2020-08-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Det er jo syre det.
Nei, det er en base, stikk motsatt av syre (du kan nytralisere en syre med en base).
Citera
2020-08-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er godt du ikke vet noe om hvordan etterforskninger foregr, men det er synd at du prver late som du gjr det.

Noen kunne jo komme til tro p det du sier.

Det du nettopp sa, var at jeg ikke vet.

Det har du rett i.

Men jeg kan si akkurat det samme til deg.

Det er godt du ikke vet hvordan etterforskninger foregr, men det er synd du later som du gjr.

Citera
2020-08-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Holy s... det der var ikke akkurat svndyssende. Men for partere m det da virkelig bli mer spor?
Ja, det var en grusom sak. Det burde vel bli en del spor etter partering ja, vil jeg tro.
Citera
2020-08-07, 00:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det du nettopp sa, var at jeg ikke vet.

Det har du rett i.

Men jeg kan si akkurat det samme til deg.

Det er godt du ikke vet hvordan etterforskninger foregr, men det er synd du later som du gjr.

Jeg har ikke psttt at poliiet lser seg fast p ett spor og forkaster alle andre.

Det fr du st for selv.
Citera
2020-08-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg leste at natriumhydroksid er en sterk base som er etsende:
For nytralisere en sterk base som Natriumhydroksid er det naturlig bruke en sterk syre.
https://no.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroksid

Ok, men de virker p samme mte.
Citera
2020-08-07, 00:14
Medlem
Citat:
Neida, absolutt ikke besatt.

TH kan gjerne vre skyldig for meg.

Men jeg hater hylekor og lynsjestemning og bygdesladder.

For vrig gleder det meg at SH har bedt Spesialenheten om etterforske politiet.

Det er p tide at noen kikker den gjengen i kortene.

Jeg for min del lurer p om jeg kanskje skal melde VG til PFU.

Du m ikke glede deg for tidlig: Rundt 94 prosent av anmeldte saker mot politiet henlegges (2008).
Gamle tall, men tviler p at det er noen endring.
Citera
2020-08-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Der er jeg helt enig med deg, jeg har ogs skrevet om det fr. Helt klart en tabbe. Det er virkelig ikke bra med feilsitering. Forskjellen fra fr og n, er at alt heldigvis tas opp p video.

Angende feilsiteringer i avhr med eller uten overlegg. Har ikke bde TH, barna og evt andre med seg advokat i disse avhrene? Burde ikke i sfall SH i THs tilfelle ta seg av jobben med luke ut feilsiteringer fra politiet?
Mener ogs lest at TH nektet video under avhr.

Jeg skjnner godt det er slitsomt bli avhrt om alt man sier blir vridd p for skape forvirring og et feil inntrykk men om de har med en av Norges desidert beste forsvarsadvokater i disse avhrene br det vel g relativt smertefritt.

Hadde slik jeg ser det vrt best for alle parter at disse avhrene ble gjennomfrt s fr heller advokatene krangle med politiet for unng at etterforskningen stopper opp.
Citera
2020-08-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hans advokat sger att Hagen r dmd p frhand. Enl norska tidningar.
Det sger mig det jag behver veta. Att t o m hans advokat har insett det. ven om han hr sger det i polemiskt syfte. S lyfter det fram en sanning. Och t o m en bedmning av den framtida reella domen.

Fast sjlv befarar jag att dom inte lyckas binda honom vid brottet. Kvarstr ven i s fall, den informella domen. Skyldig.
Angende forhndsdmming i media, tenker jeg p at mennesker som er uskyldige ogs erfarer bli forhndsdmt i media. I verste fall blir dommere pvirket av slik forhndsdmming og uskyldige kan risikere bli dmt for forbrytelser som de ikke har begtt.
Vi vet heller ikke om TH er uskyldig eller om han er skyldig i forbrytelsen mot AE.

Fra en annen sak:
Trippeldrapsdmte Veronica Orderud mener hun ble klart forhndsdmt i mediene, og mener forsvarets mediestrategi dels har skylden.
https://www.dagbladet.no/nyheter/men...talte/63995949

Veronica Orderud uttaler seg om media-oppslag i Hagen-saken:
Hun reagerer kraftig p de mange nyhetssakene som har blitt publisert etter pgripelsen.
N har det vrt fryktelig mange medieoppslag som gr p analysere hans personlighet. Flere uttaler seg om hva som kan vre et mulig motiv. Jeg synes det er veldig skummelt, fortsetter Orderud.

https://www.tv2.no/a/11419441/
Citera
2020-08-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg har ikke psttt at poliiet lser seg fast p ett spor og forkaster alle andre.

Det fr du st for selv.

Ja.

P forsommeren i fjor gikk politiet til NRT og fikk medhold i at det var skjellig grunn til mistenke TH for drap.

Siden den gang har politiet selvflgelig brukt alle ressurser de har p finne bevis, indisier, vitner og motiv.

Noen annet ville nesten vrt urimelig.

S finnes det selvflgelig noe som heter uskyldspresumpsjon, som innebrer at politiet ogs har plikt til srge for at saken er best mulig belyst.

N er imidlertid alt dette over. Etter at de tapte i lagmannsretten og mtte slippe Th, er dette blitt en ren maktkamp fra politiets side.

De sloss for sitt gode navn og rykte.

De sloss mot at statsadvokat skal si at n m dere frafalle siktelsen.

De sloss mot trassige TH og resten av familien.

De sloss mot SH.

Og de sloss mot tiden.
Citera
2020-08-07, 00:25
Medlem
Citat:
Jeg forstr ikke hva som er sykt med at en gammel mann p 70 r har lyst til flytte hjem til huset han har bodd i 40 r.
Det er noe med dusje i samme dusjen hun kanskje ble overfalt i, g ned samme trappen hun sannsynligvis ble kastet ned eller hun faldt ned, sitte p samme toalett hun kanskje ble overfalt p, st foran samme speilet der hun kanskje ser morderens ansikt. G hver dag p de gulvene det var slepespor p. G ut balkongdren overfallsmennene kanskje gikk gjennom. Hvis det ikke plager en, er det helt nifst synes jeg. Ikke ti ville hester ftt meg til bo der. Med et uoppklart mord som er skjedd i et meget begrenset tidsrom, hadde jeg ikke sovet der en natt uten bevpnede sikkerhetsvakter ved min side.
Citera
2020-08-07, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
[i]
Kan det hende at politiet allerede hadde funnet ut hvem hettemannen er fr de offentliggjorde videoopptakene og kom med etterlysningen, og at de offentliggjorde videoopptakene for stresse hettemannen?

Det du sier der har jeg ogs tenkt. En ting som kan bekrefte dette er kanskje at TH ofte gikk til og fra jobben. Da har de muligens flere videoer de har sammenlignet med.
Citera
2020-08-07, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Du m ikke glede deg for tidlig: Rundt 94 prosent av anmeldte saker mot politiet henlegges (2008).
Gamle tall, men tviler p at det er noen endring.

Ja, du har gamle tall. Politiet har forverret seg begraktelig p ti r.

Totalt ble 48 prosent av sakene Spesialenheten behandlet i fjor henlagt. Antallet saker kte ogs betraktelig fra ret fr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in