2020-08-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstr. Jeg hper at du har rett i at det ikke vil holde med slike indisier dersom han ikke er skyldig. Noen uskyldige mennesker har blitt dmt p indisier fr, men jeg hper at det ikke skjer igjen.
det er ikke mange som blir feilaktig dmt p indisier. De fleste blir dmt p skalte indisier. Tror ikke du forst hvordan en bevisvurdering foregr. Noen f blir frifunnet fordi indisierekken samlet ikke gir et godt nok bevis. Strafferettens beviskrav er strengere enn i sivilretten.
Citera
2020-08-07, 11:21
Medlem
Legokatts avatar
I Norge har vi et rettssystem. Dette er bygd p ulike rettsprinsipper. Lovprinsippet stiller opp et krav om at ingen kan straffes uten etter lov og er forankret direkte i Grunnlovens 96.*

Et rettssystem skal ogs beskytte borgerne. Ingen kan bli dmt uten at det foreligger bevis. Enkelt og greit s kan ikke TH straffes hvis det ikke foreligger bevis for at har drept sin kone.

Kan alle tenke i 1 minutt p hvordan man selv ville reagert hvis man hadde blitt siktet for et drap man ikke hadde begtt.

Ingen kan vite sikkert hva som hendte den onsdagen i Sloraveien. Vi kan lage teorier, diskutere, og prve komme nrmere lsningen, men ingen kan si dette sikkert.

TH har allerede ftt mye straff etter ha blitt forhndsdmt i media. Skulle det vise seg en gang i fremtiden at han faktisk var uskyldig, tror jeg media m ta et oppgjr med seg selv.

Jeg mener uansett at TH og de voksne barna burde samarbeide med politiet. Selv om TH har flt seg forhndsdmt, s jobber garantert politiet fortsatt med belyse saken. De kommuniserte for kort tid tilbake at det var snakk om sammensatte problemstillinger. Mulig kripos ogs i den senere tid har blitt kommunisert en ny hypotese der alt henger sammen.. At politiet ber publikum om sende relevante tips om saken er en ting alle kan gjre uavhengig av hvordan ting er vinklet i media.

Huset til TH er snn det viktigste stedet politiet kan etterforske videre p. At politiet nsker ta beslag i huset trenger ikke bety noe annet enn at de nsker belyse saken videre. Det trenger ikke bety at politiet har tunellsyn.
Citera
2020-08-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
I Norge har vi et rettssystem. Dette er bygd p ulike rettsprinsipper. Lovprinsippet stiller opp et krav om at ingen kan straffes uten etter lov og er forankret direkte i Grunnlovens 96.*

Et rettssystem skal ogs beskytte borgerne. Ingen kan bli dmt uten at det foreligger bevis. Enkelt og greit s kan ikke TH straffes hvis det ikke foreligger bevis for at har drept sin kone.

Kan alle tenke i 1 minutt p hvordan man selv ville reagert hvis man hadde blitt siktet for et drap man ikke hadde begtt.

Ingen kan vite sikkert hva som hendte den onsdagen i Sloraveien. Vi kan lage teorier, diskutere, og prve komme nrmere lsningen, men ingen kan si dette sikkert.

TH har allerede ftt mye straff etter ha blitt forhndsdmt i media. Skulle det vise seg en gang i fremtiden at han faktisk var uskyldig, tror jeg media m ta et oppgjr med seg selv.

Jeg mener uansett at TH og de voksne barna burde samarbeide med politiet. Selv om TH har flt seg forhndsdmt, s jobber garantert politiet fortsatt med belyse saken. De kommuniserte for kort tid tilbake at det var snakk om sammensatte problemstillinger. Mulig kripos ogs i den senere tid har blitt kommunisert en ny hypotese der alt henger sammen.. At politiet ber publikum om sende relevante tips om saken er en ting alle kan gjre uavhengig av hvordan ting er vinklet i media.

Huset til TH er snn det viktigste stedet politiet kan etterforske videre p. At politiet nsker ta beslag i huset trenger ikke bety noe annet enn at de nsker belyse saken videre. Det trenger ikke bety at politiet har tunellsyn.

"TH har allerede ftt mye straff etter ha blitt forhndsdmt i media. Skulle det vise seg en gang i fremtiden at han faktisk var uskyldig, tror jeg media m ta et oppgjr med seg selv."

Media tar jevnlige "oppgjr med seg selv". Dette skjer hver gang noen blir felt i PFU. Det ferskeste eksemplet er kanskje VGs overtramp i Vulkan-saken. De lover bot og bedring, men i praksis er dette "glemt" etter 2 minutter.
Citera
2020-08-07, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

S fornuftig du har blitt! Bra
Citera
2020-08-07, 14:02
Medlem
Hva om politiet og TH samarbeider for skape snakk i det kriminelle miljet som har gjennomfrt kidnappingen.
Dette miljet m jo etterhvert fle seg temmelig overlegne og selvsikre.
Shit. N avslrte jeg jo politiets metotoder p FB!!!
Breaking news: Strmbrudd p Lrenskog. Det er vel ikke lenge fr main-steamerne mener dette er endel av tkeleggingen til TH. Politiet sitter stirrer p kaffetrakteren, men ingenting skjer😯
Citera
2020-08-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinster
Hva om politiet og TH samarbeider for skape snakk i det kriminelle miljet som har gjennomfrt kidnappingen.
Dette miljet m jo etterhvert fle seg temmelig overlegne og selvsikre.
Shit. N avslrte jeg jo politiets metotoder p FB!!!
Breaking news: Strmbrudd p Lrenskog. Det er vel ikke lenge fr main-steamerne mener dette er endel av tkeleggingen til TH. Politiet sitter stirrer p kaffetrakteren, men ingenting skjer😯
Fetad: Flere har p FB vrt inne p den tanken om samarbeid mellom TH og politi for f GM til vre uforsiktig og avslre seg

Tenker du at de ikke fr startet med dagens etterforskningsoppgaver fr de har ftt helt i seg dagens kaffe?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-07 kl. 14:31.
Citera
2020-08-07, 14:35
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DancingAche
Som noen nevner, jeg tror ikke TH ser p dette som skalte normale folk gjr. Jeg anser meg selv som innafor normalbegrepet, jeg hadde snudd himmel og helv3tte dersom jeg var milliardr og en av mine nrmeste forsvant. TH er mest opptatt av ikke signere vitneavhrene sine og f S4 tilbake. Jeg hadde ikke satt mine ben i det huset igjen og jeg hadde hjulpet politiet alt jeg kunne, dersom jeg var uskyldig. Han brukte mistenkelig lang tid p betale ut lsepenger, ca samtidig som politet endret hypotese.
Han har kanskje flt seg utenfor "kjernefamilien" fordi han har prioritert jobb. Hadde AE bil nr barna vokste opp? Hvordan fikk hun barna til og fra fritidsaktiviteter? Var hun prisgitt han hvis hun skulle handle dagligvarer?
Det er s mye jeg ikke forstr ved denne saken, men jeg har vrt borti mennesker som tenker helt annerledes om drap og grunner til drap s ingenting forbauser meg. TH fremstr ikke akkurat som rets familiemann og slike folk er gjerne litt mindre A4 enn resten. Penger, profitt, status.

Bra noen flger med, dette er det jeg tenker selv.
Citera
2020-08-07, 14:44
Medlem
Oppland Arbeiderblad (+)
Her stiller naboene opp for Tom Hagen: ⁠ Dette setter han naturligvis stor pris p.
Det politiet beskrev som en tydelig pvirket sjfr kjrte inn p eiendommen til Tom Hagen tidligere i sommer. Resultatet ble en delagt port.

https://www.oa.no/

Samme +-artikkel her https://www.rb.no/
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-07 kl. 14:47.
Citera
2020-08-07, 14:47
Medlem
Citat:
Oppland Arbeiderblad (+)
Her stiller naboene opp for Tom Hagen: ⁠ Dette setter han naturligvis stor pris p.
Det politiet beskrev som en tydelig pvirket sjfr kjrte inn p eiendommen til Tom Hagen tidligere i sommer. Resultatet ble en delagt port.

https://www.oa.no/

Hva er det du mener ?
Citera
2020-08-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Hva er det du mener ?
Jeg fr ikke lest +-artikkelen, men det er foto p forsiden i oa.no og rb.no der 2 naboer str ved porten og det ser ut til at de reparerer den delagte porten.
Citera
2020-08-07, 14:53
Medlem
Slettsnokens avatar
N synes jeg diskusjonen har havnet o.t. noe som sikkert er et ml for TT.

Hva kan vre en plausibel forklaring til THs 8 anrop til pfallende like minutter over timen, hvis han ikke er involvert? Disse tre dobbeltanropene f.eks.?

Anropene 1006 og 1306, 1118 og 1318 kan umulig vre tilfeldige, hva kan forklaringen vre for en uskyldig ektemann?

1. 1006 TH ringer AE - slettes
2. 1007 TH ringer AE - slettes
3. 1113 TH ringer AE
4. 1114 TH ringer AE
5. 1118 TH ringer AE
6. 1306 TH ringer AE
7. 1308 TH ringer AE
8. 1318 TH ringer AE
Citera
2020-08-07, 14:54
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Jeg fr ikke lest +-artikkelen, men det er foto p forsiden i oa.no og rb.no der 2 naboer str ved porten og det ser ut til at de reparerer den delagte porten.

Bare en gladsak om at to naboer reparerer gjerdet og porten inn til eiendommen. Etter at en fyllekjrer fra Jessheim var innom. Familien setter stor pris p dette, skrives det. Ellers ikke noe nytt om selve saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in