enda ledaren: eftersom det kommer genomfras postrstning , TOTALT OLAGLIGT, RSTFUSK, MAGA, innan debatterna!!

Kejsaren har ven verlmnat en lita p de som r lmpliga att leda "debatten"
"1. The Trump campaign has announced that theyve sent a letter to the Commission on Presidential Debates to request a 4th debate which they say should be held earlier.

Heres a list of journalists (some are, some are not) theyve proposed as moderators"
https://twitter.com/yashar/status/12...357172737?s=20

"2. The Trump campaign argues there should be a 4th debate held earlier because millions of Americans will have already voted by the time the first scheduled debate takes place in late September."
https://twitter.com/yashar/status/12...932437504?s=20

Brjar Donald bli desperat?
2020-08-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Whenever the American people have faced the choice between more freedom and less freedom, they have chosen to fight for MORE FREEDOM - EVERY SINGLE TIME!!"

Oh yeah, really?
Patriot act ftw
2020-08-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hr kommer en snapshot frn den 29:e Januari d Rasmussen pollade 42% support fr Trump.

https://pasteboard.co/Jl0z9N1.png

Fr att Trump skall vinna valet p svarta rster (eller rttare sagt Biden frlora det) krvs att 10-12% av dessa 42% verkligen rstar p Trump, dvs en kning med 25-50% frn frra valet (ca 8%).
Du sa att det fanns polls som visade att Trump hade uppt 40% av svarta rster. Det r det jag nskade en klla p.
Det dr var en poll gllade hur mnga som tycker han gr rtt eller fel. Det r ngot helt annat.
2020-08-05, 22:59
Bannlyst
Verkligen. Det kan ligga en pong i det du skriver, att intresset fr att g o rsta inte r stort bland svarta i USA.
Jag pstr att det har att gra med gerrymandering och voter suppression. Dvs att Republikanerna stnger ner valkontor i svarta distrikt fr att hlla nere deras deltagande i allmna val.
Nu nr svarta tillts f rsta via post s tror jag att valdeltagandet blir historiskt hgt. Kanske till och med ver 40%

Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Okej, vad tragiskt att svarta inte engagerar sig mer n s. Dom har en stor makt via rstsedeln till att kunna markera och frndra. Men dom har vl ingen tillit till systemet och bryr sig kanske inte heller s vrst mycket? Och skert en massa andra anledningar med som gr att dom brister i engagemang.
2020-08-05, 23:01
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Skulle jag gissa s radar Trump upp 5 kvinnor som alla pstr att Joe Biden misshandlat eller vldtagit dem nr de var minderriga flickor eller liknande.
Sedan pressar han sin FBI chef eller Bill Barr till att ppna en frunderskning om Bidens brott.

Alternativt att Trump frkunnar att hans CDC upptckt ett COVID19-vaccin som nu r fritt tillgngligt.

Alternativt att han slpper en rapport om Joe Bidens korruption. Tex att hans bror berikar sig p kontrakt av den federala staten.

I min hgst ovetenskapliga underskning s nr varken Trump eller Biden upp till 50% av alla rster.
Det r vl bara Barrack Obama som lyckades under senare tid.

Sg att Trump lyckas frtrycka tillrckligt mnga genom sina lawsuits frn att rsta och/eller fr Biden vljare att rsta p en alternativ kandidat. Tex The green party eller the libertarian party,

D skulle en potentiell Trump seger se ut s hr
Trump 42.5%
Biden 40%
vriga 10%
Ogiltiga rstsedlar 18%

S om Trump lyckas f ner valdeltagandet,eller frska ogiltigfrklara en hel del postrster likt det han nu gr p flera fronter,alternativt f Biden vljare att rsta p Jill Stein eller Gary Johnson, d r det krt fr Biden. Trump behver inte vinna med en bred majoritet. Han behver bara frtrycka tillrckligt mnga vljare.

exempel p metoder:
-han har nu frbjudit brevbrare och sorterare frn att jobba vertid
-han frbjuder US Postal frn att hja kostnaden fr frimrken,vilket gr att de frlorar pengar
-Han har stmt flera delstater och begrt att varje postrst lmnad p valdagen ska ogiltigfrklaras.

Du har ju inte en enda hst hemma. Titta p alla Battleground states. Det r fler Republikaner som registrerar sig fr att rsta mtt frra valet n demokrater. Detta betyder att Trump driver fler till rstning n tidigare Republikanska kandidater. Dessutom kommer du att se att mnga liberala rster i tidigare val gr till Trump.

Detta faktum ensamt visar p att the Primary Model stmmer. Kommer man som Biden 5:a bland de demokratiska Presidentkandidaterna r det en omjlighet att vinna ett Presidentval, det har aldrig skett och kommer enbart att ske genom fusk (dina postrster). Biden har dessutom det mot sig att han stllt upp tidigare och frlorat 1% Biden kommer inte vinna, vemsomhelst hade varit bttre mot Trump. Vemsomhelst, det vet du ocks.
2020-08-05, 23:02
Medlem
Citat:

Bara kolla p hans frsk att f stopp p postrstning i bla stater :P
2020-08-05, 23:02
Medlem
0rganets avatar
Citat:
.

Svarta - Hr ligger Trump bra till jmfrt sig sjlv frra valet
Latinos - Hr ligger Trump bra till jmfrt sig sjlv frra valet
Asiater - Hr ligger Trump bra till jmfrt sig sjlv frra valet

Om du kan acceptera att ovan stmmer vinner Trump i November. Tror du att han har smre std i dess grupper n frra valet (Det "Trump:etades" ut att han var nazist som skulle kasta ut alla frn USA, han var galen, han var styrd av Putin, osv) ja d r det fortsatt match.

Har du inte redan blivit tillfrgad om klla p detta?

Men om Donald ligger "bra" till hos dessa grupper s mste han ha KATASTROFALA siffror hos vita eftersom han ligger inte speciellt bra till i mtningarna..

Vad har Donald gjort som ftt s mnga vita att g ver till Joe!

2020-08-05, 23:03
Bannlyst
Whaaaat???
En 4e debatt? Nr alla andra hller sig till 3 stycken
Uppnr man 3 med Donald Trump s r det imponerande. Formatet r vl att varje kandidat fr 2min att besvara en frga och sedan fr opponenten 30sek att ge ett motsvar. Trump kommer att g helt bananas och avbryta varje gng Joe Biden ska frska besvara en frga. S pass mycket att de stnger av Trumps mikrofon nr han talar utan att ha ftt ordet av moderatorn.

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Kejsaren krver en fjrde debatt med Joe! D kejsaren tycker att han inte ges tillflle att bertta allt han vill genomfra nsta period!
Dessutom meddelar den store och enda ledaren: eftersom det kommer genomfras postrstning , TOTALT OLAGLIGT, RSTFUSK, MAGA, innan debatterna!!

"2. The Trump campaign argues there should be a 4th debate held earlier because millions of Americans will have already voted by the time the first scheduled debate takes place in late September."
https://twitter.com/yashar/status/12...932437504?s=20
2020-08-05, 23:06
Bannlyst
Jag r glad ver att du frlitar dig p The Primary Model. Ja, the primary model r en 100r gammal modell som prickat rtt i alla val.
Det stmmer att det kommer fuskas.
Enbart frn demokraternas sida.
Det stmmer att alla postrster r fusk.
Vem som helst r bttre n Biden.
Alla vet det. ven jag vet det.
Ja det stmmer att jag inte har en enda hst hemma i hagen. Varfr vljer du nu att fortstta debattera mig,nr jag uppenbarligen inte vet vad jag talar om?

Citat:
Du har ju inte en enda hst hemma. Titta p alla Battleground states. Det r fler Republikaner som registrerar sig fr att rsta mtt frra valet n demokrater. Detta betyder att Trump driver fler till rstning n tidigare Republikanska kandidater. Dessutom kommer du att se att mnga liberala rster i tidigare val gr till Trump.

Detta faktum ensamt visar p att the Primary Model stmmer. Kommer man som Biden 5:a bland de demokratiska Presidentkandidaterna r det en omjlighet att vinna ett Presidentval, det har aldrig skett och kommer enbart att ske genom fusk (dina postrster). Biden har dessutom det mot sig att han stllt upp tidigare och frlorat 1% Biden kommer inte vinna, vemsomhelst hade varit bttre mot Trump. Vemsomhelst, det vet du ocks.
Senast redigerad av krauthammer 2020-08-05 kl. 23:08.
2020-08-05, 23:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Har du inte redan blivit tillfrgad om klla p detta?

Men om Donald ligger "bra" till hos dessa grupper s mste han ha KATASTROFALA siffror hos vita eftersom han ligger inte speciellt bra till i mtningarna..

Vad har Donald gjort som ftt s mnga vita att g ver till Joe!

Skickade dig en lnk alldeles nyss. Rasmussen gav 42% approval till Trump bland svarta i Januari, om 10-12% av dessa rstar Trump vinner han.

Det kom ut en underskning idag dr Trump leder ver Biden, det verkar som Ni terigen tror att en demokrat denna gng en man som sitter i en kllare och inte vet var han r 15min frn sitt hem skall ta hem posten som vrldens mktigaste. Det kommer inte hnda, Amerikaner vill ha en ledare som leder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in