2020-08-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Det er noe med dusje i samme dusjen hun kanskje ble overfalt i, g ned samme trappen hun sannsynligvis ble kastet ned eller hun faldt ned, sitte p samme toalett hun kanskje ble overfalt p, st foran samme speilet der hun kanskje ser morderens ansikt. G hver dag p de gulvene det var slepespor p. G ut balkongdren overfallsmennene kanskje gikk gjennom. Hvis det ikke plager en, er det helt nifst synes jeg. Ikke ti ville hester ftt meg til bo der. Med et uoppklart mord som er skjedd i et meget begrenset tidsrom, hadde jeg ikke sovet der en natt uten bevpnede sikkerhetsvakter ved min side.

Han bodde n der i mer enn ett r etter at det skjedde.

Folk er forskjellige.
Citera
2020-08-07, 00:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja.

P forsommeren i fjor gikk politiet til NRT og fikk medhold i at det var skjellig grunn til mistenke TH for drap.

Siden den gang har politiet selvflgelig brukt alle ressurser de har p finne bevis, indisier, vitner og motiv.

Noen annet ville nesten vrt urimelig.

S finnes det selvflgelig noe som heter uskyldspresumpsjon, som innebrer at politiet ogs har plikt til srge for at saken er best mulig belyst.

N er imidlertid alt dette over. Etter at de tapte i lagmannsretten og mtte slippe Th, er dette blitt en ren maktkamp fra politiets side.

De sloss for sitt gode navn og rykte.

De sloss mot at statsadvokat skal si at n m dere frafalle siktelsen.

De sloss mot trassige TH og resten av familien.

De sloss mot SH.

Og de sloss mot tiden.

Hvis det er noen som sloss s er det TH.

Han, og hans team, gjr alt for sverte politiet, og pst at de kun gr etter han for vre slemme.

Hvorfor er det s inderlig flt for han bli sjekket ut som mistenkt i mordet p sin kone?
Citera
2020-08-07, 00:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det er noe med dusje i samme dusjen hun kanskje ble overfalt i, g ned samme trappen hun sannsynligvis ble kastet ned eller hun faldt ned, sitte p samme toalett hun kanskje ble overfalt p, st foran samme speilet der hun kanskje ser morderens ansikt. G hver dag p de gulvene det var slepespor p. G ut balkongdren overfallsmennene kanskje gikk gjennom. Hvis det ikke plager en, er det helt nifst synes jeg. Ikke ti ville hester ftt meg til bo der. Med et uoppklart mord som er skjedd i et meget begrenset tidsrom, hadde jeg ikke sovet der en natt uten bevpnede sikkerhetsvakter ved min side.

Her er du inne p noe sentralt, hvem ville frivillig brukt de samme rommene, oppholdt seg p de samme stedene, hvor noe grusomt skjedde med noen du er glad i.

Med mindre man enten ikke brydde seg, eller gjorde det selv for fjerne dem fra SITT hus da, vel merke...

Og egentlig bare er glad for at de ble fjernet.
Citera
2020-08-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis det er noen som sloss s er det TH.

Hvorfor er det s inderlig flt for han bli sjekket ut som mistenkt i mordet p sin kone?

Det er kanskje her det er viktig dvele litt.

Jeg mener ikke at politiet er slemme eller ondsinnet. Jeg mener bare at de n er en opplagt motpart.

De er et team p hvor mange? 30 mennesker? Og alle er overbevist om at TH er skyldig. De snakker med TH for f mer p han, f alibiet hans til sl sprekker, finne ut mer som kan hjelpe dem i rettsaken nr de skal beskrive motivet hans.

Jeg tror TH er sjansels hvis han prver snu politiets oppfatning. Han har dessuten prvd fr, uten lykkes.

Se ogs p idisierekken deres. Prv vre TH og motbevise den (ikke i en rettssak, men overfor politiet som er sikre i sin sak).

Det stemmer sikkert at de var nr en skillsmisse for 10 r siden.

Prv overbevise helt vanlige lnnsmottakere om at en milliradr mener det er viktig vre sparsommelig.

Hvordan skal TH forklare hvorfor ikke politiet fant hans fotspor p en slik mte at politifolk,som tror de har avgjrende indisier, slutter tenke p dette som indisier?

Det gr ikke.

Jeg hadde dessuten blitt forbanna p politiet for lenge siden. Han spurte dem flere ganger om han var mistenkt, og politiet nektet hver gang. Politiet lurte ham rett og slett.
Senast redigerad av Sandemose 2020-08-07 kl. 00:52.
Citera
2020-08-07, 00:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Sen blir d barnbarnen och mjligen ven barnen rubbade p kpet. Inte friskt alls.
Citera
2020-08-07, 00:56
Medlem
Citat:
Her er du inne p noe sentralt, hvem ville frivillig brukt de samme rommene, oppholdt seg p de samme stedene, hvor noe grusomt skjedde med noen du er glad i.

Med mindre man enten ikke brydde seg, eller gjorde det selv for fjerne dem fra SITT hus da, vel merke...

Og egentlig bare er glad for at de ble fjernet.

Vil bare for ordens skyld peke p at denne saken ikke handler om hvorvidt TH savner sin kone eller ikke.
Citera
2020-08-07, 01:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det er kanskje her det er viktig dvele litt.

Jeg mener ikke at politiet er slemme eller ondsinnet. Jeg mener bare at de n er en opplagt motpart.

De er et team p hvor mange? 30 mennesker? Og alle er overbevist om at TH er skyldig. De snakker med TH for f mer p han, f alibiet hans til sl sprekker, finne ut mer som kan hjelpe dem i rettsaken nr de skal beskrive motivet hans.

Jeg tror TH er sjansels hvis han prver snu politiets oppfatning. Han har dessuten prvd fr, uten lykkes.

Se ogs p idisierekken deres. Prv vre TH og motbevise den (ikke i en rettssak, men overfor politiet som er sikre i sin sak).

Det stemmer sikkert at de var nr en skillsmisse for 10 r siden.

Prv overbevise helt vanlige lnnsmottakere om at en milliradr mener det er viktig vre sparsommelig.

Hvordan skal TH forklare hvorfor ikke politiet fant hans fotspor p en slik mte at politifolk,som tror de har avgjrende indisier, slutter tenke p dette som indisier?

Det gr ikke.

Jeg hadde dessuten blitt forbanna p politiet for lenge siden. Han spurte dem flere ganger om han var mistenkt, og politiet nektet hver gang. Politiet lurte ham rett og slett.

Men n som kortene er lagt p bordet s ser jeg heller ingen grunn til intensivere kampen mot politiet.

La de n holde p, snu p hver en sten, har han ikke noe med drapet gjre s vil de heller ikke finne bevis for det.

Eller..?
Citera
2020-08-07, 01:31
Medlem
Citat:
Men n som kortene er lagt p bordet s ser jeg heller ingen grunn til intensivere kampen mot politiet.

La de n holde p, snu p hver en sten, har han ikke noe med drapet gjre s vil de heller ikke finne bevis for det.

Eller..?
Fetad: Du har sannsynligvis rett i at de da ikke vil finne bevis for det. Men de kan finne ting som har normale og uskyldige forklaringer som politiet kan komme til se p som mistenkelige og som de kan komme til bruke som "bevis" (indisier) mot TH.
Citera
2020-08-07, 01:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Du har sannsynligvis rett i at de da ikke vil finne bevis for det. Men de kan finne ting som har normale og uskyldige forklaringer som politiet kan komme til se p som mistenkelige og som de kan komme til bruke som "bevis" (indisier) mot TH.

Men hvis han ikke har gjort noe s vil det jo ikke holde.

Det er liksom den sikkerheten man skal ha i rettssystemet.

Men har han noe med det gjre s skal han heller ikke komme unna.
Citera
2020-08-07, 01:42
Medlem
Citat:
Men hvis han ikke har gjort noe s vil det jo ikke holde.

Det er liksom den sikkerheten man skal ha i rettssystemet.

Men har han noe med det gjre s skal han heller ikke komme unna.
Jeg forstr. Jeg hper at du har rett i at det ikke vil holde med slike indisier dersom han ikke er skyldig. Noen uskyldige mennesker har blitt dmt p indisier fr, men jeg hper at det ikke skjer igjen.
Citera
2020-08-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Angende feilsiteringer i avhr med eller uten overlegg. Har ikke bde TH, barna og evt andre med seg advokat i disse avhrene? Burde ikke i sfall SH i THs tilfelle ta seg av jobben med luke ut feilsiteringer fra politiet?
Mener ogs lest at TH nektet video under avhr.

Jeg skjnner godt det er slitsomt bli avhrt om alt man sier blir vridd p for skape forvirring og et feil inntrykk men om de har med en av Norges desidert beste forsvarsadvokater i disse avhrene br det vel g relativt smertefritt.

Hadde slik jeg ser det vrt best for alle parter at disse avhrene ble gjennomfrt s fr heller advokatene krangle med politiet for unng at etterforskningen stopper opp.

Jeg vet ikke om de har med seg forsvars advokat, men jeg tviler p det, da de forklarer seg som vitner og prrende.

Barna ble tatt inn til avhr samtidig, og de har vel bare en bisrandsadvokat p deling?

Jeg tror de har stilt i avhr alene. (Kalles det avhr av vitner?)
Jeg vil ogs tro at samarbeidsklima allerede er godt delagt. Om man ser p datterens brev. Der var det desperasjon over hvor lite fokus var p finne moren, men at politiets fokus var bygge en indisesak mot deres far.

Tre voksne barn m forklare seg samtidig i lang tid. Muligens to etterforskere hver. En kvinne i s som har sett noe mistenkelig forklarer seg til et menneske p telefon? I flge barnas bistandsadvokat var ikke de prrende informert om hvordan dette vitnet var blitt sjekket ut av saken. Dette skulle/mtte han ettersprre.

Slikt og kanskje mere til frer til drlig samarbeid. Politiet som den profesjonelle part m ta ansvar for god kommunikasjon, slik at bde de involverte og allmennheten bevarer tillit til dem.
Citera
2020-08-07, 09:49
Medlem
Citat:
Jeg forstr ikke hva som er sykt med at en gammel mann p 70 r har lyst til flytte hjem til huset han har bodd i 40 r.

"En gammel mann p 70 r." Skulle tro det var snakk om en syk pensjonist p snart 90. TH jobber fulltid, og mer enn det. 70-ringer i dag trener og reiser og utdanner seg. Men han kanske er syk. Mentalt. En sykelig tilknytning til sine penger og sitt hus. Og et sykt behov for kontroll over sin kone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in