Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
I Norge har vi et rettssystem. Dette er bygd p ulike rettsprinsipper. Lovprinsippet stiller opp et krav om at ingen kan straffes uten etter lov og er forankret direkte i Grunnlovens 96.*
Et rettssystem skal ogs beskytte borgerne. Ingen kan bli dmt uten at det foreligger bevis. Enkelt og greit s kan ikke TH straffes hvis det ikke foreligger bevis for at har drept sin kone.
Kan alle tenke i 1 minutt p hvordan man selv ville reagert hvis man hadde blitt siktet for et drap man ikke hadde begtt.
Ingen kan vite sikkert hva som hendte den onsdagen i Sloraveien. Vi kan lage teorier, diskutere, og prve komme nrmere lsningen, men ingen kan si dette sikkert.
TH har allerede ftt mye straff etter ha blitt forhndsdmt i media. Skulle det vise seg en gang i fremtiden at han faktisk var uskyldig, tror jeg media m ta et oppgjr med seg selv.
Jeg mener uansett at TH og de voksne barna burde samarbeide med politiet. Selv om TH har flt seg forhndsdmt, s jobber garantert politiet fortsatt med belyse saken. De kommuniserte for kort tid tilbake at det var snakk om sammensatte problemstillinger. Mulig kripos ogs i den senere tid har blitt kommunisert en ny hypotese der alt henger sammen.. At politiet ber publikum om sende relevante tips om saken er en ting alle kan gjre uavhengig av hvordan ting er vinklet i media.
Huset til TH er snn det viktigste stedet politiet kan etterforske videre p. At politiet nsker ta beslag i huset trenger ikke bety noe annet enn at de nsker belyse saken videre. Det trenger ikke bety at politiet har tunellsyn.
"TH har allerede ftt mye straff etter ha blitt forhndsdmt i media. Skulle det vise seg en gang i fremtiden at han faktisk var uskyldig, tror jeg media m ta et oppgjr med seg selv."
Media tar jevnlige "oppgjr med seg selv". Dette skjer hver gang noen blir felt i PFU. Det ferskeste eksemplet er kanskje VGs overtramp i Vulkan-saken. De lover bot og bedring, men i praksis er dette "glemt" etter 2 minutter.